Kontrola oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Michal Jiříček

Kontrola oleje

Příspěvek od Michal Jiříček »

Dobrý den,mám Fábii 1,2 HTP a v návodu jsem se dočetl že kontrolovat olej u tohoto motoru se má jedině když je ještě teplý cca po 10 ti minutách.Mě se to zdá trochu divný olej se kontroluje až když motor vystydne nejlepší je to ráno před jízdou ne?jaký na to máte názor? Díky M.J.
Návštěvník

Re: Kontrola oleje

Příspěvek od Návštěvník »

Michal Jiříček píše:Dobrý den,mám Fábii 1,2 HTP a v návodu jsem se dočetl že kontrolovat olej u tohoto motoru se má jedině když je ještě teplý cca po 10 ti minutách.Mě se to zdá trochu divný olej se kontroluje až když motor vystydne nejlepší je to ráno před jízdou ne?jaký na to máte názor? Díky M.J.
U HTP to je jak se píše v návodu, už to kluci řešili na jiném fóru. Proč to tak je, nevím.
HTTP

Olej

Příspěvek od HTTP »

Zdravim, u HTP 12V se hladina oleje meri asi nejlepe takto:

zahreju motor na provozni teplotu, zastavim na rovne plose, vypnu motor, vytahnu merku oleje a otru ji do sucha, pockam s merkou v ruce cca 5-10 minut, pak zasunu merku, hned vytahnu a odectu hladinu oleje.

Nevim proc, ale kdyz ten motor vychladne a stoji par hodin, pak vytahnu merku, tak je tam vzdy hladina nad max, u 6V verze to nedela. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

roztažnosť voleja a tvar vane
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:roztažnosť voleja a tvar vane
Ale houby! Když už, tak "extrémně malý objem celkové olejové náplně vs. objem oleje, který zůstává poměrně dlouho v mazacím systému".
Chrástil

Kontrola oleje

Příspěvek od Chrástil »

Anonymous píše:
Anonymous píše:roztažnosť voleja a tvar vane
Ale houby! Když už, tak "extrémně malý objem celkové olejové náplně vs. objem oleje, který zůstává poměrně dlouho v mazacím systému".
Ale psal že v návodu má že se kontroluje olej po vypnutí motoru
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No právě! Když to necháš dlouho stát, olej steče do vany a je ho tam až "dost". To však nemusí nutně znamenat, že za provozu ho tam není méně, než motor např. v zatáčkách/při náklonu potřebuje.
Odpovědět