Spíš bych řekl že na spotřebu paliva bude mít větší vliv Tvá momentální nálada, počasí, nafouknutí gum a třeba (ne)stáří vzduchového filtruPandora píše:Spise nevim, jak se zvedne spotreba paliva z prechodu LL na Mobil 1 0w40, viskozity ma trochu vyssi, pri 40°C 72 versus 75, pri 100°C 12,0 versus 13,5.
Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Moderátor: Colommbo
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Diky Pitrisi.
Po roce a 5 000 km snad vzduchovy filtr v pohode, ne?
Po roce a 5 000 km snad vzduchovy filtr v pohode, ne?
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Jestli to nespecha,tak az Pitris prijede z HR,rozebere ti to a rekne. Pokud to chces vedet ihned,co to zkusit sam. A co svicky? Ucpany kat,?.............. .
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Pedro píše:Jestli to nespecha,tak az Pitris prijede z HR,rozebere ti to a rekne
A ked to ponahla behnut za Pitrisom do Splitu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
A když teď napíšu,že mně po vypuštění pleťové vody 5W-30 a použití oleje 5W-40 spotřeba paliva naopak klesla,protože je motor lépe mazán,budou tvé obavy rozptýleny?Pandora píše:Olej bude meneny tento tyden, protoze predchozi olej jiz je tam rok.
Spise nevim, jak se zvedne spotreba paliva z prechodu LL na Mobil 1 0w40, viskozity ma trochu vyssi, pri 40°C 72 versus 75, pri 100°C 12,0 versus 13,5.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Tož ba, ale jsou lidi kteří se sice "honí" za co nejnižší spotřebou paliva ale vzducháč tam mají 50tkmPandora píše:Po roce a 5 000 km snad vzduchovy filtr v pohode, ne?
Nebo ať přijede on sem do Duće. Já mu to tady rozeberuPedro píše:....az Pitris prijede z HR,rozebere ti to a rekne....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
To není možný. Kdyby spotřeba klesla díky lepšímu mazání, znamenalo by to, že před tím byl motor mazaný špatně, tedy bylo větší tření a tím i opotřebení. Řekněme, že při tak znatelném rozdílu by to opotřebení bylo tak velké, že ten motor by se rozsypal. Spíš ten olej možná krapet dotěsnil vyšlehaný válce.A když teď napíšu,že mně po vypuštění pleťové vody 5W-30 a použití oleje 5W-40 spotřeba paliva naopak klesla,protože je motor lépe mazán,budou tvé obavy rozptýleny?
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Proč by nebylo možný Motor nemusí být vůbec "vyšlehaný" a i tak ho viskóznější olej může dotěsnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Jak jsem zde na foru docetl, nizsi viskozita = vetsi tekutost, mensi treni, mensi odpory, mensi spotreba paliva.
Ale zazracny Millers EE 5w40 nano ma viskozitu pri 40°C 85,9 a pri 100°C 14,3. Coz treba Shell helix ultra nebo Valvoline ma v 5w40 ridsi oleje, a ridsi oleje = mensi cvakani hydrostelu pri nastartovani. Ale treba ten Millers to dohani tim nano mensim trenim...
Ale zazracny Millers EE 5w40 nano ma viskozitu pri 40°C 85,9 a pri 100°C 14,3. Coz treba Shell helix ultra nebo Valvoline ma v 5w40 ridsi oleje, a ridsi oleje = mensi cvakani hydrostelu pri nastartovani. Ale treba ten Millers to dohani tim nano mensim trenim...
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
...60 000 km...normální výměnný interval...Pitris píše:Tož ba, ale jsou lidi kteří se sice "honí" za co nejnižší spotřebou paliva ale vzducháč tam mají 50tkmPandora píše:Po roce a 5 000 km snad vzduchovy filtr v pohode, ne?
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
To je pravda - a je to motoru v normální "kondici" i prospěšné ZA STUDENA - resp. při/po startuPandora píše:Jak jsem zde na foru docetl, nizsi viskozita = vetsi tekutost, mensi treni, mensi odpory, mensi spotreba paliva....
Ovšem při provozní teplotě motoru může i ten viskóznější olej (pro někoho paradoxně) tu spotřebu paliva snížit tím, že lépe dotěsní vůle a nemusíš na to tolik šlapat.... Ale rozdíl v litrech nečekej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
A muzes citovat, kde jsi se prave tohle zde na foru docetl?Pandora píše:Jak jsem zde na foru docetl, nizsi viskozita = vetsi tekutost, mensi treni, mensi odpory, mensi spotreba paliva...
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Jenze tohle nemusi ani trochu odpovidat realitePandora píše:...v 5w40 ridsi oleje, a ridsi oleje = mensi cvakani hydrostelu pri nastartovani. Ale treba ten Millers to dohani tim nano mensim trenim...
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Protože viskóznější olej zase znamená větší tření, rozumějme větší práci při pohybu pístu nebo ložiska a tedy zvýšení spotřeby. Prostě je to nějak divný to snížení při hustším oleji. Vy mládenci co s polu mluvíte to víte, ale nepřiznáte, držíte basu. To je neprofesionální, říká se tomu falešná solidarita. Na vojně jsme to probírali při PŠM.Pitris píše:Proč by nebylo možný Motor nemusí být vůbec "vyšlehaný" a i tak ho viskóznější olej může dotěsnit.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Tak o te nizsi viskozote byl clanek v mazivarske poradne.
Jak jsem psal, s 5w30 mam spotrebu velmi slusnou, dockal jsem se i ujisteni, ze s 0w40 se nezvysi a proto jsem napsal ty hodnoty nano millera 5w40...
Ale ten tvrdi o te low friction, ze vyrazne snizuje treni, ulpi na kovovych castech a je na nich aktivni i kdyz motor neni v chodu, neboli jde v mem pripade vyzkouset jak nano 5w30, tak i 40, jen jsem chtel vedet vas nazor na vhodnost.
Jak jsem psal, s 5w30 mam spotrebu velmi slusnou, dockal jsem se i ujisteni, ze s 0w40 se nezvysi a proto jsem napsal ty hodnoty nano millera 5w40...
Ale ten tvrdi o te low friction, ze vyrazne snizuje treni, ulpi na kovovych castech a je na nich aktivni i kdyz motor neni v chodu, neboli jde v mem pripade vyzkouset jak nano 5w30, tak i 40, jen jsem chtel vedet vas nazor na vhodnost.