Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
UG7+ uz mam namontovane a ziadne negativne vlastnosti zatial nebadam. UG maju predsa oznacenie M+S,u takichto pneu je najdolezetijsim faktorom zaberove vlastnosti na snehu a blate. Taketo pneu maju vzdy V dezen,pre lepsie samocistiace schopnosti a odvadzanie blata a pod spod pneu. V dezen moze mat vynikajuce zaberove vlastnosti ale potom ma o nieco horsie brzdne vlastnosti. A V dezen ma i horsie bocne vedenie,jeho domenou je zaber. Urobit pneu M+S co bude mat brilatne vlastnosti za kazdych podmienok je nemozne. Je mozny i kompromis,ale vtedy je to uz len priemerna pneu,ktora nevynika ziadnou vlastnostou. Taktiez nik neocakava od pneu urcenej na asfalt,ze bude v terene super a to iste plati i naopak.
To je bohužel pouze směs logických pouček a zároveň všeobecně vžitých omylů, jejichž neplatnost dostatečně prokazuje sama praxe!
Samozřejmě, výsledné vlastnosti každé gumy jsou jen jakýmsi kompromisem a záleží především na výrobci, co upřednostní. Současně také platí, že z testu může vyjít jako vítěz guma, která vůbec ničím nevyniká, ale současně není v žádné ze sledovaných vlastností úplným propadákem. Ale jak může být tak obrovský kontrast mezi vynikajícím hodnocením GY UG7+ v řadě kritérií a jejími doslova bídnými vlastnostmi v reálném provozu ve srovnání s mnoha jinými, dokonce mnohem méně "prémiovými" gumami, to mne opravdu zaráží. A zdráhám se uvěřit tomu, že jde jen o to, že nepatřím do kategorie tzv. půrměrných zákazníků, tj. těch, kteří jsou spokojeni téměř se vším, hlavně když tomu věří...
Samozřejmě, výsledné vlastnosti každé gumy jsou jen jakýmsi kompromisem a záleží především na výrobci, co upřednostní. Současně také platí, že z testu může vyjít jako vítěz guma, která vůbec ničím nevyniká, ale současně není v žádné ze sledovaných vlastností úplným propadákem. Ale jak může být tak obrovský kontrast mezi vynikajícím hodnocením GY UG7+ v řadě kritérií a jejími doslova bídnými vlastnostmi v reálném provozu ve srovnání s mnoha jinými, dokonce mnohem méně "prémiovými" gumami, to mne opravdu zaráží. A zdráhám se uvěřit tomu, že jde jen o to, že nepatřím do kategorie tzv. půrměrných zákazníků, tj. těch, kteří jsou spokojeni téměř se vším, hlavně když tomu věří...
Velmi konstruktivní názor!!!modelář píše:To je bohužel pouze směs logických pouček a zároveň všeobecně vžitých omylů, jejichž neplatnost dostatečně prokazuje sama praxe!
Samozřejmě, výsledné vlastnosti každé gumy jsou jen jakýmsi kompromisem a záleží především na výrobci, co upřednostní. Současně také platí, že z testu může vyjít jako vítěz guma, která vůbec ničím nevyniká, ale současně není v žádné ze sledovaných vlastností úplným propadákem.
(Taky mi nejde do hlavy, co na těch UG 7 a 7+ je tak prvotřídního Už na první pohled vypadají jako "traktorové",.... jenže na traktoru jsou jiné podmínky a požadavky.)
Perfektní pneu pro off-roady udělal Bridgestone modelem Winter Dueler DM-Z3. Teď jsou doplněny i pro "SUV" rozměry novým desénem Blizzak DM-V1. http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=1014 (Hloubka obou desénů je cca 11 mm.)
Když se podívám na BFGoodrich Winter Slalom http://lnk.nu/e-pneumatiky.cz/11zn.html nebo na novinku na českém trhu Hercules Avalanche (koncern Cooper - USA) http://www.dobrepneu.cz/zimni-osobni-pn ... 95t-12990/
tak je mi na první pohled zřejmé, že tyhle gumy jezdí i v hlubokém sněhu ještě lépe (než G.Y. UG,2,3,6,7 i 7+)....
Otázkou je, v jakých rozměrech budou ke koupi.....
Pro ty, co mají off-roady, SUV a dodávky, to bude určitě lepší volba, než G.Y. UGjakákoliv.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
S gumama je ta potíž, že od jedné a té samé značky někdy můžete chytnout různou kvalitu, něco jako autobaterie. Nemyslím tím, že by byly třeba šišaté, ale v porovnáním s jinýma značkama budou mít různí lidé různé zkušenosti, stačí si prohlídnout net.
U nás se jezdí na Barumu a spokojenost je.Možná budou i lepší gumy, ale potřebuji jen aby mě odvezly z jednoho místa na druhé. Pokud se chci držet defenzivního jízdního stylu, tak mi postačí jakékoliv současné gumy.
Pokud někdo skuhrá na Barumy, že brilantisy nebo bravurisy nesedí , tak jen ať si sedne na OR6ky nejlépe ještě dušové a uvidíme jestli nezmění názor. Je to na nich jako kormidlovat loď, chce to zatáčet hodně dopředu.
No ale zase na druhou stranu chápu, že člověk chce za své peníze co nejvíce muziky, takže jen diskutujte dál...
U nás se jezdí na Barumu a spokojenost je.Možná budou i lepší gumy, ale potřebuji jen aby mě odvezly z jednoho místa na druhé. Pokud se chci držet defenzivního jízdního stylu, tak mi postačí jakékoliv současné gumy.
Pokud někdo skuhrá na Barumy, že brilantisy nebo bravurisy nesedí , tak jen ať si sedne na OR6ky nejlépe ještě dušové a uvidíme jestli nezmění názor. Je to na nich jako kormidlovat loď, chce to zatáčet hodně dopředu.
No ale zase na druhou stranu chápu, že člověk chce za své peníze co nejvíce muziky, takže jen diskutujte dál...
No, já jsem se teda schválně podíval na to fórum http://www.rajpneu.cz/ ...modelář píše:Já se můžu na reference uživatelů vykašlat, když jsem si v dobré víře v "objektivitu" testů pořídil gumy, které jsou citelně horší než ty, na kterých jsem jezdil v posledních několika zimních sezonách: Dunlop Wintersport M3, Avon CR75, Kleber Transalp 3, Nokian WR...
To nemá vůbec cenu číst!
Co člověk, to názor!
Ovšem já se málokdy dozvím, na jakém autě ten diskutující ty pneu provozuje.... Pokud budu mít třeba F. Mondeo, (jako jsem měl, ) tak jsou mi houby platné zkušenosti někoho s Octavií, a už úplně k ničemu praxe někoho s Transitem, nebo BMW!
Takže to je ztráta času, a ty zkušenosti mohu čerpat, pokud chci, pouze od lidí, kteří mají podobné auto jako já!
Faktem je, že ty testy mne zklamaly, protože na ty G.Y. UG 7 jsou stížnosti i na Subaru klubech. A ty stížnosti jsou dost zásadní, nikoliv povrchní.
Škodovkáři, "dnešní" Barumky jsou podprůměrné pneu, a na svoji kvalitu navíc předražené.
Tvoje OR 6 se začaly dělat někdy kolem roku 1967, takže si uvědom, jak je to myšlenkově stará guma, navíc dělaná pro auta, pro která rychlost 130 km/h., byla jen neuskutečnitelným snem.... Tu jsi mohl vidět akorát na tachometru, pokud jsi jel s kopce....
Jenže!
Všade si defensivní styl jízdy nemůžeme dovolit! Zkus jet třeba podle předpisu po Strakonické, po magistrále v Praze, nebo po Jižní spojce! Tam Tě všichni tlačej dopředu "autama i wočima", a pokud nemáš "srdce" a slušné pneu a brzdy, tak tam radši nejezdi....! A nemysli si, že je to třeba v HK, nebo v Budějicích lepší.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Modeláři, to jsem psal pouze proto, že někteří z nás mohou na svoje auta použít i pneu v rozměrech malých off-roadů nebo SUV nebo dodávek. Tedy proto, že někdy je dobré podívat se na netu i do kategorie "off-road" nebo "4x4"....
Pneu G.Y. UG 7+ se vyrábí i v některých těchto rozměrech, ovšem hloubka drážek je standartních 8 mm.
Takže kdo může, ať si vybere něco jiného.....
Také jsem z nich měl původně radost...... Byly tiché a dobře seděly..... ...teda na mokru...
Ujel jsem na nich (nových) 23 /dvacet tři/ km, a moje Mondeo mi ohnuli na Smíchově policajti "do rohlíku". Jeli bez houkačky (i bez majáku), já dostal zelenou a vjel jsem do křižovatky....
Koupil jsem to akorát na svoje dveře.....
Během půl hodiny bylo kolem asi 30 policajtů,.... tramvajáci řvali vzteky.....
Manželku odvezla sanitka do nemocnice, já jsem musel 3x dýchat na alkohol, a pak se ještě postarat o to, kdo mi auto odveze do opravny....
Takže mne ty gumy určitě nezklamaly..... Nějak to nestihly.... Ale vím přesně, jak vypadají.....
BTW, finanční ztráta po vyrovnání škody pojišťovnou byla cca 70.000 Kč......
Pneu G.Y. UG 7+ se vyrábí i v některých těchto rozměrech, ovšem hloubka drážek je standartních 8 mm.
Takže kdo může, ať si vybere něco jiného.....
Také jsem z nich měl původně radost...... Byly tiché a dobře seděly..... ...teda na mokru...
Ujel jsem na nich (nových) 23 /dvacet tři/ km, a moje Mondeo mi ohnuli na Smíchově policajti "do rohlíku". Jeli bez houkačky (i bez majáku), já dostal zelenou a vjel jsem do křižovatky....
Koupil jsem to akorát na svoje dveře.....
Během půl hodiny bylo kolem asi 30 policajtů,.... tramvajáci řvali vzteky.....
Manželku odvezla sanitka do nemocnice, já jsem musel 3x dýchat na alkohol, a pak se ještě postarat o to, kdo mi auto odveze do opravny....
Takže mne ty gumy určitě nezklamaly..... Nějak to nestihly.... Ale vím přesně, jak vypadají.....
BTW, finanční ztráta po vyrovnání škody pojišťovnou byla cca 70.000 Kč......
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Zkušenosti s jinýma novýma gumama než Barum nemám, ale jezdíme na nich 6 let a vcelku šťastně (léto, zima).
Děda na nich(jedné jediné sadě) odjezdil 40tis. km/19let a pokaždé dojel.
Je možné, že při agresivnější jízdě za moc nestojí, ale takto nejezdím(e), takže nemohu posoudit.
No a k tomu tlačení očima, ať si tlačí! Já mám rychlostní limit, toho se držím, a můžete mi víte co...
Děda na nich(jedné jediné sadě) odjezdil 40tis. km/19let a pokaždé dojel.
Je možné, že při agresivnější jízdě za moc nestojí, ale takto nejezdím(e), takže nemohu posoudit.
No a k tomu tlačení očima, ať si tlačí! Já mám rychlostní limit, toho se držím, a můžete mi víte co...
S levnýma pneumatikama (letníma i zimníma) je člověk spokojený dokud nevyzkouší nějaké lepší. Nějakou dobu jsem spokojeně jezdil i v zimě na letních a šlo to. Pak jsem náhodou jednou koupil na zimu Continental TS780 a pochopil jsem co to je kvalitní zimní pneumatika. O pár let později mě kamarád svezl autem, na kterém měl zimní Barum Polaris (první generaci). Myslel jsem si, že má něco s podvozkem, jaký to byl rámus
Letní Barum Brilantis jsem tam na léto už ani nevracel - při teplotách do +20 stupňů byly ty zimáky lepší ve všech ohledech.
Moje zkušenost je, že prémiové gumy často opravdu poskytují přidanou hodnotu oproti Barum/Matador. Navíc když se člověk trochu snaží, hledá a nekupuje na poslední chvíli, tak se často dá koupit prémiovka téměř za cenu "Barumu".
Letní Barum Brilantis jsem tam na léto už ani nevracel - při teplotách do +20 stupňů byly ty zimáky lepší ve všech ohledech.
Moje zkušenost je, že prémiové gumy často opravdu poskytují přidanou hodnotu oproti Barum/Matador. Navíc když se člověk trochu snaží, hledá a nekupuje na poslední chvíli, tak se často dá koupit prémiovka téměř za cenu "Barumu".
Tahle novinka http://lnk.nu/conti-online.com/121l.html vypadá zajímavě a slibně.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
No, pokud srovnáváš zimní UG s barumkou, tak je vítěz jasný.....BremboSV píše:Tak si tam namontujte Barum a to sa budete divit,co nedokaze zimna pneu. Mozno i slicky su lepsie. Ultragrip ma dobre preferencie od uzivatelou,takze neviem,preco vam v nicom nevyhovuje a je to smejd. Zrejme chcete trhat rekordy na okruhu na zimakoch.
Ale když tu UG začneš porovnávat s gumama od Bridgestonu, Continentalu nebo Dunlopu -- možná by ses divil.....
Neříkám, že zimní GoodYear UG jsou špatné, ale jsou prostě i lepší pneu.....
No, ono NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE ZASTAVIT a krom toho, kolik toho najedeš na sněhu a blátě? Řekl bych, že na suchu a na mokru určitě daleko víc.....Ale ještě že máš UG, bál bych se spíš těch, co jezdí i v zimě na letníchBremboSV píše:UG7+ uz mam namontovane a ziadne negativne vlastnosti zatial nebadam. UG maju predsa oznacenie M+S,u takichto pneu je najdolezetijsim faktorom zaberove vlastnosti na snehu a blate.....
No nic, trošku to tady rozproudím. Já jsem na zimu pořídil pneu VRANÍK v rozměru 175/65 r14 1ks za 600 kč. Před tím jsem měl SAVU, ale po 4 letech jim povolili kordy, tak že jsem vyhazoval ještě jetelný gumy. Z toho důvodu jsem nechtěl jít do značkovýho low endu. Koupil bych micheliny, ale stáli by vic jak dvakrát tolik, na čež momentálně nemám a ten rozdíl ceny už je citelný. Vím, že VRANÍK je protektor, ale také dodávám, že s celoživotní zárukou. Jinak konkrétní zkušenosti až po zimě
PS: čekám kolik z Vás mě urve hlavu
PS: čekám kolik z Vás mě urve hlavu