modelář píše:P.S.: Já ho mám rád ve formě XO!
Kontrolní otázka
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
No a co nám jinýho zbejvá, když veškerý požitky pramenící ze spalovacích motorů nám výrobci a EU odebírá ...AAA píše:Tady pijí asi všichni. Vypadá to tak
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Nevím co máš za problém, věcně jsem argumentoval. Vysvětli co jsi myslel matoucím pojmem "snížení komprese". Pokud se budeš vyjadřovat k jádru věci, tak můžeme věcně diskutovat. Pokud ne, tak mě čeká ještě 96 hodin Hlubokého vesmíru 9.McMatej píše:Při zavřené škrtící klapce se válce nenaplní, k tomu nemá smysl se snad ani vyjadřovat podobně jako ke zbytku příspěvku.
Ekos.ačky nám sice do paliv míchá EU, ale za to ostatní v daném případě EU fakt nemůže, a pokud už, tak jen zprostředkovaně. Např. už brzy budou všechny nové vozy muset mít ESP, což si prosadily USA. A že ESP nemůže nahradit poctivě řešený podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi, to je vedlejší...Durex píše: No a co nám jinýho zbejvá, když veškerý požitky pramenící ze spalovacích motorů nám výrobci a EU odebírá ...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
No s biosložkama ani tak né, jako s normami EURO 5 apod. To kdyby nebylo, tak věci jako filtry pevných částic, Add Blue, API SM neznáme ... A navíc to nemá ani smysl. Pak na Islandu křápne sopka a do ovzduší se dostane takových částic a sloučenin, že automobilový průmysl je miminkomodelář píše:Ekos.ačky nám sice do paliv míchá EU, ale za to ostatní v daném případě EU fakt nemůže, a pokud už, tak jen zprostředkovaně. Např. už brzy budou všechny nové vozy muset mít ESP, což si prosadily USA. A že ESP nemůže nahradit poctivě řešený podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi, to je vedlejší...Durex píše: No a co nám jinýho zbejvá, když veškerý požitky pramenící ze spalovacích motorů nám výrobci a EU odebírá ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Jenže tyhle normy vznikají na půdě EHK OSN, EU je pouze v plném rozsahu přebírá. To jen pro pořádek. Samozřejmě můžeš namítnout, že z 56 členských zemí EHK je většina (27) zemí EU, a budeš mít pravdu.Durex píše:... jako s normami EURO 5 apod. To kdyby nebylo, tak věci jako filtry pevných částic, Add Blue, API SM neznáme ...
skodovkar píše:Nevím co máš za problém, věcně jsem argumentoval. Vysvětli co jsi myslel matoucím pojmem "snížení komprese". Pokud se budeš vyjadřovat k jádru věci, tak můžeme věcně diskutovat. Pokud ne, tak mě čeká ještě 96 hodin Hlubokého vesmíru 9.McMatej píše:Při zavřené škrtící klapce se válce nenaplní, k tomu nemá smysl se snad ani vyjadřovat podobně jako ke zbytku příspěvku.
Čekal jsem, že nebudete souhlasit, ale že budete rozporovat právě kompresi, tak to mi vážně nenapadlo.
Nevím, co je na tom nejasného a co je na snížení komprese matoucího.
Tak po lopatě: Komprese je stlačení http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.p ... o/komprese Na to, aby mohlo dojít ke stlačení, musí být co stlačovat. Když bude škrtící klapka 100% uzavřená, do válce se nedostane žádná směs a bude se "stlačovat" jen to, co zbyde z předchozího zdvihu ve spalovacím prostoru, takže stlačení a tlak ve válci na konci kompresního zdvihu bude malý.
Věcný argument, že válec se naplní tak či onak je směšný. Kdy, kudy a jak se do válce při zavřené šktící klapce směs dostane??? Vážně myslíš, že se tam dostane stejné množství jako při plně otevřené klapce?
Píšeš: Teplo vzniklé při kompresi se se uvolní do okolí. Připouštím, že část tepla přejde ze stlačené směsi do motoru, ale to jsou ty tebou uváděné jiné disipativní ztráty. A nesmíme zapomenou ani na to, že při sání a před stlačením se směs od motoru ohřívá a to právě tím teplem, která tam vstoupilo při předchozím zdvihu, takže ztráty nebudou nijak dramatické.
Když si nepochopil, co jsem chtěl řící tím A a B, tak se budeš asi muset víc snažit. Že nemá komprese se zapnutým zapalováním nic společného je jasné. Zapalování vypínáš proto, abys mohl dát plný plyn a auto se nerozjelo, ale zvýšilo by se jen plnění válců a tím i stlačení směsi na konci kopresního zdvihu.
...ale nie - pri kompresii sa časť mechanickej energie mení na tepelnú pri stláčaní vzduchu a tak nakoniec mechanická "chýba"...
...a pri škrtení sania sa k tejto "problematike" pripája opak kompresie, teda čiastočné "vákuum" ("rozťahovanie vzduchu"), kde sa vzduch zasa ochladzuje, ale takisto nám nakoniec kvôli rozdielu tepelnej energie časť mechanickej energie chýba...
...a tak tieto "veci" nám spolu, alebo aj "nezávisle na sebe" brzdia...
...a pri škrtení sania sa k tejto "problematike" pripája opak kompresie, teda čiastočné "vákuum" ("rozťahovanie vzduchu"), kde sa vzduch zasa ochladzuje, ale takisto nám nakoniec kvôli rozdielu tepelnej energie časť mechanickej energie chýba...
...a tak tieto "veci" nám spolu, alebo aj "nezávisle na sebe" brzdia...
Jestli brzdíš motorem tak, že vypínáš zapalování, tak to je špatný a nebezpečný postup. U karburátorových motorů je základní sklon klapky, který de facto reguluje volnoběžné obrátky, já tam mám asi 2 stupně. Nemám to ověřené, ale vážně pochybuji, že při zapnutém zapalování by se po uvolnění plynu 100% uzavřela klapka u elektronicky řízených motorů.McMatej píše:Když bude škrtící klapka 100% uzavřená, do válce se nedostane žádná směs a bude se "stlačovat" jen to, co zbyde z předchozího zdvihu ve spalovacím prostoru, takže stlačení a tlak ve válci na konci kompresního zdvihu bude malý.
Na to jsem vlastně výše odpověděl.McMatej píše:Věcný argument, že válec se naplní tak či onak je směšný. Kdy, kudy a jak se do válce při zavřené šktící klapce směs dostane??? Vážně myslíš, že se tam dostane stejné množství jako při plně otevřené klapce?
Něco takového jsem tušil a nesouhlasím, rozdíl tam nějaký bude i kvůli toho všeho co zrovna napsal FF. Za mala jsem si hrával s plastovými injekčními stříkačkami (bez jehel) vždy mě zajímalo jak až budu moct natáhnout stříkačku když ucpu přítok. Možná to je oč ti běží a bude to další díl do skládanky.McMatej píše:Zapalování vypínáš proto, abys mohl dát plný plyn a auto se nerozjelo, ale zvýšilo by se jen plnění válců a tím i stlačení směsi na konci kompresního zdvihu.
Když už si chce někdo představit, k čemu z hlediska tlakových poměrů dochází na straně sání motoru se zcela zavřenou klapkou, měl by napřed nějak zajistit tento stav (žádná klapka se za chodu motoru neuzavírá na 100, a to ani u MPI) a následně připojit tlakoměr. Třeba sám rychle zjistí, že podtlak výrazně nestoupá, mj. proto, že do hry vstupuje časování/překrytí ventilů, které zajistí vzájemné ovlivňování válců napojených na stejné sací berany, kromě toho tu máme napojení různých podtlaků za škr. klapku a hlavně EGR ústící přímo do sacího traktu.
A speciálně pro McMatěje: vyšroubuj svíčky a startuj nebo pusť auto s kopce a pochopíš natotata, co v motoru působí brzdný účinek. Veškeré teoretizování pro hovada dobré jest!
A speciálně pro McMatěje: vyšroubuj svíčky a startuj nebo pusť auto s kopce a pochopíš natotata, co v motoru působí brzdný účinek. Veškeré teoretizování pro hovada dobré jest!
skodovkar píše:Jestli brzdíš motorem tak, že vypínáš zapalování, tak to je špatný a nebezpečný postup. U karburátorových motorů je základní sklon klapky, který de facto reguluje volnoběžné obrátky, já tam mám asi 2 stupně. Nemám to ověřené, ale vážně pochybuji, že při zapnutém zapalování by se po uvolnění plynu 100% uzavřela klapka u elektronicky řízených motorů.McMatej píše:Když bude škrtící klapka 100% uzavřená, do válce se nedostane žádná směs a bude se "stlačovat" jen to, co zbyde z předchozího zdvihu ve spalovacím prostoru, takže stlačení a tlak ve válci na konci kompresního zdvihu bude malý.Na to jsem vlastně výše odpověděl.McMatej píše:Věcný argument, že válec se naplní tak či onak je směšný. Kdy, kudy a jak se do válce při zavřené šktící klapce směs dostane??? Vážně myslíš, že se tam dostane stejné množství jako při plně otevřené klapce?Něco takového jsem tušil a nesouhlasím, rozdíl tam nějaký bude i kvůli toho všeho co zrovna napsal FF. Za mala jsem si hrával s plastovými injekčními stříkačkami (bez jehel) vždy mě zajímalo jak až budu moct natáhnout stříkačku když ucpu přítok. Možná to je oč ti běží a bude to další díl do skládanky.McMatej píše:Zapalování vypínáš proto, abys mohl dát plný plyn a auto se nerozjelo, ale zvýšilo by se jen plnění válců a tím i stlačení směsi na konci kompresního zdvihu.
Na to nejdůležitější si nějak reagovat zapomněl, takže zpátky k věci. Kam se ztratí teplo získané stlačením směsi při kompresním zdvihu, když ihned následuje zdvih expanzní? To je oč tu běží.
To ostatní jsou jen teoretické, zjednodušené příklady pro snažší pochopení.