Jaký olej pro Honda Legend KA9 3,5l V6
Moderátor: Colommbo
Jaký olej pro Honda Legend KA9 3,5l V6
Existuje nějaká tabulka nebo přímo doporučení výrobce jaký motorový olej do Legenda KA9 3,5l V6 24v rok 97? Doteď byl používán Castrol softec TXT 5W40, ale poslední dobou je motor hlučnější a také často na volnoběh klapou hydroštely, ve vyšších otáčkách přestanou. Motor také bere cca 1l na 10 000 km. Poraďte prosím. Díky.
Není to motor vyrobený v USA, jelikož Legendy se vyráběly pouze v Japonsku, a to právě pro udržení náležité kvality "vlajkové lodi" Hondy, resp. Acury na americkém trhu. Jedná se motor vynikající kultivovaností svého projevu (byť je to V6 a nikoli R6, ale úroveň projevu R6 odpovídá) stavěný pro vysoký km proběh, tedy oproti očekávání u motoru od Hondy s malým litrovým výkonem. Nevyžaduje nějaké "super" oleje (0W-30 znamená rychlou smrt právě pro ony hydroštely), ale naopak úplně obyč. 10W-40, ale měnit nejpozději po 15 tis. km, rozhodně ne po 20 a více tis. km. Pokud se nemýlím, tak Honda používá kombinaci hydroštel/seřizovací čípek (u daného motoru si tím ale nejsem na 100% jist), takže v nejhorším případě (definitivně odrovnané hydroštely špatnou olejařinou) bych to zkusil vyřešit ručním doštelováním.
Je to motor vyráběný v USA, montují jej tam i do Accordů (který ovšem s evropskými Accordy (Swindon, UK) maj společnej jen název - ani jeden díl není shodnej). Loni mi bylo takový auto nabízeno. Přestože bylo prakticky nový - ujeto asi 15 tis. mil, dal jsem od něho rychle ruce pryč. Předepsanej od výrobce mělo olej SAE 5W-20, ale byl to ročník 2003, to je fakt. U tý 97 bych to viděl tak na 5W-30, 10W-30... SAE 5W-40 asi jako nejhustší (ale u motoru s 290 tis. na tacho asi jo).
Tohle je poněkud zbytečná debata! Jednak dotyčný tazatel nikde nenapsal, že jde o Legend dotažený v USA, jednak - a to především - i ty "americké" se vyráběly a vyrábějí v Japonsku. Ano, Accord se pro trh USA vyráběl v USA a paralelně s ním se tam svého času vyráběla i evropská verze určená pro evropský trh, samozřejmě s podstatnými konstrukčními úpravami způsobujícími vzájemnou "nekompatibilitu" (a také o třetinu vyšší výrobní náklady). V UK se, alespoň pokud je mi známo, speciálně Accordy nikdy nevyráběly, a to ani pro Evropu, zj. pak pro konkurenci v podobě Roveru 620, tj. vlastně kopie Accordu. A tak např. verze Accord kombi pro Evropu byla z Austrálie.
A zde se vracím k onomu Legendu: verze pro USA a Evropu se pochopitelně liší, to však nic nemění na japonském původu, resp. výrobě právě Legendu.
A zde se vracím k onomu Legendu: verze pro USA a Evropu se pochopitelně liší, to však nic nemění na japonském původu, resp. výrobě právě Legendu.
Zbytečná je. Jen k tomu Accordu: Nevím o tom, že by se accordy pro Evropu kdy vyráběly v US. Ta nekompatibilita totiž spočívá v tom, že jsou to dvě naprosto odlišný auta (i vzhledově, a to velmi), proto bych se velmi divil, kdyby se vyráběly v jednom závodě. Nemluvě o daňové a celní zátěži při dovozu z USA. Evropskej Accord je auto vyvíjený i vyráběný v Evropě.
Snad to můžeme ukončit konstatováním, že motor jmenovaného skoro desetiletého vozu by si zasloužil podrobnou revizi stavu a (možná) nejen zdvihátek.
Snad to můžeme ukončit konstatováním, že motor jmenovaného skoro desetiletého vozu by si zasloužil podrobnou revizi stavu a (možná) nejen zdvihátek.
Loft: Přesně tak! Navíc je s otazníkem, v jakých intervalech a zda vůbec tam ten Castrol lili...
Přiručka je z hlediska určení vhodného oleje poměrně k ničemu, jelikož má malou informační hodnotu (viz můj příspěvek ve vláknu "cvakání hydroštelů). Prostě bych zkusil to, co jsem napsal, a když se to nezlepší, tak totéž (Valvoline MaxLife) v 15W-40, a když ani to ne, tak už jen oprava, což je finančně velmi náročná věc.
PS: Hondu Legend jsem měl jako služební.
Přiručka je z hlediska určení vhodného oleje poměrně k ničemu, jelikož má malou informační hodnotu (viz můj příspěvek ve vláknu "cvakání hydroštelů). Prostě bych zkusil to, co jsem napsal, a když se to nezlepší, tak totéž (Valvoline MaxLife) v 15W-40, a když ani to ne, tak už jen oprava, což je finančně velmi náročná věc.
PS: Hondu Legend jsem měl jako služební.
Anonym je evidentně špatně informován, a to nejen o tom, kde, v jakém období a pro jaké trhy Honda vyráběla různé typy svých vozů (největší "bordel" je určitě v řadě Civic). V každém případě platí, že o životnost probíraného Legendu není třeba se strachovat, pokud zrovna nemá už 500 tis. km na hrbu.
ked uz si vytiahol 3 roky zapadnutu temu, tak pridam aj ja
jerry ma(mal) viacmenej pravdu, anonym sa myli.
1. motor 3.5V6 bol jediny motor od H ktory pouzival hydrostely, bol vyrobeny v japonsku a daval sa len do legendov a nejakej acury
2. tento motor nikdy nebol pouzity v accorde
3. accord (USDM verzie) mali okrem inych aj motor 3.0V6 ktory bol vyrabany v USA do americkych aj europskych verzii. konkretne mam na mysli accord coupe 3.0V6 r. 98-02 ktory sa tu v europe normalne predaval, ziaden sedy dovoz!
4. europske accordy sa vyrabali aj v UK aj v JAP. dokonca ACCORD AERODECK sa vyrabal v australii!!! a tiez ich tu par jazdi
do spominaneho legenda by som dal 10w30 resp. 10w40
videl som legend ktory mal na tachu cez 600.000 a bol uplne OK
jerry ma(mal) viacmenej pravdu, anonym sa myli.
1. motor 3.5V6 bol jediny motor od H ktory pouzival hydrostely, bol vyrobeny v japonsku a daval sa len do legendov a nejakej acury
2. tento motor nikdy nebol pouzity v accorde
3. accord (USDM verzie) mali okrem inych aj motor 3.0V6 ktory bol vyrabany v USA do americkych aj europskych verzii. konkretne mam na mysli accord coupe 3.0V6 r. 98-02 ktory sa tu v europe normalne predaval, ziaden sedy dovoz!
4. europske accordy sa vyrabali aj v UK aj v JAP. dokonca ACCORD AERODECK sa vyrabal v australii!!! a tiez ich tu par jazdi
do spominaneho legenda by som dal 10w30 resp. 10w40
videl som legend ktory mal na tachu cez 600.000 a bol uplne OK