Koncernak
Moderátor: Colommbo
Re: Koncernak
Nevím jak to souvisí s mým příspěvkem Ale z výroby to tak zřejmě nebylo, tam se motory štelují a přišlo by se na to. Problémy s podtlakovou regulací druhého stupně a obecně jeho seřízením nebyly ničím vzácným. I když nějaké v garáži mám, tak jsem rád za svoji jednokomoru DIF 23
Re: Koncernak
Souvisí to tak, že v daném případě šlo o "nedovrtanou" dírku podtlaku pro membránu ovládání 2. stupně, za což tupý řidič jaksi nemohl, pouze si toho nevšiml. Zatímco v případě VGT udělají tupí řidiči vše pro to, aby si tuto "fičuru" přispívající k citelně lepší použitelnosti dieselového motoru sami svým zacházením zneprovoznili.
Re: Koncernak
A když ji rozhýbeš, tak lítají saze
Re: Koncernak
dyzel nesmie dymit, ledaze ma chip tuzing, alebo vstreky co nacuraji naftu
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Koncernak
Pokud máž zatuhlé ovládání VGT, máš komplet zblblý systém regulace.
Re: Koncernak
Pokud se saze neusazují na VGT, pak s mými omezenými znalostmi turbodehtů nevím, kde by se mohly ještě usazovat.
Re: Koncernak
V celém sacím traktu (kvůli EGR), a to až do té míry, že zcela zneprovozní škrt. klapku. Ano, VAG-ovské motory s VGT ji měly (dnes nevím) a byla zhusta zdrojem problémů, byť veřejně málo ventilovaných. Nejspíš proto, že všichni koncerňáci jsou předsvědčeni o tom, že "diesel přece žádnou klapku nemá".
Re: Koncernak
Zdrojem kouře není chrochta ale avensis. Pokud lopatky na VGT změní náklon, pak bych očekával, že právě ony usazeniny dostanou kopanec jak zvýšenou teplotou a průtokem, tak zejména tím, že jsou najednou přímo vystaveny žhavým plynům. A začnou se jak mechanicky uvolňovat, tak prohořívat. I dále se může něco uvolnit, neříkám, že ne.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncernak
https://www.idnes.cz/technet/veda/oscil ... 5_veda_pka
Tohle mi něco silně připomíná, když lidi jsou schopní platit za méně (v případě článku za nic) více. Ale je krásně vidět,jak funguje marketing a jak si někdo pokaždé to stádečko pohlídá a někdy na dost dlouho ...
Tohle mi něco silně připomíná, když lidi jsou schopní platit za méně (v případě článku za nic) více. Ale je krásně vidět,jak funguje marketing a jak si někdo pokaždé to stádečko pohlídá a někdy na dost dlouho ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Koncernak
Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování. Moc smysluplné mi to nepřijde.Jerry3 píše:Ostatně ne náhodou to byl právě VAG, kdo přišel jako vůbec první s automatickým a navíc defaultním přepínáním ventilace na vnitřní okruh při zařazení zpátečky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Koncernak
To už jsem četl v týdnu a hodně se tím pobavil. Ta "koncentrace" oné složky je tak mizivá, že začínají selhávat veškerá pochopitelná přirovnání. Možná je pro představu lepší to vzít tak, že je to jako kdybych vypil rybník, nad nímž proletěla kachna, ale pro jistotu bych odečetl i její stín.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Koncernak
Viděls někdy jak funguje tzv. pulzační motor na V1? https://youtu.be/U-xlttsfWn4?t=19Jezevcik píše:Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování. Moc smysluplné mi to nepřijde.
Re: Koncernak
Přepnutí na vnitřní recirkulaci je poměrně rychlé, podle mého trvá do jedné sekundy. Zpět je to o dost pomalejší.Jezevcik píše:Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování.
Re: Koncernak
Však proto píšu o VGT, nikoli o ne-VGT, tj. TDI 66 kW.skodovkar píše:Zdrojem kouře není chrochta ale avensis.
No a právě v tom je ten omyl. Jednou již zatuhlé ovládání VGT obvykle nelze zprovoznit jinak, než rozebráním, vyčištěním a ručním rozhýbáním.skodovkar píše:Pokud lopatky na VGT změní náklon, pak bych očekával, že právě ony usazeniny dostanou kopanec jak zvýšenou teplotou a průtokem, tak zejména tím, že jsou najednou přímo vystaveny žhavým plynům. A začnou se jak mechanicky uvolňovat, tak prohořívat. I dále se může něco uvolnit, neříkám, že ne.
Re: Koncernak
Těch nesmyslných řešení je u VAGu plno. Např. jsem svého času jezdil služební oktávkou 1,8 20V (bez T), která sice ještě neměla ESP, ale už měla protiprokluz, bohužel nevypínatelný. V zimě na sněhu s tím byla obrovská sranda: neprojel jsem ani to, kde by mne vzhledem k okolnostem ani ve zlém snu nenapadlo, že uváznu.Jezevcik píše:...Moc smysluplné mi to nepřijde.