V čem je ta debata akademická? Během jednoho dne jsem vystřídal třeba několik aut a každé se chovalo úplně jinak. S žádným jsem se až doposud nevymlel, a asi to nebylo jen tím, že jsem měl štěstí. Ovšem je sakra rozdíl mezi tím, když se auto i "na hraně" chová vypočitatelně, nebo když je v této situaci janek, anebo - a to je úplně nejhorší - když ničím nevaruje, že v příští vteřině nějakou jankovitost vyvede. A to je přesně o Oct.01: včas nevaruje, že už je na hraně.Harry píše:Tohle je akademická debata....
Když někam jedu rychle, musím k tomu mít prostor, a volit si stopu.
Pak by mi to mělo vyjít, pokud umím jezdit.
Když něco schází, třeba to umění, je malér.....
Kam lepší pneu 2.
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Re: Jaké pneu?
Jak krásný dvojsmysl v tomto případě!Návštěvník píše:...že v příští vteřině...
Re: Jaké pneu?
Žádná chyba. Zřetelně jsem napsalNávštěvník píše:Chyba! Důležitý je výsledný vektor, ten první (od kol přední nápravy) je pouze prvotním impulsem. A proč? Inu proto, že těch vlivů je tam mnohem víc. Směrová stabilita je totiž i o tom, zda auto skutečně pojede tam, kam mu těmi koly přední nápravy určím.Harry píše:Jednoduché: Pokud se těleso pohybuje, je směr i vektor pohybu ovlivňovántento pohyb způsobující.hlavně silou
Tím je u automobilu hnací náprava.
, nikoliv "pouze silou". Doufám že oba rozumíme dobře česky (já určitě ano).hlavně silou
Zde se vlastě řeší problém přetáčivého smyku.Návštěvník píše: K tomuhle viz např.
http://www.kvm.tul.cz/studenti/texty/ZVM/ZVM-13pr.pdf
str. 10 - 15.
To ovšem není můj problém, já z něj strach nemám, mám z něj spíš legraci. (Kdysi jsem z něj míval radost.)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Kam lepší pneu 2.
Opravdu ne. S tím nikdy nepočítám. Vím, že to zní nadneseně,Návštěvník píše: Onen spojující článek má třeba rád, když se může spolehnout alespoň na to, že se zadní náprava nebude chovat nepředvídatelně. Ty ne?
ale
vím já, co bude za zatáčkou do které nevidím?!? Nevím. Někdy je tam hranice deště, jindy rozlitá nafta nebo zbloudilý pes, či blbec jedoucí v protisměru. Jindy opilí cyklisté.... Proto se snažím být vždy připraven na nejhorší. Stále ve střehu. Někdy je to až únavné, ale vyplatí se to.
V tom rozdílní jsme. Já na to nemám čas, a upřímně řečeno už ani náladu. Co potřebuji, snažím se vyhledat na netu.Návštěvník píše:No vidíš, v tom je rozdíl mezi námi dvěma: já se snažím využít každé možnosti školení, která se mi naskýtá.Harry píše: Školení už taky nepotřebuju.........
Domnívám se, že v základech fysiky není nic nového....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Také jsem musel jezdit s cizími a mně neznámými auty. Byly jich opravdu tisíce. Bez přehánění. To štěstí jsem neměl a jedno jsem rozbil. Mělo vadnou brzdovou pumpu. Bylo v garanci, a já s ním zajel asi v 15-km rychlosti pod náklaďák. Byl to malér. Svých aut jsem rozbil několik....Návštěvník píše:V čem je ta debata akademická? Během jednoho dne jsem vystřídal třeba několik aut a každé se chovalo úplně jinak. S žádným jsem se až doposud nevymlel, a asi to nebylo jen tím, že jsem měl štěstí.Harry píše:Tohle je akademická debata....
Když někam jedu rychle, musím k tomu mít prostor, a volit si stopu.
Pak by mi to mělo vyjít, pokud umím jezdit.
Když něco schází, třeba to umění, je malér.....
V tom sakra rozdíl je. Proto mi nic od VW nesmí do baráku. Oct.01 není solidní auto. Nevím, proč v něm jezdíš. Pokud musíš, tak nejezdi na hraně.Návštěvník píše:Ovšem je sakra rozdíl mezi tím, když se auto i "na hraně" chová vypočitatelně, nebo když je v této situaci janek, anebo - a to je úplně nejhorší - když ničím nevaruje, že v příští vteřině nějakou jankovitost vyvede. A to je přesně o Oct.01: včas nevaruje, že už je na hraně.
Něco z toho, co jsme si dnes sdělili, mne vedl k Subaru. Jezdím v klídku, svižně, a na solidních pneu. Takže tato diskuse se mne osobně netýká, jde jen o to, na čí straně je pravda ve skutečnosti.
Používání kvalitnějších pneu na zadní ose u předohrabu, je vlastně takové "flastrování", vytloukání klínu klínem....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Takže vy myslíte, že použitím horších pneumatik na zadní nápravě se se stabilního (nedotáčivého) vozidla stane nestabilní (přetáčivé)? Tím bych si tak jistý nebyl.Návštěvník píše:Chyba! Důležitý je výsledný vektor, ten první (od kol přední nápravy) je pouze prvotním impulsem. A proč? Inu proto, že těch vlivů je tam mnohem víc. Směrová stabilita je totiž i o tom, zda auto skutečně pojede tam, kam mu těmi koly přední nápravy určím.Harry píše:Jednoduché: Pokud se těleso pohybuje, je směr i vektor pohybu ovlivňován hlavně silou tento pohyb způsobující.
Tím je u automobilu hnací náprava.
K tomuhle viz např.
http://www.kvm.tul.cz/studenti/texty/ZVM/ZVM-13pr.pdf
str. 10 - 15.
Zato jsem si jistý tím, že použitím lepších pneumatik na přední nápravě se výrazně zlepší brzdná dráha.
Se stabilitou problémy nemám, při brždění je to občas na hranici.
Re: Jaké pneu?
Jenže mezi "hladkým" (s plynulým nástupem, průběhem i dotočením) přetáčivým smykem a "trhaně kousavým čímsi vzadu" (kdo jezdil se žigulem, ví... - to jen pro názornost) je sakra rozdíl! A ve vysoké rychlosti, pokud už bez varování najednou nastane ono "kousavé cosi", je to v prd...Harry píše:...problém přetáčivého smyku.
To ovšem není můj problém, já z něj strach nemám, mám z něj spíš legraci. (Kdysi jsem z něj míval radost.)
Re: Kam lepší pneu 2.
Ačkoli uplatňuji totéž, stále ještě to za únavné nepovažuji. Jen se prostě rád svezu, a právě k tomu potřebuji onu směrovou stabilitu, na kterou se mohu spolehnout. Samozřejmě, pokud jedu vozem, u kterého na to spoleh není, nemůžu tak jet, akorát že pak to není o svezení, ale vo vopruzu, jenž fakt tak akorát unavuje.Harry píše:Opravdu ne. S tím nikdy nepočítám. Vím, že to zní nadneseně,Návštěvník píše:... že se zadní náprava nebude chovat nepředvídatelně. Ty ne?
ale
vím já, co bude za zatáčkou do které nevidím?!? Nevím. Někdy je tam hranice deště, jindy rozlitá nafta nebo zbloudilý pes, či blbec jedoucí v protisměru. Jindy opilí cyklisté.... Proto se snažím být vždy připraven na nejhorší. Stále ve střehu. Někdy je to až únavné, ale vyplatí se to.
Patřím ke generaci, která žasla nad prvními digitálními hodnikami (1974?) a byla nucena se sžít s internetem (od r. 1992). Sám jsem měl přístup k jedněmu z jeho předchůdců již v r. 1987! Ovšem to, co zpočátku vypadalo jako zdroj všeho dobrého (a později i zlého), se změnilo v pouhý nástroj - v tom smyslu, že pokud máš přístup k informacím chráněným heslem (ať už z důvodu ochrany autorských práv či jiného), máš v tom daném úzkém výřezu informací náskok, resp. vyhráno. Ovšem když nemáš...Návštěvník píše:V tom rozdílní jsme. Já na to nemám čas, a upřímně řečeno už ani náladu. Co potřebuji, snažím se vyhledat na netu.
