Považoval jsem za nutné opravit tvrzení, žeMcMatej píše:S Pitrisem píšeme o motorové brzdě u autobusů a náklaďáků.
McMatej píše:U nafťáku zavřené sání není.
Poněvadž zde se právě jedná o výjimečný případ, kdy klapka uzavírá sací trakt hermeticky téměř ideálně. A jestliže v tom uzavřeném prostoru dochází vlivem otáčení motoru s efektem vývěvy k výraznému poklesu tlaku, klesají i kompresní odpory.McMatej píše:A jakže tam ta klapka reguluje brzdný účinek motoru??
Společného mají tolik, že není pravda, žeMcMatej píše:Co mají motory s proměnným časováním (někdy i zdvihem) sacích a výfukových ventilů a motory bez klapky, společného s brzdící sílou komprese a následné expanze???
McMatej píše:... pokud jde o časování ventilů, tak k překrytí otevření dochází na konci výfukového a začátku sacího zdvihu. A mi tady hovoříme o kompresním a expanzním zdvihu, kdy jsou oba ventily uzavřené ...
poněvadž hlavním z cílů zavádění nastavitelného časování sání i výfuku je omezení čerpacích ztrát motoru.
Nějak nemohu v těch nesmyslech najít, co jsi psal o vyndání svíček, ale mohu každého na 100% ujistit, že s vyndanými svíčkami motor brzdí úplně stejně s otevřenou i zavřenou klapkou!McMatej píše:O vyndání svíček a brzdění motorem už jsem psal dříve. Jediný objektivní pokus jak ověřit brzdnou sílu komprese je zkouška s vypnutým zapalováním a otevřenou / zavženou škrtící klapkou.
Pokud jsi však narážel na toto
pak má vyndání svíček z logiky teoretického (a metodologicky nesprávného) uvažování jeden zcela zásadní a velmi nepříjemný důsledek: ruší ono perpetum mobile, které se nám tu vehementně snažíš vsugerovat!McMatej píše:Když vyšroubuješ svíčky, tak přijdeš o ztráty vznikající při sání, jak správně vzpomenul FF, děkuji a taky přijdeš o tlak při kompresi a expanzi, který způsobuje třecí ztráty na klikovce a pístech.