Bramborak3 píše:No 205/50 je přímo ve velkem Tp..a ty jsou jen o 1.5mm vyšší než 225/45...
Vyssi nepřipadá v úvahu zas kvůli podvozku sportpacket 2
Už jsem to sem psal, ale klidně to zopakuji: neznám žádnou jinou značku, která by nastavením geometrie podvozku vs. kinematiky zavěšení kol až tak moc "zneužívala" pneumatik (ve smyslu nutit jim něco, co jim není vlastní), než BMW. Z toho pak plyne onen propastný rozdíl mezi jízdními vlastnostmi na suchu a na mokru. A použití širších pneumatik to vždy jen zhorší.
Ahoj Jardo..Ano rozumým ti. Diky hodně početné skupině mladých řidičů a frajírku tam daji širší gumy a ty pak na mokru nefungují jak by měli. Na litaky mám přes leto v předu 225/45 na 7.5 palcu a vzadu 245/40 na 8.5 palcu. Mam to povolené i v TP. Ale i v lete za mokra to bude znát. Ikdyž to nejezdim za mokra rychle v zatačce. A je jen par přehánek.
A chápu,aby mě to auto fungovalo dobře v zimě a na mokrých cestách, kterých je od podzimu do jara většina, tak musím dát 205/50..
V tomhle konkrétním případě (třílitrová zadokolka s choulostivými jízdními vlastnostmi na nesuchém povrchu) bych tvoje doporučení raději nebral moc vážně, Míro...
Od listopadu do dubna ty 5-6 tis km najedu. Dojíždím za holkou.
A žádný kočkopsi nechci. Mam litaky a na nich letni pneu a kupoval jsem plechy před 2 rokama na hovno ?
Bohužel to mám jen kvuli byrokracii..Protože jsem viděl testy, kdy borec měřil na kvalitních letnich gumách brzdnou drahu na mokru a suchu při cca 7 stupních a vždy zastavil dřív než se zimníma. Takže zimni jsou jen kvuli sněhu ( tam fungují líp) a zákonům...
Ony leckteré kvalitní letní při nižších teplotách opravdu totálně ztrvrdnou, ale rozhodně to není při medializovaných sedmi stupních nad nulou. Tuhle jsem do pneuservisu jel na letních UHP gumách až při teplotě pod nulou a pneumatiky zcela netypicky šustily a už i tím zvukem dávaly najevo zoufalý nedostatek jakékolvi elasticity. Ne každé letní gumy se změní tak citelně, ale čím sportovnější jsou ty letní, tím víc potřebuješ jiné gumy na zimu. Kterési supersportovní letní gumy lze jízdou při teplotě pod nulou dokonce zničit.
Vemu Savy eskimo Hp2. Kamoš je má na bmw 120i a i na x3 a dobrý..
Vemu ale ty 225/45. 2x. Nechce se mě prodávat ty přední sebringy a řešit to komplikovaně. Bude to určitě lepší jak 235 stary 9 let..
Neni jiná volba...Nevím jestli to auto přístí rok bo za 2 roky nepůjde..
A nechce se mě to řešit ted tak debilně. Dat do výkupu ty sebringy 225 co jsem koupil za 3400 obě. Daji mě za ně max 1200 a pak kupovat nový za x tisic...Tak budu jezdit opatrně...
Otázka pro znalce neodpružených hmot - má smysl koupit originální litá kola, s hmotností o cca 1,6kg/ks menší, než původní? V kombinaci s lehčí pneu by se mohlo jednat o úsporu mezi 2,5 - 3kg na kompletním kole. Přijde mi to zajímavé, tak otevírám s dovolením diskuzi.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16