Domnívám se, že v základech fysiky není nic nového....
Věř tomu nebo ne, ale skutečně cenné informace jsou dnes na internetu k dispozici pouze v chráněné zóně, pod přístupovými právy a s přesně definovanými pravidly dalšího využití těch informací. A jelikož ze škol jsem už také venku pěknou řádku let, sám jsem někdy překvapen tím, jak moc a kam až se dnes poznatky posunuly, třebaže nejsou v rozporu s přírodními vědami, včetně fyziky!
Tím jsem chtěl říct asi tolik, že ne všechno je na internetu a že vývoj jde neustále kupředu.
Re: Jaké pneu?
Bohužel jsem stále ještě čas od času nucen, byť to brzy skončí. A rada "nejezdit na hraně" je v daném případě sice pěkná, bohužel v praxi stěží uplatnitelná, neboť poznat, co se tomu podvozku kdy zrovna znelíbí, je už s přihlédnutím ke stavu českých vozovek krajně obtížné.Harry píše:... Oct.01 není solidní auto. Nevím, proč v něm jezdíš. Pokud musíš, tak nejezdi na hraně.
Mě to zase přivedlo k Mitsubishi, a ani několikaletá zkušenost se služebním Subaru na tom nic nezměnila.Harry píše: Něco z toho, co jsme si dnes sdělili, mne vedl k Subaru.
Existuje takové pořekadlo: "Prevence se musí vyplatit!" Na tohle pak platí bezezbytkuHarry píše:Používání kvalitnějších pneu na zadní ose u předohrabu, je vlastně takové "flastrování", vytloukání klínu klínem....
Re: Jaké pneu?
A četls pozorně? Já na těch dnes již 7 stranách tohoto vládna nic takového neviděl. A už vůbec nebylo nikde řečeno, že nedotáčivé auto je stabilní a přetáčivé nestabilní!Karel4 píše:Takže vy myslíte, že použitím horších pneumatik na zadní nápravě se se stabilního (nedotáčivého) vozidla stane nestabilní (přetáčivé)? Tím bych si tak jistý nebyl.
Odpověď už tu byla, a to hned na první straně celého vlákna:Karel4 píše:Zato jsem si jistý tím, že použitím lepších pneumatik na přední nápravě se výrazně zlepší brzdná dráha.
Se stabilitou problémy nemám, při brždění je to občas na hranici.
Návštěvník píše:Jediným protiargumentem ke všemu tomu již řečenému je skutečnost, že z hlediska brzdných vlastností vozu jsou rozhodující kola/gumy přední nápravy, poněvadž většinu brzdné síly musejí přenést právě ona/ony. Ano, to je sice argument jak řemen, ovšem shoda odborníků panuje v tom, že směrová stabilita vozu má přednost. Už proto, že brzdění je především věcí řidiče (může ho v mnohém ovlivnit), zatímco se ztrátou směrové stability ve vysoké rychlosti neudělá vůbec nic (nemůže to ovlivnit). Je to úplně to samé, jako s těmi klasickými a carvingovými lyžemi.
Re: Kam lepší pneu 2.
Rozdíl (i mezi námi) je v tom, že mne už ježdění nebaví, nemám z něj radost, jezdím jen, že musím....Návštěvník píše: Ačkoli uplatňuji totéž, stále ještě to za únavné nepovažuji. Jen se prostě rád svezu, a právě k tomu potřebuji onu směrovou stabilitu, na kterou se mohu spolehnout. Samozřejmě, pokud jedu vozem, u kterého na to spoleh není, nemůžu tak jet, akorát že pak to není o svezení, ale vo vopruzu, jenž fakt tak akorát unavuje.
