Klimatizace
Moderátor: Colommbo
Re: Klima
Už dlouho mne nic tak nepobavilo!Martin RS píše:Dobrý den chtěl bych se zeptat,mam Frs s man.klimou,a chtěl bych vědět kolik se muže jezdit km/h jestli to není nějak omezeno,někde jsem slyšel že se muže jezdit do 100km/h jak to tedy je,diky
Jezdi si s klimou, jak je libo. Pouze u některých aut se při plném plynu automaticky odpojuje kompresor, aby neubíral motoru na výkonu, jelikož se má za to, že když jedeš na plný plyn, nejspíše ten výkon potřebuješ na něco jiného, než právě na chlazení.
Já tedy slyšel už dost "nepravd", a povídaček ohledně auta, ale klima pouze do 100km/h ještě ne.....Určitě můžeš jet i víc, a klimu mít puštěnou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Klima
Ja som zas kdesi zaregistroval, že v niektorých prípadoch môže byť obmedzenie nad určité (príliš vysoké) otáčky motora. Asi by bol ohrozený kompresor. Tak sa nad nastavený limit otáčok odpojí pohon remenice kompresora. Po poklese pod limit sa zase pripojí. Ale neviem, či je to z dôvodu nedostatočného mazania kompresora, alebo kapacity chladiaceho okruhu, alebo iný dôvod. Možno je to aj preto, lebo sa predpokladá nutnosť maximálneho výkonu pre jazdu, ako tu už písali. Niečo ako núdzový režim "plnou parou vpred".
Martin RS píše:Dobrý den chtěl bych se zeptat,mam Frs s man.klimou,a chtěl bych vědět kolik se muže jezdit km/h jestli to není nějak omezeno,někde jsem slyšel že se muže jezdit do 100km/h jak to tedy je,diky
Re: Klima
Ano, takhle to mají řešené např. některé Hondy. Důvod je prostý: Připojení kompresoru klimatizace při předjíždění může způsobit docela nepříjemnou krizovku.marian.hutira píše:Ja som zas kdesi zaregistroval, že v niektorých prípadoch môže byť obmedzenie nad určité (príliš vysoké) otáčky motora. Asi by bol ohrozený kompresor. Tak sa nad nastavený limit otáčok odpojí pohon remenice kompresora. Po poklese pod limit sa zase pripojí. Ale neviem, či je to z dôvodu nedostatočného mazania kompresora, alebo kapacity chladiaceho okruhu, alebo iný dôvod. Možno je to aj preto, lebo sa predpokladá nutnosť maximálneho výkonu pre jazdu, ako tu už písali. Niečo ako núdzový režim "plnou parou vpred".
Re: Klima
manualna klimatizacia nema spravidla ziaadnu regulaciu vykonu a ani riadiaca jednotka prevazne nedokaze zasahovat do jej systemu. Prevazne nemava ziadnu elektronicku cast,spravidla vyzaduje vylucne zasah vodica,i ked moze byt doplnena mechanickym termostatom.Martin RS píše:Dobrý den chtěl bych se zeptat,mam Frs s man.klimou,a chtěl bych vědět kolik se muže jezdit km/h jestli to není nějak omezeno,někde jsem slyšel že se muže jezdit do 100km/h jak to tedy je,diky
Re: Klima
Regulaci výkonu/příkonu kompresoru anebo regulaci výkonu/teploty na výstupu z ventilačních průduchů do interiéru vozidla? To jsou totiž dvě dostatečně odlišné věci!Brembo píše:manualna klimatizacia nema spravidla ziaadnu regulaciu vykonu a ani riadiaca jednotka prevazne nedokaze zasahovat do jej systemu.
Jedinou elektronikou, kterou klima potřebuje, je v zásadě pouze snímač tlaku či teploty ve větvi výparníku, který zajistí zapínání/vypínání kompresoru. K tomu je samozřejmě zapotřebí nějakým způsobem zajistit zvýšení výkonu motoru při volnoběhu a zapnutém kompresoru, aby nechcípl, což může zajišťovat i velmi složitá elektronika. Jenže ani jedno z toho nemůže řidič svým "zásahem" ovlivnit!Brembo píše:Prevazne nemava ziadnu elektronicku cast,spravidla vyzaduje vylucne zasah vodica,i ked moze byt doplnena mechanickym termostatom.
A co má být ten "mechanický termostat" v okruhu klimy?
Zase tak složitá elektronika to být nemusí. Třeba u mechanické klimy u feldy je to řešeno verzí softu u řídící jednotky motoru. Tato "klima funkce" spočívající ve zvýšení volnoběžných otáček motoru se využívá i u aut, které mají problém s nízkými otáčkami volnoběhu.
Myslím, že víc by ses dozvěděl na felicia foru, kde pár borců si klimu komplet přehodilo do auta z jiného.
Myslím, že víc by ses dozvěděl na felicia foru, kde pár borců si klimu komplet přehodilo do auta z jiného.
bylo
je
je
Hele, ragazzi, mám tu zas nějaký blbý dotaz. Co je vlastně na manuální klimě méně automatické, resp. čím je automatická klima více automatická, než manuální? Na manuální klimě (alespoň ve Fábii II), se dá nastavit otočným knoflíkem teplota (jsou tam, myslím 3 teploty napsané a jinak mezipolohy dle libosti). Čím vyšší teplota je nastavena, tím to fouká méně studené. Předpokládám, že ty teploty tam nejsou vyznačeny pro srandu králíkům a postupně by se nastavené teploty dosáhlo, i když - čím vyšší nastavená teplota, tím méně intenzivně. Ale to je vlastně dobře, ne? Nedovedu si představit, že na autoklimě si ve vedru nastavím nějakou přijatelnou teplotu a ono, než jí to dosáhne, tak mě to usmrtí.