Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
To skodovkar: Promiň, ale Tvoje úvaha přesně zapadá do kategorie: "Říkají to všichni, tak to musí být pravda".
Ono je to samozřejmě o dost složitější:
- VW Golf sice vždy byl tzv. "trend setter", zároveň to ale neznamená, že byl také vždy na vrcholu své třídy. Dokonce to v některých jeho generacích vypadalo, že VW zkouší, co všechno jsou "přesvědčení golfisté" ještě schopni strávit. Pravda o dané generaci totiž obvykle zazněla veřejně až v momentě její náhrady novou generací, pochopitelně bez pravdy o té právě nastupující.
- Uznám-li argument, že Tebou vytipovaná ojetina by pro Tebe byla principiálně přijatelnou variantou, pak Tě ovšem zároveň musím upozornit na to, že takovou ojetinu neseženeš za přijatelný peníz a/nebo v přijatelném stavu, což nemusí být na první pohled patrné. Jinými slovy, míra rizika, kterou bys podstupoval tím, že by sis takovou ojetinu chtěl skutečně pořídit, je podle mého názoru nepřiměřeně vysoká.
- Na druhou stranu právě díky Té úvaze, kterou jsi zde prezentoval, zůstávají některé jiné ojetiny bez povšimnutí potenciálních zákazníků, tedy cenově hodně nízko, což velmi těší ty, kdož o "všeobecně uznávaných pravdách", o nichž je snad zakázano i diskutovat, ne-li je přímo zpochybňovat, alespoň sami pro sebe uvažují.
Ono je to samozřejmě o dost složitější:
- VW Golf sice vždy byl tzv. "trend setter", zároveň to ale neznamená, že byl také vždy na vrcholu své třídy. Dokonce to v některých jeho generacích vypadalo, že VW zkouší, co všechno jsou "přesvědčení golfisté" ještě schopni strávit. Pravda o dané generaci totiž obvykle zazněla veřejně až v momentě její náhrady novou generací, pochopitelně bez pravdy o té právě nastupující.
- Uznám-li argument, že Tebou vytipovaná ojetina by pro Tebe byla principiálně přijatelnou variantou, pak Tě ovšem zároveň musím upozornit na to, že takovou ojetinu neseženeš za přijatelný peníz a/nebo v přijatelném stavu, což nemusí být na první pohled patrné. Jinými slovy, míra rizika, kterou bys podstupoval tím, že by sis takovou ojetinu chtěl skutečně pořídit, je podle mého názoru nepřiměřeně vysoká.
- Na druhou stranu právě díky Té úvaze, kterou jsi zde prezentoval, zůstávají některé jiné ojetiny bez povšimnutí potenciálních zákazníků, tedy cenově hodně nízko, což velmi těší ty, kdož o "všeobecně uznávaných pravdách", o nichž je snad zakázano i diskutovat, ne-li je přímo zpochybňovat, alespoň sami pro sebe uvažují.
Míra rizika koupě jakékoli ojetiny je u všech ojetin totožná. Je to jako ruská ruleta, teprve až to zmáčkneš, tak zjistíš, jestli jsi šťastlivec (tech. stav, právní stav).
Jak jsem psal výše, tak mi je zcela volná tech. vyspělost vozu. Jde mi jen o to, aby ještě pár let vydržel bez velkých oprav. Otec má 1,9TDI (66kW) v octávce a je velice spokojený a taky jsem se ptal spolužáků, kteří tyto motory mají a jsou velice spokojení. S klidným svědomím bych si koupil i fáčko s karbecem, ale jde mi i o spotřebu, která by byla vyšší.
Jak jsem psal výše, tak mi je zcela volná tech. vyspělost vozu. Jde mi jen o to, aby ještě pár let vydržel bez velkých oprav. Otec má 1,9TDI (66kW) v octávce a je velice spokojený a taky jsem se ptal spolužáků, kteří tyto motory mají a jsou velice spokojení. S klidným svědomím bych si koupil i fáčko s karbecem, ale jde mi i o spotřebu, která by byla vyšší.
Jestli je něco maximálně vzdálené skutečnému stavu věcí, tak je to právě tohle, zejména pak v Čechách Spekulanti a podvodníci všeho druhu se pochopitelně soustřeďují hlavně na to, po čem je největší poptávka. Takže pokud budeš vybírat z množiny toho, "co chtějí všichni", musíš také počítat s největší mírou rizika!skodovkar píše:Míra rizika koupě jakékoli ojetiny je u všech ojetin totožná. ...
Vyčistenie turba (VTG) v prípade zanesenia karbónom sa naozaj dá urobiť aj "doma na kuchyňskeňém stole". Bez následkov na vyváženosť rotora turba. Dokonca to takto robia aj značkové servisy Videl som na vlastné oči a potrebu jeho vyčistenia som im dopredu oznámil. ( aby príčinu poruchy nemuseli hľadať niekoľko dní a môj šéf zatiaľ nejazdil MHD) Vážnejšie poruchy turba si totiž najčastejšie spôsobuje užívateľ sám - žiadne zariadenie nie je "blbovzdorné"modelář píše:Turbo se "samozřejmě" nejlépe repasuje doma na kuchyňském stole... A nejspíše právě pro nesofistikovanost tohoto motoru trvalo dvěma značkovým servisů měsíc a mnoho opakovaných návštěv, než našly a odstranily příčinu občasné (či spíše časté) nemožnosti nastartovat (pravda, šlo o verzi 81 kW). A vůbec nejlepší je tvrdit něco o maximální spolehlivosti a výdrži tohoto motoru někomu, kdo s ním zažil neuvěřitelné potíže, včetně několika "nepojízdností" v zahraničí, což stálo dost peněz. "Samozřejmě" se to netýkalo mé maličkosti, ale mého bývalého šéfa. Zároveň však uznávám, že povětšinou se jedná o spolehlivý a nenáročný agregát.Anonymous píše:Dovolím si tvrdiť, že práve na tomto motore si dokáže urobiť "takmer všetko"... Napokon tieto "staré rotačky" nie sú žiadnym sofistikovaným technickým zázrakom. Dokonca aj diagnostické zariadenie je dostupnou a nie drahou záležitosťou (legálne zadovážené, nie všelijaké pokútne klony).
To, že záujem značkového servisu je "dojenie " zákazníka a problematiky znalí mechanici sú tam skôr vzácnou výnimkou než pravidlom hádam nikoho neprekvapí.
Vlastním už druhého Golfa práve v 81kW verzii a viem o čom hovorím. Nič neuveriteľné som s nimi ešte nezažil, ani pri cestách v zahraničí. Zároveň uznávam, že voči náhlej poruche a nepojazdnosti nie je imúnne žiadne auto . Ale ak sa napríklad spomínané turbo zanesie raz za 300 tis. km, nerobil by som z toho tragédiu.
Viac - menej je mojich pár riadkov reakciou na skodovkára, z ktorého príspevkov dedukujem, že by s týmto autom nemusel mať vážnejší problém a jeho údržbu s prípadnými poruchami by dokázal zvládnuť aj bez návštevy tzv. autorizovaných servisov.
Pod "repasí turba na kuchyňském stole" jsem samozřejmě nemyslel vyčištění váznoucího ovládání natáčení lopatek statoru (verze 66kW stejně VGT nemá). A že nejvíce poruch turba vyžadujících jeho repasi si uživatelé způsobují sami, s tím souhlasím. Zbývá ovšem část poruch, které tomu nelze přičíst na vrub: když pominu vlastní zmetkovitost samotného turba, pak nemohu nezmínit např. ne příliš povedenou konstrukci, provedení i použitý materiál boxu sání...
To je právě problém lidí, kteří nemají na to si pořídit zánovní auto, řekněme, rok či dva staré a málo jeté, ale pokukují po autech cca za 150 000,-to je jen příklad, a ty peníze mají jen na to auto nebo ho dofinancovávají úvěrem, pak , ale zjistí, že je potřeba do oprav, ke své, spokojenosti vynaložit dalších cca 30 000,- a už to auto se stává vlečným břemenem, zde je problém, a o tom jsem hluboce přesvědčený, že spousta, nebo drtivá většina lidí v těchto autech vidí auto nové.Zde vůbec nejde o značku a o různé pravdy či mýty recenzí, ale o zjištěnou realitu, jak píše škodovkář, když se zmáčkne, spoušť.Já jsem si koupil v létě Scénika 1,9 Dci r.v. 2004 za 100 000,- a rovnou jsem si na něho dal stranou 40 000,-, zatím jsem z toho utratil 8 000,- za rozvody a vím, že ještě min. půl roku budu číhat na to , co se vyvrbí.Je to ojetina a s tím se musí prostě počítat.Auto nedělá jen motor 1,9 TDI 66kW.Výběr ojetin je bohatý a lidi by si měli jít za tím, co se jim líbí a co opravdu chtějí a ne za tím, co kdo , kde řekne, že je nejlepší.Sice to není hoska na krámě, ale furt je to spotřební věc, která by měla v Našich očích splňovat představy, jak estetické, tak kvalitativní a nebýt ohonem druhých, kteří Nás přesvědčí o jejich pravdě, která vznikla opět z pravdy někoho jiného.Dohadovat se zde o nejlepší značce ojetiny je dost zavádějící ke spekulacím mýtů a polopravd.Něco jiného je oblíbenost značky, ale i o tom se dá vést rozsáhlá diskuse.Nejsem expert přes auta, je to jen můj poznatek, protože ty auta střídám a poslouchám věci kolem mě, tak asi takhle.
Súhlasím. Ale netvrdil som, že toto auto je "výkvetom automobilovej techniky". Je to iba "približovadlo" s ktorým som spokojný, dokážem ho uživiť a slúži v rámci mojich potrieb k mojej spokojnosti. Svoj názor však nechcem nikomu vnucovať , každý normálny človek má určite svoje skúsenosti a vedomosti, ktorými sa riadi. Nič proti.modelář píše:Pod "repasí turba na kuchyňském stole" jsem samozřejmě nemyslel vyčištění váznoucího ovládání natáčení lopatek statoru (verze 66kW stejně VGT nemá). A že nejvíce poruch turba vyžadujících jeho repasi si uživatelé způsobují sami, s tím souhlasím. Zbývá ovšem část poruch, které tomu nelze přičíst na vrub: když pominu vlastní zmetkovitost samotného turba, pak nemohu nezmínit např. ne příliš povedenou konstrukci, provedení i použitý materiál boxu sání...
Jo, SX-4 cenově vychází nejlíp, a že má tvrdší podvozek by zas až tak nevadilo, protože na současném Civicovi mám tlumiče Kayaba, který jsou "tvrdé" ažaž..... A motoricky (a taky spotřebou) není špatná, protože 88kW a 156 N.m je na benzinovou 1.6 VVT docela dobrý - vyzkoušeno. A 4x4 je přiřaditelný jen "když je potřeba", což si myslím, že je výhoda, že se nemusí to 4x4 "tahat stále". Ale zas je fakt, že všechny auta mají 4 kola, ale jen Subaru ví na co Ta Impreza je sice moc pěkná, ale jednapětkou pořád tahat náhon na všechny čtyři - no nevím. To už raději ten stopadesátikoňový dvoulitr, ale tam je cena a spotřeba už "někde jinde". No, zatím to vypadá na tu Suzuki......Ale aspoň mě "nezmrzne" nafta, a nebudu muset repasovat turbo (ale ne v kuchyni, to by mě mamina hnala - a taky turbo)Itall píše:Pitris: SX4 je rozhodně nejlevnější a mě se i celkem líbí. Ovšem jsem zaslechl, že má dost nekomfortní podvozek.....