bjukemen píše:... o aky motor konkretne sa jedná až možem vedieť..??
Duratec 1,8
Moderátor: Colommbo
bjukemen píše:...no tak origo je Ford Formula F 5W-30 ako už bolo povedane ale nieje to prebaleny Castrol ale Mobil ako spominal modelář čiže za tu cenu kvalita,ale keby nehladiš na internu normu da sa použiť aj Valvoline DuraBlend FE 5W-30 alebo iné A1/B1
...no na doliatie ten Ford !!
Oleje s 5W40 ve fordím motoru nemají co dělat, protože nesplňují fordem předepsanou normu WSS-M2C-913-B, ani WSS-M2C-913-C. Do fordů patří oleje s ACEA A1/B1 nebo A5/B5, ale ty 5W40 mají ACEAA3/B3(B4).Pitris píše:Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je určen pro motory automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst); plní normu ACEA C3. Tu ten Castrol SLX 5w40 (je to řada Professional?), nemá, ten plní "pouze" ACEA A3/B3/B4. Tím Castrolem (pokud tam nemáš nějakého toho "hlídače emisí") ten motor (pro jednou) nepokazíš, ale určitě ho tam nenechávej plný předepsaný interval, pokud je vyšší, než 15tkm; a to, že Ti v servisu nalijí něco jiného, než by měli, je - bohužel - celkem normální. Každopádně, s viskozitní třídou 5w40 budeš mít vyšší rezervu bezpečného mazání třeba na dlouhých jízdách, nebo jízdách s přívěsem, a klidně ji můžeš používat - a i v SAE 5w40 jsou event. oleje C3. Já bych ale volil jinou značku.....věřím třeba Agipu, Elfu, Essu, Liqui Moly, Mobilu, Mogulu, Motulu, Q8, Repsolu, Shellu, Totalu, Valvolinu.
a co sa moze stat ked tam nalejs 5W40 ?Anonymous píše:Oleje s 5W40 ve fordím motoru nemají co dělat, protože nesplňují fordem předepsanou normu WSS-M2C-913-B, ani WSS-M2C-913-C. Do fordů patří oleje s ACEA A1/B1 nebo A5/B5, ale ty 5W40 mají ACEAA3/B3(B4).Pitris píše:Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je určen pro motory automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst); plní normu ACEA C3. Tu ten Castrol SLX 5w40 (je to řada Professional?), nemá, ten plní "pouze" ACEA A3/B3/B4. Tím Castrolem (pokud tam nemáš nějakého toho "hlídače emisí") ten motor (pro jednou) nepokazíš, ale určitě ho tam nenechávej plný předepsaný interval, pokud je vyšší, než 15tkm; a to, že Ti v servisu nalijí něco jiného, než by měli, je - bohužel - celkem normální. Každopádně, s viskozitní třídou 5w40 budeš mít vyšší rezervu bezpečného mazání třeba na dlouhých jízdách, nebo jízdách s přívěsem, a klidně ji můžeš používat - a i v SAE 5w40 jsou event. oleje C3. Já bych ale volil jinou značku.....věřím třeba Agipu, Elfu, Essu, Liqui Moly, Mobilu, Mogulu, Motulu, Q8, Repsolu, Shellu, Totalu, Valvolinu.
Když si chceš hrát se slovíčky, tak oleje A1/B1 jsou fordem předepsané, nikoliv povolené. Což je zásadní rozdíl. Přečti si návod k autu, tam to máš napsané jasně. Ford používá hydraulická zdvihátka a hydraulické napínáky rozvodů - a tam "hustší" olej A3/B3 nefunguje tak dobře, jako předepsaný A1/B1. Použitím předepsaného oleje nikdy nic nepokazíš, ale to už nemůžeš tvrdit opoužití oleje, který předespanou normu nesplňuje. Není co řešit a o čem diskutovat.Pitris píše:Oleje A1/B1 jsou "Fordem" povolené, nikoliv nutné - a protože tyto oleje se sníženou HTHS viskozitou jsou kvalitou výkonnostně níž, než A3/B3, MUSÍ být motor na ně dělaný - což Fordy jsou. Ale nic nebrání v motorech Ford (a i jiných výrobců, kteří povolují oleje A1/B1) použití olejů A3/B3 (vyjímkou jsou snad motory VW R5 TDi a V10 TDi - tam je snížená HTHS viskozita nutná). Více zde: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3 v posledním odstavci části "HTHS viskozita v praxi".
Fordí normu ten olej má, ale jinou - a tedy nemá A1/B1. Norma M2C-917 je pro "nefordí" motory ve fordech, např. pro 1.9TDI ve starém galaxy. Pro fordem vyráběné motory platí bez výjímek normy WSS-M2C-913-B, resp. novější WSS-M2C-913-C.Pitris píše:A i olej 5w40 s normální viskozitou může mít "fordí" normu Ford M2C-917, např. http://www.e-xenony.cz/valvoline-oleje- ... w-40-1litr