A v těch nejojedinělejších případech to opakovat pořád a pořád to bude na dvě věci i když ty body 1 a 2 - není to "normální jízda? proč tomu říkáš odvzdušnění?ÚPLNÝ IDIOT píše:4. V ojedinělých případech je nutné cyklus až 6 krát opakovat.
Jaký olej pro Honda Legend KA9 3,5l V6
Moderátor: Colommbo
Ten Legend k Vám nepatří,Anonymous píše:Pitris píše:Tea píše: Ještě mě dříve napadlo přejít na "ještě hustší" olej, třeba Maxlife 15w40
zimní třída oleje 15w už není pro hydroštely
bud jsou hlupaci vyrobci aut nebo vy. mam v navodu k obsluze psane pouzivat olej 5w40,10w40,15w40 a uz dlouho pouzivam 15w40.
ale potom se nedivte, že jsou slyšet hydroštely. Ta patnáctka je dejme tomu použitelná, ale ne pro naše mrazy - ta se dá ve spojitosti s hydraulickým vymezováním vůlí ventilů používat v oblastech, kde nemrzne - proto ji tam výrobce uvádí, ale třídu SAE je potřeba přizpůsobit místním klimatickým podmínkám. (Proč myslíte, že je tam psané i 5w40 a 10w40?)
A já si nevšiml, že by k tomu Legendu Tea napsal, že bude jezdit po Španělsku, Chorvatsku nebo v Itálii. Já to psal pro Česko :roll:a kdyby jsme byli ve Švédsku, tak napíšu, že pro hydroštely není vhodná ani 10w...
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát úno 20, 2009 10:05, celkem upraveno 1 x.
Jo, kopírovat sem pí.oviny od Febi, to by ti docela šlo.ÚPLNÝ IDIOT píše:Pro tupce neschopné nebo nechtějící se trochu vzdělat jsem zkopíroval doporučení výrobce na odvzdušnění:
1. Došlo-li při prvním startu motoru po výměně zdvihátek nebo při startu a chodu naprázdno k hlučnosti ventilů , měl by se motor nechat běžet asi 4 minuty při otáčkách mezi 2000 až 3000 ot/min.
2. Poté je důležité nechat motor běžet ve volnoběžných otáčkách asi 30 sekund.
3. V 90% případů po provedení bodu 1 a 2 hlučnost ventilů zmizí , zdvihátka jsou odvzdušněna. V případě, že ventily jsou ještě "slyšitelné" , je nezbytné opakovat body 1 až 2.
4. V ojedinělých případech je nutné cyklus až 6 krát opakovat.
5. V případě, že i po splnění bodu 4 jsou ventily zřetelně slyšet, doporučuje výrobce zdvihátka vyměnit.
6. Hydraulická zdvihátka doporučuje výrobce měnit vždy na všech ventilech současně.
Jsou tu však dokonce 4 problémy:
- Autor překladu do češtiny zřejmě vůbec netuší, že "nechat natlakovat" a "odvzdušnit" jsou dvě nikoli synonymické záležitosti - byť to překladateli tak zrovna připadat nemusí...
- Febi se snaží vyhnout se "předčasným" či - z pohledu komerčních zájmů firmy - "neoprávněným" reklamacím. Pravda, ne vždy je příčinou klepání jen zdvihátko samotné.
- Od tohoto blábolu existují dvě verze lišící se zněním bodu 1: ta shora je tou "tvrdší"/horší, ta "měkčí" už raději neobsahuje větu vloženou "...nebo při startu a chodu naprázdno..." - snad proto, aby náhodou neprohlédl třeba jen o trochu informovanější laik. Primárně jde samozřejmě o to, že v případě demontáže zdvihátek každému dojde, že systém se po opětovné montáži musí při prvním nastartování napřed řádně promazat, resp. natlakovat, aby vůbec mohl dosáhnout plné funkčnosti!
- Febi naopak vůbec nezmiňuje naprosto klíčový úkon, který je třeba udělat při opětovné montáži zdvihátek v provedení tzv. "do díry", tzn. naplnit ty díry před vložením zdvihátek olejem!!!
Hydraulická zdvihátka jsou ze strojírenského hlediska co do výrobních tolerancí tou nejfajnovější součástkou ne-TDI ne-PD motoru. Zejména nová - v novém motoru - pak vyžadují olej o co nejnižší viskozitě, proto používat u zánovního motoru či dosud dobře zachovalého motoru oleje 15W-40 mimo vyloženě letní období je zvěrstvo!
Pitrisi, má informace byla pro lidi kteří chtějí ušetřit peníze za většinou zbytečnou výměnu hydroštelů, ne pro plácaly kteří se snaží být chytřejší než výrobce. Nikoho do toho nenutím, pouye nabízím informaci na základě vlastních zkušeností.
Velmi častá příčina napumpování zdvihátek je tebou propagovaná metoda výměny oleje s krátkým nastartováním motoru.
Velmi častá příčina napumpování zdvihátek je tebou propagovaná metoda výměny oleje s krátkým nastartováním motoru.
Tak nám chytrolíne pověz, proč hydroštely někomu cvakají a někomu necvakají ? To ale chci hodně.Anonymous píše:Ti plácalové - na rozdíl od výrobce/distributora hydroštelů - netvrdí, že cvakají proto, že se "zavzdušňují. Ostatně nic podobného netvrdí ani výrobci motorů! Tedy díky za radu z kategorie těch "naprosto od věci".
Ty polykači zavádějících bludů zcela záměrně produkovaných aftermarketem, kdybys laskavě zvedl zadek od kompu a vlastnoručně se v tom pohrabal, tak bys třeba sám přišel na to, že příčiny jsou následující:
- opotřebení mezi tělem hydroštelu a stěnami "díry", v níž je uložen (nejčastější důvod u relativně "mladých" vozů);
- opotřebení mezi "pístkem" uvnitř hydroštelu a vnitřní plochou jeho pláště;
- opotřebení jednocestného ventilu uvnitř hydroštelu (opotřebená kulička, její dosedací plocha a/nebo unavená pružinka, která tlačí na kuličku;
- opotřebení vnitřního "dorazu" hydroštelu, vačky, stopky ventilu, dosedacích ploch vahadla či jehlového ložiska na něm, jinými slovy "prodloužení dráhy", kterou by měl hydroštel vykrýt, ale už to nedokáže (obvykle u hodně jetých motorů);
- snížení tlaku oleje v napájecí větvi hydroštelu vlivem celkového opotřebení motoru, včetně olejového čerpadla;
- zanesení přívodních kanálků a vlastních "střev" hydroštelu karbonem;
- použití oleje nevhodných parametrů, zejména co do viskozity;
- "totální havárie" hydroštelu prolomením některé z dosedacích ploch či prasknutím pružinky uvnitř.
A proč někomu cvakají a jinému ne (myšleno při přibližně stejném stáří a km proběhu stejného typu vozu)? Pochopitelně v tom hraje roli i notný díl štěstí na kus/kusy, ovšem obecně jde především o včasnost výměny mot. oleje, jeho viskozitní a kvalitativní paramenty, včastnost výměny a kvalitu vzduch. filtru, včetně těsnosti a konstrukčního provedení sacího traktu, a v neposlední řadě také o charakter provozu - auta "na přískoky po městě za studena" jsou těmi nejlepšími kandidáty na předčasné cvakání hydroštelů.
- opotřebení mezi tělem hydroštelu a stěnami "díry", v níž je uložen (nejčastější důvod u relativně "mladých" vozů);
- opotřebení mezi "pístkem" uvnitř hydroštelu a vnitřní plochou jeho pláště;
- opotřebení jednocestného ventilu uvnitř hydroštelu (opotřebená kulička, její dosedací plocha a/nebo unavená pružinka, která tlačí na kuličku;
- opotřebení vnitřního "dorazu" hydroštelu, vačky, stopky ventilu, dosedacích ploch vahadla či jehlového ložiska na něm, jinými slovy "prodloužení dráhy", kterou by měl hydroštel vykrýt, ale už to nedokáže (obvykle u hodně jetých motorů);
- snížení tlaku oleje v napájecí větvi hydroštelu vlivem celkového opotřebení motoru, včetně olejového čerpadla;
- zanesení přívodních kanálků a vlastních "střev" hydroštelu karbonem;
- použití oleje nevhodných parametrů, zejména co do viskozity;
- "totální havárie" hydroštelu prolomením některé z dosedacích ploch či prasknutím pružinky uvnitř.
A proč někomu cvakají a jinému ne (myšleno při přibližně stejném stáří a km proběhu stejného typu vozu)? Pochopitelně v tom hraje roli i notný díl štěstí na kus/kusy, ovšem obecně jde především o včasnost výměny mot. oleje, jeho viskozitní a kvalitativní paramenty, včastnost výměny a kvalitu vzduch. filtru, včetně těsnosti a konstrukčního provedení sacího traktu, a v neposlední řadě také o charakter provozu - auta "na přískoky po městě za studena" jsou těmi nejlepšími kandidáty na předčasné cvakání hydroštelů.
Mám vážné podezření že můj legend má wifi připojení na net a sám si čte diskuzi zde na fóru, protože dnes ze strachu ani jednou nezaklepal... Ten 15w40 jsem uvažoval jen přes léto - měním olej cca 3 x do roka, každopádně zatím nejlepších výsledků dosahuji s Maxlife 10w40 a tou srajdou LM, tak to zatím nechám tak. Díky všem za rady.
Sice nevím přesně, čemu říkáš "napumpování zdvihátek", ale jestli máš na mysli ono "zavzdušnění" (jak říkáš), tak se to při prvním nastartování a natlakování po výměně zase "samo odvzdušní".ÚPLNÝ IDIOT píše:Velmi častá příčina napumpování zdvihátek je tebou propagovaná metoda výměny oleje s krátkým nastartováním motoru.
A ta metoda není moje, ale "ombrého"
Samo se to většinou neodvzdušní a když ano tak to trvá velmi dlouho. Je to nejčastější příčina hlučnosti hydroštelů a příčina jejich poškození.Pitris píše:Sice nevím přesně, čemu říkáš "napumpování zdvihátek", ale jestli máš na mysli ono "zavzdušnění" (jak říkáš), tak se to při prvním nastartování a natlakování po výměně zase "samo odvzdušní".ÚPLNÝ IDIOT píše:Velmi častá příčina napumpování zdvihátek je tebou propagovaná metoda výměny oleje s krátkým nastartováním motoru.
A ta metoda není moje, ale "ombrého"
Jelikož se aktuálně na sousedním vládnu probírají olejové filtry, oživuji tohle vlákno, jelikož jsem svého času opomenul jeden z hlediska "ochrany" hydroštelů důležitý faktor, a tím je kvalita olej. filtru, zejména pak dokonalá funkčnost jeho zpětného ventilu. Hondy Legend používající klasický "pikslový filtr" se to sice příliš netýká (tedy pokud se použije kvalitní výrobek), ale dnes jde především o nové vozy se systémem výměnné papírové kartuše, kde velmi brzy ztrácí fukčnost zpětný o obtokový ventil, jelikož servisy nemění jejich gumičky (třebaže jsou ke kartuším obvykle rovnou přibalovány) a navíc rychle stárnou plastové díly tohoto debilního systému: stárnutím jednak křehnou, jednak mění své rozměry, což spolu s nevyměňovanými gumovými kroužky zásadním způsobem ovlivňuje funkčnost obou ventilů!