Tu by som si nebol až taký istý Predsa len ten Motul stojí skoro dvojnásobok sumy tých dvoch spomenutých značiek. A čo sa týka Motulu, tak môj známy mechanik mi spomenul,že ak si zákazník vyslovene želá kvalitnejší olej, tak použije Motul a zákazníci sa ho spätne pýtajú, čo za značku tam konkrétne dal, pretože motor má celkovo ďaleko kultivovanejší chodMcjochn3 píše:Doporučený mi byl Motul 300V, ale za 340 za litr, tak jsem chtěl dokázát, že i Shell nebo Repsol, který umím sehnat kolem 200 za litr, mě jako hobby jezdci, udělá stejnou službu.
Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nečil se Motul 300V Ti byl doporučen, bo si chtěl závodit v motokrosu. A 300V je TOP olej, ktery si ale nechá za tu kvalitu zaplatit. Ona i zábava, jestli ji chceš dělat dobře, něco stojí. Ale taky bylo napsáno že onen Motul není jediný. A taky že olej je sice důležitý, ale neméně podstatná je i jeho včasná výměna, a i ostatní servis. Budeš si to muset přebrat.Mcjochn3 píše:Doporučený mi byl Motul 300V, ale za 340 za litr, tak jsem chtěl dokázát, že i Shell nebo Repsol, který umím sehnat kolem 200 za litr, mě jako hobby jezdci, udělá stejnou službu. To tady všichni ví, jen já jsem prozřel až teď. Omlouvám se
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Načerpal jsem tu důležité informace a za to moc děkuji. I tak si ty vzorky olejů, které otestuji ponechám a zkusím sem, alespoň ze zajímavosti, nahodit fotky. Bude to bezpředmětné, protože neposoudíme kvalitu, ale já jsem si našel zábavu a rád se podělím, třeba z toho něco vzejde. Do testu samozřejmě později zařadím i Liqui Molly Off Road Race, Motorex Cross Power, Motul 300V
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Někdo mi trochu ulehčil práci a nechal porovnat složení olejů Castrol Power 1 Racing a Motul 300V. Oba v provedení 10W40.
https://youtu.be/P6JAkxe7yr0
https://youtu.be/P6JAkxe7yr0
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Akorátže tu strašlivou "angličtinu" člověk vydrží poslouchat maximálně půl minuty...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
ked chces merat, bolo by fajn robit rovnaky olej parkrat aby si videl postupny trend kovov.
niekedy je treba namerat aj surovy lebo moze mat vyssi napr kremik (niektore aditiva).. budes si mysliet ze to je z "deraveho" vzduch filtra.
mozes sa inspirovat americkym bitog forom, (oil-club.ru). tam to ide do extremu, ale zas clovek sa dozvie veci.
niekedy je treba namerat aj surovy lebo moze mat vyssi napr kremik (niektore aditiva).. budes si mysliet ze to je z "deraveho" vzduch filtra.
mozes sa inspirovat americkym bitog forom, (oil-club.ru). tam to ide do extremu, ale zas clovek sa dozvie veci.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Mezi náma je 340 za 300V super cena ... A můžeš si být jist, že rozdíl v oleji za 200 nebo 340 je. Ale jak bylo řečeno, tak motor umaže jakýkoliv olej plnící (dokonce i neplnící) specifikaci. Rozdíl v těch olejích bude opravdu při dlouhodobým používání. Ale stejně většinou někde selže něco jinýho a nebo dojde i s použitím hitech olejů k mechanickému opotřebení.Mcjochn3 píše:Doporučený mi byl Motul 300V, ale za 340 za litr, tak jsem chtěl dokázát, že i Shell nebo Repsol, který umím sehnat kolem 200 za litr, mě jako hobby jezdci, udělá stejnou službu
Ale mezi náma u off ježdění s tak malou náplní je cena oleje v podstatě zanedbatelná. Rozdíl 100 kč na 5 mth nic není, i když to najedeš za víkend ... To jen kdyby chtěl mít člověk klid v duši
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Mám zpětnou vazbu od člověka, který dělá motory motokrosových mašin a údajně kdo lil celou dobu Repsol Off Road, jsou hodně zašpiněné kartery. Tomu by odpovídala i moje zkušenost, rychlé černání oleje. Olej mám teď v motoru (měl jsem 4l balení) a jako první do porovnání nastoupí Repsol Racing.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Naposledy upravil(a) Adam Gti dne čtv říj 08, 2020 17:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Změníme název vlákna na "Jak určit kvalitu oleje dle obalu?"Adam Gti píše:Jen si nejsem jisty, zda je to HVT plna syntetika. Ma oproti vetsine Ravenolu stribrnej obal a misto volsynth nebu full sythetic napis je synthetic. Tak nevim
Synthetic text a stříbrny obal u Ravenolu znamená olej na syntetické bázi - tzn. vlastně polosyntetika. No a?
Neboj, na funkci rostlináře to nemá vliv....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Toz to su klidny DikyPitris píše:Změníme název vlákna na "Jak určit kvalitu oleje dle obalu?"Adam Gti píše:Jen si nejsem jisty, zda je to HVT plna syntetika. Ma oproti vetsine Ravenolu stribrnej obal a misto volsynth nebu full sythetic napis je synthetic. Tak nevim
Synthetic text a stříbrny obal u Ravenolu znamená olej na syntetické bázi - tzn. vlastně polosyntetika. No a?
Neboj, na funkci rostlináře to nemá vliv....
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Tak jsem po nějaké době zpět, pustil jsem se do testu a výsledek je níže. Postupně budu přidávat další testované oleje
Motocykl Suzuki RM-Z 250 r.v. 2009 - test začal probíhat po výměně pístu a všech věcí s tím spojených. Olej byl měněn po 5,2 - 5,8 MTH a vždy jsem dal nový olejový filtr. Oleje přidávám postupně jak byly použity za sebou.
Repsol Off Road 10W40
Repsol Racing 10W40
Castrol Power1 Racing 10W40
Motocykl Suzuki RM-Z 250 r.v. 2009 - test začal probíhat po výměně pístu a všech věcí s tím spojených. Olej byl měněn po 5,2 - 5,8 MTH a vždy jsem dal nový olejový filtr. Oleje přidávám postupně jak byly použity za sebou.
Repsol Off Road 10W40
Repsol Racing 10W40
Castrol Power1 Racing 10W40
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
To se jedná o srovnávácí fotky nového a jetého oleje?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Zřejmě. Nový olej čistý, jetý tmavý....
Tak jak to má být
Tak jak to má být
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF