Jaký motor, a kolik "kvaltů"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

ka-spel píše:I tak bych tu šestu u dalšího auta chtěl. Já řadím rád a šestka mě chybí i u feldy. :lol: A navíc nechápu důvod, proč by auto při dálniční rychlosti nemohlo mít o minimálně 500 otáček míň a tím i větší ticho.

Ale co si vybrat. Uvažuji o Ford Focus 1,6 nebo 1,8 či Mondeo v benzínu a tam 6-ka není.
Je "vidět", že jsi "mladej kus"..... :)
Mně na 4kvaltu nechybí nic..... :lol: Ale na to přijdeš asi až za 40 let.... :wink:
Proto jsem zde (úmyslně) použit termín "4 + rychloběh". Poněvadž auta se solidním motorem opravdu mívala ten "rychloběh", t zn, že měla 4 normál. stupně, a pak se na ten 4. stupeň zařadilo něco, co bylo jako redukce do rychla.... To auto pak nemohlo dosáhnout tak vysokou maxim. rychlost, ale jelo ve velmi úsporném režimu.
Dneska není problém spočítat převodovky jednoduššeji a lépe.
Jde jen o to, že se výrobci snaží udělat kompromis mezi normami byrokratů s EU, a požadavky zákazníků. Proto zůsatávají někde "uprostřed, spíše u těch norem.....

Pokud máš rodinu, kup si Mondeo (měl jsem je také :lol: ), pokud ne , ber Focus, aspoň si užiješ....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Myslím, že z 0-100Km/h bych to mělo mít za 18sec. Pro pohodovou jízdu to ale stačí. Tahat z kila více než 80 mi přijde zbytečné, vždyť to stačí i na dálnici.

Častěji ale jezdím s fábií (2003,třívál, MPI,40KW, 106Nm) Při ideálních otáčkách tedy 3000ot/min jede na
3. stupeň 50(s lepším benzínem 56)Km/h
4. stupeň 80Km/h
5.stupeň 100Km/h
Na ježdění mimo dálnici je to pro dva lidi ideální, ale na dálnici je to samozřejmě utrpení. Sice si jedu svých 100Km/h , ale při předjíždění ten Wýkon prostě chybí.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Harry píše:Je "vidět", že jsi "mladej kus"..... :)
Mně na 4kvaltu nechybí nic..... :lol: Ale na to přijdeš asi až za 40 let.... :wink:
:lol: V 80 budu asi už pod drnem. Mě řadit nevadí.
Harry píše:Pokud máš rodinu, kup si Mondeo (měl jsem je také :lol: ), pokud ne , ber Focus, aspoň si užiješ....


Přesně tak to vidím. Rodinu mám, ale rád jezdím svižně, tak jsem na vážkách. Vzhledově se mě líbí víc Mondeo III. Focus až od II (palubka).
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

ka-spel píše:
Harry píše:Je "vidět", že jsi "mladej kus"..... :)
Mně na 4kvaltu nechybí nic..... :lol: Ale na to přijdeš asi až za 40 let.... :wink:
:lol: V 80 budu asi už pod drnem. Mě řadit nevadí.
Harry píše:Pokud máš rodinu, kup si Mondeo (měl jsem je také :lol: ), pokud ne , ber Focus, aspoň si užiješ....


Přesně tak to vidím. Rodinu mám, ale rád jezdím svižně, tak jsem na vážkách. Vzhledově se mě líbí víc Mondeo III. Focus až od II (palubka).
1./ Tak jestli je Ti kolem 40, tak počítej s tím, že za 15 let Tě to přestane bavit....

2./V tomhle Ti neporadím! Mne zajímá, jak auto zatáčí a brzdí, ostatní jde mimo mne, s tím už si dokážu poradit hnad.... :lol:
(Na palubní desce mi zajímá akorát teplota vody a tlak oleje, nic víc..... :!: ) :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Harry píše: .....Proto jsem zde (úmyslně) použit termín "4 + rychloběh". Poněvadž auta se solidním motorem opravdu mívala ten "rychloběh", t zn, že měla 4 normál. stupně, a pak se na ten 4. stupeň zařadilo něco, co bylo jako redukce do rychla.... To auto pak nemohlo dosáhnout tak vysokou maxim. rychlost, ale jelo ve velmi úsporném režimu.....
Nějak tak to mám u své Hondy 1.5 VTEC z roku 1998 - je to na "spotřebu", ale když chci, tak "umí" :wink: na jedničku 55, na dvojku 110, na trojku 150, na čtyřku 180,
a pětka - ta tak max. 190 / je to "ekono"kvalt
ka-spel píše:.....Mě řadit nevadí.....
Ani mě ne :lol: Na "automat" bych si asi nezvykl - není nad to, tam dát kvalt, jaký chci já.....
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Pitris píše: Ani mě ne :lol: Na "automat" bych si asi nezvykl - není nad to, tam dát kvalt, jaký chci já.....
Na automatu se dá také řadit. :!: Pouze nepotřebuješ spojku.
Rychlostní stupně si můžeš volit sám.
Modernější automaty mají ještě mód sekvenčního řazení, takže je tam možnost podobného řazení jako na motocyklu. :wink:
Jediné omezení moderních AT spočívá v tom, že na suchu a mokru nelze protočit kola. (Na ledě ano. :) )
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Harry píše:Na automatu se dá také řadit. :!: Pouze nepotřebuješ spojku.
Rychlostní stupně si můžeš volit sám.
Já vím, ale přijde mi, že to nějak není ono......
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A jen na odlehčení - Harry, ten motor, co máš tady na fóru u jména, netočí se obráceně? :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Harry píše:Jediné omezení moderních AT spočívá v tom, že na suchu a mokru nelze protočit kola. (Na ledě ano. :) )
A proč by to nemělo jít? Pokud má motor dostatečný výkon a deaktivuješ ASR/ESP, není problém. Naopak to má velkou výhodu na kluzkém povrchu, jelikož s AT lze díky "měkčímu záběru" citlivěji dávkovat přívod točáku na kola a tím současně vyjet i tam, kam by se člověk s MT v tomtéž voze stěží dostával, zvláště pak s výkonným motorem v kombinaci s ostrou spojkou.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:A jen na odlehčení - Harry, ten motor, co máš tady na fóru u jména, netočí se obráceně? :lol:
Jestli narážíš na ten "air-sus" /air suspension/, tak to je vzduchový podvozek. Normál. světlá výška 160 mm, zvýšená 200 mm. V 80km/h se to automaticky sníží, ve 40 se to zvýší, pokud je to "Height Hi"zapnuté. :wink:
Motor se točí do prava, jako každý jiný. Je to 4válcový, 4vačkový 16ventilový boxer. Jezdí to normálně do 4000 rpm. Pak v tom "bouchnou saze" a je to jako když Tě někdo silou strčí do zad. Stane se z toho taková raketa, a v nádrži se dělají víry..... :lol: V 6600 rpm zapne omezovč, a buď přeřadíš výš, nebo musíš ubrat, motor začne koktat. To je tam schválně pro blbce.... :) (Já to schválně zkusil jen 2x, na "2" to jede 120 km/h, na "3" asi 170....)
Normálně jezdím mezi 2000 a 3800 rpm, aby mi to neutrhlo šrajtofli,.....:lol: ono i tak to dost žere, páč se to nesmí podtáčet, takže po vesnicích na "2"..... :roll: Spotřeba podle podmínek 8,8 až 20.... Průměr 13-14 na krátké popojížďky. Já taky občas ujedu 3 km a pětkrát vylezu s auta, když nakupuju a jdu na poštu atd....
Já jsem mrzák, do auta lezu minimálně 40 vteřin, z auta ještě hůř,.... tak potřebuju 4kolku, abych se nemusel od někoho nechat tahat z příkopu a AT, abych nemusel šlapat spojku..... :D
Tak teď už víš skoro všechno..... :lol:
Naposledy upravil(a) Harry dne stř lis 04, 2009 13:15, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

modelář píše:
Harry píše:
Jediné omezení moderních AT spočívá v tom, že na suchu a mokru nelze protočit kola. (Na ledě ano. :) )
A proč by to nemělo jít? Pokud má motor dostatečný výkon a deaktivuješ ASR/ESP, není problém. Naopak to má velkou výhodu na kluzkém povrchu, jelikož s AT lze díky "měkčímu záběru" citlivěji dávkovat přívod točáku na kola a tím současně vyjet i tam, kam by se člověk s MT v tomtéž voze stěží dostával, zvláště pak s výkonným motorem v kombinaci s ostrou spojkou.
Nejde to proto, ab se to nekurvilo. :!: AT má svoje TCU integrované přímo v ECU. Tam jsou nahrány softwarové mapy, a s ím nic nenaděláš, pokud nejsi kazisvět.... :wink:
Nemám ASR, ani ESP, mám Active AWD.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pak ovšem platí, že to neprohrábneš hlavně proto, že ve vztahu k permanentnímu 4WD je těch 110 kW prostě málo. Jenže u 2WD to takhle nefunguje.

P.S.: S Legacy MT i AT jsem něco najezdil, proto vím, že je to jednak málo, ale především ta trakční schopnost dané koncepce je obrovská.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

modelář píše:Pak ovšem platí, že to neprohrábneš hlavně proto, že ve vztahu k permanentnímu 4WD je těch 110 kW prostě málo. Jenže u 2WD to takhle nefunguje.

P.S.: S Legacy MT i AT jsem něco najezdil, proto vím, že je to jednak málo, ale především ta trakční schopnost dané koncepce je obrovská.
To není tím, že 110 kW je málo! To je úmyslné naprogramování.
S každou MT si kola protočíš na suchu, jak chceš, třeba s 2,0 92 kW. U AT to prostě úmyslně nejde
Tohle je můj 7. vůz s AT.... Na starých Mercedech W110- křídlák, to šlo, teď, na novějších, už je tam taky omezovač. Už na W123 to nešlo. (Měl jsem 300D.) Ve starších amerických filmech to vidíš všude (tam MT ani nepoužívají).
Ale u modernějších vozů je to zablokováno. Já jsem to zkoušel na Mondeu. Vytočíš motor bez kvaltu jen do 2500 rpm. Když ho cheš zkoušet musí se tam překlémovat elektrika.
Na Subaru vytočíš motor s kvaltem s nohou na brzdě jen do 2700 a pak to začne koktat..... Pustíš brzdu, a kola se neprotočí (na suchu). Neprotočí kola ani 3,0 H6 180 kW!
Prostě je to ochrana proti blbejm jezdcům,..... :lol: hlavně kvůli délce životnosti převodovky. :!: :idea:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Volvo S80 2,5T AT FWD (výroba letošní jaro) s vypnutým ESP gumuje při rozjezdu jak víno, stačí pořádně prošlápnout plyn! To, co popisuješ Ty, je maximální pr.sárna, vůči které je tam právě ona Tebou zmíněná ochrana: běžného používání AT se však nijak nedotýká, a pokud má motor dostatečný výkon ve vztahu k možnostem trakce pohonu, chová se strandardně, tj. hrabe (samozřejmě při deaktivovaných protiprokluzových elektronických systémech). Kdyby tomu totiž tak nebylo, nikam bys na kluzkém povrchu nevyjel, zvláště pak s 2WD.
palooo

Příspěvek od palooo »

uff, zaujimava debata... no mam 2 auta s automatom, obidva 4st., jeden 1.5 74kw, druhy 3.0V6 147kw, prehrabnut si prehrabnu obidva...i ked na suchu takmer neznatelne, na mokrom neni problem...

ale ine som chcel, neviem ci spravne chapem kolegu vyssie, ze vytoci na N a zaradi rychlost? alebo stoji na brzde zaroven s plynom? uff, no divim sa ze mu ta prevodovka este nedala zbohom... obidve zalezitosti su dost prasackym chovanim kk HD menicu, spojkam aj prevodovemu oleju ktory sa nadmerne prehrieva a prepaluje. otacky do ktorych pusti motor pri zaradenej D, stlacenej brzde a plnom plyne sa nazyvaju tusim "stall speed", su presne definovane vyrobcom a robit toto je dobre akurat tak pri analyze nejakeho problemu... z toho mala co viem o AT, drzat auto zabrzdene pod plynom sa moze maximalne tak 5 sekund a pred dalsim zaradenim by sa malo minimalne 5 minut chladit na volnobeh, inak hrozi poskodenie HD menica... zaradenie D pod plynom dava zasa riadne zabrat spojkam, hriadelom, poloosiam... a hlavne ak sa jedna o nejaku silnejsiu pohonu jednotku
Odpovědět