jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
Re: jak si zlepšit naftu sám
aj u nas su zeny, ale napodiv ochotne, pytal som lajstro nevedela vylozila na stol vsetko co mala a ja som si nasiel co som potreboval
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
Toto je taky 'vylepšení' nafty. Ale nechtěné
Ale je to hezky napsané
https://www.garaz.cz/clanek/na-vlastni- ... .seznam.cz
Ale je to hezky napsané
https://www.garaz.cz/clanek/na-vlastni- ... .seznam.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jak si zlepšit naftu sám
Pitris píše:Toto je taky 'vylepšení' nafty. Ale nechtěné
Ale je to hezky napsané
https://www.garaz.cz/clanek/na-vlastni- ... .seznam.cz
telefonovanie na pumpe ????Před cestou na dovolenou jsem jen chtěl doplnit nádrž až do plna, a protože jsem zrovna mluvil se svým šéfem, soustředil jsem se na úplně jiné věci, než co zrovna tankuju do půjčeného Sharanu…
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: jak si zlepšit naftu sám
docital som to cele, som bol viac spoteny jak on
mna by v zufalstve a strese napadli tiez nejake kokotiny typu low saps 10w50 alebo 2t do nadrze
(2t ma tiez trochu saps, ale ne tak moc)
jak nad tym rozmyslam, tak by to nemuselo byt spatne reseni pruseru
mna by v zufalstve a strese napadli tiez nejake kokotiny typu low saps 10w50 alebo 2t do nadrze
(2t ma tiez trochu saps, ale ne tak moc)
jak nad tym rozmyslam, tak by to nemuselo byt spatne reseni pruseru
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob črc 23, 2022 19:21
Re: jak si zlepšit naftu sám
Hoj, jsem tu nový a taky jsem dost zvědavý člověk. Pročetl jsem téma, jen dohady a bez konkrétních informací co se týče BEZAROMATIK. Před rokem jsem za hubičku sehnal fiestu 1.4TDCI a nápad mě zaujal ohledně obohacení paliva. Za 10000 auto s běžícím motorem mě nijak zvlášť nevytrhne při experimentu.
Něco málo jsem si přečetl o složení nafty, ropných frakcích, zvyšování cetanu atd... Přistoupil jsem k experimentu trochu konstruktivněji a nejdříve jsem BEZAROMATIK analyzoval (pachem velice podobné čistému petroleji, výrazně řidší než nafta, bezbarvý), pak jsem zkusil ředitelnost v nafty v PP kelímku. Při úvaze, aby mi ředidlo kvůli koncentraci negativně neovlivnilo příslušenství leptáním jako Nitroředidlo,Aceton, Toluen atd. jsem stanovil míchací poměry. Na 10l nafty 1 dcl Bezaromatik a 30ml VIF do nafty. vše sleju do kanystru a dobře protřepu a nechám chvíli uležet, pak natankuju do nádrže.
Poprvé jsem najel cca 30 km, aby se vyjela neobohacená nafta z potrubí a filtru a pak jsem začal pozorovat chod a výkonovou křivku. Nejdříve jsem si myslel, že je to placebo. Motor ožil, ale takovým způsobem, že nadmíru ochotněji šel do otáček od 2500-4500, ale až s údivem o poznání rychleji. S tím mým pracantem jezdí i kamarád, když je potřeba. Bez poskytnutí informací o úpravě paliva jsem mu ho vnutil, aby se v tom pořádně projel a řekl mi svoje postřehy. Jasně mi řekl hned na začátku, že auto opravdu dost ožilo hlavně ve středních a vysokých otáčkách. Dle jeho infu a mým postřehům jsme se shodli, že to bude o cca 10% lepší. Samozřejmě bylo by nejlepší naměřit výkon a změny na brzdě, ale mě stačí subjektivní pocit. Takže za mě je to jednoduchý, to bájné ředidlo jako přísada do paliva ANO funguje.
Něco málo jsem si přečetl o složení nafty, ropných frakcích, zvyšování cetanu atd... Přistoupil jsem k experimentu trochu konstruktivněji a nejdříve jsem BEZAROMATIK analyzoval (pachem velice podobné čistému petroleji, výrazně řidší než nafta, bezbarvý), pak jsem zkusil ředitelnost v nafty v PP kelímku. Při úvaze, aby mi ředidlo kvůli koncentraci negativně neovlivnilo příslušenství leptáním jako Nitroředidlo,Aceton, Toluen atd. jsem stanovil míchací poměry. Na 10l nafty 1 dcl Bezaromatik a 30ml VIF do nafty. vše sleju do kanystru a dobře protřepu a nechám chvíli uležet, pak natankuju do nádrže.
