Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Já bral aku do Akouše (taky přesný rozměr) v autopemě. Vzal jsem Yuasu, bo nabízela největší startovaci proud i ampérhodiny....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Bramborak3 »

No podle origo Bmw popisku a označení tam byla baterka dávaná v Nemecku v ofiko servise Bmw, kde penize neřeší. Je tam 70ah a 560a. A nasel jsem na ní i datum kdy byla dána do auta. Unor 2012....D. Takže má nárok. 8.5 let. A vemu aspon 74ah a 680a starták a rozmer co má být. Takže se nemusím bát objednat z netu ? Napřed se kouknu v městě a uvidím.
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od abc »

Možná se mýlím ale u baterky bych vždy dál přesně co požaduje výrobce, jak kapacitu tak startovací proud.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Bramborak3 »

abc píše:Možná se mýlím ale u baterky bych vždy dál přesně co požaduje výrobce, jak kapacitu tak startovací proud.
To nevim kde zjistit. Jaka kapacita a start. Proud tam ma byt.
Ale 70ah je tam origo co ma byt od Bmw. Takova neorigo není v tom rozmeru aby tam pasovala.
Kdyz dam misto 70ah 74ah nic se myslím nestane. A 4100kc za origo baterii nehodlám dát. Ani neni skladem
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od torro »

abc píše:Možná se mýlím ale u baterky bych vždy dál přesně co požaduje výrobce, jak kapacitu tak startovací proud.
Léta se prosazovalo baterii s co největší kapacitou a s co největším startovacím proudem. Samozřejmě rozměrově se musí vejít. V autě mám mít 70Ah, ale vozím 100Ah. Mockrát se to šiklo.

Kdysi jsem měl Octavii (Spartaka) a tam jsem vozil za zadními sedačkami baterku 180Ah z tanku. Ta byla nesmrtelná a když došel benzín, dalo jet kus na startér. :mrgreen: Píši na startér, což bylo něco jiného než dnešní motorky z Qartz hodinek.
Trochu jiné to možná bude u současného "inteligentního" nabíjení a start-stop systému. V té jejich laboratoři aby se pes vyznal. :?
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

často výrobca udáva viac variant. Zrejme podla výbavy ( ci už v základe , alebo volitelnej)
Pre Civic mám napríklad 36Ah aj 45Ah.Startovací prud sa tu neudáva.
U Cariny je možností este viac. Od 40Ah u základného benzínu až po 80Ah u diesla.
Teda urcite tam malá tolerancia bude. Jasné, že nedas namiesto 45Ah rovno 100Ah napríklad... Ale plus minus par Ah hore dole by nemal byt problem. Baterky sa podla kapcity robia v roznych rozmeroch a obvykle ked das "najväčšiu" ( v zmysle kapacity) ale v danom rozmere, tak je to v poriadku. Teda tu u EU aut.
Japončíci to maju este zaujmvejšie - špecifický tvar baterii aj polov. Ale to u BMW nehrozí.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od lefort »

Takhle - bál bych se výrazně měnit kapacitu baterie u aut s chytrým dobíjením. Ale u starších aut je to jedno jak psal Jarson. Ono tam Adame stejně o moc větší baterku nenacpeš...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Myslím, že by člověk měl taky brát v úvahu alternátor, jestli bude mít sílu ten případně silnější akmulátor sdostatek dobíjet. Jakmile to nebude doplna, půjde akumulátor postupně do kopru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:Myslím, že by člověk měl taky brát v úvahu alternátor, jestli bude mít sílu ten případně silnější akmulátor sdostatek dobíjet. Jakmile to nebude doplna, půjde akumulátor postupně do kopru...
Ano proto vemu co nejmin nad 70ah, protoze jsem primo 70ah bateru nenasel. Pokud tam vydrzela 70ah 8,5 roku...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Bramborak3 »

lefort píše:Takhle - bál bych se výrazně měnit kapacitu baterie u aut s chytrým dobíjením. Ale u starších aut je to jedno jak psal Jarson. Ono tam Adame stejně o moc větší baterku nenacpeš...
No jasne. Ja se ridim rozmerama baterky. Podle cisla bmw te baterky me to naslo x typu ve stejne velikosti. Ted jen kterou znacku ?
Mate tipa ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Yuasa, Banner, Bosch, Exide, Akuma, Varta.
A asi i v tomto pořadí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rosso »

Z dobrého zdroje mám info, že nejméně reklamací mají na Exide a Yuasa. Zbytek (Bosch, Varta, Meyle, Banner) slabší. Hlavně Varta.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Na Vartu jsem za poslední roky taky čtl nemálo nedobrého. Osobní zkušenosti mám opačné, ale každému podle jeho chuti. :) A domnívám se, že větší roli než akumulátor jako takový hraje kvalita a spolehlivost dobíjecí soustavy vozu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Durex »

Bramborak3 píše:Ano proto vemu co nejmin nad 70ah, protoze jsem primo 70ah bateru nenasel. Pokud tam vydrzela 70ah 8,5 roku...
Neboj, to nová baterka už nedá a budeš rád za poloviční životnost ...
Colommbo píše:A domnívám se, že větší roli než akumulátor jako takový hraje kvalita a spolehlivost dobíjecí soustavy vozu.
To souhlasím,akorát ta baterka na tom má také svůj velký podíl. A Vartu opravdu nebrat a nebo jen v nouzi, pokud neseženu nic horšího ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Bramborak3 »

Durex píše:
Bramborak3 píše:Ano proto vemu co nejmin nad 70ah, protoze jsem primo 70ah bateru nenasel. Pokud tam vydrzela 70ah 8,5 roku...
Neboj, to nová baterka už nedá a budeš rád za poloviční životnost ...
Colommbo píše:A domnívám se, že větší roli než akumulátor jako takový hraje kvalita a spolehlivost dobíjecí soustavy vozu.
To souhlasím,akorát ta baterka na tom má také svůj velký podíl. A Vartu opravdu nebrat a nebo jen v nouzi, pokud neseženu nic horšího ...
Auto je z roku 2001. Baterka Bmw co byla jeste dávána v Nemecku tam byla od roku 2012. A pokud auto jezdilo dlouhy jizdy, tak v te dobe od nova baterie vydrzela u benzinu 10let. Ale ted..? Ted ano. Ted to delaji tak, aby to zdechlo za 4-5 let.
Odpovědět