Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Za tuhle téměř filosofickou úvahu si zasloužíš Zlatého bludišťáka, Peťo...! :wink: Trefils to přesně, tak tomu je, snad s výjimkou úšklebku, spíš jen takové pousmání... :)
Nakousli jsme tu "točivé (vysokootáčkové) motory" nejčastěji japonské provenience. Ovšem není to jen otázkou motoru, ale ( a hlavně) převodovky a stálého převodu. Vozy s krátkými kvalty budou vždy "točivější" a někde je to prostě potřeba. Není to můj šálek kávy, preferuju kvalty delší (dlouhé). Už jsem to tu někde zmiňoval - Omča má při 6000/min. zhruba I/50, II/100, III/150, IV/200, omezovač při cca 6750/min. Vím, že třeba Juniorův Lexík (R6, dvoulitr) má kvalty kratší, tedy je logicky "točivější" než Omča, podobně jako třeba kamošovo bývalé E46 2.2 R6 (nevydržel, poslal ho dál a pořídili si nového Flusíka 1.6... :mrgreen: ) Možná že s převodovkou z Omči by to byli lenoši, s krátkými kvalty nejsou. Odstupňování převodovky má prostě velký vliv na vytáčení kvaltů a celkový styl jízdy.
Shodou náhod jsem dnes dopoledne cestou z Kolína potřeboval (chtěl...) předjet tři auta najednou, tož jsem podřadil a "vytočil" trojku na asi 4500/min., ale to už bylo na tacho cca 120km/h, tož hned pětku a pá pá! Ale za normálních okolností si pluju skutečně někde mezi 2-2,5tis. :)
P.S. Ale třeba tuhle extratočivou nádhernou kombinaci bych si líbit nechal... :wink:
http://www.novinky.cz/auto/397240-porsc ... odobe.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Jaké auto?

Příspěvek od otass »

lengy60 píše:Problém je,že s těmi motory ti majitelé jezdí s tím lechtáním plynu,aby se vůbec do deklarované spotřeby vešli a nebo prostě jen proto,že chtějí jezdit za málo.Největší pecka pak je,když majitel napíše,že jezdí za 5,ale je to pořád za draho,takže si do toho nacpe plyn.
On ostatně nikdo nikoho nenutí,aby jezdil se silným motorem s lechtáním plynu nebo ano? :lol:
Nutí tě okolní provoz. Něco jiného je dálnice - tam bude ta 1.0T nestíhat - tak jako 1.6i... Připadá mi, jakobyste s těmi downsizovanými motory nikdy nejeli a chyběly vám reálné zkušenosti z provozu. Odhadovat životnost? Podle čeho? Dovedu si představit, že když s tím budu lítat po dálnici na hranici maximální rychlosti, takový motor těžko vydrží 100tis. km. Co to je deklarovaná spotřeba? Kdo se tím řídí? Spotřeba je luxusní, pokud zvolíš adekvátní motorizaci vzhledem k váze. Osobní zkušenost mám třeba s 1.2T, kde se jezdí kolem 5-6l, ale motor má sílu jako 1.8i.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Colommbo píše: Vím, že třeba Juniorův Lexík (R6, dvoulitr) má kvalty kratší, tedy je logicky "točivější" než Omča,
No já má též omezovač v 6 750 rpm, a kvalty - I/50, II/90 , III/120 , IV/155 , V/180 , VI/220
Ale takhle rychle rozmotaný kvalty jsem nikde neviděl... Ale to je tím že je to 1988ccm a 6 válců :wink:
P.S. na listopadovém srazu se v tom musíš projet Jirko :wink: :mrgreen: a na Toma myslím taky :D
Naposledy upravil(a) Pitris JUNIOR dne čtv bře 10, 2016 12:36, celkem upraveno 1 x.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

otass: Velmi mnoho lidí se v dnešní době kouká hlavně na spotřebu paliva a té podřizuje výběr vozu včetně motorizace. Existují však stále jedinci (ano, není jich tolik), kteří preferují spíš jakýsi "dobrý pocit" za volantem, těžko se to popisuje, vysvětluje. A při zmínce o takových vozech se otáčejí a odcházejí... :)
Naposledy upravil(a) Colommbo dne čtv bře 10, 2016 12:38, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:Shodou náhod jsem dnes dopoledne cestou z Kolína potřeboval (chtěl...) předjet tři auta najednou, tož jsem podřadil a "vytočil" trojku na asi 4500/min., ale to už bylo na tacho cca 120km/h, tož hned pětku a pá pá! Ale za normálních okolností si pluju skutečně někde mezi 2-2,5tis. :)
Toto je ta vyhoda aut s vacsim objemom ze staci jazdit uplne pianko a to auto ide aj bez vytacania a v krizovych situaciach je tam este dodatocne skryta ta moznost vytocit ho a priam letis :wink:
Ludia sa boja vyssej spotreby u tychto aut ale pravy fajnsmeker vie ze to neni len o tej spotrebe a dokaze si ten cely sulad naplno vychutnat 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Taky radši delsi staly převod. Radši o chlup delsi nez o totéž kratší.
Mam jen o trochu menší rychlosti nez tvoje Omca dle popsanych kvaltu o otacek. Ale omezovac v 7100 a cca o pul tuny min. (1000kg PH)
Zjisteno na jinem vozidle :-) a neco z YoTu. Ja jen vim, ze na absolutní rovine v prumernem pocasi, dosáhne =dorve 4ka rucku k 190,5 s bídou 180.
Zkoušel jsem to poprvé a naposledy vloni v létě pri určitých testech při úpravě sani. A rovněž poprvé a naposledy ten den "párkrát plnej plyn"
Swist by mohl mit kratsi 3 a 4.
Co si pamatuji, tak Corolla tocila ve 130 pres 4000 a to mi moc nesedelo.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Já když jedu po dálnici, tak na šestku při 100km/h mám 3 000ot. a při 140km/h mám 4 000ot. a při těch 4 000 otáčkách to má menší spotřebu (dle analogového budíku aktuální spotřeby) a to cca o 2l/100km .

A v autě se dá stále povídat normální tónem bez zvýšení hlasu :wink:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

jerome: Jedna teorie, jistě správná a hlavně ekonomická, praví, že je lepší mít vůz s motorem, jehož výkon (přesněji potenciál) je víceméně stále využíván na dejme tomu 80%, než s jiným třeba větším pracujícím převážně na třeba 40%. Jenže je to někdy opravdu o té rezervě, jakýchsi "zadních vrátkách", která v tom prvním případě prostě nejsou, chybí. Sám se, s dovolením, řadím do té druhé skupiny, jedu (jezdím) si prostě piánko na třetinu výkonu, motor se jen tak převaluje, ale když je potřeba nebo chci, mám ještě kam sáhnout... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

PJ: Vidíš to, Petře, tvoje šestka je ještě kratší než moje pětka (2500/100 a +-3600/140)... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Durex »

Já,jakožto fanda japonských motorů a točivých motorů (i když mám rád vlastně jakýkoliv motory :lol: )mám německýho ropáka na cukačky. Chvilku sem si říkal,že se zapojím do diskuze,ale néé,radši zůstanu jen jako pozorovatel :D A Colommbo,drž se a už se těším,jak spolu pokecáme na srazu nad lahvinkou koly a citronové vody :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Potěšení bude na mé straně, Jene...! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Ano. Presne tymto stylom mi to vysvetloval pred par rokmi kolega (sice u motorky) ked som sa ho pytal naco mu bude 1000-ka 8)
Je to tak. Zial dnesny zakaznik je tak totalne zblbnuty ze vacsinou mu zapisti srdce ked mu predavac povie ze ten maly turbo motor ma spotrebu 5l. To mu uplne staci ku stastiu :roll: :?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Durex »

Colommbo píše:Jedna teorie, jistě správná a hlavně ekonomická, praví, že je lepší mít vůz s motorem, jehož výkon (přesněji potenciál) je víceméně stále využíván na dejme tomu 80%, než s jiným třeba větším pracujícím převážně na třeba 40%
Tohle je oblíbená hláška všech lidí,co nikdy nezkusili silnou moto a říkají,proč to musí být tak silný,když to stejně nevyužiju. Jenže se neskutečně mýlí. Tím,že mám velkej motor s velkým výkonem a tím pádem velkým kroutícím momentem začínajícím už od volnoběhu,tak vlastně potenciál motoru využívám neustále i když nejezdím v maximu jeho výkonu ...Malej motor ti nikdy nedá ten průběh. A tak je to i u aut. A mimochodem. 2 tunový auto, 3,2 litrů, 200 koní a 500 Nm od 1800 ot. A spotřeba 6,5l/100 ... je to opravdu tak špatná spotřeba,že bych si kvůli tomu musel pořídit 4x foukanou litrovou lůdru? A kde pak budu mít těch 500 Nm od 1800 otáček? :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Vše není jen o výkonu. Třeba u motorky je podstatné, jak se mi na ní jede, jakou má hmotnost, ovladatelnost. Na zatáčkovité okresce s výborným povrchem si chlap na litrové Suzuki stěžoval, že na tuhle motorku to není a šetistovkařům sotva stačí (spíš nestačí). Já se tam vždy svezu bezvadně a nijak moc pomalé to není.
P.S.: A to ještě nejel na motokárové trati (v Mýtě) :P .
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Kornel- diky!
Ja akorát vim, ze se to od nějakého roku upravilo, ale vzhledem ze je z 2010,tak :-D
Odpovědět