Klimatizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:Hloupý dotaz- je možné klimu bez dramatických zásahů u většiny aut vymontovat? Nejlépe se vším všudy :D
Pokud se chceš něco dovědět, pak žádný dotaz není dost hloupý :lol: . Jen je třeba mít tu odpovídající protistranu. Naštěstí, modelář je v tomhle dost trpělivý :wink: .
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Itall píše:Takže se zdá, že se mi to nezdá :lol: .
Jak tohle, čeče, můžeš všechno vědět?
Takže to nemá spojku a ten kompresor pořád jede, to je taky dost blbost, co? Tohle je zajímavé téma, jsou tam rozmanité konstrukce. Škoda, že tomu vůbec nerozumím :oops: . Navíc musím končit, přetáhl jsem večerku. Tak děkuji za info a dobrou.

Nerad se vám do toho pletu, ale taky jsem slyšel něco o kompresoru s naklápěcí deskou ve Fóbii. Zkoušel jsem to a minimálně na spotřebě při volnoběhu se to neprojevilo. Zapnutí - vypnutí je rozdíl cca 0,5 l/h, regulace maximum - minimum se na spotřebě neprojevila.
Takže bych se přikláněl k tomu, že se míchá teplý a studený vzduch. Už jen proto, že se to ovládá stejným knoflíkem.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Jakože když kompresor v ledničce běží 20 let (v součtu tak 5 let durch), tak u auta to musí ty hodiny v klidu vydržet (jestli to dobře chápu)?
Lednička nemá kompresor s regulovatelným výkonem.
Itall píše:Jak je to regulované?
Pravděpodobně změnou zdvihu pístků. Detaily neznám.
Itall píše:A přitápí se do toho vždy, když není teplota nastavena nadoraz dolů nebo až od určité teploty, jinak se pouze reguluje kompresor?
Záleží na nastavené teplotě a na teplotě vzduchu přicházejícího zvenčí.
Itall píše:Proč dobře odmlžuje, jde z ní suchý vzduch nebo jak?
Vlhkost se sráží na výparníku a odkapává přes drenážní otvor (obvykle osazený hadičkou), vysušený vzduch postupuje "k dalšímu zpracování". :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

e-panolin.cz píše:A ještě lepší jsou ventilovaná sedadla!!!
S masáží! :wink:
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Co třeba tady http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html. Kompresor jako náhradní díl jsem se nevšiml, že by byl rozdíl mezi kompresorem pro manuální a automatickou klimatizaci.
modelář

Příspěvek od modelář »

Na slídění po netu nemám čas, chuť ani náladu. Když něco nevím, napíšu to otevřeně. A pokud to někoho zajímá, nechť si to vyhledá sám! :P
McMatej píše:Kompresor jako náhradní díl jsem se nevšiml, že by byl rozdíl mezi kompresorem pro manuální a automatickou klimatizaci.
Napsal jsem snad někdy něco takového? :shock:
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:
skodovkar píše:Třeba to je pro někoho kus šrotu, který nepotřebuje a zvyšuje mu náklady na provoz vozidla :P
Toto opravdu nehodlám dělat http://www.skoda110r.cz/article.php?id=891
Sám jsem nikdy klimu v autě neměl, ale uznávám, že teď už bych si auto bez ní nekoupil. Není to sice žádný zázrak, ale aspoň tak, trochu to pomůže.
Klimu považuji hned po brzdách a výkonném motoru za nejdůležitější součást aktivní bezpečnosti :!: Na podvozek jsem nezapomněl, ten řadím až za klimu. :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:Klimu považuji hned po brzdách a výkonném motoru za nejdůležitější součást aktivní bezpečnosti :!: Na podvozek jsem nezapomněl, ten řadím až za klimu. :lol:
...nějak háklivý na horko, ne?
modelář

Příspěvek od modelář »

Nejen na horko, ale i na pocení skel zevnitř za deště, na kvalitu vzduchu, který dýchám atd.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:
ka-spel píše:Prostě si nastavíš teplotu jakou chceš v C a ta se ti drží.
No, to jo, ale jde mi o teplotu vzduchu, který jde do kabiny z klimatizace. Co když chci v kabině nižší teplotu, ale nechci mrazivý vítr?.....
Já osobně mám auto z roku 1998, kdy to asi ještě v "běžných" autech - nepočítám vyšší střední a luxusní třídu - byla ne moc častá výbava, a taky to byly jedny z prvních klimatizací. Já ji mám buď zapnutou, nebo vypnutou. A její intenzitu, resp. intenzitu "mrazivého větru" z výdechů ventilace reguluji ventilátorem, a nastavením výdechů do kabiny.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Příspěvek od Johnny55 »

Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
modelář

Příspěvek od modelář »

Jedná se o PAG olej do chladiva. Amatérovi to není k ničemu.
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Příspěvek od Johnny55 »

A treba to nejako doplnat? Lebo ak hej ako casto zhruba, by som si to dal doplnit. Co to tam vlastne robi?

Diky
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
modelář

Příspěvek od modelář »

Sám si to nedoplníš, ostatně to ze systému ani nemizí, tedy pokud v něm není ďoura. Tohle se používá pouze při výměně chlad. náplně. Na starosti to má mazání pohyblivých částí a udržování těsnění v dobré kondici.

Právě proto uteče těkavá náplň chladiva těm, kdož třeba celou zimu nespustí klimu: "nerozhýbali" ten PAG olej, aby se opět znovu dostal na mazané plochy a ke všem těsněním. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:....Právě proto uteče těkavá náplň chladiva těm, kdož třeba celou zimu nespustí klimu: "nerozhýbali" ten PAG olej, aby se opět znovu dostal na mazané plochy a ke všem těsněním. :idea:
Ano, klimu je potřeba pustit i přes zimu, a i když to zdánlivě není potřeba.
Alespoň jednou za 14dní na 10minut :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět