Pokud se chceš něco dovědět, pak žádný dotaz není dost hloupý . Jen je třeba mít tu odpovídající protistranu. Naštěstí, modelář je v tomhle dost trpělivý .skodovkar píše:Hloupý dotaz- je možné klimu bez dramatických zásahů u většiny aut vymontovat? Nejlépe se vším všudy
Klimatizace
Moderátor: Colommbo
Itall píše:Takže se zdá, že se mi to nezdá .
Jak tohle, čeče, můžeš všechno vědět?
Takže to nemá spojku a ten kompresor pořád jede, to je taky dost blbost, co? Tohle je zajímavé téma, jsou tam rozmanité konstrukce. Škoda, že tomu vůbec nerozumím . Navíc musím končit, přetáhl jsem večerku. Tak děkuji za info a dobrou.
Nerad se vám do toho pletu, ale taky jsem slyšel něco o kompresoru s naklápěcí deskou ve Fóbii. Zkoušel jsem to a minimálně na spotřebě při volnoběhu se to neprojevilo. Zapnutí - vypnutí je rozdíl cca 0,5 l/h, regulace maximum - minimum se na spotřebě neprojevila.
Takže bych se přikláněl k tomu, že se míchá teplý a studený vzduch. Už jen proto, že se to ovládá stejným knoflíkem.
Lednička nemá kompresor s regulovatelným výkonem.Itall píše:Jakože když kompresor v ledničce běží 20 let (v součtu tak 5 let durch), tak u auta to musí ty hodiny v klidu vydržet (jestli to dobře chápu)?
Pravděpodobně změnou zdvihu pístků. Detaily neznám.Itall píše:Jak je to regulované?
Záleží na nastavené teplotě a na teplotě vzduchu přicházejícího zvenčí.Itall píše:A přitápí se do toho vždy, když není teplota nastavena nadoraz dolů nebo až od určité teploty, jinak se pouze reguluje kompresor?
Vlhkost se sráží na výparníku a odkapává přes drenážní otvor (obvykle osazený hadičkou), vysušený vzduch postupuje "k dalšímu zpracování".Itall píše:Proč dobře odmlžuje, jde z ní suchý vzduch nebo jak?
Co třeba tady http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html. Kompresor jako náhradní díl jsem se nevšiml, že by byl rozdíl mezi kompresorem pro manuální a automatickou klimatizaci.
Na slídění po netu nemám čas, chuť ani náladu. Když něco nevím, napíšu to otevřeně. A pokud to někoho zajímá, nechť si to vyhledá sám!McMatej píše:Co třeba tady http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html.
Napsal jsem snad někdy něco takového?McMatej píše:Kompresor jako náhradní díl jsem se nevšiml, že by byl rozdíl mezi kompresorem pro manuální a automatickou klimatizaci.
Klimu považuji hned po brzdách a výkonném motoru za nejdůležitější součást aktivní bezpečnosti Na podvozek jsem nezapomněl, ten řadím až za klimu.Itall píše:Sám jsem nikdy klimu v autě neměl, ale uznávám, že teď už bych si auto bez ní nekoupil. Není to sice žádný zázrak, ale aspoň tak, trochu to pomůže.skodovkar píše:Třeba to je pro někoho kus šrotu, který nepotřebuje a zvyšuje mu náklady na provoz vozidla
Toto opravdu nehodlám dělat http://www.skoda110r.cz/article.php?id=891
Já osobně mám auto z roku 1998, kdy to asi ještě v "běžných" autech - nepočítám vyšší střední a luxusní třídu - byla ne moc častá výbava, a taky to byly jedny z prvních klimatizací. Já ji mám buď zapnutou, nebo vypnutou. A její intenzitu, resp. intenzitu "mrazivého větru" z výdechů ventilace reguluji ventilátorem, a nastavením výdechů do kabiny.Itall píše:No, to jo, ale jde mi o teplotu vzduchu, který jde do kabiny z klimatizace. Co když chci v kabině nižší teplotu, ale nechci mrazivý vítr?.....ka-spel píše:Prostě si nastavíš teplotu jakou chceš v C a ta se ti drží.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Na co je toto???:
http://obchod.damoslovakia.sk/katalog/p ... 100-250ml/
http://obchod.damoslovakia.sk/katalog/p ... 100-250ml/
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Sám si to nedoplníš, ostatně to ze systému ani nemizí, tedy pokud v něm není ďoura. Tohle se používá pouze při výměně chlad. náplně. Na starosti to má mazání pohyblivých částí a udržování těsnění v dobré kondici.
Právě proto uteče těkavá náplň chladiva těm, kdož třeba celou zimu nespustí klimu: "nerozhýbali" ten PAG olej, aby se opět znovu dostal na mazané plochy a ke všem těsněním.
Právě proto uteče těkavá náplň chladiva těm, kdož třeba celou zimu nespustí klimu: "nerozhýbali" ten PAG olej, aby se opět znovu dostal na mazané plochy a ke všem těsněním.
Ano, klimu je potřeba pustit i přes zimu, a i když to zdánlivě není potřeba.modelář píše:....Právě proto uteče těkavá náplň chladiva těm, kdož třeba celou zimu nespustí klimu: "nerozhýbali" ten PAG olej, aby se opět znovu dostal na mazané plochy a ke všem těsněním.
Alespoň jednou za 14dní na 10minut
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF