Jaký motor, a kolik "kvaltů"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

FF

Příspěvek od FF »

Harry píše:...Iniciativa této snahy vyšla z Konzernu VW, .... :wink: který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...
Chcem sa ťa úplne seriózne spýtať, ktorý výrobca motorov (automobilov) má podľa teba najlepšie motory (automobily). Máš taký nejaký súkromný rebríček? Mám na mysli spoľahlivosť, krivky výkonu a točivého momentu, kultivovanosť... ...a v neposlednom rade trvanlivosť (aj napriek nespornej ekonomickej výhodnosti pre výrobcu nemať "nezničiteľný" motor).
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

FF píše:Chcem sa ťa úplne seriózne spýtať, ktorý výrobca motorov (automobilov) má podľa teba najlepšie motory (automobily). Máš taký nejaký súkromný rebríček? Mám na mysli spoľahlivosť, krivky výkonu a točivého momentu, kultivovanosť... ...a v neposlednom rade trvanlivosť (aj napriek nespornej ekonomickej výhodnosti pre výrobcu nemať "nezničiteľný" motor).
Trochu špatně se na tuto otázku odpovídá! :) (BTW, jsme tím off-topic...)
Každému i z těch seriosních výrobců dražších vozů se některý model motoru nepovedl.... Např. Nissan 3,0 4válec Diesel v Patrolu, 1,8 D ve starých Fordech, Subaru 2,5 /110 kw (mám já, :) ) některé motory se nepovedly i Mercedesu.....
Kdybych byl mladší, a kupoval si nové auto, tak by to byl 6válec BMW Diesel! Tady je 100% záruka. Tedy záruka je i u benzinu ale ten Diesel je nejpovedenější motor na světě.... Pokud bych chtěl jezdit po našich silnicích sportovně, tak Subaru STi - motor i podvozek světová špička!

Neoddiskutovatelná 100% záruka kvality je Toyota! (Ovšem, zdruhé strany nic , co by člověka "chytlo u srdce"! Teda mimo Land Cruiseru....)
Pak už bez pořadí, Mazda, Mercedes, Subaru, Nissan, Ford....
Nezapomínej, že některé koncerny spolupracují: Mazda + Ford, Nissan + Renault, SAAB + Ford, BMW s různými značkami, m.j. i Citroënem, Volvo má některé motory od Yamahy (!!!!), atd....
Tohle není otázka jednoduchá! Je to i u těch solidních značek model od modelu..... :wink:
P. S.
V servisu VW a Audi jsem delší dobu dělal.... Proto vím, co v nich je! Kdysi to býval velký kvalitativní rozdíl ve prospěch Audi. Hlavně v konstrukci, koncepci i kvalitě. Nyní se to už více sbližuje. VW okrade, co může! :evil: Mají zvláštní kontrolní konstrukční oddělení, kde se součásti s nadprůměrnou životností upravují na životnost průměrnou. :!:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Ono s tím hodnocením motorů je to složitější než si člověk dokáže představit.Oněch ukazatelů pro posouzení je moc.Už jich mám také několik za sebou, ale nedokážu objektivně vyhodnotit, které motory jsou nejlepší.Já třeba osobně jsem si na svých ojetých autech většinou stavěl motory sám, protože jsem je většinou kupoval s vadou motoru a proto tvrdím, že nejlepší motory mám já :lol: .
... nyní nejvíce používám Lagunu 1,9 Dti, blížím se k půl milionu km a musím říct je super.Myslím, že se dříve holka rozpadne než zničím motor.
Nebo třeba tolik kritizovaný motor ve starších Oplech Isuzu 1,7 TD 60kW.Pro mě to byla radost a neměl jsem s ním nejmenší problém.Někdo prostě má takové poznatky a zkušenosti a jiný zase makové.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

co sa tyka toho Isuzu 1.7 DT (TC 4 EE) tak patri medzi najspolahlivejsie motory v Oploch. Kritizovany bol jedine vykon a horsie chladenie v horucom pocasi. Motor sa ale odvdacil malou spotrebou a velkou spolahlivostou.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Brembo:.....z vlastní zkušenosti s Vámi musím jen souhlasit, ale jsou borci, které prostě nepřesvědčíte....omlouvám se za odbočení od tématu, asi to patří do ostatních.
FF

Příspěvek od FF »

Ja zas počúvam vo svojom okolí chválu na japonské vozy, hlavne na Hondu a Subaru - doslová sa o nich tvrdí, že sú to "nepokaziteľné nezmary"...
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Harry píše:který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...


Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

ka-spel píše:
Harry píše:který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách...


Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
Pokud má motor dobrou křivku kroutícího momentu, bohatě stačí 4 stupně + 5. - t.zv. "rychloběh" na dálnici. :!:
Více stupňů potřebují motory s mizerným motorem. Pouze k tomu, aby dokázaly udržet spotřebu PH = emise v přijatelné míře. :evil:

Čím víc součástí, tím větší možnost poruchy.

Jen neodborník si myslí, že 6 a více kvaltů je výhodou. :!:
Po čase to naopak začne obtěžovat..... :(
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Čtyři kvalty dopředu a jeden dozadu stačí, i tak to jede 125Km/h :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Škodovkáři, mně (na automat. převodovce) taky,:!::wink: a jede to 200,.... teda to tam mám napsané, a zkoušel jsem to jen jednou.... :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
palooo

Příspěvek od palooo »

tak ja neviem, tiez mam 4 kvalty a jede mi to 230, na 100vku za 7,5s. :)
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

palooo píše:tak ja neviem, tiez mam 4 kvalty a jede mi to 230, na 100vku za 7,5s. :)
No, :) a otázka zní: Stěžuješ si, nebo jsi spokojený?

Mně to moje stačí, (stovka jenom za 10, 0 :lol: ) a nevím, proč bych měl mít ve svém autě 7 až 9 kvaltlů, když by mi stačily bohatě 3....
Stačily by mi proto, protože za ta léta, už umím trochu jezdit (s autem, na koni nééé :lol: )..... :D
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Čtyři kvalty dopředu a jeden dozadu stačí, i tak to jede 125Km/h :wink:
Harry píše:Škodovkáři, mně (na automat. převodovce) taky,:!::wink: a jede to 200,.... teda to tam mám napsané, a zkoušel jsem to jen jednou.... :lol:
palooo píše:tak ja neviem, tiez mam 4 kvalty a jede mi to 230, na 100vku za 7,5s. :)
Chlapi, přece nemůžete srovnávat litrovou stovku, jednapětku Hondu (mám já, :lol: ), dvaapůllitrové Subaru, a třeba čtyřidva FSI od Audi, nebo americký pětosm HEMI.
Každý z nich má své přednosti, i své zápory, některý je na spotřebu, jiný na výkon, a z nuly na sto za 7,5s, a některý má zas "mamutí krouťák". Těm je pochopitelně "celkem jedno", kolik má převodovka kvaltů, protože se rozjede i na čtyřku. Ale ty maloobjemové, aby se s nimi dalo (alespoň trochu rozumně) jezdit, tak musí mít těch rychlostních stupňů víc.

P.S. a já, pokud se chci dostat (pokud jsou na to podmínky) z nuly na sto za 4vteřiny,
(a z nuly na dvěstě za dvanáct), sednu na VéeFeRko od Hondy :lol: :wink: (což je podle mě jedna z nejlepších motorek "na univerzální" ježdění)..... A stačí jí na to 750kubíků.....
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Pitrisi, ne. :!: Nepotřebuji nic navíc.....
Špatně jsi si vysvětlil moji poznámku. Chtěl jsem je sdělit, že počet rychlostních stupňů větší než 5, je balamucení spotřebitelů, tedy kupujících, a že má dva póly. Jednak nepatrně lepší spotřebu, to zákazník moc nepocítí, protože to utratí, při prvním předjíždění, a druhou stranou mince jsou zákonnitě vyšší nákupní cena a vyšší poruchovost. :!:

Ten vyšší počet rychl. stupňů jen umožňuje používat i málo povedené, nebo spíše "dobře ošizené" motory, a zároveň splnit normy EU, určující možnosti prodeje toho kterého koncernu.
Této skutečnosti Konzern (VW) využívá, nebo spíše zneužívá, v plné míře. :!:
.......a lidé, kteří nikdy žádné auto neměli nikdy rozebrané "v ruce", podlehnou tomuto chytráckému tažení, ze kterého se podařilo udělat módní trend, a už jim nestačí 5kvalt, zkrátka, už je pro ně "demodes"....

Prostě život, je jedno velké divadlo, a málokomu to došlo..... :wink:

Teď přichází ze strany koncernů do módy u levnějších vozů CVT, tak jsem zvědav, jak tito lidé, budou "honit fofrklacek"..... :lol:
Za pár let, u těch levných vozů budou mít jeden kvalt dopředu a jeden dozadu,... (možná, že tam bude i neutrál.... :lol: :lol: ) :lol:

Moje původní reakce byla pouze na poznámku od "ka-spel", který napsal
Vícestupňové převodovky já naopak oceňuji. Je jen škoda, že někteří výrobci je třeba vůbec nenabízejí, ač jinak se snaží o lepší poměr cena / výbava než koncern (např. Kia, Hyundai a jiní korejští).
Proto jsem se zde snažil připomenout, že zbytečně více kvaltů, je zbytečný (a později nežádoucí)přepych.... :wink: :lol:
To je zhruba vše. :)

(Sportovní motocykly jsem logicky pominul, je to jiná kategorie.)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

I tak bych tu šestu u dalšího auta chtěl. Já řadím rád a šestka mě chybí i u feldy. :lol: A navíc nechápu důvod, proč by auto při dálniční rychlosti nemohlo mít o minimálně 500 otáček míň a tím i větší ticho.

Ale co si vybrat. Uvažuji o Ford Focus 1,6 nebo 1,8 či Mondeo v benzínu a tam 6-ka není.
byloObrázek
je Obrázek
Odpovědět