Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
tak ospravedlnujem sa, nejde o najnovsiu generaciu (už maju Barumáci aj Polaris 5) - ale o Polaris 3. Nepresnosť "na mojom príjmači" . Totiž boli obuté ako nové teraz na zimu ( tak nejak som k nim prišiel - taký bonus - tak som to skusil). Ale s tým hlukom to platí. Okrem súvislého snehu - tam su tiché pomerne Teda v porovnaní s akýmkolvek iným povrchom.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaké pneu?
Když jsem kromě točeni volantem prudce ubral plyn a dosáhl tak přenosu hmotnosti na přední nápravu, tak se efekt dostavil - člověk otáčí volantem, auto začne zatáčet a pak najednou auto zatočí podstatně víc jako by se pneumatika konečně chytla a začala zatáčet pořádně. Podivné na tom, je, že zpočátku není vůbec poznat, že tam je nějaká "nedotáčivost". Je to ono?Jerry3 píše:Mně na těch TS860 vadí hlavně zcela neharmonické nasazení oblouku, a to v každé zatáčce.
Je to sakra nepříjemný a trochu jsme se lekl, když k tomu došlo poprvé - tohle jsem na žádných gumách ještě nezažil. (Sucho, 50 km/h, zatáčka připomínající spíš téměř kolmou odbočku).
Když jedu zatáčku plynule a neubírám prudce plyn nebo razantněji nebrzdím, tak je ten efekt nepatrný, ikdyž jedu docela ostře. Povedlo se mi to zreplikovat pouze když jsem dosáhl přenosu hmotnosti na přední nápravu v okamžiku, kdy současně prudčeji točím volantem.
Re: Jaké pneu?
Na mě to působí jako selhání něčeho na podvozku: čepu/čepů, silentbloku/ů, horního uložení McPhersonu...
Re: Jaké pneu?
Teď nerozumím: Na vás tak působí jízdní projev té pneumatiky, nebo můj popis na vás působí tak, že mám problém na podvozku ? Podvozek jsem od přezutí z letních nepoškodil, auto je celkem nové, takže já toto chování připisuji pneumatice, která se tak nějak netypicky "žvejkne", když se sejdou příliš velké podélné a příčné síly.
Re: Jaké pneu?
Pneu má určitý tlak daný na zátěž. Když přeneseš brzdama větší zátěž na předek, opřou se gumy i v mírném otočení volantu do krajního vzorku gumy. Ta má většinou velké drážky pod sklonem, který právě provede to rychlejší " zahryznutí" do zatáčky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
Nerozumíme si: já popisuji, jak se na autě chovají, přesněji projevují, ty TS860 - jakoby auto mělo problém s podvozkem. Nikdy jsem se s něčím podobným nesetkal, a to, že si toho všimli i další, jen potvrzuje, že nejde o izolovaný jev.
Re: Jaké pneu?
Jerry3 má naprostou poravdu v tom, že tyto gumy se chovají dost netypicky - na téměř stejném autě (Civic) jsem osm zim odjezdil na Dunlopech WS 3D a WS 4D (stejný rozměr, stejný rychlostní index, podobný podvozek i hmotnost auta) a podobného jevu jsem si nikdy nevšiml.Hombre píše:Pneu má určitý tlak daný na zátěž. Když přeneseš brzdama větší zátěž na předek, opřou se gumy i v mírném otočení volantu do krajního vzorku gumy. Ta má většinou velké drážky pod sklonem, který právě provede to rychlejší " zahryznutí" do zatáčky.
Jasně, zimní gumy jsou obecně měkčí, jenomže mi to přišlo jako náhlá ztráta tlaku a lekl jsem se, že škrábnu ráfkem o vozovku. Pneu jsou přitom přefouknuté o 0,2 baru, což odpovídá nárustu přípustného zatížení o 80 kg na nápravu. Chápal bych, že se takto zachová podhuštěná pneumatika. Podle mě při konstrukci ušetřili na nějaké výztužné vrstvě a pneumatika se nějak neobvykle zkroutí, místo aby sílu přenesla, rozložila a omezila deformaci.
Přitom ve všech ostatních situacích včetně nouzového brždění (v přímce) se přitom chovají zcela normálně a celkově jsou jinak vynikající. Takže už se Jerrymu ani náznakem nedivím, že ho tyto gumy štvou - pokud tento jev při své jízdě zaznamenává častěji, tak je to opravdu na mrtvici.
Re: Jaké pneu?
Při každém nasazení zatáčky!
Re: Jaké pneu?
Již chápu, jen mne napadá, nenanesli směr rotace vzorku opačně vzhledem ke kostře?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
Třebaže právě Continental (a nikdo nikdo jiný) před nějakými 18 lety u svých zimáků po řadě problémů předepsal opačnou (proti smyslu otáčení směrového dezénu) montáž gum u předokolek na zadní nápravě, nemyslím si, že by zde šlo o tento problém. Týká se totiž řady rozměrů, které se samozřejmě "pečou" v jiných formách a zhusta v různých gumárnách (tehdy šlo o systémový problém konstrukční povahy).
Re: Jaké pneu?
Dot 2x14 a 2x15. Posledni dve zimy temer nejeto ani na mokru,v BH vubec. Az ted. Zkousel jsem si na okreskach cestou do prace zabejcit a prd. Oproti predchazejicim Esk 3,hnus. A to mely pred zutim 3mm a Dot 07.Pedro píše:Kostelec nL -10, dva teplomery. Rano v pul 6. Musel jsem skrabat celou Almu. A Polarisy nic moc.
Musel jsem ji ozivit,nejakou dobu potrebujem obe vozidla. Prezouval jsem ji v zimovisti pred par dny.
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte úno 05, 2019 9:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto
Důvod: Přesunuto
Re: Jaké pneu?
2017 jsem koupil zimní Barum polaris. Dot 17 a výroba Portugalsko. Přes zimu 2017/2018 (říjen-květen) jsem na nich najel cca 20 000 km. Zadní sjeté na cca 7mm a přední lehce přes 5 mm. Ty pneumatiky seděly o moc lépe než výroba s dot 15. V říjnu jsem dopředu dal na měsíc polaris dot 17 a v listopadu Polaris 5 - výroba ČR. Ta pětka sedí v zatáčce o hodně lépe. Fábka je na předek lehká. Při rychlejším najetí do zatáčky a rozbředlém sněmu měla snahu jet rovně. U těch pětek to nepozoruji. A to najíždím +/- 3000km měsíčně. A pořád stejná cesta. Na Fábku cena/výkon OK.
Re: Jaké pneu?
To není "lehkostí předku", ale nedotáčivostí. Kdyby ten předek byl těžší, bude to pravděpodobně ještě horší.
Re: Jaké pneu?
Pokud se nepletu, tak poslední škodovky, které byly na předek lehké, měly motor v zadu - Škoda 105/120/125.frufru píše:Fábka je na předek lehká.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké pneu?
Shi - naprosto trefná připomínka
Já se pamatuju,že když sem se 120 kou jel od 90nahoru,tak se předek odlehčoval ještě víc Skoro jako při vzletu
Já se pamatuju,že když sem se 120 kou jel od 90nahoru,tak se předek odlehčoval ještě víc Skoro jako při vzletu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis