jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Moderátor: Colommbo
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Tak aby to bylo správně pochopeno: v minulosti existovala auta, která jela prakticky na jakýkoli kvalt (pro pamětníky - např. Volha "carevna"); taková auta měli Frantíci ještě v 1. pol. 90. let v oblibě, resp. neměli rádi auta, u kterých bylo třeba pro využití potenciálu motoru použít převodovku, tj. pravou ruku (na starém kontinentě), např. japonská; dnes už jim řadit nevadí (konečně "pochopili" ), poněvadž převodovka je tam právě proto, aby pomohla spalovacímu motoru, jenž zrovna neoplývá vnější charakteristikou elektromotoru, což není žádný "downsizovaný", který alespoň trochu jede (to v případě přeplňovaných motorů, zejména pak benzínových, není úplně neslučitelné).
Doufám, že teď už je snad jasné, že lengy reagoval tak, že jsem musel konstatovat, že si nerozumíme, resp. že každý hovoříme o něčem jiném.
Doufám, že teď už je snad jasné, že lengy reagoval tak, že jsem musel konstatovat, že si nerozumíme, resp. že každý hovoříme o něčem jiném.
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Ta Volha snad měla 3 stupňovou převodovku jako Žuk,ne? Ale jinak s mým autem můžeš taky jet na jakýkoliv kvalt,akorát je otázkou,co tomu po nějaké době bud říkat motor.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Při sledování těch videí jsem konečně pochopil funkci omezovače,ale jinak mi to video od Pitrise připomnělo dobu,kdy jsem pařil na Playstationu GT.jerome píše:Uz som cakal kedy tipkovi v Civicu vyskoci motor. zvuky v tych otackach boli vselijake a podla vyrazu tvare tam bol aj bobek v galotach
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Dost oprávněně se domnívám, že jde "pouze" o motor přetočený za hranici možností časování rozvodu, nikoli o projev zásahu omezovače, který vypadá poněkud jinak.lengy60 píše:jerome píše:Při sledování těch videí jsem konečně pochopil funkci omezovače...
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Zase jsem to napsal špatně jako vždy. Myslel jsem to tak,že dnes výrobce montuje omezovač standartně, v tom autě na video ještě pravděpodobně není.Taky se dnes už nedá protůrovat motor u stojícího auta,omezeno na nějakých 3000ot/min.Návštěvník píše:Dost oprávněně se domnívám, že jde "pouze" o motor přetočený za hranici možností časování rozvodu, nikoli o projev zásahu omezovače, který vypadá poněkud jinak.lengy60 píše:jerome píše:Při sledování těch videí jsem konečně pochopil funkci omezovače...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Omezovač není nic jiného, než řádka v programu nahraném do ŘJ motoru. Při tunerských úpravách se buď posouvá v otáčkách nahoru anebo, a to nejčastěji, úplně ruší.lengy60 píše:... dnes výrobce montuje omezovač standartně, v tom autě na video ještě pravděpodobně není.
U atmosférického motoru spojeného s manuální převodovkou? Proč? Zatím jsem se s tím setkal, a to ještě výjimečně, pouze v případě automatů. Tam vím, proč: ochrana proti "ovladačům".lengy60 píše:Taky se dnes už nedá protůrovat motor u stojícího auta,omezeno na nějakých 3000ot/min.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Tak funkci omezovače můžete krásně vidět zde a to dost dlouho
https://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
A omezovač není nic jiného,než prachsprosté vynechání zapalování na dobu,než poklesnou otáčky na "neškodnou mez" a opět zapalování začně chodit. Jsou motory,kde omezovač není - třeba motory od Ducati,kde je desmo rozvod,takže ventily jsou zavírány pořád tak jak mají (ventilové pružiny od určité rychlosti resp otáček (chci říct stlačení) již nefungují tak,jako při rychlosti menší,ale skáčou-řeší se to zdvojením pružin). Pak záleží na střední pístové rychlosti,kterou daná konstrukce snese. Vetšinou točení do omezovače nic nepřinese,protože výkon stejně vadne. Jsou ale motory,kde je omezovač jen kvůli rychlosti a tam se vyplatí ho deaktivovat aniž by došlo k poškození motoru. V drtivé většině jít za max výkon motoru nepřináší užitek. Krátkodobý výlet do červeného a zaštěkání taktéž nevadí. To co je na videu je už extrém a ten motor už nepojede tak,jako předtím ...
https://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
A omezovač není nic jiného,než prachsprosté vynechání zapalování na dobu,než poklesnou otáčky na "neškodnou mez" a opět zapalování začně chodit. Jsou motory,kde omezovač není - třeba motory od Ducati,kde je desmo rozvod,takže ventily jsou zavírány pořád tak jak mají (ventilové pružiny od určité rychlosti resp otáček (chci říct stlačení) již nefungují tak,jako při rychlosti menší,ale skáčou-řeší se to zdvojením pružin). Pak záleží na střední pístové rychlosti,kterou daná konstrukce snese. Vetšinou točení do omezovače nic nepřinese,protože výkon stejně vadne. Jsou ale motory,kde je omezovač jen kvůli rychlosti a tam se vyplatí ho deaktivovat aniž by došlo k poškození motoru. V drtivé většině jít za max výkon motoru nepřináší užitek. Krátkodobý výlet do červeného a zaštěkání taktéž nevadí. To co je na videu je už extrém a ten motor už nepojede tak,jako předtím ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
A co se týče omezovače u atmosferického motoru s manuálem. Všechny motorky mají tuto koncepci a až na pár exotů mají omezovač Ale Návštěvník myslel určo jen auta a já si chtěl vylít srdíčko :lol:Ale to už sme mimo téma diskuze - jako obvykle
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Anebo odstavení vstřiků, což je pro motor i katalyzátor bezpečnější a pro řidiče příjemnější (není to taková "brzdná" pecka).Durex píše:A omezovač není nic jiného,než prachsprosté vynechání zapalování na dobu,než poklesnou otáčky na "neškodnou mez" a opět zapalování začně chodit.
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Ano, na videu jde o omezovač odstavující zapalování: to, co rozpaluje výfuk do červena, je totiž nespálené palivo. Nejspíše jde o motor s karburátorem.Durex píše:Tak funkci omezovače můžete krásně vidět zde a to dost dlouho
https://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
A omezovač není nic jiného,než prachsprosté vynechání zapalování...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
jj přesně. Jde o starý dobrý vzduchem a olejem chlazený motor krmený karbcem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Jak je to dělané netuším a je mi to vcelku jedno,ale už pár let nejde motor u stojícího auta vytočit nad 3000 ot.Nechce se mi věřit,že to nevíš nebo jsem tě špatně pochopil?Já si vždycky myslel,že je to z důvodu ochrany zejména studeného motoru a spojky a ještě dodám,že jsem myslel benzínové motory.Pochopitelně lidi,kteří se k autu chovají slušně o tom nemusí vůbec vědět,musím to u mého vyzkoušet.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
V éře elektronického pedálu plynu mě napadá hned několik způsobů, jak to udělat, a ani jeden není tím, které tu již byly zmíněny. Otázkou spíše zůstává, zda jde skutečně o natolik rozšířené omezení.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Je pravda,ze sem za posledni 2 roky v novym aute nesedel,ale zadne takove debilni omezeni nezaznemal. A takovy paskvil bych ani nechtel ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Tak jsem vyzkoušel u svého vozu a žádné omezení se nekonalo,otáčky vyletěly až k 6000 jako nic.Obávám se,že to je vynález VW,protože poprvé jsem se s tím setkal u posledního modelu Ibizy a nedávno,když jsem chtěl protočit motor u služební Fábie 1.4 16V .Autosalóny také neobíhám,takže nemohu sloužit,ale třeba je jen Citroen pozadu. Předchozí příspěvek jsem psal v tabletu na zahrádce při grilování vuřtů,takže trošku chaos,ale když se to před lety objevilo,tak se k tomu nesla informace,že by tohle mělo předejít rozjezdu pod velkým plynem.Myšleno to bylo tak,aby spojka a převodovka nedostávala velké rány při rozjezdu,jak to někteří borci dovedou.Vytočit motor,rychle pustit spojku a za kvílení gum vyrazit kupředu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW