jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
V časopise autoexpert bol raz článok ( neviem sa k názvu prepracovať, nie som predplatiteľ) asi v sekcii "Praktická dílna", kde autor dokumentoval opotrebenie vysokotlakového pal. čerpadla naftového motora a bola tam jasne naznačená súvislosť kvalita paliva - opotrebenie čerpadla. V závere tohto článku autor "špekuluje " prečo automobily prevádzkované v Nemecku vykazujú tento typ opotrebenia podstatne neskôr, čím podľa mňa jasne naznačuje súvislosť s menej kvalitným palivom ( v tomto zmysle aj mazivosťou nafty).
Častým argumentom proti dodatočným mazivostným prísadám je konštatovanie o vplyve biozložky v palive. Doteraz sa mi ale nikde nepodarilo nájsť čo používa výrobca na zlepšenie mazivosti nafty (okrem biozložky), s výnimkou výroku, že sú to "estery vyšších mastných kyselín". Nie som chemik, ďalej polemizovať nemôžem.
Logicky mi ale vychádza, že výrobca vyrobí palivo, pridá biozložku (lebo musí) , a až potom doplní mazivostnú prísadu (spomínaný ester vyššej mastnej kyseliny) v takom množstve, aby splnil podmienku
minimálnej hodnoty mazivosti požadovanou príslušnou normou. Ak by jej totiž pridal viac než musí nik by mu to nezaplatil - boli by to len jeho neefektívne vynaložené náklady. Teda si myslím, že nafta s biozložkou, alebo bez nej má mazaciu schopnosť úplne rovnakú.
Z tohto uhla pohľadu mi teda jednoznačne vyplýva že pridávanie aditív do paliva, ktoré naozaj dokážu zlepšiť parameter mazivosti nad minimum normou vyžadovanej požiadavky ( zaručenej ?? ) výrobcom je určite na mieste a nie sú to zbytočne vyhodené peniaze.
Častým argumentom proti dodatočným mazivostným prísadám je konštatovanie o vplyve biozložky v palive. Doteraz sa mi ale nikde nepodarilo nájsť čo používa výrobca na zlepšenie mazivosti nafty (okrem biozložky), s výnimkou výroku, že sú to "estery vyšších mastných kyselín". Nie som chemik, ďalej polemizovať nemôžem.
Logicky mi ale vychádza, že výrobca vyrobí palivo, pridá biozložku (lebo musí) , a až potom doplní mazivostnú prísadu (spomínaný ester vyššej mastnej kyseliny) v takom množstve, aby splnil podmienku
minimálnej hodnoty mazivosti požadovanou príslušnou normou. Ak by jej totiž pridal viac než musí nik by mu to nezaplatil - boli by to len jeho neefektívne vynaložené náklady. Teda si myslím, že nafta s biozložkou, alebo bez nej má mazaciu schopnosť úplne rovnakú.
Z tohto uhla pohľadu mi teda jednoznačne vyplýva že pridávanie aditív do paliva, ktoré naozaj dokážu zlepšiť parameter mazivosti nad minimum normou vyžadovanej požiadavky ( zaručenej ?? ) výrobcom je určite na mieste a nie sú to zbytočne vyhodené peniaze.
Opakuji, že v publikovaných testech nafty za období posledních několika let se neobjevil ani jeden vzorek, který by nesplňoval požadavek normy na minimální mazivost, naopak se zavedením povinného přidávání biosložky se hodnoty mazivosti pohybují vysoko nad normou.
Jenže "kvalita" nafty je dostatečně komplexní veličina, která není jenom o té mazivosti. Přitom problémem není ani tak v tom, že by z českých refinérií odcházela nekvalitní nafta, ale především v tom to, jak se s ní následně, tj. na cestě do nádrže zákazníkova vozu, zachází. A v daném ohledu je situace v ČR nepochybně o dost horší, než např. v sousedním Německu. Bohužel stačí jednou natankovat nekvalitní naftu, a je zaděláno na opravu za několik desítek tisíc Kč!
