Jaký olej do Fordu C-Max

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
iweck
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 22:02

Příspěvek od iweck »

bjukemen píše:... o aky motor konkretne sa jedná až možem vedieť..??

Duratec 1,8
bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...no tak origo je Ford Formula F 5W-30 ako už bolo povedane ale nieje to prebaleny Castrol ale Mobil ako spominal modelář čiže za tu cenu kvalita,ale keby nehladiš na internu normu da sa použiť aj Valvoline DuraBlend FE 5W-30 alebo iné A1/B1
...no na doliatie ten Ford !!
Karas

Příspěvek od Karas »

bjukemen píše:...no tak origo je Ford Formula F 5W-30 ako už bolo povedane ale nieje to prebaleny Castrol ale Mobil ako spominal modelář čiže za tu cenu kvalita,ale keby nehladiš na internu normu da sa použiť aj Valvoline DuraBlend FE 5W-30 alebo iné A1/B1
...no na doliatie ten Ford !!

Jsem s Ford Formula F 5W-30 maximálně spokojenej.
Mohu jen a jen doporučit všem Fordařům........................... :wink:
Fuler

Příspěvek od Fuler »

Díky za ifo............... :wink:
karlos

Příspěvek od karlos »

Díky za radu kde nakoupit Ford Formula F 5W-30.


:lol:
Mark

Příspěvek od Mark »

Ahoj klucí,

štastny a vesely.
Jsem rád že tady to forum je.

Mějte se :lol: :shock: :lol:
Jonek

Příspěvek od Jonek »

Díky kucí........................za rady a kde nakoupit

Štastnej novej rok
Jonek
Uživatelský avatar
iweck
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 22:02

Příspěvek od iweck »

Nyní jsem byl s C-Maxem na ročním servisu a nalili mi tam asi Castrol SLX 5W40. Na faktuře je uveden Castrol SLX 5W40 a v servisce Mobil 1 ESP Formula 5W30.
Je to normální?
Škoda Felicia 1.3 GLX Combi > Škoda Fabia 1.2 HTP Combi > Ford Focus 1.6 Combi Trend +
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je určen pro motory automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst); plní normu ACEA C3. Tu ten Castrol SLX 5w40 (je to řada Professional?), nemá, ten plní "pouze" ACEA A3/B3/B4. Tím Castrolem (pokud tam nemáš nějakého toho "hlídače emisí") ten motor (pro jednou) nepokazíš, ale určitě ho tam nenechávej plný předepsaný interval, pokud je vyšší, než 15tkm; a to, že Ti v servisu nalijí něco jiného, než by měli, je - bohužel - celkem normální. Každopádně, s viskozitní třídou 5w40 budeš mít vyšší rezervu bezpečného mazání třeba na dlouhých jízdách, nebo jízdách s přívěsem, a klidně ji můžeš používat - a i v SAE 5w40 jsou event. oleje C3. Já bych ale volil jinou značku.....věřím třeba Agipu, Elfu, Essu, Liqui Moly, Mobilu, Mogulu, Motulu, Q8, Repsolu, Shellu, Totalu, Valvolinu.
Uživatelský avatar
iweck
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 22:02

Příspěvek od iweck »

Díky za odpověď.
Ve značkových servisech je hodně "odborníků", kterým "leží na srdci stav a životnost vozu" zákazníka :-(
Škoda Felicia 1.3 GLX Combi > Škoda Fabia 1.2 HTP Combi > Ford Focus 1.6 Combi Trend +
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je určen pro motory automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst); plní normu ACEA C3. Tu ten Castrol SLX 5w40 (je to řada Professional?), nemá, ten plní "pouze" ACEA A3/B3/B4. Tím Castrolem (pokud tam nemáš nějakého toho "hlídače emisí") ten motor (pro jednou) nepokazíš, ale určitě ho tam nenechávej plný předepsaný interval, pokud je vyšší, než 15tkm; a to, že Ti v servisu nalijí něco jiného, než by měli, je - bohužel - celkem normální. Každopádně, s viskozitní třídou 5w40 budeš mít vyšší rezervu bezpečného mazání třeba na dlouhých jízdách, nebo jízdách s přívěsem, a klidně ji můžeš používat - a i v SAE 5w40 jsou event. oleje C3. Já bych ale volil jinou značku.....věřím třeba Agipu, Elfu, Essu, Liqui Moly, Mobilu, Mogulu, Motulu, Q8, Repsolu, Shellu, Totalu, Valvolinu.
Oleje s 5W40 ve fordím motoru nemají co dělat, protože nesplňují fordem předepsanou normu WSS-M2C-913-B, ani WSS-M2C-913-C. Do fordů patří oleje s ACEA A1/B1 nebo A5/B5, ale ty 5W40 mají ACEAA3/B3(B4).
craken

Příspěvek od craken »

Anonymous píše:
Pitris píše:Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je určen pro motory automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst); plní normu ACEA C3. Tu ten Castrol SLX 5w40 (je to řada Professional?), nemá, ten plní "pouze" ACEA A3/B3/B4. Tím Castrolem (pokud tam nemáš nějakého toho "hlídače emisí") ten motor (pro jednou) nepokazíš, ale určitě ho tam nenechávej plný předepsaný interval, pokud je vyšší, než 15tkm; a to, že Ti v servisu nalijí něco jiného, než by měli, je - bohužel - celkem normální. Každopádně, s viskozitní třídou 5w40 budeš mít vyšší rezervu bezpečného mazání třeba na dlouhých jízdách, nebo jízdách s přívěsem, a klidně ji můžeš používat - a i v SAE 5w40 jsou event. oleje C3. Já bych ale volil jinou značku.....věřím třeba Agipu, Elfu, Essu, Liqui Moly, Mobilu, Mogulu, Motulu, Q8, Repsolu, Shellu, Totalu, Valvolinu.
Oleje s 5W40 ve fordím motoru nemají co dělat, protože nesplňují fordem předepsanou normu WSS-M2C-913-B, ani WSS-M2C-913-C. Do fordů patří oleje s ACEA A1/B1 nebo A5/B5, ale ty 5W40 mají ACEAA3/B3(B4).
a co sa moze stat ked tam nalejs 5W40 ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Oleje A1/B1 jsou "Fordem" povolené, nikoliv nutné - a protože tyto oleje se sníženou HTHS viskozitou jsou kvalitou výkonnostně níž, než A3/B3, MUSÍ být motor na ně dělaný - což Fordy jsou. Ale nic nebrání v motorech Ford (a i jiných výrobců, kteří povolují oleje A1/B1) použití olejů A3/B3 (vyjímkou jsou snad motory VW R5 TDi a V10 TDi - tam je snížená HTHS viskozita nutná). Více zde: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3 v posledním odstavci části "HTHS viskozita v praxi". A i olej 5w40 s normální viskozitou může mít "fordí" normu Ford M2C-917, např. http://www.e-xenony.cz/valvoline-oleje- ... w-40-1litr
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Oleje A1/B1 jsou "Fordem" povolené, nikoliv nutné - a protože tyto oleje se sníženou HTHS viskozitou jsou kvalitou výkonnostně níž, než A3/B3, MUSÍ být motor na ně dělaný - což Fordy jsou. Ale nic nebrání v motorech Ford (a i jiných výrobců, kteří povolují oleje A1/B1) použití olejů A3/B3 (vyjímkou jsou snad motory VW R5 TDi a V10 TDi - tam je snížená HTHS viskozita nutná). Více zde: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3 v posledním odstavci části "HTHS viskozita v praxi".
Když si chceš hrát se slovíčky, tak oleje A1/B1 jsou fordem předepsané, nikoliv povolené. Což je zásadní rozdíl. Přečti si návod k autu, tam to máš napsané jasně. Ford používá hydraulická zdvihátka a hydraulické napínáky rozvodů - a tam "hustší" olej A3/B3 nefunguje tak dobře, jako předepsaný A1/B1. Použitím předepsaného oleje nikdy nic nepokazíš, ale to už nemůžeš tvrdit opoužití oleje, který předespanou normu nesplňuje. Není co řešit a o čem diskutovat.
Pitris píše:A i olej 5w40 s normální viskozitou může mít "fordí" normu Ford M2C-917, např. http://www.e-xenony.cz/valvoline-oleje- ... w-40-1litr
Fordí normu ten olej má, ale jinou - a tedy nemá A1/B1. Norma M2C-917 je pro "nefordí" motory ve fordech, např. pro 1.9TDI ve starém galaxy. Pro fordem vyráběné motory platí bez výjímek normy WSS-M2C-913-B, resp. novější WSS-M2C-913-C.


Fordí motor s "normální" viskozitou oleje je 1.9TDi, který se používá ve starém galaxy. Až na ten detail, že to vůbec není fordí motor - fordu ho dodává VW.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Když si chceš hrát se slovíčky, tak já nenapsal, že oleje A3/B3 se musí použít. Je lepší (taky hlavně kvůli emisím) použít výrobcem doporučený (když chceš, tak předepsaný) olej A1/B1, ale nic se nestane, pokud mu tam v servise na garančce nalili Castrol 5w40. A krom toho, pokud už jsou provozem zvětšené vůle v motoru, a vyšší spotřeba oleje, (což ale asi není iweck-ův případ), tak tam už olej se sníženou HTHS viskozitou "nemá co dělat". Ale pravdu máš v tom, že norma M2C-917 je pro "nefordí" motory......
Odpovědět