Dobrý den, pánové.
Potřeboval bych prokonzultovat a vědět Váš názor na použití oleje do motoru tohoto nákl.automobilu.Auto je deset let staré, má najeto 448 tkm.je přeplňované turbem, dle výrobce se olej mění po 40 tkm, nyní je tam nějaký Shell Rimula 10W-40, ale je dost drahý, vím, že musím použít olej pro dodávky a náklaďáky, což u mě není problém, ale moje otázka je, jak se díváte na výrobce české produkce Mogul,Paramo, Koramo, Trysk,Valar, Hekra, Carlson aj. možná jsem některé pomíchal dohromady, to nevím.Pročetl jsem si o tom již několik různých povídání a názorů a dospěl jsem k závěru, že všichni používají základové oleje z Litvínova, který údajně, a to nemám potvrzené, dodávají pro Repsoil,Cinol,ELF,Fina,Total, OMV - vyčteno z různých časopisů, takže se mi chce usoudit, že se nebude jednat o nic špatného, no a potom záleží na aditivech, o čem si myslím, že to také nebude nic špatného.Výkonové normy mi jsou jasné,jen se chci podělit o Vaše názory a připomínky na tyto české produkty.
děkuji všem za odpovědi.
M.Jakubec.
Iveco 100 Eurocargo
Moderátor: Colommbo
Re: Iveco 100 Eurocargo
Můj osobní názor je: prvních pět ano, šestý a sedmý raději ne. Ono i když základové oleje budou event. stejné, tak bude rozdíl v aditivaci, a pokud by třeba i ta Hekra nebo Carlson byl jen přebal něčeho - a možná i něčeho dobrýho - tak se stejně nedozvíš, čeho. Ale je to "zajíc v pytli".majakubec píše:.....jak se díváte na výrobce české produkce Mogul, Paramo, Koramo, Trysk, Valar, Hekra, Carlson.....