A já si dovolím tvrdit, že většina z nich patří právě do kategorie těch, kteří nemají ani tušení, že vlastně trvale jezdí na limitu.lengy60 píše:... viděl jsem těch "borců" na super gumách ve škarpě hafo.
Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Re: Jaké pneu?
V aktuálním čísle AutoBildu je test zimních a celoročních gum v rozměru 185/60x15.Itall píše:... V mých malých rozměrech test obvykle není, ...
Re: Jaké pneu?
To, že testy se snažily udělat seriozně a žádné gumě nepřidávali ani neubírali,tomu věřím, ale jen trochu řidiče odrbaly volbou pneumatik, se kterýma testy dělali. Dají tam gumu, která má na vodě problém i v zimě, že tam nedají ojetou zimní z předních míst tabulky, mišáky za kvalitu nepovažuji, ti šli hodně dolů Já bych jim vybral gumy, že by se s nich v testech osypali. Nějakou gumu, jako odstrašující, kterou já ani neznám, ale co kdyby tam dali nějakou Čínu z jiného soudku, třeba Membat, na kterých léto jezdím, ta je 100% lepší jako Barumka Na druhou stranu, z auta se nesundávají zimáky při vyjití prvního slunce a tak si každý může vyzkoušet, jaký má zimní guma předpoklad se chovat za teplého jarního počasí. Pak teprve podle odzkoušeného na vlastním voze, se může rozhodnout, jestli zimní dojezdit, nebo dát již letní.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
Nikdy nezapomenu na předčasnou letní (na přelomu dubna/května) dovolenou v Alpách, kterou jsem absolvoval na zimních gumách, poněvadž letní kola jsem měl uložená 1200 km daleko.Hombre píše:... z auta se nesundávají zimáky při vyjití prvního slunce a tak si každý může vyzkoušet, jaký má zimní guma předpoklad se chovat za teplého jarního počasí. Pak teprve podle odzkoušeného na vlastním voze, se může rozhodnout, jestli zimní dojezdit, nebo dát již letní.
Re: Jaké pneu?
Jak je to možné,asi působením tepla na pneumatiky,řekl bych.Proto se taky uzákonilo to 4 leté období používání zimní gumy,protože pak strácí přilnavost.Nazuj si na auto zimní gumy staré 5 nebo 6 let a projeď se s nimi na sněhu nebo na ledě a pak to samé zkus s novýma nebo 2 roky starýma. Mimochodem,proto se taky rok nebo dva roky staré pneumatiky,které zůstaly někomu na skladě dají sehnat za polovic a pokud někdo nalítá 20tis.za zimu,tak se mu to vyplatí.Návštěvník píše:Tak to by mne fakt zajímalo, jak by tohle bylo možné?lengy60 píše:... když z ní stářím vyprchá silika ...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Na auta se dnes ve fabrice dávají třeba Nexeny.Jinak sakra hodně záleží,kde si gumu koupíš.Tím myslím zda v ČR nebo v Německu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Silica je náhradou uhlíku/sazí, tedy plnivo pryže, jinak jde o oxid křemičitý. Ten v žádném případě nemůže z pneumatiky "vyprchat" a dokonce ani nezpůsobuje tvrdnutí gumy během jejího stárnutí. Tvrdnutí v čase způsobuje pojivo, tj. kaučuk, samozřejmě syntetický.lengy60 píše:Jak je to možné,asi působením tepla na pneumatiky,řekl bych.Proto se taky uzákonilo to 4 leté období používání zimní gumy,protože pak strácí přilnavost.Nazuj si na auto zimní gumy staré 5 nebo 6 let a projeď se s nimi na sněhu nebo na ledě a pak to samé zkus s novýma nebo 2 roky starýma. Mimochodem,proto se taky rok nebo dva roky staré pneumatiky,které zůstaly někomu na skladě dají sehnat za polovic a pokud někdo nalítá 20tis.za zimu,tak se mu to vyplatí.Návštěvník píše:Tak to by mne fakt zajímalo, jak by tohle bylo možné?lengy60 píše:... když z ní stářím vyprchá silika ...
