jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9963
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak si zlepšit naftu sám
Hele, brzdi, brzdi, jedeš do zdi...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak si zlepšit naftu sám
Na otázku vhodnosti přidávat olej M2T do nafty odpověděl Martin Vaculík v posledním díle Speciál SM Diesel: Olej M2T je z těžkých parafínů, které se obtížně spalují. Z toho vznikající karbonové povlaky zvyšují přestup tepla a tím zahřívání pístů, které by se mohly propálit. Navíc obsahují popelotvorné přísady, které se mohou napékat na trysky a zhoršovat jejich funkci (auta bez DPF) nebo uvíznout ve filtrech DPF. Moderní dvoutaktní oleje (normy API TC, JASO FC) jsou na bázi polyisobutylenu a obsahují aditiva, které mají zajistit dokonalé mazání. Popelu je v nich ale 2-násobné množství než v M2T, takže hrozí vůbec špatná funkce trysek.
Re: jak si zlepšit naftu sám
Martin Vaculík je hnup,ktorý nevie o čom trepe. Ked sa už vyjadril k obsahu popola,mal si aspon overit svoje prázdne rečičky-z technických listov !!!! A M2T nie je z tažkých parafínov,takže skutočný odborník na mazacie oleje. Je to len bezduchý novinár,nič viac. Najviac potešujicim faktom o jeho odbornosti je zmienka o karbone, ktorý zlepšuje tepelnu vodivost !!!! Takuto somarinu si už ozaj mohol odpustit-karbon je naopak tepelným izolátorom,a prepalovanie piestov nesposubuje karbon-o dieseloch zrejme ani nevie,ako pracuju.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
Tak s tím hňupem bych možná trošku opatrně.... P. Vaculík ze SM je jeden z nemnoha co o tom něco ví.
A s tím karbonem je to myšleno asi tak že větší vrstva karbonu na pístu může způsobit jeho propálení protože zapříčiňuje samozápaly a tím zvýšenou teplotu....
Ale spíš si nějak nedokážu představit ty "alchymisty" s (bio)naftou, kteří tam přidají olej aby to mazalo, ředidlo aby to nekouřilo a aceton aby to čistilo....
A s tím karbonem je to myšleno asi tak že větší vrstva karbonu na pístu může způsobit jeho propálení protože zapříčiňuje samozápaly a tím zvýšenou teplotu....
Ale spíš si nějak nedokážu představit ty "alchymisty" s (bio)naftou, kteří tam přidají olej aby to mazalo, ředidlo aby to nekouřilo a aceton aby to čistilo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jak si zlepšit naftu sám
Pitris píše:Ale spíš si nějak nedokážu představit ty "alchymisty" s (bio)naftou, kteří tam přidají olej aby to mazalo, ředidlo aby to nekouřilo a aceton aby to čistilo....
Aneb 6 etap projektu:
1. předprojektové nadšení;
2. realizační vystřízlivění;
3. hledání viníků;
4. potrestání nevinných;
5. dekorování nezúčastněných;
6. (a to hlavně) návrat k původnímu stavu (možná).
Re: jak si zlepšit naftu sám
jerry: V mem pripade jen bod 1,2 a 6.Uz opet jen VIFuju.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
Bionafta sama o sobě líp maže, ale asi moc, tak to potřebuji odmastit acetonem a pak zase přidat 2T olej aby to mazalo.
bylo
je
je
Re: jak si zlepšit naftu sám
dneska som bol tankovat naftu u nas na neznackovej benzinke, pytal som si technicky list od poslednej dodavky nafty a svetu sa div, dodavatel Slovnaft, nafta triedy F, cetanove cislo 52, bod vzplanutia 65 ale co ma zaujalo bola hodnota HFRR 180 mikrometrov a to mi pride vynikajuci parameter az doslova neuveritelny
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
lenže Slovnaft na svojej stránke uvádza podiel biozložiek 7% a mazivost len 460 um
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
tak potom je tu nafta zrejme aditivovana extra
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
To je docela možné. Mnoho menších sietí čerpačiek odoberá od Slovnaftu a potom to dodatočne aditivuju. Napríklad Oliva,GAS ,Jopi ale možu i iné.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: jak si zlepšit naftu sám
to nejsou parametry konkrétní nafty, ale pouze výpis normy EN 590 pro motorovou naftu - mazivost max 460 a objem FAME max 7%. Přesné parametry lze zjistit prakticky dotazem na čerpací stanici pro konkrétní závoz. Čím nižší číslo, tím lepší.Brembo píše:lenže Slovnaft na svojej stránke uvádza podiel biozložiek 7% a mazivost len 460 um
Vytrženo u internetu km-prona:
#3094 Mazivost Diesel PRO PlusMartin | 22.07.2019
Zajímá mne, jaká je mazivost nafty Diesel PRO Plus. Dnes se výrábějí pouze nízkosirné nafty s nízkou mazivostí a víceméně se počítá s použití FAME biosložky, která tento deficit vynahradí. Používáte Bishops aditiva, která ale v dnešní době stejně jako většina jiných jistě upravila recepturu spíše na kombinaci nízkosirná nafta s FAME nebo nafta se standardním obsahem síry a bez FAME pro trhy, které ještě nemají tuto povinnost. Znáte hodnotu mazivosti pro Váš finální produkt?
reagovat
#3096 Re: Mazivost Diesel PRO PlusAdmin | 22.07.2019
Dobrý den, hodnota mazivosti pro produkt Diesel Pro Plus je 200-220 µm.
Re: jak si zlepšit naftu sám
A čím to aditivují? Něčím z Lang chemie, např. VIF?Brembo píše:To je docela možné. Mnoho menších sietí čerpačiek odoberá od Slovnaftu a potom to dodatočne aditivuju. Napríklad Oliva,GAS ,Jopi ale možu i iné.
bylo
je
je
Re: jak si zlepšit naftu sám
konkretne u nas je jopi, skusim sa opytat ake to aditivum
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: jak si zlepšit naftu sám
neviem,čím to aditivuju. Mám to len z ich stránok,že su aditivované. žial,čo mám v okolí tieto čerpačky,tak obsluha je vždy ženská,takže niečo ako technický list som radšej ani nepýtal.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta