Klimatizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

Je to velmi jednoduché: Vezmu-li v úvahu, že i některé "manuální" klimy umějí regulovat výkon/příkon kompresoru, pak jediný rozdíl spočívá v tom, že "autoklima" umí automaticky do klimování topit, tj. mísit studený vzduch z výměníku klimy s teplým vzduchem z radiátorku topení, a to v závislosti na snímání teploty v interiéru čidlem (v lepším případě množstvím čidel) a zpětnou regulací klapky mísící ty dva "větry" různé teploty dohromady.

Fajnovější systémy mají k tomu ještě i čidlo slunečního záření, které vstupuje do systému regulace tím, že v případě slunečního svitu dále samo snižuje "manuálně" přednastavenou teplotu klimování či zvyšuje rychlost větráku ventilace. Bacha, ten údaj o nastavené teplotě v interiéru (či dvou teplotách v případě dvouzónové klimy) na displeji je čistě orientační a málo co říká o skutečné teplotě v té či oné části interiéru vozu!
Itall

Příspěvek od Itall »

Tak jsem to myslel, že při nastavení vyšší teploty to musí nějak regulovat kompresor. Je to znát i na spotřebě. Že by to naplno chladilo a do toho topilo, to je na hlavu, ne? Tak to snad nefunguje.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Tak jsem to myslel, že při nastavení vyšší teploty to musí nějak regulovat kompresor. Je to znát i na spotřebě.
Jak u kterého systému, ale rozdíl je primárně v regulovatelnosti výkonu/příkonu kompresoru, nikoli v tom, nakolik je klima "automatická".
Itall píše:Že by to naplno chladilo a do toho topilo, to je na hlavu, ne? Tak to snad nefunguje.
Ano, přesně takhle to funguje, pokud výkon/příkon kompresoru není regulovatelný!
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Že by to naplno chladilo a do toho topilo, to je na hlavu, ne? Tak to snad nefunguje.
Ano, přesně takhle to funguje, pokud výkon/příkon kompresoru není regulovatelný!
Tak to mi, ragazzi, promiňte, ale jestli je to tak, pak bych se na celou klimu, s odpuštěním, vysral. A dnes končím. Dobrou.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Tak to mi, ragazzi, promiňte, ale jestli je to tak, pak bych se na celou klimu, s odpuštěním, vysral. A dnes končím. Dobrou.
Existuje snad něco lepšího, co zajistí, že za volantem nebude sedět "vajíčko natvrdo"? :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:......Co je vlastně na manuální klimě méně automatické.....
Spínač jen zapnuto / vypnuto. I když i u manuální klimy po zapnutí nemusí běžet kompresor stále.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:... I když i u manuální klimy po zapnutí nemusí běžet kompresor stále.
Také neběží stále, a pokud není zrovna 40 ve stínu, tak ani běžet nemůže, neboť by zamrzl výparník a přestalo by to chladit úplně!
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Tak to mi, ragazzi, promiňte, ale jestli je to tak, pak bych se na celou klimu, s odpuštěním, vysral. A dnes končím. Dobrou.
Existuje snad něco lepšího, co zajistí, že za volantem nebude sedět "vajíčko natvrdo"? :twisted:
Já mám teplo rád. Dnes jsem si např. objel jedno kolečko (70 km) terénem po trati sobotního endura Opařany. Vynechal jsem asi 5 bahnitých koupelí (to oni považují za nějaký hlavní znak endura, ale já to nemusím). Okolní teplota 33 st. C ve stínu, jinak asi 50 :D . Jsem naživu, celkem dobrý sport :lol: .
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:
Itall píše:......Co je vlastně na manuální klimě méně automatické.....
Spínač jen zapnuto / vypnuto. I když i u manuální klimy po zapnutí nemusí běžet kompresor stále.
A pokud se u automat. klimy chce vzduch méně chladný, tak se do toho také dá přitápět? Já jsem s tím ještě nejel :oops: .
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Prostě si nastavíš teplotu jakou chceš v C a ta se ti drží.
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

modelář píše: Také neběží stále, a pokud není zrovna 40 ve stínu, tak ani běžet nemůže, neboť by zamrzl výparník a přestalo by to chladit úplně!
Jsou tam protimrazovky,které to zapínají a vypínají,ono by to skutečně zamrzlo.Jejich činnost se dá trochu regulovat vysokým přísunem teplého vzduchu,tj.větrák na plné koule.Holt něco za něco.
Itall

Příspěvek od Itall »

ka-spel píše:Prostě si nastavíš teplotu jakou chceš v C a ta se ti drží.
No, to jo, ale jde mi o teplotu vzduchu, který jde do kabiny z klimatizace. Co když chci v kabině nižší teplotu, ale nechci mrazivý vítr? U mechanické klimy je to velmi jednoduché, je možno si nastavit teplejší vzduch s tím, že ochlazení kabiny bude mírnější.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... U mechanické klimy je to velmi jednoduché, je možno si nastavit teplejší vzduch s tím, že ochlazení kabiny bude mírnější.
Prosím o bližší vysvětlení.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... U mechanické klimy je to velmi jednoduché, je možno si nastavit teplejší vzduch s tím, že ochlazení kabiny bude mírnější.
Prosím o bližší vysvětlení.
Jak už jsem tu psal, nastavit ovladač třeba na 20st. To se pak, jak jsi děl, přitápí do chlazení, ne? Mě se to zdálo jako blbost, ale u FábieII bych řekl, že spotřeba je v tomto režimu nižší a motor méně ztrácí výkon. Takže by to působilo, jako nějaké to odpojování kompresoru. Ale možná, že se mi to zdá.
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv srp 25, 2011 22:14, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:...FábieII bych řekl, že spotřeba je v tomto režimu nižší a motor méně ztrácí výkon. Takže by to působilo, jako nějaké to odpojování kompresoru.
Fabie II má permanentně připojený regulovatelný kompresor s minimálním výkonem 2%.
Odpovědět