jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
No jasne ze viskozita ma na prietok vplyv, ale S6006 ma samo o sebe dost vysoku viskozitu, kedze je to tazka frakcia benzinu, az lahka nafta a pri riedeni 1% sa celkova viskozita zmeni prilis malo aby to ovplyvnilo, okrem toho to riedidlo som doplnal olejom, kym to nemalo hustotu a viskozitu ako nafta (asi 1:0,7), takze celkovy vplyv na viskozitu paliva v nadrzi by mal byt nulovy. Okrem toho palubak mi meria prakticky presne, to mam overene na 20.000 km podla km a blockov z tankovania. Inac dnes ma napadlo odkial sa moze zobrat ta energia na znizenie spotreby pri takejto aditivacii. Moderne diesely maju sice na vystupe z vyfuku palivo na 99,9% zhorene, ale cast paliva hori bez uzitku az v oxidacnom katalyzatore. A to by mohlo byt kludne aj tych 5 - 10% Najma v zatazovych a prechodovych rezimoch. Takze ak sa podari spalit palivo dokonale uz vo valci tak tuto energiu co by sme inac poslali do vyfuku ziskame. Ked si predstavim dokonale premiesanu zmes riedidlo - nafta v pomere 1:100, tak na 1 molekulu riedidla pripada 100 molekul nafty, riedidlo ma teplotu varu okolo 130C, nafta okolo 250C, ak sa takato zmes vstrekne do valca, tak molekuly riedidla zacnu vriet podstatne skor ako nafta a rozbiju vstreknutu zmes na kvapocky o velkosti 100 molekul nafty co su sakra male kvapky, ktore potom zhoria dokonalejsie pricom este pomoze to, ze riedidlo uz odparene zacne aj skor horiet a rozdistribuuje plamen medzi kvapockami nafty.
Taky se nemůžu zbavit toho pocitu, že při prvním použití ředila se v nádrži rozpustilo a odtrhalo všechno nalepené a polozaschlé a proto se po dalším natankování zázrak nekonal. Taky by tomu nasvědčovalo, že spotřeba klesla až to dvou dnech... tedy po rozpuštění.
Linak "líp" ti to pojede i když přidáš benzín, ale musí ho bejt trošku víc než 1:100 spíš tak 1:10 i víc. Motor pak jde skutečně rychlejš do otáček, protože to rychlejš schoří...
Linak "líp" ti to pojede i když přidáš benzín, ale musí ho bejt trošku víc než 1:100 spíš tak 1:10 i víc. Motor pak jde skutečně rychlejš do otáček, protože to rychlejš schoří...
Este stale jazdin na zbytok tej nadrze s riedidlom a dnes ma prekvapilo, ked rano mi na pocitaci svietilo 5,6l/100, kym som rozbehol studene auto tak to vybehlo na 5,7, to bolo po prvych 20km, potom som isiel na dialnicu, na zaciatku zapcha, odstal som si 10 minut spotreba 5,8, potom 20km prazdnej dialnice, myslim si tak to pri tych 140 mi spotreba pekne stupne, ale pozeram ked som zisiel z dialnice, ze mi to hned skocilo naspat na 5,7. Normalne mam teraz pocit, ze ta nadrz nebola rozmiesana a zmes s riedilom ide az teraz na koniec. Bordel v nadrzi asi nemam, je to pomerne nove auto, kupil som ho od predajcu s 20.000km na tachometri, teraz ma 45.000 a nemyslim, ze by som tankovaj nejaky sajrajt.
no to máš těžké. Na tyhle měřáky mám vlastní názor. Nedavno jsem jel s kámošem, má nové Kango. Tak jsem cestou tehle měřák sledoval co ukazuje a jak on jede. Položil jsem mu k tomu pár záludných kontrolních otázek a bylo mi jasné, že je to tam jen na ozdobu. Přesnost měření je asi stejná jako kdysi u karburátových aut, které tohle určovali podle podtlaku v sání.
Musíš si uvědomit, že ráno už máš palivo studené tj. jinak husté a viskozní než odpoledne. I po chvíli jízdy se ti to ohřeje a je to hned jinak. I to palivo v nádrži dokáže být u dna hustější než u hladiny když to pár dní nejede... . Bude toho víc, už jen to, když se na jízdu víc soustředíš, obvykle máš lehčí nohu.
Mimochodem, když to měří podle délky vstřiku vstřikovacě, jak to pozná jakou tam máš zrovna rychlost???
Musíš si uvědomit, že ráno už máš palivo studené tj. jinak husté a viskozní než odpoledne. I po chvíli jízdy se ti to ohřeje a je to hned jinak. I to palivo v nádrži dokáže být u dna hustější než u hladiny když to pár dní nejede... . Bude toho víc, už jen to, když se na jízdu víc soustředíš, obvykle máš lehčí nohu.
Mimochodem, když to měří podle délky vstřiku vstřikovacě, jak to pozná jakou tam máš zrovna rychlost???
joj tak to sedí Kango ukazovalo stejnou spotřebu při 60 km/h bez ohledu jestli tam měl 3 nebo 4 nebo 5
tak to bude první auto co ukazuje přesně, anebo spíš nepoužíváš předepsané pneumatiky. Drtivá většina aut ukazuje tak trošku méně, aby sis myslel že ti to míň žere a aby si nedostával tolik zbytečnejch pokut...
tak to bude první auto co ukazuje přesně, anebo spíš nepoužíváš předepsané pneumatiky. Drtivá většina aut ukazuje tak trošku méně, aby sis myslel že ti to míň žere a aby si nedostával tolik zbytečnejch pokut...
U starych aut pocita palubni optimista informace z delky vstriku a informace o rychlosti vozu. Nevim, ze by se to nejak zmenilo.
On vi, ze za X casu tam protece Y ml paliva. Pokud nekdo vymeni trysky za trysky s vetsim prutokem nebo da ridsi palivo, tak palubni optimista bude kazat bludy. Zadne dalsi cidlo na viskozitu nebo prutok tam neni. Je to pouze hloupy a informativni algoritmus.
On vi, ze za X casu tam protece Y ml paliva. Pokud nekdo vymeni trysky za trysky s vetsim prutokem nebo da ridsi palivo, tak palubni optimista bude kazat bludy. Zadne dalsi cidlo na viskozitu nebo prutok tam neni. Je to pouze hloupy a informativni algoritmus.
nic nemienim do nafty pridavat
s mojou octavkou 1.9tdi 66kw som viac nez spokojny:
denne najazdim 120km (90km po dialnici a 30km v meste)
1.pri normalne akceleracii a rychlostiach 100-110 to da 4-4.1litre
2. pri normalnej akceleracii a rychlostiach 120 to da 4.3- 4.5
3. normalna/prudsia akceleracia a rychlosti 130-140 to da 5.5-6l
neni o com..tento motor nemienim nicit ziadnym riedidlom
s mojou octavkou 1.9tdi 66kw som viac nez spokojny:
denne najazdim 120km (90km po dialnici a 30km v meste)
1.pri normalne akceleracii a rychlostiach 100-110 to da 4-4.1litre
2. pri normalnej akceleracii a rychlostiach 120 to da 4.3- 4.5
3. normalna/prudsia akceleracia a rychlosti 130-140 to da 5.5-6l
neni o com..tento motor nemienim nicit ziadnym riedidlom
Jasne, forky... Kazdopadne je pravdou, ze se za tohle da opravdu jezdit. Felina 1,9d je na tom o par deci hur. S pasatem 1,8T se da jezdit pri podobnem stylu jizdy za 7 litru (toho casu na tachometru 430000km). Podminkou je ale dobry stav auta.Anonymous píše:A při dodržování rychlostních limitů a jízdě tzv. "při zdi" to naftu dokonce vyrábí...
Koneckoncu kouknete na spritmonitor.de a srovnejte, za kolik co jezdi.