O tom, že podstatné nové informace jsou chráněny, vím. Já už jsem ale dávno za zenitem, mám řadu starostí, (hlavně péči o manželku, pouze dnes jsem si udělal výjímačně "volno" - měl jsem navařeno, ) takže se musím spokojit pouze s informacemi obecně veřejně přístupnými. Nic jiného mi nezbývá. Přesto stále nacházím věci, které jsem neznal....Návštěvník píše: Patřím ke generaci, která žasla nad prvními digitálními hodnikami (1974?) a byla nucena se sžít s internetem (od r. 1992). Sám jsem měl přístup k jedněmu z jeho předchůdců již v r. 1987! Ovšem to, co zpočátku vypadalo jako zdroj všeho dobrého (a později i zlého), se změnilo v pouhý nástroj - v tom smyslu, že pokud máš přístup k informacím chráněným heslem (ať už z důvodu ochrany autorských práv či jiného), máš v tom daném úzkém výřezu informací náskok, resp. vyhráno. Ovšem když nemáš...
Věř tomu nebo ne, ale skutečně cenné informace jsou dnes na internetu k dispozici pouze v chráněné zóně, pod přístupovými právy a s přesně definovanými pravidly dalšího využití těch informací. A jelikož ze škol jsem už také venku pěknou řádku let, sám jsem někdy překvapen tím, jak moc a kam až se dnes poznatky posunuly, třebaže nejsou v rozporu s přírodními vědami, včetně fyziky!
Tím jsem chtěl říct asi tolik, že ne všechno je na internetu a že vývoj jde neustále kupředu.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Četl jsem pozorně. Je to v tom odkazu, který se sem dával. Hned na straně 11.Návštěvník píše:A četls pozorně? Já na těch dnes již 7 stranách tohoto vládna nic takového neviděl. A už vůbec nebylo nikde řečeno, že nedotáčivé auto je stabilní a přetáčivé nestabilní!Karel4 píše:Takže vy myslíte, že použitím horších pneumatik na zadní nápravě se se stabilního (nedotáčivého) vozidla stane nestabilní (přetáčivé)? Tím bych si tak jistý nebyl.
Re: Jaké pneu?
Pane kolego, ale byla.Návštěvník píše:A četls pozorně? Já na těch dnes již 7 stranách tohoto vládna nic takového neviděl. A už vůbec nebylo nikde řečeno, že nedotáčivé auto je stabilní a přetáčivé nestabilní!Karel4 píše:Takže vy myslíte, že použitím horších pneumatik na zadní nápravě se se stabilního (nedotáčivého) vozidla stane nestabilní (přetáčivé)? Tím bych si tak jistý nebyl.
Přesně ve Vašem odkazu:
Návštěvník píše: K tomuhle viz např.
http://www.kvm.tul.cz/studenti/texty/ZVM/ZVM-13pr.pdf
str. 10 - 15.
Karel4 píše:Zato jsem si jistý tím, že použitím lepších pneumatik na přední nápravě se výrazně zlepší brzdná dráha.
Se stabilitou problémy nemám, při brždění je to občas na hranici.
O zlepšení bzdných vlastností nelze pochybovat.Návštěvník píše:
Odpověď už tu byla, a to hned na první straně celého vlákna:.......................
Lyže nemíním komentovat, nerozumím tomu.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Odkaz je jedna věc, zdejší diskuse jiná. Ani já, a věřím, že ani Harry, by nenazval nedotáčivý vůz stabilním a přetáčivý nestabilním. To je totiž silné zjednodušení! Řešíme tu "předvídatelnost" chování auta, což je trochu o něčem jiném.Karel4 píše:Četl jsem pozorně. Je to v tom odkazu, který se sem dával. Hned na straně 11.Návštěvník píše:Já na těch dnes již 7 stranách tohoto vládna nic takového neviděl. A už vůbec nebylo nikde řečeno, že nedotáčivé auto je stabilní a přetáčivé nestabilní!
Re: Jaké pneu?
Zcela výjimečně jsem požádal strýčka Googla, příště už to neudělám, slibuji!Harry píše: Přesně ve Vašem odkazu:Návštěvník píše: K tomuhle viz např.
http://www.kvm.tul.cz/studenti/texty/ZVM/ZVM-13pr.pdf
str. 10 - 15.
P.S.: Vložením odkazu v žádném případě nevyjadřuji souhlas se vším, co v tom odkazu je.