Poprvé jsem najel cca 30 km, aby se vyjela neobohacená nafta z potrubí a filtru a pak jsem začal pozorovat chod a výkonovou křivku. Nejdříve jsem si myslel, že je to placebo. Motor ožil, ale takovým způsobem, že nadmíru ochotněji šel do otáček od 2500-4500, ale až s údivem o poznání rychleji. S tím mým pracantem jezdí i kamarád, když je potřeba. Bez poskytnutí informací o úpravě paliva jsem mu ho vnutil, aby se v tom pořádně projel a řekl mi svoje postřehy. Jasně mi řekl hned na začátku, že auto opravdu dost ožilo hlavně ve středních a vysokých otáčkách. Dle jeho infu a mým postřehům jsme se shodli, že to bude o cca 10% lepší. Samozřejmě bylo by nejlepší naměřit výkon a změny na brzdě, ale mě stačí subjektivní pocit. Takže za mě je to jednoduchý, to bájné ředidlo jako přísada do paliva ANO funguje.
Re: jak si zlepšit naftu sám
Jenže pan Vaculík, samozvaný specialista na vše od mixeru po Teslu ví absolutní h***o, a co video to perla.Palin píše:Na otázku vhodnosti přidávat olej M2T do nafty odpověděl Martin Vaculík
V 50 letech se v ČKD Pankrác testovaly vojenské motory, resp. motory používané ve vojenských vozidlech.
Testovaný vzduchem chlazený motor Tatra s příměsí M2T v naftě, měl více jek dvojnásobnou životnost oproti běhu na čistou naftu. Základem prodloužení životnosti, byly zcela volné nezapečené pístní kroužky.
To bylo důvodem proč se následně začalo palivo u Armády barvit, jistě si každý starší vzpomene kterak při vojenských přehlídkách, veškerá technika kouřila modře včetně benzínové techniky. Bylo to proto, že se do veškerých paliv u armády, přimíchával olej velmi podobný M2T a barvení paliv pak mělo především zabránit záměně, potažmo bylo barvení používané pro odhalování krádeží.
Osobně si na 40 litrů dávám jednou za čas 0,5L lahvičku M2T na 44 litrů Nafty, zhruba každou 10tou nádrž.
Najeto to mám 480.000km, emise procházím, auto nehulí ani při zimních startech, chytá na otočení. Měření komprese vykazuje stav zajetého auta.
V čem je tedy M2T v Naftě dobré, především v tom že neshoří a tudíž namaže i ty části, které za normálních okolností trpí na nedostatek maziva, což jsou především pístní kroužky, ve kterých olej zůstane, díky vysoké teplotě notně naředěný se tedy dostane do všech zákoutí a případný karbon uvolňuje, tedy nezapékají se pístní kroužky a ulpívá na dřících ventilů, tedy lépe maže i ventily.
Problém je když se M2T aplikuje u již zapečených kroužku, nebo když je kolem kroužků usazeni (karbonu) moc, ten se dokážou trhat ve velkých kusech a následně poškodit válec. Tedy M2T má význam používat od prvopočátku provozu motoru, ale nalít ho tam výrazně pozdě může mít fatální následky.
Téže je nutné si uvědomit rozdíly, mezi M2T a moderními 2taktními oleji, kdy moderní dvoutaktní oleje, fungují na zcela jiném principu a pro naftový motor nemají žádný význam.
Re: jak si zlepšit naftu sám
Je tomu více jak pět let, co jsem to tu psal. Když čuchnete k přísadě do nafty nebo benzínu,smrdí to stejně jako petrolej. Petrolej je mastný , čistí a lépe hoří jak olej. Litr kolem 80Kč , deci na nádrž a udělá tu samou práci , co VIF za 250Kč půl litru.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak si zlepšit naftu sám
Akorátže tu Jerry už před několika lety psal, že dnešní petrolej zejm. co do čistících a rozpouštěcích vlastností už není, co býval dřívější. Zůstalo jen pojmenování. Ale což, za zkoušku nic nedáš...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak si zlepšit naftu sám
VIF som používal vyše 20 r, tankované vždy iba na solídnych pumpách.
Na 2,2 TDCi mi odišli vstreky pri 185 t.km na diaľnici v HR 1000 km od domu zhrkotal a kontrolka žhavenia..po chvíli som ho naštartoval a na najbližšiej pumpe do plnej nádrže čistič vstrekov + 2 dcl dvojtaktný olej a potom som v pohode ešte nabehal 5t km kým sa to nestalo znovu a to som už dal na repas vstreky.
Teraz je doma 320 CDI a 3.0 D4D tankované zasa iba na preverených pumpách + VIF . Kosil som doma a došiel mi dvojtaktný olej do kosačky ale mal som ešte zelený dvojtaktný olej do motora do člna tak som ho namiešal. Zo srandy som zvyšok nalial do toyoty čo má CR. Zabudol som na to a asi po týždni som zobral to auto, nový tichý motor z hlučného landcuisera sa stal tichučký motor Olej do člna mal špecifikáciu TC-W3. Tak som ma tom začal jazdiť a po 3 vyjazdených nádržiach som to dal aj do mercedesu tiež CR ale posledný ročník bez DPF.
Prečítal som XY zahraničných fór, testov nafty, aditív, bezpečnostných listov aj vedeckých doktorantských prác, patenty.
olej 2T olej TC-W3 + 2 etylhexylnitrát na zvýšenie cetánového čísla, koncentráciu som použil od ARALU a Shellu ale čo je v DE a AT a nie u nás. Tam má cetánové čislo 60-62 u nás 52-54...
Skrátka mám konečne čo som chcel, vyskúšané v CR motoroch toyota a mercedes. Motory výrazne stíchli, kultúra chodu neporovateľná, žiadne vibrácie , žiadne dymenie, nárast výkonu.
Na 2,2 TDCi mi odišli vstreky pri 185 t.km na diaľnici v HR 1000 km od domu zhrkotal a kontrolka žhavenia..po chvíli som ho naštartoval a na najbližšiej pumpe do plnej nádrže čistič vstrekov + 2 dcl dvojtaktný olej a potom som v pohode ešte nabehal 5t km kým sa to nestalo znovu a to som už dal na repas vstreky.
Teraz je doma 320 CDI a 3.0 D4D tankované zasa iba na preverených pumpách + VIF . Kosil som doma a došiel mi dvojtaktný olej do kosačky ale mal som ešte zelený dvojtaktný olej do motora do člna tak som ho namiešal. Zo srandy som zvyšok nalial do toyoty čo má CR. Zabudol som na to a asi po týždni som zobral to auto, nový tichý motor z hlučného landcuisera sa stal tichučký motor Olej do člna mal špecifikáciu TC-W3. Tak som ma tom začal jazdiť a po 3 vyjazdených nádržiach som to dal aj do mercedesu tiež CR ale posledný ročník bez DPF.
Prečítal som XY zahraničných fór, testov nafty, aditív, bezpečnostných listov aj vedeckých doktorantských prác, patenty.
olej 2T olej TC-W3 + 2 etylhexylnitrát na zvýšenie cetánového čísla, koncentráciu som použil od ARALU a Shellu ale čo je v DE a AT a nie u nás. Tam má cetánové čislo 60-62 u nás 52-54...
Skrátka mám konečne čo som chcel, vyskúšané v CR motoroch toyota a mercedes. Motory výrazne stíchli, kultúra chodu neporovateľná, žiadne vibrácie , žiadne dymenie, nárast výkonu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak si zlepšit naftu sám
Ahoj! Tak nějak rámcově tu o tom víme... tc-w3-2t-marine-t7782.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak si zlepšit naftu sám
Mladý robí v kuse pokusy tak dostal " vedeckú " úlohu, spálil v alobale po 5 ml. VIF, 2t olej TC-W3, petrolej, naftu, adit. naftu, moje aditívum, úplne najviac karbónu ostalo po čistom VIF
Re: jak si zlepšit naftu sám
No a co kdyby to spálil v inertním materiálu sklo nebo porcelán? plus jako bonus přidal foto
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: sob bře 05, 2022 22:26
Re: jak si zlepšit naftu sám
Tak ako Vif zase pohorel?ako tak čitam tak potom najlepšie do nafty davat 2Tolej?Ja si myslim ze ten VIF a klasicka nafta zo Slovnaftu je asi najlepšia kombinacia.....ale na forach čitam ze prodikt BG dfc do nafty ma lepšie ucinky ako VIF ale neviem to porovnat...
Re: jak si zlepšit naftu sám
Základ podľa mňa je tankovať solídnu naftu najlepšie na čerpačkách s veľkým obratom. Majú pravidelné kontroly a nedovolia si pančovať. Tie typu bývalé JZD nemusia podliehať žiadnym kontrolám. Môžu mať znečistené nádrže atd. Čo na jednej vyťahovali z nádrže som s kolegom videl na vlastné oči. Blato. Môžu a mávajú prestarnuté palivo.
Pri všetkej úcte nad niektorými tvrdeniami niekedy premýšľam, či sú v súlade s realitou.
VIF, ktorý používajú (aj bez vlastného pričinenia) desiatky až státisíce motoristov (pretože je súčasťou minimálne niektorých prémiových palív) u niekoho pohorí. Zato zázraky na počkanie, kde je pri propagácii niektorých napísané množstvo slušne povedané pochybných informácií zaujmú. Niektoré môžu pomôcť aspoň dočasne a v špecifických prípadoch. Niektoré si nemusia sadnúť s niektorou konkrétnou naftou skrz konkrétne aditíva v nej, dopĺňané na čerpačkách. "Nemecký výrobok" - to dnes už moc neplatí. Výrobný závod v Litve (Mannol), na Ukrajine (Xado) alebo web iného v lepšom prípade v zámorí atd. je celkom bežný. Inde (náhradné diely, komponenty) som zistil, že "maxgear".de je Poliak, predávajúci najlacnejšiu Čínu (aj oni vedia produkovať kvalitu, no za iné ceny). A kopa iných "prekvapení". Pre mňa už po tých (20) rokoch čo mám internet, nie. Ten GoogleEarth alebo nejaké to IPnetinfo sú čertovské nástroje
Pridávam a budem naďalej pridávať do štandardnej nafty desaťročiami osvedčený XXX a zimný VIF. Ten som tento rok používal celoročne, mal som nadzásobu za dobrú cenu. Minimálne jeden predajca nafty ho pridáva do prémiovej no ak si ho dávam sám, mám "prémiovú naftu" zhruba 10-krát lacnejšie voči rozdielu ceny medzi štandardou a prémiovou naftou
Pri všetkej úcte nad niektorými tvrdeniami niekedy premýšľam, či sú v súlade s realitou.
VIF, ktorý používajú (aj bez vlastného pričinenia) desiatky až státisíce motoristov (pretože je súčasťou minimálne niektorých prémiových palív) u niekoho pohorí. Zato zázraky na počkanie, kde je pri propagácii niektorých napísané množstvo slušne povedané pochybných informácií zaujmú. Niektoré môžu pomôcť aspoň dočasne a v špecifických prípadoch. Niektoré si nemusia sadnúť s niektorou konkrétnou naftou skrz konkrétne aditíva v nej, dopĺňané na čerpačkách. "Nemecký výrobok" - to dnes už moc neplatí. Výrobný závod v Litve (Mannol), na Ukrajine (Xado) alebo web iného v lepšom prípade v zámorí atd. je celkom bežný. Inde (náhradné diely, komponenty) som zistil, že "maxgear".de je Poliak, predávajúci najlacnejšiu Čínu (aj oni vedia produkovať kvalitu, no za iné ceny). A kopa iných "prekvapení". Pre mňa už po tých (20) rokoch čo mám internet, nie. Ten GoogleEarth alebo nejaké to IPnetinfo sú čertovské nástroje
Pridávam a budem naďalej pridávať do štandardnej nafty desaťročiami osvedčený XXX a zimný VIF. Ten som tento rok používal celoročne, mal som nadzásobu za dobrú cenu. Minimálne jeden predajca nafty ho pridáva do prémiovej no ak si ho dávam sám, mám "prémiovú naftu" zhruba 10-krát lacnejšie voči rozdielu ceny medzi štandardou a prémiovou naftou
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne ned bře 03, 2024 10:37, celkem upraveno 1 x.
Re: jak si zlepšit naftu sám
Nevim,jestli je to zlepseni nafty nebo ne.Ale stale tu je diskuze o zlepseni nafty.Tak tady je muj "zlepsovak".Tankuji KM-Prona Diesel Pro Plus a pridavam Addinol MZ406 ( dvoutakt)1:250.
A trochu Millers Diesel Power Ecomax.Jak uz tady nekdo napsal- je to proste supercloumak!
Mam dojem,ze Prona je lepsi nez EO,ktery jsem taky dlouho tankoval ale dojezd nabyl takovy,jako s KM-Prona.
Doufam,ze me ted nikdo nenarkne z propagace.Jsou to jen me zkusenosti ale mozna jsem nemel jmenovat cerpaci stanice.
A trochu Millers Diesel Power Ecomax.Jak uz tady nekdo napsal- je to proste supercloumak!
Mam dojem,ze Prona je lepsi nez EO,ktery jsem taky dlouho tankoval ale dojezd nabyl takovy,jako s KM-Prona.
Doufam,ze me ted nikdo nenarkne z propagace.Jsou to jen me zkusenosti ale mozna jsem nemel jmenovat cerpaci stanice.