Rovněž mi to nedá a vyjádřím se trošku mimo téma. Já si nedovedu představit situaci, že potřebuji auto, vlezu do prvního obchodu, na jedno ukážu, zabalte mně ho, platím, jedu. Vždyť to není proboha několika korunová investice ( jako do toho rohlíku), ale investice na několik let. A pokud se pro nové auto rozhodnu, je nejjednodušší hodit si na papír své požadavky, styl jízdy, atd. a předložit to nějakému odborníkovi, když už jsem blbej a nevím o tom nic. A řídit se jeho radami. pak to tak vypadá, že škodováckou tříválcovou zrůdu určenou na babské poskakování mezi Tescem a Hypernovou si hrdý majitel ve většině cest prohání po D1 a začne se divit, že to nechce jet, řve to jak tygr, žere to i barvu ze svodidel...
Ale ten litr oleje si do kufru určitě dejte, to je u nového auta ta nejnejdůležitější věc!
Jaký je motorový olej ve Fabii II 1.2 51kw z výroby?
Moderátor: Colommbo
Z fabriky je tam olej Shell a nebo Castrol - cituji svůj předchozí příspěvek:Itall píše:Z fabiky je tam olej Škoda, a co to je zač, do toho ti nic není. To je jejich filosofie. Je třeba zajet do značkového servisu a oni tam dolijí zas olej Škoda . Jestli mezitím změnili značku, tak to bude stejně jiný . Alespoň vidíš, že je to víceméně fuk .
Shell Helix Ultra 5W40 (tedy pokud není dotažená z Německa nebo Ruska, protože tam se dává Castrol Magnatec 5W40).
Vím to 100%, protože dělám v dispozicích ve ŠA - VLD - nicméně na tom, že se dá použít cokoli s 502.00 (při dolítí by ale bylo dobré dodržet viskozitu dle SAE stejnou).
Jen tím chci říct, že Škoda oleje nevyrábí a že žádné oleje Škoda nejsou a nikdy nabyly. Nicméně s tou cenou je to pravda - před 3 lety se všude dával Castrol a pak přišel Shell s lepší cenovou nabídkou a tak se dává ten (jen Němci a Rusové chtějí pro svůj trh výhradně Castrol).
Olej už v servisech Škoda neberu, ale rozhodně tam ještě před pár lety (méně, než 6) prodávali oleje Škoda. To vím, že oleje nevyrábějí. Podle jejich firemního časopisu byl v nedávné minulosti olejem Škoda např. Mogul. Který je to teď, nevím. Třeba už olej Škoda nemají. Mě už je to dlouho jedno, ale takto to určitě bylo. Ale všiml jsem si, že některé servisy Škoda mají určitou značku oleje. Ale to měly asi i tehdy, když se v jiných nabízel olej Škoda.
To není jen u Škodovky, a jen u olejů: výrobce auta a servisy používají to, co odpovídá specifikaci výrobce, a "přebalí" výrobek od toho dodavatele, který jim to "dá za míň" - ať už se jedná o olej, chladicí nebo brzdovou kapalinu, atd....ale jako všechno to má rub, i líc....Itall píše:......prodávali oleje Škoda. To vím, že oleje nevyrábějí. Podle jejich firemního časopisu byl v nedávné minulosti olejem Škoda např. Mogul.....Ale všiml jsem si, že některé servisy Škoda mají určitou značku oleje.....
Většinou jsou tady ty "origo značkové" výrobky dražší, ale měla by tam být zaručena vysoká kvalita, a jistota, že je to pro to auto to nejvhodnější, a fabrika by si za tím "měla stát". Ale jsou i určité kapaliny, které se jiné, než origo značkové, sehnat téměř nedají.....
Nedopatření s výběrem konkrétního motoru vzniklo víceméně tak trochu naivní představou, že když mám doma auto staré téměř dvacet let, není možné si dnes koupit něco po motorické stránce stejného, neřkuli horšího při zhruba stejném obsahu. Jednoduše jsem si myslel, že výběrem motoru se není třeba vůbec zaobírat. Jinak, ale nemůžu na Fabii nic říct. Přesné řazení, řekl bych doslova dokonalé, plynový pedál reaguje zcela bez prodlevy, což není u jiných aut i nových samozřejmostí. Ideální rychlost na dálnici je 120, max. 130, pak už jde hluk nahoru. Bohužel to chtělo spřevodovat na stejné otáčky aspoň o deset víc nebo tam dát šestku.cimik píše:Rovněž mi to nedá a vyjádřím se trošku mimo téma. Já si nedovedu představit situaci, že potřebuji auto, vlezu do prvního obchodu, na jedno ukážu, zabalte mně ho, platím, jedu. Vždyť to není proboha několika korunová investice ( jako do toho rohlíku), ale investice na několik let. A pokud se pro nové auto rozhodnu, je nejjednodušší hodit si na papír své požadavky, styl jízdy, atd. a předložit to nějakému odborníkovi, když už jsem blbej a nevím o tom nic. A řídit se jeho radami. pak to tak vypadá, že škodováckou tříválcovou zrůdu určenou na babské poskakování mezi Tescem a Hypernovou si hrdý majitel ve většině cest prohání po D1 a začne se divit, že to nechce jet, řve to jak tygr, žere to i barvu ze svodidel...
Ale ten litr oleje si do kufru určitě dejte, to je u nového auta ta nejnejdůležitější věc!
Sakra... a co by to tu 6tou rychlost utáhlo...Anonymous píše:Nedopatření s výběrem konkrétního motoru vzniklo víceméně tak trochu naivní představou, že když mám doma auto staré téměř dvacet let, není možné si dnes koupit něco po motorické stránce stejného, neřkuli horšího při zhruba stejném obsahu. Jednoduše jsem si myslel, že výběrem motoru se není třeba vůbec zaobírat. Jinak, ale nemůžu na Fabii nic říct. Přesné řazení, řekl bych doslova dokonalé, plynový pedál reaguje zcela bez prodlevy, což není u jiných aut i nových samozřejmostí. Ideální rychlost na dálnici je 120, max. 130, pak už jde hluk nahoru. Bohužel to chtělo spřevodovat na stejné otáčky aspoň o deset víc nebo tam dát šestku.cimik píše:Rovněž mi to nedá a vyjádřím se trošku mimo téma. Já si nedovedu představit situaci, že potřebuji auto, vlezu do prvního obchodu, na jedno ukážu, zabalte mně ho, platím, jedu. Vždyť to není proboha několika korunová investice ( jako do toho rohlíku), ale investice na několik let. A pokud se pro nové auto rozhodnu, je nejjednodušší hodit si na papír své požadavky, styl jízdy, atd. a předložit to nějakému odborníkovi, když už jsem blbej a nevím o tom nic. A řídit se jeho radami. pak to tak vypadá, že škodováckou tříválcovou zrůdu určenou na babské poskakování mezi Tescem a Hypernovou si hrdý majitel ve většině cest prohání po D1 a začne se divit, že to nechce jet, řve to jak tygr, žere to i barvu ze svodidel...
Ale ten litr oleje si do kufru určitě dejte, to je u nového auta ta nejnejdůležitější věc!