Jenže to nejsou zimní, ale celoročky, na kterých si to své SUV pořídili.abc píše:...50-60 % aut jezdí celoročně na zimnich, obzvláště majitele SUV.
Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Re: Jaké pneu?
abc
A já doufal, že ti udělám tááákovou radost
A já doufal, že ti udělám tááákovou radost
Re: Jaké pneu?
abc, já si koupil celoročky na léto, na zimu mám zimáky. Neseženu prostě uspokojivé letní na můj rozměr.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Jaké pneu?
tonny já nesnáším zimní v zimě, a zimní v létě obzvlášť.
Všechno co jsem chtěl říct je když nás buzerují za letní v zimě at' nás buzerují i za zimní v létě, to je cely.
Myslím si že je nebezpečnější řidič na zimnich v létě než s letním v zimě.
Všechno co jsem chtěl říct je když nás buzerují za letní v zimě at' nás buzerují i za zimní v létě, to je cely.
Myslím si že je nebezpečnější řidič na zimnich v létě než s letním v zimě.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaké pneu?
A praktická realizace? Nemyslím buzeraci, ten klacek se vždy najde, ale termíny?abc píše: Všechno co jsem chtěl říct je když nás buzerují za letní v zimě at' nás buzerují i za zimní v létě, to je cely.
Re: Jaké pneu?
abc
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaké pneu?
Mi je to vcelku fuk.
Pokud mam zimaky aspon s dvema podelnejma drazkama, v lete mi nevadi.
Proto si neporizuju zadny zimaky bez nich a ani extremni zabiraci-brzdici vzorek. Proto az prijde cas, budou celorocky. Asi Savy. Soucasnou kombinaci zimaku 7 a 5 mm dobrousim pres leto.
Pokud mam zimaky aspon s dvema podelnejma drazkama, v lete mi nevadi.
Proto si neporizuju zadny zimaky bez nich a ani extremni zabiraci-brzdici vzorek. Proto az prijde cas, budou celorocky. Asi Savy. Soucasnou kombinaci zimaku 7 a 5 mm dobrousim pres leto.
Re: Jaké pneu?
Problém je, že většina celoroček je nastavená víc do tepla, u nás je potřeba varianta víc na zimu. Zkus ty celoročky od Michelinu, lidi si je chválí a v testech dopadly nejlíp.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Jaké pneu?
Pro mě je podstata problému že nebýt zakonodarcu tak jezdím po Brně v zimě na letních s výjimkou 3-4 dnů, a to bych použil MHD a je to. Kdybych bydlel v Krkonoších tak si dám zimáky samozřejmě, bez debat.
Kdo používa jen zimny zákon je krátký a to mě štve , jelikož já tu volbu nemám , protože mi braní jezdit v zimě na letních ale povolují jezdit v letě na zimních. Je to prostě podle mě špatné.
Letní v zimě je lepší jak zimny v létě nemohu si pomocí.
Kdo používa jen zimny zákon je krátký a to mě štve , jelikož já tu volbu nemám , protože mi braní jezdit v zimě na letních ale povolují jezdit v letě na zimních. Je to prostě podle mě špatné.
Letní v zimě je lepší jak zimny v létě nemohu si pomocí.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaké pneu?
No ono ty zimní na osobácích podle zákona mít nemusíš. Jen nesmí mrznou, sněžit nebo tyto podmínky nesmí být "na spadnutí"....
Osobně ale tak úplně nevím co vadí na zimních v zimě Ale každého věc. A pojistka. A plnění. A spoluúčast....
Osobně ale tak úplně nevím co vadí na zimních v zimě Ale každého věc. A pojistka. A plnění. A spoluúčast....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Já vám v zimě bez problémů ukážu pár míst, které na letních nelze bezpečně projet. Ukážete mi alespoň jedno místo, které nelze bezpečně projet v létě na zimních ? V létě na zimních zvládnu relativně bezpečně i dálnici - budu totiž mít i na zimních brzdnou dráhu kratší než má kamion nebo motorka a to ikdyž bude venku +40 st C.abc píše:Letní v zimě je lepší jak zimny v létě nemohu si pomocí.
Re: Jaké pneu?
Shi myslel a napsal jsem ve městě, konkretně v Brně, a napsal jsem bydlet na horách tak o tom žádná, ale já stejně zimny na autě mám samozřejmě, no nejsem z toho šťastny to je cely.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaké pneu?
Takže pojistka. A plnění. A spoluúčast.... jak piše Pitris splněno.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaké pneu?
I v Brně jsou v zimě místa, kde je sklon vozovky jak v podélném tak v příčném směru, takžr je to o hubu i na prémiových zimních gumách.
V Brně pro začátek doporučuji zkusit si v zimě, když je nasněženo, jet ulicí Zeleného z kopce dolů směrem ke křižovatce s ulicí Marie Steyskalové.
Streetview zde:
https://www.google.com/maps/@49.2079737 ... 312!8i6656
a ona křižovatka pak zde:
https://www.google.com/maps/@49.2084037 ... 312!8i6656
Řidič jedoucí po Zeleného dolů musí dát přednost z prava, což se ani na zimních gumách občas nepodaří, byť člověk nahoře do zatáčky najíždí rychlostí 10 km/h, jenomže při klesání dolů se ukáže, že je úspěch, pokud ta rychlost příliš neroste. Zastavit před křižovatkou je sci-fi. A to je tam sklon podélný a není to komplikováno tím, že auto navíc klouže do boku, což je teprve ta pravá lahůdka. Trochu (ale opravdu jen trochu) do boku to klouže v oné zatáčce, kde je tím pádem lahůdka v zimě se minout s vozidlem, které se tak tak drápe do kopce a jede (tancuje) v protisměru. Člověk jedoucí dolů musí přestat brzdit, aby mohl provést razantní směrovou korekci (protože při aktivním ABS to směr mění neochotně), čím spolehlivě nabere rychlost, což se mu dole pod kopcem vymstí. V zimě je o dost jednodušší tím místem vyjet nahoru, než bezpečně sjet dolů.
Mimochodem letní Goodyear Eagle F1 A2 byly na lehce uježděném sněhu naprostá katastrofa, auto mi ujelo do boku, když jsem se ho pokusil zvednout na hever. Pak mi do boku ujelo ještě jednou, když jsem se o auto necitlivě opřel. Na suchém už při teplotě lehce pod nulou dávají leckteré UHP gumy zvukem najevo, že se jim tyto teploty hrubě nelíbí.
(Několik zim jsem v 90 letech na letních odjezdil, takže vím, že to s vhodnými letními jde, ale znovu bych do toho opravdu nešel).
V Brně pro začátek doporučuji zkusit si v zimě, když je nasněženo, jet ulicí Zeleného z kopce dolů směrem ke křižovatce s ulicí Marie Steyskalové.
Streetview zde:
https://www.google.com/maps/@49.2079737 ... 312!8i6656
a ona křižovatka pak zde:
https://www.google.com/maps/@49.2084037 ... 312!8i6656
Řidič jedoucí po Zeleného dolů musí dát přednost z prava, což se ani na zimních gumách občas nepodaří, byť člověk nahoře do zatáčky najíždí rychlostí 10 km/h, jenomže při klesání dolů se ukáže, že je úspěch, pokud ta rychlost příliš neroste. Zastavit před křižovatkou je sci-fi. A to je tam sklon podélný a není to komplikováno tím, že auto navíc klouže do boku, což je teprve ta pravá lahůdka. Trochu (ale opravdu jen trochu) do boku to klouže v oné zatáčce, kde je tím pádem lahůdka v zimě se minout s vozidlem, které se tak tak drápe do kopce a jede (tancuje) v protisměru. Člověk jedoucí dolů musí přestat brzdit, aby mohl provést razantní směrovou korekci (protože při aktivním ABS to směr mění neochotně), čím spolehlivě nabere rychlost, což se mu dole pod kopcem vymstí. V zimě je o dost jednodušší tím místem vyjet nahoru, než bezpečně sjet dolů.
Mimochodem letní Goodyear Eagle F1 A2 byly na lehce uježděném sněhu naprostá katastrofa, auto mi ujelo do boku, když jsem se ho pokusil zvednout na hever. Pak mi do boku ujelo ještě jednou, když jsem se o auto necitlivě opřel. Na suchém už při teplotě lehce pod nulou dávají leckteré UHP gumy zvukem najevo, že se jim tyto teploty hrubě nelíbí.
(Několik zim jsem v 90 letech na letních odjezdil, takže vím, že to s vhodnými letními jde, ale znovu bych do toho opravdu nešel).
Re: Jaké pneu?
Dole na stránce je video, kde je 13°C porovnání při brzdění ze 100 na 0 a rozdíl je cca 30 m letňáky a 36 m zimáky https://www.idnes.cz/auto/autoservis/pn ... tomoto_fdv . Jestli to je hodně nebo málo, to je na uvážení každého (jeho nájezdu, cestovní rychlosti, stylu jízdy i kapsy).
Já se na zimacích za tepla klouzal od strany ke straně, ale jen proto, že jsem věděl, že jedu za limitem.
Já se na zimacích za tepla klouzal od strany ke straně, ale jen proto, že jsem věděl, že jedu za limitem.