Re: Jaké pneu?
Bohužel ano, což je smutné.lengy60 píše:... Jinak sakra hodně záleží,kde si gumu koupíš.Tím myslím zda v ČR nebo v Německu.
Re: Jaké pneu?
Myslím si, že olejsraz v listopadu bude i vrámci módní přehlídky zimních gum. A podle toho, co nějak rosničky již vyplivly, tak se na místo budem brouzdat již sněhem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9949
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Má pravdu předseda...Návštěvník píše: ...jinak jde o oxid křemičitý. Ten v žádném případě nemůže z pneumatiky "vyprchat"...
Hombre: Nestraš...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Zimní pneumatika stárne podstatně rychleji než pneumatika letní. Je to díky používání více druhů olejů a směsí silic, než u pneumatik letních. Tyto přísady se postupem času z pneumatiky vytrácejí díky chemickým procesům.
Toto je citace z jednoho z mnoha zdrojů na internetu,tak nevím,třeba tam píšou blbosti.
Toto je citace z jednoho z mnoha zdrojů na internetu,tak nevím,třeba tam píšou blbosti.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Ano, píšou tam blbosti. Tvrdost směsi je dána, zjednodušeně řečeno, především poměrem plniva a pojiva. Směs zimních gum obsahuje více pojiva a jako plnivo více siliky než sazí, aby byla poddajnější, a to zejména za nižších teplot. Zimní pneumatika pak nestárne rychleji než letní, jenom ztrácí onu poddajnost za nízkých teplot (vlivem stárnutí pojiva, tj. kaučuku), čímž zároveň ztrácí jednu ze svých základních vlastnostní, pro kterou se v zimě používá. U letních gum tohle zase až tak nevadí, poněvadž se používají za výrazně vyšších plusových teplot, kdy se navíc rychleji zahřívají jízdou. tj. dynamickou deformací, resp. vnitřním třením. Atd. atd.
Re: Jaké pneu?
Takže jde v podstatě o slovíčkaření,sám píšeš,že v zimní pneu je více siliky,aby byla poddajnější.Nu zeptám se na to chemika v rodině,co mi k tomu řekne.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Nejde o žádné slovíčkaření, ale o to, že kysličník křemičitý, tedy křemenný písek, je tuhá látka, která se ve formě jemně mletého prášku spojeného pojivem - syntetickým kaučukem - chová jinak než saze, rovněž to tuhá látka, v daném případě forma uhlíku. V žádném případě se ani jedna z nich nemůže z pneumatiky "odpařit", vždyť jde o plniva.lengy60 píše:Takže jde v podstatě o slovíčkaření,sám píšeš,že v zimní pneu je více siliky,aby byla poddajnější. ...
Re: Jaké pneu?
http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... atiky.html No tak podstatou mého původního sdělení bylo,že stářím zimní pneumatika mění dramaticky své vlastnosti,zejména přilnavost za nízkých teplot.Lidově řečeno ztvrdne do té míry,že je nepoužitelná.Že je v pneumatice hafo různých chemických přísad je jasné a že v pneumatice dochází k chemickým reakcím je jasné taky.Jestli to je na základě reakce křemíku nebo jiných přísad je už asi jedno a zda tomu budeme říkat neodborně odpaření silicy dle mého soudu nehraje až tak velkou roli.
Našel jsem na tohle téma velice zajímavý článek,popisující výrobu,vlastnosti a jiných záležitostí kolem pneumatik,takže kdo má chuť,může studovat.
Našel jsem na tohle téma velice zajímavý článek,popisující výrobu,vlastnosti a jiných záležitostí kolem pneumatik,takže kdo má chuť,může studovat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW