JASO norma
Moderátor: Colommbo
JASO norma
Pratele pomuzete mi s vysvetlenim normy JASO. Vlastnim skutr hodna pcx a vyrobce udava olej s normou JASO MB. Potreboval bych vysvetlit rozdily pouziti oleju JASO MB, MA a MA2. Na internetu mame velkou diskuzi a spousty lidi pise, ze nemusim brat olej s normou MB, ze staci MA, ze je to novejsi norma. Nicmene si myslim, ze kdyby to bylo jedno, tak vyrobce nebude udavat normu MB, zvlastne u uplne noveho stroje. Ja osobne to chapu tak, ze MB je pro motorky bez suche spojky, pro skutry s variatorem. MA a MA2 bude obsahovat nejaky slozky, aby u motorek neprokluzovala spojka.
Diky za rady
Diky za rady
Re: JASO norma
Několik odkazů - https://www.oilspecifications.org/jaso.php
https://www.lubrizoladditives360.com/un ... ma-and-mb/
z německé wiki - Klasse/Norm Bemerkung
JASO (T904) MA Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA1 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA2 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MB Motorradöl, 4-Takt-Motoren mit Trockenkupplung bzw. separat geschmiertem Getriebe
Osobně bych doporučoval držet se normy výrobce, ovšem není vyloučeno, že to bude fungovat i s jinou normou. Ale to je již na na tvém rozhodnutí.
https://www.lubrizoladditives360.com/un ... ma-and-mb/
z německé wiki - Klasse/Norm Bemerkung
JASO (T904) MA Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA1 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA2 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MB Motorradöl, 4-Takt-Motoren mit Trockenkupplung bzw. separat geschmiertem Getriebe
Osobně bych doporučoval držet se normy výrobce, ovšem není vyloučeno, že to bude fungovat i s jinou normou. Ale to je již na na tvém rozhodnutí.
Re: JASO norma
Je tu motovlakno.
Jaso pouzivat nemusis. Nemas koupaci spojku.
Pouzij bezny 5w40 nebo 10w40. Kdybys daval PCX kotel,je jedno zda 125 ci 150,muzes i 10(15w50). V lete.
Ale,menit driv nez chce vyrobce!!!
Jaso pouzivat nemusis. Nemas koupaci spojku.
Pouzij bezny 5w40 nebo 10w40. Kdybys daval PCX kotel,je jedno zda 125 ci 150,muzes i 10(15w50). V lete.
Ale,menit driv nez chce vyrobce!!!
Re: JASO norma
Existují oleje specificky formulované pro použití ve skútrech, což s JASO normami nemusí vůbec nijak souviset. Ale bacha, některé skútry mají mokrou spojku! Tam je potřeba předepsanou JASO normu dodržet.
P.S.: Každý skútr s variátorem má zároveň spojku, byť odstředivou.
P.S.: Každý skútr s variátorem má zároveň spojku, byť odstředivou.
Re: JASO norma
Ta nemecka wiki mi to docela vysvetlila. Nicmene furt me trapi jedna otazka, jestli kdyz MB nema aditiva kvuli prokluzu spojky, jestli bude ve vysledku lepe mazat(zajisti nizsi treni) nez MAbio píše:Několik odkazů - https://www.oilspecifications.org/jaso.php
https://www.lubrizoladditives360.com/un ... ma-and-mb/
z německé wiki - Klasse/Norm Bemerkung
JASO (T904) MA Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA1 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MA2 Motorradöl, 4-Takt-Motoren, geeignet für Ölbadkupplungen
JASO (T904) MB Motorradöl, 4-Takt-Motoren mit Trockenkupplung bzw. separat geschmiertem Getriebe
Osobně bych doporučoval držet se normy výrobce, ovšem není vyloučeno, že to bude fungovat i s jinou normou. Ale to je již na na tvém rozhodnutí.
jinak diky moc vsem za odpovedi
Re: JASO norma
no nasel jsem jeste ty indexy statickeho treni(SFI) a jestli to chapu dobre, tak MB ma nizsi hodnoty, takze by mel lepe mazat!?
https://www.oilspecifications.org/artic ... ASO_MB.php
https://www.oilspecifications.org/artic ... ASO_MB.php
Re: JASO norma
Pokud máš suchou spojku, pak ti z hlediska mazání nejlépe poslouží čistě automobilový olej, bez JASO normy. Ovšem speciální olej pro skútry bez JASO normy bude i tak vhodnější.
Re: JASO norma
Tak ted jsi mi to trosku zamotal:-D Specialni olej pro skutry bez JASO normy? Muzes linknout nejaky priklad? Jinak me vyrbobce udava 10w30 JASO MB, takze ho tam i dam, jen bych tomu proste rad porozumel:-)Jerry3 píše:Pokud máš suchou spojku, pak ti z hlediska mazání nejlépe poslouží čistě automobilový olej, bez JASO normy. Ovšem speciální olej pro skútry bez JASO normy bude i tak vhodnější.
Re: JASO norma
Pokud výrobce předepisuje SAE 10W-30, tak v téhle viskozitě žádný specificky skútrový olej nejspíše neexistuje. A logiku v tom už vůbec nehledej, tedy kromě té "ekologizátorské". A jestli chceš skútru prospět, řiď se tím, co ti napsal Pedro.
Re: JASO norma
Motul ho ma:-) ale je fakt, ze se blbe hledaJerry3 píše:Pokud výrobce předepisuje SAE 10W-30, tak v téhle viskozitě žádný specificky skútrový olej nejspíše neexistuje. A logiku v tom už vůbec nehledej, tedy kromě té "ekologizátorské". A jestli chceš skútru prospět, řiď se tím, co ti napsal Pedro.
https://www.alza.cz/auto/scooter-power- ... 317488.htm
Re: JASO norma
Já myslel, že chceš skútru prospět. No nic...
Re: JASO norma
no problem tehle diskuze je, ze jsi mi nedal zadny konkretni pripad a zadne informace, ktere by jsi necim podlozil. Ja mam tu blbou vlastnost, ze se snazim vecem porozumet a ne slepe koupit a aplikovat neco jen proto, ze mi nekdo z internetu rekl, udelej to! ))Jerry3 píše:Já myslel, že chceš skútru prospět. No nic...
Re: JASO norma
To je v naprostém pořádku. Jenže stejně by ses měl zachovat i ve svém přístupu k předpisu výrobce.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: JASO norma
Tak vše podstatné bylo napsáno. Jinak pcx je jak to jen hezky napsat ... Nemá ani olejový filtr. Každopádně viskozitu 5w40 a kór když by byl start/stop. Nenechávat dyl jak 3000 km. Jinak tomu motoru je jedno co bude za olej. Pouzij klasickej autoolej a uděláš motoru nejlíp. A nezapomeň na olej v koncáku...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: JASO norma
Víc a líp než Durex a Pedro Ti tady se skútrem těžko někdo poradí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF