Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Možná je právě teď ten vhodný moment ilustrovat na mém příkladu, jak to kornel myslel. Tedy se do toho s jeho laskavým dovolením pustím.
Jerry3 píše:Tahle debata je debatou příslušníků dvou zcela odlišných světů, mezi nimiž není žádný průnik. Už proto se příslušníci těchto různých světů nemohou nikdy na ničem kloudném shodnout. A třebaže jsem již přes 5 let nucen žít v lengyho světě, moc dobře chápu ten kornelův, poněvadž si ho zatím stále pamatuji. Jen si nejsem jistý, zda vůbec někdy ještě budu mít možnost se do něj vrátit... :cry: Ale moc mne těší, že jsem měl tu příležitost v něm dobré čtvrtstoletí strávit a limitně si to užít! :D

P.S.: Už proto se musím škodolibě pousmát nad každým výlevem obhajoby toho prvního světa. :twisted:
lengy60 píše:...Ale ty pomníčky kolem cest patří právě lidem,co si mysleli,že mají zázračné dovednosti a řídí dokonalý stroj,se kterým vyřeší úplně všechno.;)
Fahrer píše:Kdyby to tak bylo, tak by to bylo v pohodě. Bohužel značná část těch pomníčků patří i těm, co se připletli do cesty těm dokonalým strojům.
Fahrer píše:...Myslel jsem spíš letce na II třídách...
Bez sebemenšího uzardění se doznávám k tomu, že ono mnou zmíněné čtvrtstoletí jsem si užíval "lety" i na II. a nižších třídách. A to v rychlostech, které tehdy převyšovaly Vmax většiny vozového parku kolem. Přesto tu dnes píšu tento příspěvek, nikomu jsem žádný pomníček nevyrobil, navzdory cca 1,5 mil. najetých km, povětšinou právě tímto stylem. Nejspíše proto, že jsem na to měl ta správná auta, a pokud už jsem seděl za jejich volanty, věnoval jsem se právě a jen řízení, ničemu jinému.

Byla to auta, kde mne řízení začínalo skutečně bavit až v momentě, kdy to ostatní už vzdávali. Vím, kdo něco takového nezažil, stejně nepochopí. A kdybych to sám nezažil, nejspíše to rovněž neuznám. Dnes jezdím údajným (podle motoristických médií) etalonem jízdních vlastností ve střední třídě, přesto jsem odsouzen do role oněch ostatních - statistů, kteří neuvěří, že pohodově bezpečná rychlost starého japonského sedmimístného MPV leží o dobrých 60 km/h výše, než relativně zánovní evropské limuzíny střední třídy.

Proto mi rozhodně nevadí např. kornel s jeho autem a jeho schopnostmi, poněvadž ten mne neohrožuje. Zato mi maximálně vadí koncerňáci, kteří se při vědomí současných výkonových schopností některých produktů VAGu mylně domnívají, že jim odpovídají také jízdní vlastnosti. A vadí mi zejména proto, že jsem se sám na vlastní kůži nesčetněkrát přesvědčil, jak moc dokáže takový produkt VAGu řidiče nepříjemně překvapit a podrazit.
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Shi »

pepoh píše:auto v rukach blazna je zbran.
asi psychotesty mali byt povinne.
Cokoliv v rukou blázna je zbraň. I tkanička od bot.
Psychologie není exaktní věda, výsledek psychotestu extrémně závisí na schopnostech a zkušenostech psychologa. Aspoň trochu kvalitní psychotest trvá několik hodin. Zejména pokud nějak vybočuješ ze šedivého průměru, tak je objektivita dost bídná a tudíž ve výsledku jsou jakékoliv plošné psychotesty dost k ničemu.

Co se týče nevyužívání pravého pruhu na D1 před Prahou, tak důvodem může být i to, že ti, kdo to tam neznají, mají při kvalitě našeho dopravního značení obavu, že se z pravého stane nečekaně odbočovací a "tolerantí" řidiči v prostředním, kde je jedeno auto nalepeno na druhé, pak neumožní bezpečné přejetí z pravého do prostředního a člověk je donucen z dálnice odbočit. Značení v Rakousku i Německu mi přijde přehlednější a lepší.

Nicméně i na tříproudé dálnici v Rakousku jsem měl pocit, že zejména vozy se 4 kruhy na kapotě do pravého prostě nesmí. Vysloveně mě svrběly prsty vzít to po americku a tím skoro prázdným pravým pruhem předjíždět.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Jaké auto?

Příspěvek od kornel »

Jerry.. vďaka, veľmi trefne a jasne zhrnutá pointa :) :wink: ..obávam sa ale, že schopnosť to pochopiť má promile občanov.
P.S a paradoxne som to práve ja.. "ten" pre niektorých asi "magor a ohrozovač ostatných", ktorý trebárs na tej spomínanej dialnici nemá najmenší problém (a robím to prakticky vždy) zbrzdiť z vyššej rýchlosti na povolený limit, resp. znížiť rýchlosť na potrebnú úroveň a dať signál už v značnom predstihu a pustiť ho, hoci by som to vôbec nemusel "ani z vyhlášky" (skôr než je úplne zjavné, že dotyčný v pravom do ľavého prejsť chce.. je tam skrátka určitý môj predpoklad).. Je to o neustálej práci a sústredení sa za volantom, čítaní premávky, zhodnocovaní situácie každú sekundu a prispôsobovaní sa..
V tomto smere vidím viac rizík zo strany klobúkov, ktorí sa síce presúvajú rýchlosťou často výrazne pod limitom, no za volantom spia, majú pocit že 110km/h na dialnici si vyžaduje vo vozidle len sedieť a tupo zírať pred seba s opretou hlavou o opierku, nevnímajúc čo sa okolo nich deje.

Akurát tu nedávno spomenutý nešvár v doslova úplnom zabrzdení vozidla v pripájacom pruhu pred následným náhodným skočením do priebežného (hádam to nejak vyjde).. včera na D1 som to zažil/videl prakticky z prvého radu hneď 3 krát.. áno super opatrná jazda, až to v jednom prípade skončilo takmer veľmi nepríjemne pre dotyčného "klobúka" a vodiča idúceho v pravom pruhu (podotýkam ten šiel v danom úseku rozhodne pod MPR)..
Naposledy upravil(a) kornel dne pát led 03, 2020 11:42, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Shi píše:Co se týče nevyužívání pravého pruhu na D1 před Prahou, tak důvodem může být i to, že ti, kdo to tam neznají, mají při kvalitě našeho dopravního značení obavu, že se z pravého stane nečekaně odbočovací a ...
Jsem hluboce přesvědčen o tom, že kdo v neděli v podvečer v daných místech na D1 najíždí, ten si je dobře vědom toho, že tři pruhy jsou až do Prahy. Ostatně najíždí v místech, kde je naprosto bez pochyb vyznačeno, že ten pravý není stoupací, resp. pro pomalá vozidla, ale plnohodnotný. A i kdyby tomu tak nebylo, pak má napřed zrychlit a až poté se řadit. Jenže tato skupina "řidičů" (a až do Prahy jsem jich potkal přinejmenším půl tuctu) je nejspíše přesvědčena o tom, že pravý pruh je výhradně pro kamiony, které však v předmětnou dobu na D1 vůbec nebyly.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Ani byt nemuzou. Nesmi.
Dopravne psycholo-testy a cele vysetreni, by si kazdy, i tady, mel zkusit. Prochazim tim nekolikahodinovym nesmyslem od svych dvaceti a je to z 90% porad stejne. Vymenil se jen stroj na koncentraci reakce postreh.
Jinak v tom nevidim nic dopravniho. Jsou to spise iq testy, na logiku, mysleni...
Z dopravy, chovani na silnici, postoje, agresivita....., nic.
Delam je oficielne, v instituci DPP.
Je zajimave, kolik procen uchazecu neprojde ani v zadosti o navraceni jen obycejneho Becka
.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Jaké auto?

Příspěvek od pepoh »

sebeckost, ignoracia druhych. to je caste aj v obchode, napr zablokuje celu ulicku s vozikom, a nesere ho/ju ze ostatni nemaju ako prejst.
v roznej forme je to vidiet aj na cestach, ludia sa chovaju ako keby boli panmi na ceste.
neberu ziadny ohlad na druhych..
pravidlo ze pri zapche treba spravit miesto pre sanitku, mi to prijde samozrejme . smutne je to ze ludom to nedocvakne, a musi sa to davat "na papier".
rovnako aj plne ciary, ci tam su alebo nie, ak nemam dostatocny vyhlad, proste neriskujem.
idiotovi znacka, ani dvojita plna nezabrani vykonat riskatny manever. :roll:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké auto?

Příspěvek od PavelRS »

Včera jsem měnil jedné slečně termostat na Passatu B5 v kombíku. 1.9 TDi-PD 96 kW/310 Nm.

A musím potvrdit Jerryho slova, využitelnost otáček skutečně kolem 1000 až 1500 ot. Nahoře úplně mrtvé, trhač asfaltu to není. Krom toho komforně otřes, to klepání, dunění a vibrace....

Ale slečna je spokojená, topí to konečně, jak by mělo, i co jsem to projížděl, tak menší spotřeba, jak se konečně ohřeje motor.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Včera jsem v Passatu jedné slečně "měnil termostat". Mno, štěstí, že to byl kombík. Ale i tak komfortně otřes, slečna nahoře úplně mrtvá, jen dunění a vibrace, využitelnost zdvihů max kolem 60/min. Ale co jsem to projížděl, když se to ohřálo, byla slečna spokojená... :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :lol: :twisted:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Jaké auto?

Příspěvek od kornel »

no zdá sa, že pánu Colommboj to ešte zahučí :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

A to počkej, až bude mít Omča nástupce
Colommbo píše:....většina z nás "skalních" tady na fóru má ke svému plechovému miláčkovi bližší vztah než k manželce/milence. Mě nevyjímaje... :wink:
:P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Psal jsem samosebou v nadsázce, avšak přiznám se bez mučení, že prakticky ke všem svým autům jsem si jistý vztah vytvořil, nikdy jsem je nepovažoval za pouhý prostředek k přepravě z A do B a podle toho jsem se k nim taky snažil chovat a v rámci možností o ně pečoval. Aniž bych se však stal jejich otrokem, naopak ona (ta auta) sloužila mně a co si pamatuju, taky mě nikdy nevypekla ve smyslu, že bych je musel někde "z jejich vůle" odstavit a dojet busem či vlakem. Pro mě bylo vždy velmi důležité, aby mi byl pobyt za volantem příjemný a abych si jízdu v rámci možností a ze svého pohledu užíval (byť jinak než třeba Jerry.) Toho mi vrchovatě dopřály právě (zatím) poslední dvě Omegy. Od minulého pondělí jsem najezdil už asi 700km s půjčenou Corsou. Jede, dojede, přiveze, odveze, topí a to vše podle tankování za cca čtyři a čtvrt litru na sto. Nechci se rouhat, zaplaťpánbu za ni, o nějakém užívání si jízdy však nemůže být řeč. S tím jsem ale do toho šel a počítal s tím. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Ale jsi na dobré cestě Jirko. :wink: Kolega také takhle začínal a cca po roce si pořídil Mustanga 5.0 V8 . :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Máš na mysli toho mladého pána, co byl jednou s tebou v Jiřicích, Míro? Pokud ano, co jsem s ním měl možnost pohovořit, nepovažuju to za správnou cestu k véosmičce v Mustangu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Shi píše:
Pedro píše:Nejvic s tema vejcoidnima Civicama. Bez ohledu na motor. Ustrelujici prdelky.
Civic 8g (ufo) mělo v civilním provedení 3 verze naladění podvozků z výroby (MY2006, MY2008, MY2009). Moje zkušenost je s MY2008 - zadek měl tendenci uskočit pouze pokud řidič rozkýval kastli. Navíc podvozek byl naladěn na 205/55R16...
Tiež som nemal problém s podvozkom u C8G ;) Asi aj vďaka 205 gumám vs. 175 (starý Civo) sa zákruty prechádzali lepšie ;) Určite záleží na tom ako vyrobca celkovo vyladí tú nápravu/podvozok bo na Astre odskakuje zadok riadne :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět