jak si zlepšit naftu sám

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:A při dodržování rychlostních limitů a jízdě tzv. "při zdi" to naftu dokonce vyrábí... :lol:
Jasne, forky... Kazdopadne je pravdou, ze se za tohle da opravdu jezdit. Felina 1,9d je na tom o par deci hur. S pasatem 1,8T se da jezdit pri podobnem stylu jizdy za 7 litru (toho casu na tachometru 430000km). Podminkou je ale dobry stav auta.

Koneckoncu kouknete na spritmonitor.de a srovnejte, za kolik co jezdi.
Jo, juknul jsem se a konstatuji, že jsou tam úplné nesmysly: především v tom smyslu, že "takhle" se "normálně" (tedy za tak málo v normálním provozu) jezdit nedá. A to nemluvím o tom, že si tam každý může napsat, co se mu zlíbí.

K Octavii01 1,9TDI 66 kW: Jelikož jsem min. jednu ojezdil, vím, za kolik v reálu jezdí. A že se s ní dá jezdit v průměru pod 4,5 dle PP? Ano, když má vadnou váhu vzduchu! A současně nutno přihlédnout k tomu, že PP bývá optimističtější, než je skutečná spotřeba.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

neviem co sa vam nezda na tej spotrebe...
nie kazdy musi jazdit s plynom na podlahe a 150+. a nie kazde auto musi zrat 7+
sak sa opytajte aj inych co maju oktavku 66kw
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:
Anonymous píše:A při dodržování rychlostních limitů a jízdě tzv. "při zdi" to naftu dokonce vyrábí... :lol:
Jasne, forky... Kazdopadne je pravdou, ze se za tohle da opravdu jezdit. Felina 1,9d je na tom o par deci hur. S pasatem 1,8T se da jezdit pri podobnem stylu jizdy za 7 litru (toho casu na tachometru 430000km). Podminkou je ale dobry stav auta.

Koneckoncu kouknete na spritmonitor.de a srovnejte, za kolik co jezdi.
Jo, juknul jsem se a konstatuji, že jsou tam úplné nesmysly: především v tom smyslu, že "takhle" se "normálně" (tedy za tak málo v normálním provozu) jezdit nedá. A to nemluvím o tom, že si tam každý může napsat, co se mu zlíbí.

K Octavii01 1,9TDI 66 kW: Jelikož jsem min. jednu ojezdil, vím, za kolik v reálu jezdí. A že se s ní dá jezdit v průměru pod 4,5 dle PP? Ano, když má vadnou váhu vzduchu! A současně nutno přihlédnout k tomu, že PP bývá optimističtější, než je skutečná spotřeba.
pozri nema ziadnu vadu to viem..nehovorim len na zaklade PP.asi viem ked som najazdil uz na nej 20.000km...viem si to odsledovat aj podla nadrze a kolko tankujem do nej

a kolko podla teba jazdi realne? lebo moja realne jazdi 4.5
4 sa fakt musis snazit ale da sa
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V reálu za 6,0 - 6,5 l, samozřejmě pokud má váhu OK (ta odchází každých 30 - 50 tis. km).

A pokud mám posuzovat auta podle svezení vs. spotřeba (teď hodnotím pouze motor + převodovka + dynamika jídy, nikoli jízdní vlastnosti či komfort apod.), tak na mne nejvíc zapůsobilo Volvo S60 2,4T AT: při spotřebě 8,8 podle PP a 8,6 v reálu jsem se opravdu svezl! Přitom na trati přes 2000 km byl vysoký podíl dálnice (cca 70%) a města (cca 15%), tedy z hlediska spotřeby nepříznivých faktorů.

Když bych měl stejným způsobem jet s 1,8T v Oct.01, kterou užívám teď (když už tady někdo zmiňoval, že se stejným motorem jezdí v Passatu za 7), tak jsem na nějakých 11 - 12 litrech v průměru.

A to, že se dá na určité trati za určitých podmínek dosáhnout extrémně nízkého krátkodobého průměru, ještě zdaleka neznamená, že se jedná o průměr dlouhodobý, tj. o reálnou spotřebu!
PKod

Příspěvek od PKod »

koukam, ze to nema cenu. Je to jak s tatarem. To ze Vy (Anonymní) nejste schopen dosahnout rozumne spotreby, neni duvodem oznacovat tvrzeni ostatnich za lziva. Holt je to tak, ze s vysokou spotrebou umi jezdit "kazdy", opacne to tak jednoduche neni. Vyznam spotreby neni jenom ekonomicky ale take ekologicky. Takze pokud na palivo navic opravdu mate, stejne na Vasem jednani nespatruju cokoliv prinosneho.

Vase zaklinadlo vadne "vahy" je podobne nesmyslne. To ale nema cenu rozebirat, protoze stejne nebo lepsi spotreby lze dosahnout i s plne funkcnim autem.

A ten dlouhodoby prumer s tou 1.8T opravu byl kolem 7mi. Uznavam, ze jezdnim s ohledem na spotrebu a pri rizeni uvazuju. To vsak snad neni nic spatneho. Take mam docela dobre podminky s ohledem na trasu, kterou pravidelne jezdim. Jedna se asi o 60km dalnic a 20 az 40km po mestech.
S vetsinou benzinovych motoru o obsahu kolem 2l ktere jsem ridil, se na teto trase pohybuje prumerna spotreba mezi 6ti a 8mi l/100km.


Dalsi web setrilku paliva je treba tady
http://www.uspornajizda.cz/vysledkova-listina
V soutezi bylo (pokud nechcete cist cela pravidla) nutno evidovat spotrebu min. 5000km a to prokazatelne!. Konecne cast zucasnenych sve udaje potvrdila pri finalove srovnavaci jizde na stanovene trase.
Jasne, jako bych uz vedel co napisete... Kdo nechce, neuveri :? .
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Samozřejmě, že nebudu souhlasit: Jednoduše proto, že třeba s tou Oct.01 1,8T sice dokážu jet i za 6,8, jenže např. tuhle si při výhradně městských pojížďkách, plném vytížení 5 lidmi + něco málo zavazadly, ale současně při striktním dodržování rychl. limitů (!), vzala od tankování do tankování (doplněno 52 litrů) v průměru 13,7! A v režimu 80% město, 10% dálnice, a 10% venkov si jinak při dodržování rychl. limitů bere v dlouhodobém (20 tis. km) průměru 10,7. Za těchto okolností ji ani s přihlédnutím k dynamice nemohu označit za úsporný vůz.

A ještě k té váze vzduchu u TDI: Odchází velmi pomalu, přičemž současně klesá průměrná spotřeba. Řidič "uživatel" si toho v naprosté většině případů ani nevšimne, ale nízká spotřeba ho těší, tak co si víc přát, že...?

Závěr: Problematika spotřeby patří do stejné kategorie, jako rybářská či myslivecká latina. A nejhorší je škodovácká latina!

P.S.: Onehdy jsem jel trasu 2500 km kolegovým služebním vozem. Řekl mi, že jezdí "furt 200 za max. 8,5". Já jsem z toho auta na německé dálnici nedostal 200 (a to ještě tachometrových) ani z toho největšího kopce a jelikož jsem spěchal (aniž bych se záměrně snažil ověřit, resp. popřít jeho tvrzení o spotřebě 8,5 při takovém tempu), dosáhl jsem průměru 12,5. A to se nejednalo o škodovku...
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...rozdiel je v tom že spotrebu treba merať dotankovaním...palubné PC riadne kecajú...kamarat ma tiež oktu 66Kw a pri snahe o najuspornejšiu jazdu nam(jazdím s ním v aute) vychadza spotreba okolo 4.7 ale ked sme to merali dotankovaním do plna tak tam bol rozdiel asi 0,3l.No ale či je to 4,7 alebo 5,0 to je aj tak fuk...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:...rozdiel je v tom že spotrebu treba merať dotankovaním...palubné PC riadne kecajú...kamarat ma tiež oktu 66Kw a pri snahe o najuspornejšiu jazdu nam(jazdím s ním v aute) vychadza spotreba okolo 4.7 ale ked sme to merali dotankovaním do plna tak tam bol rozdiel asi 0,3l.No ale či je to 4,7 alebo 5,0 to je aj tak fuk...
takze mojich realnych 4.5 nie je daleko
proste zalezi v akom stave mas motor,pneumatiky olej atd...

k realnej spotrebe 6-6.5l->mas tu dalsi dokaz od bjukenena ze 4.5-5 je realna spotreba...

jasne ze ak nalozim auto 5timi dospelymi + nieco do kufra pojde to hore..
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše: Závěr: Problematika spotřeby patří do stejné kategorie, jako rybářská či myslivecká latina. A nejhorší je škodovácká latina!
ty musis byt tak brutalne zasadnuty na skodu az to neni pekne..
ja ich nepovazujem za najlepsie na trhu prave naopak kvoli servisu ale aspon dokazem uznat ze oktavky su dobre auta...
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...a ešte som chcel dodat že ked jazdím podla svojho tak sa nedostanem pod 5.5l ale to je podla mna tiež super spotreba...

...každopadne nezastavam sa žiadnej strany,videl som aj nevydarene motory TDi čo chltali pomerne dosť...

...napr. golf plus 2.0 140 PS pod 7L dosť tažko...


...ale sme mimo témy...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:...a ešte som chcel dodat že ked jazdím podla svojho tak sa nedostanem pod 5.5l ale to je podla mna tiež super spotreba...

...každopadne nezastavam sa žiadnej strany,videl som aj nevydarene motory TDi čo chltali pomerne dosť...

...napr. golf plus 2.0 140 PS pod 7L dosť tažko...


...ale sme mimo témy...
ale to je 140PS :)

nie 90 ;)
tester

No ja mam 2.0 TDI

Příspěvek od tester »

bjukemen píše:...a ešte som chcel dodat že ked jazdím podla svojho tak sa nedostanem pod 5.5l ale to je podla mna tiež super spotreba...

...každopadne nezastavam sa žiadnej strany,videl som aj nevydarene motory TDi čo chltali pomerne dosť...

...napr. golf plus 2.0 140 PS pod 7L dosť tažko...


...ale sme mimo témy...
Este aj trosku tazsie auto ako ten Golf a momentalne to drzim na 5,8, podla palubaku aj tankovani. Bez aditiva povodna spotreba 6,1 - 6,7 podla nafty. Zistil som, ze to riedidlo az taky vplyv nema, znizenie spotreby bolo sposobene aditivom STP, to som uz otocil 3x a vzdy rovnaky scenar. Nalejem 400km sa nedeje nic, potom spotreba klesne o 0,5 - 0,7l, drzi to do troch tankovani = 2600 km, potom naspat stupne. To STP odporucam. Overene na skoro 7000km denneho dochadzania do prace. Momentalne som zohnal aditivum VIF, podla testov by malo byt este lepsie ako STP. Zatial iba 100km, ale spotreba isla zatial mierne hore na 6.0, co mohlo byt sposobene, ze som natankoval najlacnejsiu neznackovu naftu, na ktoru som chodil bez aditiva za 6,7. Otestujem to dlhodobejsie a napisem.
Milo

PALIVA

Příspěvek od Milo »

Je to smutné, ale fungujeto ! Proč to už není takto upravené u čerpaček ?
tirika

Příspěvek od tirika »

Volvo V50(2.0D 136k), při pohodový jízdě 90, dálnice 110 a zapnutým tempomatem letní spotřeba 4.9, zimní 5.1, za 4.5l jezdil kámoš s oktávkou 1.9 SDI........
TĚPÉRO

JAK SI VYLEPŠIT NAFTU SÁM

Příspěvek od TĚPÉRO »

Nestačím se divit těm vašim receptům na naftu :shock: :shock:
Odpovědět