Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Já mluvím o Octavii z roku 2008. Svým způsobem to pomůže k příznivé spotřebě, když si myslíš, že jedeš rychle. Takhle sis na tempomatu nastavil 150km/h a pořád bys nedostal ani v ČR pokutu za rychlost.
Re: Jaké auto?
V letech 2005 - 2007 jsem jezdil pravidelně (min. 10x do roka) do Terstu, střídal jsem přitom různé služební vozy a bylo až zábavné, jak skvěle si oktávky dle PP vedly ve srovnání s jinými vozy. V reálu se samozřejmě žádné zázraky nekonaly. Jako nejpikantnější kousek ovšem hodnotím načerpání 42,5 l benzínu, když palivoměr ukazoval ještě půlku nádrže. Obdobnou "bezednost" nádrže dokázalo předvést více oktávek, tedy se nejspíše nejednalo o chybu jednoho kusu.
Re: Jaké auto?
Příslušná norma EHK OSN pro přesnost rychloměru připouští odchylku +10% + další 4 km/h navíc. Tedy pokud bude na tachometru 224 a ve skutečnosti vůz pojede jen 200, bude to ještě v normě.otass píše:... Takhle sis na tempomatu nastavil 150km/h a pořád bys nedostal ani v ČR pokutu za rychlost.
Re: Jaké auto?
No nevím, ale tempomat a PP nemají nic společného s proměřováním tachometru, ty berou informace s čidla převodovky - otáček, a zařazeného kvaltu , které pak ŘJ zpracovává a dává k dispozici vstupní data pro tempomat a vše kolem průměrné na PP, okamžité spotřeby ,dojezdových km........ Když to přeženu, dvakrát zablikám dálkovéma, vypnu a zapnu zapalování a opět jednou bliknu dálkovéma, tak se mě otevře PP v testu, kde mě naskakuje hodnota z lambdy, čidel teploty, max rychlosti omezovače, vypnutí - zapnutí pípání pásů ......atd a není třeba diagnostika Myslím, že to dokáží všechny káry s PP, jen je třeba znát posloupnost hodnot, které tam naskakují a co znamenají.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké auto?
Ze stejného čidla si ŘJ bere informace i pro tachometr, tedy to bezprostřední souvislost má. A celé je to o tom, jak je to naprogramované, resp. co s tím chce výrobce vozu udělat z hlediska dojmu na uživatele. I proto ta "měkká" norma na proměřování tachometru.Hombre píše:No nevím, ale tempomat a PP nemají nic společného s proměřováním tachometru, ty berou informace s čidla převodovky - otáček, a zařazeného kvaltu , které pak ŘJ zpracovává a dává k dispozici vstupní data pro tempomat a vše kolem průměrné na PP, okamžité spotřeby ,dojezdových km........
Re: Jaké auto?
Já tím chtěl říci, že tachometr , jak píšeš, je nezávisle nastaven s odchylkou nejen pro dojem, ale taky pro to, že změnou rozměru gumy a jejího profilu nikdy obvod kola není stejný již z výroby. Za další, jedna guma od výrobce se promáčkne více, druhá méně. A hodnoty na PP a tempomat jsou brány přímo z ŘJ , nezávisle na tom co tachometr kecá. Tak jsem to myslel ,však se domluvíme
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké auto?
No jak jsem teď jezdil s O1,tak tachometr ukazoval o 7 km/h více než byla zkutečnost.Dle těch radarů ve městě,kdy jsem měl na tacho 60,tak radary ukazovaly 53 km/h..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké auto?
Bohužel se nějak nescházíme. Z důvodů, které zmiňuješ, je tu výhradně plusová výchylka/tolerance normy tachometru. Jenže i ten řídí ta stejná ŘJ motoru. A celé je to o naprogramovaných algoritmech, o ničem jiném. Ono totiž i to čidlo přesně snímající otáčky "něčeho" v převodovce stejně prd ví o skutečné rychlosti vozidla, a to právě z důvodů, které jsi vypsal.Hombre píše:... však se domluvíme
Re: Jaké auto?
Jenže tohle má v době elektronických měřáků pramalou vypovídací schopnost o tom, jak moc kecá tachometr na maximálce: tam může ukazovat přesněji, ale také zcela mimo realitu - viz můj příklad 224/200 shora, který se shodou okolností týká tacháče jedné z Oct.01, kterou jsem si měřil s pomocí GPS navigace.NOVON píše:... jsem měl na tacho 60,tak radary ukazovaly 53 km/h..
Re: Jaké auto?
Ale scházíme , asi jsem to napsal kostrbatě, mělo to vyznít tak, že ukecaný tachometr není etalon pro vyhodnocování dalších vymožeností palubáku.Návštěvník píše:Bohužel se nějak nescházíme. Z důvodů, které zmiňuješ, je tu výhradně plusová výchylka/tolerance normy tachometru. Jenže i ten řídí ta stejná ŘJ motoru. A celé je to o naprogramovaných algoritmech, o ničem jiném. Ono totiž i to čidlo přesně snímající otáčky "něčeho" v převodovce stejně prd ví o skutečné rychlosti vozidla, a to právě z důvodů, které jsi vypsal.Hombre píše:... však se domluvíme
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké auto?
Ale ty vymoženosti palubáku vycházejí rovněž z "nevědomí" o skutečné rychlosti i ujeté vzdálenosti.
Re: Jaké auto?
Já už to tu kdysi psal v souvislosti s "longlife" výměnami olejů a "radami" kdy řadit - onu Řídící Jednotku musí někdo poprvé naprogramovat. A ten někdo je výrobce motoru (samozřejmě že programátor - ale na zadání výrobce motoru / auta, že áno) a ten si to udělá "k obrazu svému" > o něco rychlejší, o pár decilitříků nižší spotřeba paliva, o pár set otáček dříve řazení nahoru a o pár tisíc kilometrů natáhne servisní výměny Co na tom, že je to blbě pro majitele - motor to v záruce vydrží a málokdo si to po ŘJ "přepočítá"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Prý se tomu říká "záruční inženýrství".Pitris píše:... Co na tom, že je to blbě pro majitele - motor to v záruce vydrží a málokdo si to po ŘJ "přepočítá"....
Tuhle jsem si chtěl koupit nějaký německy psaný motorický časopis. Tak jsem si jimi při výběru prolistovával a jen se mi opět potvrdilo, že na 100% platí: "Řekni mi, kdo to napsal, a já ti povím, jak to dopadlo." No a konečnou (nic jsem si nakonec nekoupil) bylo nízké bodové ohodnocení japonského auta za příliš krátký servisní interval (20 tis. km/1 rok) v jednom srovnávacím testu, kvůli čemuž propadlo ve výsledném hodnocení.
Re: Jaké auto?
No vždyť ano a na to slyší 95% lidí - když mám u auta servisní interval 30tkm/2roky, tak musí být oproti autu s intervalem 15tkm/1rok 2x lepší né A když to má ještě spotřebu 4,5l/100km? (v reálu ale 6)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Ideální zákazník je ten, jenž je technicky nevzdělaný, neinformovaný a neschopný si spočítat elementární věci. A pokud by takových zákazníků bylo z pohledu některých nejmenovaných výrobců stejně patřících pod jednu střechu málo, pak je třeba nasadit média, ta už se za mrzký peníz, který nakonec zaplatí právě ten zákazník, o cílový stav (viz první věta) ještě ráda postarají.