jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...Vytočit motor,rychle pustit spojku a za kvílení gum vyrazit kupředu. :?
Na tomhle ovšem není nic špatného, tedy pokud si deaktivuji TCS/ESP. :) Takhle jsem najezdil se svými vozy stovky tisíc km a spojku ani převodovku jsem nikdy měnit či opravovat nepotřeboval (gumy nepočítám :lol: ). Tedy opakuji, smysl probíraného "omezovače" vidím opravdu jen ve vazbě na automatickou převodovku, kde se jedná o vyloženou pra.árnu.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:...Vytočit motor,rychle pustit spojku a za kvílení gum vyrazit kupředu. :?
Na tomhle ovšem není nic špatného, tedy pokud si deaktivuji TCS/ESP. :) Takhle jsem najezdil se svými vozy stovky tisíc km a spojku ani převodovku jsem nikdy měnit či opravovat nepotřeboval (gumy nepočítám :lol: ). Tedy opakuji, smysl probíraného "omezovače" vidím opravdu jen ve vazbě na automatickou převodovku, kde se jedná o vyloženou pra.árnu.
Tak když se to umí asi ne,ale když se výrobci začaly v záruční době množit případy spálených spojek nebo závady na převodovkách,tak asi přikročil k tomuto řešení. :idea: Jestli máš odpovídající kontakty,tak se zkus zeptat. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...tak se zkus zeptat. :lol:
A na co vlastně? Zda výrobce zase někde ušetřil a příslušná soustrojí záměrně poddimenzoval? A to mi jako zcela dobrovolně prozradí? :shock: :o
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od skodovkar »

lengy60 píše:...Myšleno to bylo tak,aby spojka a převodovka nedostávala velké rány při rozjezdu,jak to někteří borci dovedou.Vytočit motor,rychle pustit spojku a za kvílení gum vyrazit kupředu. :?
No a co? Co se do toho má výrobce **** ? Zejména u menších objemů je motor třeba vytočit a vsadím klidně boty, že to je k motoru šetrnější než udušený rozjezd.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

skodovkar píše:
lengy60 píše:...Myšleno to bylo tak,aby spojka a převodovka nedostávala velké rány při rozjezdu,jak to někteří borci dovedou.Vytočit motor,rychle pustit spojku a za kvílení gum vyrazit kupředu. :?
No a co? Co se do toho má výrobce **** ? Zejména u menších objemů je motor třeba vytočit a vsadím klidně boty, že to je k motoru šetrnější než udušený rozjezd.
Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:...tak se zkus zeptat. :lol:
A na co vlastně? Zda výrobce zase někde ušetřil a příslušná soustrojí záměrně poddimenzoval? A to mi jako zcela dobrovolně prozradí? :shock: :o
Tak já tím nemyslel to,abys napochodoval do fabriky a ptal se tam. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Durex »

lengy60 píše:Tak jsem vyzkoušel u svého vozu a žádné omezení se nekonalo,otáčky vyletěly až k 6000 jako nic.Obávám se,že to je vynález VW,protože poprvé jsem se s tím setkal u posledního modelu Ibizy a nedávno,když jsem chtěl protočit motor u služební Fábie 1.4 16V
No tak pravděpodobně si to nevytočil dost. Kdyby si šlápnul na plyn a počkal,kam to doleze,tak pokud to není auto z 80 let,tak ti určo zaštěká :lol: A pochybuju,že je to vynález VW :D Jak sem psal. Omezovat otáčky se začalo z důvodu ochrany motoru,kdy střední pístová rychlost by byla tak velká,že by poškodila motor. V 90 letech se jako hranice u seriových motorů uvádělo 16 m/s. Dnes není problém i 20m/s. Ostatně si to může každý spočítat. Každopádně točení na neutrál do červenýho motoru moc neprospívá ... Ale se zátěží v tom není problém a kolikrát mi už motor zaštěkal,když sem nestačil řadit včas. Ale je fakt,že v autě se mi to ještě nestalo :lol:
Naposledy upravil(a) Durex dne pát kvě 01, 2015 18:54, celkem upraveno 2 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Durex »

lengy60 píše: Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
Ve městě ne,ale když se chceš svíst na trati a nebo dát sprint,tak bez toho to zkoušet nemá ani smysl :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Durex píše:
lengy60 píše: Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
Ve městě ne,ale když se chceš svíst na trati a nebo dát sprint,tak bez toho to nemá ani smysl zkoušet :lol:
Jsou tu 2 příspěvky od tebe po sobě,tak to napíšu sem.K tomu prvnímu,já ale popisoval situaci,kdy u stojícího vozu s řadící pákou v neutrálu nelze vytočit motor přes cca 3000 ot a ne o omezovači maximálních otáček. :lol: A k tomu druhému,auta běžné produkce asi nejsou k těmto disciplínám určena,řekl bych. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od skodovkar »

lengy60 píše:Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
Kdyby ses někdy musel rozjíždět s nízkoobjemovým atmosférickým motorem a plně obsazeným autem do kopce, tak bys mluvil jinak :idea: Konkrétně fabia 1,2HTP 6V.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Durex »

lengy60 píše:já ale popisoval situaci,kdy u stojícího vozu s řadící pákou v neutrálu nelze vytočit motor přes cca 3000 ot a ne o omezovači maximálních otáček. :lol: A k tomu druhému,auta běžné produkce asi nejsou k těmto disciplínám určena,řekl bych. :wink:
A co to tedy je,pokud mě to na neutrál nepustí do červenýho? Omezovač otáček ... A druhá věc. Jak určena? Co je k tomu potřeba jinýho,než pixla na 4 kolech s motorem? Na to žádná specialita třeba není. Naopak tak se dá poznat dobré auto z běžné produkce od nudné šedi nákupních tašek a přibližovadel ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

skodovkar píše:
lengy60 píše:Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
Kdyby ses někdy musel rozjíždět s nízkoobjemovým atmosférickým motorem a plně obsazeným autem do kopce, tak bys mluvil jinak :idea: Konkrétně fabia 1,2HTP 6V.
Ty jsi nějak při dnešku nějak veselý :D ,představ si,že jsem s těmito auty najezdil opravdu hodně kilometrů,ale nikdy jsem neměl potřebu vytočit motor tímto způsobem a pak pouštět spojku,abych auto rozpohyboval. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Durex »

Ještě k tomu omezovači. teď sem pochopil,že si zkoušel to,že tě to pustí přes 3000 ot. To je v pořádku. Tak by to mělo být :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Durex píše:
lengy60 píše:já ale popisoval situaci,kdy u stojícího vozu s řadící pákou v neutrálu nelze vytočit motor přes cca 3000 ot a ne o omezovači maximálních otáček. :lol: A k tomu druhému,auta běžné produkce asi nejsou k těmto disciplínám určena,řekl bych. :wink:
A co to tedy je,pokud mě to na neutrál nepustí do červenýho? Omezovač otáček ... A druhá věc. Jak určena? Co je k tomu potřeba jinýho,než pixla na 4 kolech s motorem? Na to žádná specialita třeba není. Naopak tak se dá poznat dobré auto z běžné produkce od nudné šedi nákupních tašek a přibližovadel ...
Ale no tak,já popisoval situaci,kdy motor u stojícího vozu(pravděpodobně pouze VW) nelze vytočit přes 3000 ot,kdežto u mého(C4 Picasso)to šlo.Nepsal jsem nikde o omezovači maximálních otáček motoru,což tedy vidím jako rozdíl.Čiže já nepolemizuji o tom co je nebo není omezovač otáček,ale přijde mi normální,že si výrobce nějakým způsobem kryje záda.A ano,auto je pixla na čtyřech kolech s motorem,ale primárně běžná produkce není určena na nějaké sprinty nebo závodění po okruhu.Ale protože se najde hromada dovedů takhle auto používat,tak se výrobce snaží tohle nějakým způsobem eliminovat.A jestli to je pouze zlepšovák koncernu nebo to mají i jiní výrobci už nehraje roli.
Teď koukám,že jsi byl zase rychlejší.ale už to tak nechám být. :lol: Nicméně za tím dalším si stojím,přečti si někdy návod k jakémukoliv jinému výrobků a rychle zjistíš,jak si výrobci kryjí záda,aby se zbytečně nedostali do zbytečných potíží.Dám příklad,až si půjdeš koupit boty,tak se mrkni na příbalový leták a zjistíš,že je vlastně můžeš nosit zásadně za slunečného počasí,takže v případě běžeckých bot to znamená,že nesmíš sportovat v dešti. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Durex »

Já vím,co je na botech napsáno. A to ti přijde normální? Každopádně nevím jak u jiných aut,ale u toho mého se v příručce o sprintech nebo závodech nepíše resp se nikde nic nezakazuje. Je tam jen část o záběhu,ohřívání motoru a co se otáček týká,tak pak jen max krátkodobé otáčky 6 675 ot/min a max. trvalé otáčky 6 450. Kde se mi teda píše o tom,že nemohu sprintovat? Jak se asi přijde na údaj z 0 na 100 km/h? To se snad nesmí?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět