Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
nezpochybňuji, nicméně se podívej třeba na tenhle testmodelář píše:Každá normální (nikoli čínská) budgetová guma je rozhodně lepší, než jakýkoli protektor, zejména pak ten, o jehož kostře nevím zhola nic!!! A když vidím ceny protektorů vs. budgetových gum, nějak mi uniká ta úspora.
http://magazin.automix.centrum.cz/pneu/ ... ml?id=8993
rozdíl je tam v jednotkách, max desítkáv procent v některých kategoriích. Myslím, že z toho jednoznačně nevyplývá, že jsou úplně na nic. Uveď prosím konkrétně, co nazýváš normální gumou. Co ta celoživotní záruka? Vzhledem k tomu, že je to firma, která na našem trhu už chvilku působí......
Vraník má teď zajímavé gumy s karbidy křemíku http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php známý si je koupil na fiestu, tak budu vyzvídat.
A co je celoživotní záruka? No přece do konce života, třeba právě toho tvého
Ale teď vážně: Dobře, když ti prdne, vymění ti ji zdarma. Proč ne? Vždyť je to nic nestojí. A namísto tří koster neznámého původu a stavu dostaneš ještě čvrtou, úplně jinou.
A jen tak mimochodem: Kdykoli se kdekoli v testu objevil protektor, skončil v hodnocení vždy až na tom posledním místě. A dokonce jsme kdysi viděl test /snad od OAMTC/, v němž zimní protektor skončil v testu zimních gum až za letní gumou. Ať si každý udělá obrázek sám.
P.S.: Budgetová guma je dnes např. Barum, CEAT, Sportiva...
Ale teď vážně: Dobře, když ti prdne, vymění ti ji zdarma. Proč ne? Vždyť je to nic nestojí. A namísto tří koster neznámého původu a stavu dostaneš ještě čvrtou, úplně jinou.
A jen tak mimochodem: Kdykoli se kdekoli v testu objevil protektor, skončil v hodnocení vždy až na tom posledním místě. A dokonce jsme kdysi viděl test /snad od OAMTC/, v němž zimní protektor skončil v testu zimních gum až za letní gumou. Ať si každý udělá obrázek sám.
P.S.: Budgetová guma je dnes např. Barum, CEAT, Sportiva...
Myslíš snad siliku, ne? A co to mění na kostře, která tu vrstvu nové pryže nese? Chápeš vůbec, že pneumatika není jen běhounová vrstva s dezénem?skodovkar píše:Vraník má teď zajímavé gumy s karbidy křemíku http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php známý si je koupil na fiestu, tak budu vyzvídat.
Měl jsem na mysli samozřejmě zimní provoz. A taky, že není protektor, jako protektor. A ty od Vraníka patří k těm lepším protektorům.Pitris píše:I zimní protektor (a ty od "Vraníka" by měly být o.k.) je lepší, jak nejznačkovější letní guma.
Ale musíš myslet na to, že ten před Tebou může mít lepší gumy.....
Ale je fakt, že "na kostru" nevidíš.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned lis 01, 2009 19:31, celkem upraveno 3 x.
Ne, jsou to kousíčky karbidu křemíku zalité do běhounové směsi. Je to islandská metoda, a ti si sakra hlídají, komu to dovolí vyrábět. Ale je to hlavně na zvýšení tažné síly na sněhu.modelář píše:Myslíš snad siliku, ne? A co to mění na kostře, která tu vrstvu nové pryže nese? Chápeš vůbec, že pneumatika není jen běhounová vrstva s dezénem?skodovkar píše:Vraník má teď zajímavé gumy s karbidy křemíku http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php známý si je koupil na fiestu, tak budu vyzvídat.
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned lis 01, 2009 19:26, celkem upraveno 1 x.
Koukal jsi se na ten test? na mokru sice pokulhava, ale na snehu je lepsi jak prumer.modelář píše:A co je celoživotní záruka? No přece do konce života, třeba právě toho tvého
Ale teď vážně: Dobře, když ti prdne, vymění ti ji zdarma. Proč ne? Vždyť je to nic nestojí. A namísto tří koster neznámého původu a stavu dostaneš ještě čvrtou, úplně jinou.
A jen tak mimochodem: Kdykoli se kdekoli v testu objevil protektor, skončil v hodnocení vždy až na tom posledním místě. A dokonce jsme kdysi viděl test /snad od OAMTC/, v němž zimní protektor skončil v testu zimních gum až za letní gumou. Ať si každý udělá obrázek sám.
P.S.: Budgetová guma je dnes např. Barum, CEAT, Sportiva...
jo pardon, ty vlastne vsechno vis
Prosim o uvedeni konkretniho vyrobce a modelu dobre gumy, z te skaly, co uvadis. At to ma viznam a neni to jen tlachani. Dik
Viz ten odkaz, který jsem tam právě proto dal.modelář píše: Myslíš snad siliku, ne? A co to mění na kostře, která tu vrstvu nové pryže nese? Chápeš vůbec, že pneumatika není jen běhounová vrstva s dezénem?
Já nejsem proti protektorům. Jsou prostě lidi, kteří jezdí méně, předvídají a netrhají asfalt a dodržují odstupy a ti si nemusí kupovat ty NEJ gumy.
Pak jsou takoví , kteří v autě žijí a najezdí v něm desítky tKm ročně, takže chápu , že jsou ochotni si připlatit za kvalitu.
Pořád se tady skloňuje to magické "nevíš co je za základ". Samozřejmě to ty firmy kontrolují a nedělají vše co se jim dostane pod ruku.
Kostra musí být:
- nepoškozená
- rovnoměrně sjetá
- neprotektorovaná
- zůstatek vzorku min. 1 mm
- stáří max. 6 let
Vidím, že to asi nemá smysl... A v těch rádoby argumentech chybí mj. "dosavadní směr otáčení". Zjistěte si, jak je to velmi důležitý faktor u radiální pneumatiky! A především: Zimí guma přece není jenom o "trakci" ve vrstvě sněhu, nebo jsem úplně hloupý?
A pokud někdo chcete argumentovat "ad patky k patce", tak vězte, že tohle je naprosto dokonalý fígl protektorářů, jak zamaskovat "původ" kostry!
A pokud někdo chcete argumentovat "ad patky k patce", tak vězte, že tohle je naprosto dokonalý fígl protektorářů, jak zamaskovat "původ" kostry!
Každý má kousek pravdy, ale ještě jedna věc:
Tak, jak by se měly jízdním podmínkám a počasí přizpůsobit provozní kapaliny v autě, tak stejné by to mělo být i s gumama.
Kdo najede přes zimu dejme tomu 30tkm, měl by použít nějakou "prémiovou" značku, tomu, kdo jede "jen v sobotu na návštěvu do sousední obce", bude stačit - jak píše modelář - budgetová guma, nebo (dejme tomu, i protektor). A kdo jezdí po městě, určitě nebude potřebovat gumu, která je nejlepší na sněhu. Tu si vybere někdo, kdo jezdí po horách.....(doplnil bych i značky, ale to by zas potom byla dlouhá diskuze protože každý má "tu svoji")
Tak, jak by se měly jízdním podmínkám a počasí přizpůsobit provozní kapaliny v autě, tak stejné by to mělo být i s gumama.
Kdo najede přes zimu dejme tomu 30tkm, měl by použít nějakou "prémiovou" značku, tomu, kdo jede "jen v sobotu na návštěvu do sousední obce", bude stačit - jak píše modelář - budgetová guma, nebo (dejme tomu, i protektor). A kdo jezdí po městě, určitě nebude potřebovat gumu, která je nejlepší na sněhu. Tu si vybere někdo, kdo jezdí po horách.....(doplnil bych i značky, ale to by zas potom byla dlouhá diskuze protože každý má "tu svoji")
Určtě ne. Ale protektor si nebude kupovat někdo na auto za (třeba) 700tisíc korun, které obouvá 225/40-18. Tam jde spíš o "třináctky" nebo "čtrnáctky" (třeba) na feldu......modelář píše:Vidím, že to asi nemá smysl... A v těch rádoby argumentech chybí mj. "dosavadní směr otáčení". Zjistěte si, jak je to velmi důležitý faktor u radiální pneumatiky! A především: Zimí guma přece není jenom o "trakci" ve vrstvě sněhu, nebo jsem úplně hloupý?
i když já bych na protektoru taky nejezdil.
Já netvrdím, že nenajdou. Jenom jsem považoval za nutné upozornit na problémy s tím, co tzv. "není vidět". A nekritizuji kvalitu práce protektorovacích fabrik, jenom konstatuji, že to, co je pro většinu moderních vozů kritické (tj. např. shodnost valivých odporů pneu, shodnost jízdních vlastností daných vlastnostmi kostry) nelze při sebelepší snaze u žádného protektoru dodržet. A ať se nikdo nezlobí, sedm stovek za protektor jsou prostě zbytečně vyhozené peníze, když mohu mít novou "celou" pneu za osm!
Já bych to a priori nevylučoval - viděl jsem už ledaccos...Pitris píše:Určtě ne. Ale protektor si nebude kupovat někdo na auto za (třeba) 700tisíc korun, které obouvá 225/40-18. Tam jde spíš o "třináctky" nebo "čtrnáctky" (třeba) na feldu......modelář píše:Vidím, že to asi nemá smysl... A v těch rádoby argumentech chybí mj. "dosavadní směr otáčení". Zjistěte si, jak je to velmi důležitý faktor u radiální pneumatiky! A především: Zimí guma přece není jenom o "trakci" ve vrstvě sněhu, nebo jsem úplně hloupý?
i když já bych na protektoru taky nejezdil.