Jak s turbem
Moderátor: Colommbo
Jak s turbem
https://www.autozive.cz/top-5-co-nedela ... -internetu
Sice tam je pár 'nepřesností' ale jako celek se dá.
Sice tam je pár 'nepřesností' ale jako celek se dá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak s turbem
"kdyz v nizkych otackach dame plnej, rj nastavi bohatou smes a motor zacne detonovat, nacez praskne pist"
To nebude jen nepresnost
To nebude jen nepresnost
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Jak s turbem
Ten článek psal nepochybně "velkej v odborník".
Re: Jak s turbem
Pouziji nazev vlakna. Jak s turbem? Vyndat a nahradit obsahem, nebo vratit pocet valcu. U benzinu.
U nafty po demontazi turba, moc toto nepomuze. Leda krečci v kolecku.
Nejak se zapomina, ze nebejt preplnovani, atmo nafta vs. benzin...
Skoncily by chvasty typu, twe s touhle naftou vyhulim kdejakej benzin.
U nafty po demontazi turba, moc toto nepomuze. Leda krečci v kolecku.
Nejak se zapomina, ze nebejt preplnovani, atmo nafta vs. benzin...
Skoncily by chvasty typu, twe s touhle naftou vyhulim kdejakej benzin.
Re: Jak s turbem
souhlas takovej banálek 2,5T se s naftou srovnávat asi nedá.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Jak s turbem
Do dieselu turbo jaksi patří. Je otázka, jestli patří diesel do osobáku, ale tam kde to auto slouží k těžší práci je diesel opodstatněný.
To jen spousta slušných víceválcových benzíňáků byla vykastrována na čtyřválce (v lepším případě) a vyšperkována brumláním z reproduktorů
To jen spousta slušných víceválcových benzíňáků byla vykastrována na čtyřválce (v lepším případě) a vyšperkována brumláním z reproduktorů
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jak s turbem
Protože poblblá Evropa snad do víc jak čtyř počítat neumí; a pitomým ekologům se z 3.5 V6 nebo 4.2 V8 vrací oběd vrchem a blahem slintají nad 1.0T V3rousini píše:To jen spousta slušných víceválcových benzíňáků byla vykastrována na čtyřválce....
Nafta+turbo=patří. Ale turbodiesel rozhodně do města nepatří. Bohužel právě a hlavně tam je používán a TO je špatněrousini píše:Do dieselu turbo jaksi patří. Je otázka, jestli patří diesel do osobáku....
A většině těch, kteří si - ať už kýmkoliv - nechají nabulíkovat, že malý turbokamna jsou pro každodenní ježdění do kšeftu a do práce za rohem to nejlepší je zcela jedno že v článku použité termíny nejsou po technické stránce košer, ale TŘEBA si zapamatují aspoň že nemají motor podtáčet, že je potřeba ho prohřát a že když náhodou někdy jedou dál než k sousedovi, tak že motor chce i trošku protáhnout ale pak i to turbo nechat dochladit.... Ale možná je jim to fuk a nevadí jim že auto vydrží O.K jen 80tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak s turbem
Jj, ale spousta dnešních konstrukcí bez ohledu na médium má jaksi nedotažený návrh. Proč o tom se dá spekulovat a nikdo to spekulantům nemůže zazlívat.
Takže se dá odvařit agregát už po pár letech provozu. No a aby to těm nonpetrolheadům nebylo líto, tak od výrobce dostanou pochromované plasty, plastové imitace hliníku a hlavně tu konektivitu - že jo. Bez toho to není pořádný auto.
Za chvilku budou z posledních kloudných aut veteráni. Asi rozšířím garáž a něco nepraktického na léto pořídím
Takže se dá odvařit agregát už po pár letech provozu. No a aby to těm nonpetrolheadům nebylo líto, tak od výrobce dostanou pochromované plasty, plastové imitace hliníku a hlavně tu konektivitu - že jo. Bez toho to není pořádný auto.
Za chvilku budou z posledních kloudných aut veteráni. Asi rozšířím garáž a něco nepraktického na léto pořídím
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jak s turbem
downsizink už zasiahol i priemysel. Napríklad výrobca Kalmar v jednom ich špecializovanom stroji znížil zdvihový objem agregátu z doterajších 12,5 l na 7,7l-rovnaký výkon,hmotnost stupla o 8t na 82 t. Terex v rovnakej kategorii ostal verný 11l Cumminsu,Ferrari v rovnakej štafete ponuka Scaniu 12,5l alebo o trochu slabší Cummins 10l,prípadne Volvo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jak s turbem
Taktéž obhajuje spotřebáky https://auto.idnes.cz/moderni-motor-vyd ... tomoto_fdv
Kupující jim za své peníze vyzkouší, kam až mohou jít.
Kupující jim za své peníze vyzkouší, kam až mohou jít.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Jak s turbem
Koncernové motory vydrží VŠE, to přece ví KAŽDÝ koncerňák!
Zbytek obstará odtahovka.
Zbytek obstará odtahovka.
Re: Jak s turbem
Nemají tam blbost v roztažnosti výfuku. 2-2,5mm bych v tepelné diletaci bral, ale 2,5 cm??? asi odevzdám výučák i s maturitou. A vyslovit ve strojařině rozměr v centimetrech, tak od zkoušky vyletím již ve dveřích. A další camry, o jaký skok pokročila technika za 20, let??? PC a programy v nich,se kterýma odrbou průměry, průřezy....vše pro nejmenší náklady,váhu a co nejdůležitější,plánovanou životnost.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jak s turbem
U nafty je proti tomu ochrana v ecu,tzv. torgue limiter,nebo jak se to pise..omezovani tociveho momentu.Jurawood píše:"kdyz v nizkych otackach dame plnej, rj nastavi bohatou smes a motor zacne detonovat, nacez praskne pist"
To nebude jen nepresnost
Nekdy ovsem po neodbornem chip tuningu je toto pisunuto nebo blokovano a pak praskaji pisty a litaji ojnice blokem ven.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jak s turbem
Karle, klidně vrať výuční list a hlavně nezapomeň oslavit ten svůj dnešní svátek: všechno nejlepší!Hombre píše:Nemají tam blbost v roztažnosti výfuku. 2-2,5mm bych v tepelné diletaci bral, ale 2,5 cm??? asi odevzdám výučák i s maturitou. A vyslovit ve strojařině rozměr v centimetrech, tak od zkoušky vyletím již ve dveřích.
Re: Jak s turbem
Díky za přání.
Ta představa, že se pohnou svody o 2,5cm je nepředstavitelné. Když to porovnám s roštem v kamnech, to by mě po zahřátí roztrhl kamna. A to nepíši o turbu????
Ta představa, že se pohnou svody o 2,5cm je nepředstavitelné. Když to porovnám s roštem v kamnech, to by mě po zahřátí roztrhl kamna. A to nepíši o turbu????
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50