Jenže "kvalita" nafty je dostatečně komplexní veličina, která není jenom o té mazivosti. Přitom problémem není ani tak v tom, že by z českých refinérií odcházela nekvalitní nafta, ale především v tom to, jak se s ní následně, tj. na cestě do nádrže zákazníkova vozu, zachází. A v daném ohledu je situace v ČR nepochybně o dost horší, než např. v sousedním Německu. Bohužel stačí jednou natankovat nekvalitní naftu, a je zaděláno na opravu za několik desítek tisíc Kč!
Re: palivo?
Je to doopravdy tak,sám jsem to takto léta provozoval,než jsem vynalezl daleko lepší směs než vyfritovaný RO.Doporučuji jen vyfritovaný olej přefiltrovat přes mikronový filtr-pytel který zakoupíte u Europeconu a lze jej vyprat po znečištění.Je to taková ta nejlevnější metoda pro začátečníky na RO.V současné době již dokážeme přestavovat poslední typy motorů(Common raily)s automatickým přepínáním na biopalivo a zpětným proplachem při vypnutí motoru-řidič se již o nic nestará-ale to je asi věc která patří na jiné stránkyDenny píše:Čau lidi
Když tady čtu debaty o míchání nafty s ředidlem,musím také přispět svou zkušeností.Měl jsem pokaždé ještě jedno auto na jízdy do práce,tzv.dělníka.Naposledy to byl Opel Kadet 1.7D,teď je to Tipo 1.7D.Kamarád má hospodu a tak mi nosil vypálený fritovací olej po hranolkách,řízcích apod..Zpočátku jsem přefiltrovaný olej ředil s naftou 1:1,ale jak šel čas,dával jsem už jen čistý olej A světe div se,paráda,no problem.Chce to pár vychytávek,před naft.filtr zařadit filtr malý,benzinový a ještě jeden si vozit sebou,kdyby se ucpal,do rezervy.Friťák filtrovat přes 3 silonky.A jakmile klesne teplota venku na 5 stupňů,dávat zas jen naftu.Nikoho nenutím,na kritiku kašlu.Jezdím tak 2 roky a nikomu nesmrdím,lidi za mnou mají hlad,protože cítí kuchyň Nové auto bych tím rozhodně nekrmil,ale holý D,bez turba klidně.Zkuste si v hospodě sehnat vypálený friťák..těžko,už na něj totiž někdo jezdí
Balakom to přestal vloni vyrábět,bezaromatik vyrábí už někdo jiný,dá se sehnat např. v bauhauzu,výrobce severochema liberec,..a poměr jedna ku stu dávám,..Jarin píše:Chlapi, safra ... dá se ten slavnej BEZAROMATIK ještě někde sehnat? Všechny odkazy o tady už jsou nefunkční, na netu nic takovýho od Balakomu nevidím ....
A jak nekonec ten poměr? 1:40 nebo 1:400 (cca). Že bych to taky vyzkoušel.
ahoj páni po přečtení všech vašich písání sem uvážil že je potřeba to zkusit mě jde hlavně o tu akceleraci což i kdyby stoupla o pět % tak to je až kam i zimní starty kdyby líp jebaly tak to by bylo bomba a kdyby se stišil chod no úžasný co víc by jste chtělijá jezdím na tesko olej cca 20l nafty 40l oleja skusím vžít Použitou lahev naleju 1.l bezaromatiku možná 1.5l do toho asi tak trojku oleja což je až kamsi toho urychlovače dám víc kvůli oleji rostlinému páč je trochec horšejší jak nafta jelikož to tady všichni perou do nafty udělám pokus i já a sem zvědavej
bezaromatik
Ahoj všichni, po čase jsem pročítal tohle vlákno a kdyby jste měl někdo zájem, tak nabízím originál 9 litrový plechový kanystr BEZAROMATIKu od BALAKOMu, který mi zbyl z doby co jsem měl diesela. Je úplně nový neotevřený a uchovávaný v klimatizované místnosti. Na ceně se určitě domluvíme.... tak kdyžtak pište na ott@atlas.cz nebo zavolejte na 602 936 440. Ahoj Radek P.S. jsem z Prahy