Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Moderátor: Colommbo
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
A to zcela pomíjím, že vycházíš z chybného postulátu, že zasírání sání má na svědomí jakoby výhradně odvětrání klikové skříně, což samozřejmě ani trochu neodpovídá zdroji problémů předmětného motoru s karbonem.
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
obávam sa,že i ked by to sposoboval olej,priemyselný odlučovač by nefungoval. Na odlučovanie používa cyklon a ten sa vytvára len pri rýchlom prudení plynov alebo vzduchu,v tomto prípade pod vysokým tlakom. Cyklon sa tam vytvára až od tlaku 0.5 bar,čím je tlak vyšší,tým je odlučovanie učinnejšie. Olejová hmla z odvetrania už olej príliš nepripomína-má silný zápach,vysoku viskozitu a je uplne čierna,je lepivá a tažko sa odstranuje. Táto sračka by po krátkom použití odlučovač uplne zaniesla a musel by sa každu chvilu čistit rozobratím.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Akurát naposledy ked som mal otvorený motor kôli podpalenemu ventilu tak mi vraj mechanik prebrusil sedla ventilov... A na nádržke mam napísane že tam ide 95 benzín , tak tam dávam ten , sem tam nejaké aditívum , a raz za čas tam dám zase lepší benzín a stále tankujem len na slovnafte a v podstate skoro stále na tej istej pumpe.Ale ako sa na tom aute jazdilo doteraz to neviem , ja ho mám asi 40 000 km.
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
No, hlavně jestli také vyčistil sací kanály od karbonu. Protože zrovna na vkládaných sedlech ventilů z tvrdokovu není moc co zabrušovat. A na víčku nádrže máš napsáno, že tam patří benzín o minimálním oktanovém čísle 95, což není úplně to samé, jak sis to vyložil.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Myslis ze keby tam miesto aditivovaneho obycajneho benzinu dam viacoktanovy , moze to pomahat ?
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Jede to pak na větší předstih zážehu, což pomáhá mj. snižovat tvorbu právě těch spalin, které způsobují zanášení (ulpívají na jeho stěnách) sacího traktu přes EGR.
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Netreba špekulovať či aditivovaný/neaditivovaný príp. vyššie oktánový. Jednoducho po zahriatí motora treba využívať celé spektrum otáčok a motor bude čistý jak lilie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
ok , diky moc
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
V případě tohoto motoru má použití "lepšího" paliva své opodstatnění.
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Je vidět, že toho o problémech daného motoru moc nevíš.jerome píše:Netreba špekulovať či aditivovaný/neaditivovaný príp. vyššie oktánový. Jednoducho po zahriatí motora treba využívať celé spektrum otáčok a motor bude čistý jak lilie
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Lebo ked som čítal o premiovich viacoktanových palivach , tak koluju nazory že auta ktore su nastavene na 95tku tak 100oktanové palivo nedokážu využiť a tak dalej.Pozeral som aj čo mám napísane na krytke auta ale nie je tam že "min" 95 ale iba 95 ... Ale určite tam planujem dat teraz premiovku ... Dnes som naštartoval , auto skapalo.Potom som zase skusil naštartovat , otáčky strašne kolísali a ked som chcel popridavať plyn tak ako keby som nič neurobil ... až potom ked sa to začalo ustálovať tak začal reagovať plynovy pedal tak som trošku pobrnkal po plyne aby to prestalo , odparkoval som si ho z ulice na dvor a tam už otáčky na volnobehu nekolísali vôbec, akurát motorom ked som ho išiel popočuvať trochu cukalo pravidelne a ked som išiel pri vyfuk tak bol cítit benzín trochu ... Takže ked sa mi ho podari naštartovať a prejsť s ním pár metrov tak potom už je "dobre" ručička otáčkomera sa vôbec nehýbe ako som písal ...
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Motory FSI byly konstruovány pro práci s tzv. vrstvenou směsí, což si vyžadovalo vysokooktanový benzín. Jelikož u nás do nich provozovatelé lili z úsporných důvodů ten nejlacinější benzín, byl u většiny motorů určených pro domácí trh upraven motormanagement tak, že s vrstvenou směsí nepracovaly. Pokud se jedná o dovezenou ojetinu, tuto úpravu nemá a "lepší" benzín vyžaduje.
Jinak to, co popisuješ, je typickým projevem špatně těsnících ventilů. Zřejmě se uvolnil kus karbonu ze sání a skřípl se na dosedací ploše ventilového sedla a talířku ventilu.
Jinak to, co popisuješ, je typickým projevem špatně těsnících ventilů. Zřejmě se uvolnil kus karbonu ze sání a skřípl se na dosedací ploše ventilového sedla a talířku ventilu.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Fúha , tak to je asi velký problém čo? Ešte som sa pýtal v tedy mechanika , že ked menil prepálený ventil či mi to volako očistil aj tie ventili zakarbované. A on na to že on to len odmastnil , že to nerobievajú vžiadnom servise , že to nie je štandard že mi to niekto aj vyčistí , že len zabrusil tie sedla ventilov , a že keby to nejak mechanicky chcel čistiť , že sa môže stať že sa mi potom nejaký karbon odlupne a môže to mať zlý nasledok ked sa to usade medzi ventilom a sedlom ... Tak neviem čo teraz ... A s tým fsi to moc nechápem , mám tu príručku v nemčine tak neviem z kade je to auto ale fsi teda na vrstvene spalovanie nejazdí ? Od kedy to tak nastavili na ten 95 benzin alebo ako ? Je to ročník 2004.To je jedno takže aj tak je lepšie tam dať premiovku som pochopil ... A keby to bol ten odlupnuty karbon čo sa dá s tým spraviť alebo to stále môže byť aj niečo iné ? napr aj tá lamda sonda alebo sviečky ?
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Utěšuješ se zbytečně, jde o ten karbon. A mít sundanou hlavu kvůli podpálenému ventilu (nejspíš právě kvůli karbonu), a přitom nevyčistit kanály od karbonu, to není než prasárna!
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned úno 25, 2018 21:26
Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...
Aj to som študoval , prečo sa podpaluju ventile , nič som nenasiel akurat niekde bolo naznačané že koli karbonu , neviem či preto lebo je potom ventil asi zle chladený alebo čo ... A ked som sa na to pýtal mechanika tak povedal , že ťažko povedať , že môže to byť chyba z výroby , chyba materialu a že ventil sa chladi na sedlách ... Len mi je divné že to zdochína a potom je už dobre ... že by sa v plyvom tepla , tie netesnosti trochu zmenšili ? Aj ked len po pár sekundách iduceho motora ? A kedže som laik , tak neviem o akých kanálikoch sa bavime . Su na vine tie kanaliky alebo to môže byť teda aj ten odlupnuty karbon z ventilov ?