Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Aspoň že tak! Ovšem čučeli jste tam ve stylu "jako husa do flašky". Dobrý řidič s sebou totiž vozí alespoň primitivní avomet za pár korun, na základní kontrolu stavu aku stačí dokonce nejjednodušší voltmetr s diodovým indikátorem.
Ale hlavně, pokud už akumulátor klekne náhle za vysokých vnějších teplot, jedná se obvykle o projev jeho vnitřního zkratu. Za této situace je zásadní chybou rozchodit motor (v daném kontextu raději ani nezmiňuji potenciální škodlivost roztlačení/roztažení vozu pro rozvodový mechanismus motoru), poněvadž akumulátor buď nevytváří dostatečnou, nebo naopak představuje příliš velkou zátěž pro alternátor a regulátor, což vede k jejich rychlému odrovnání. Škody a náklady na opravu se tím pádem násobí, což zejména během dovolené v zahraničí není příjemné.
Ale hlavně, pokud už akumulátor klekne náhle za vysokých vnějších teplot, jedná se obvykle o projev jeho vnitřního zkratu. Za této situace je zásadní chybou rozchodit motor (v daném kontextu raději ani nezmiňuji potenciální škodlivost roztlačení/roztažení vozu pro rozvodový mechanismus motoru), poněvadž akumulátor buď nevytváří dostatečnou, nebo naopak představuje příliš velkou zátěž pro alternátor a regulátor, což vede k jejich rychlému odrovnání. Škody a náklady na opravu se tím pádem násobí, což zejména během dovolené v zahraničí není příjemné.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Už jen podle cvakání relátka to mělo být jasné,že je aku ko V tomto případě je opravdu nanejvýš vhodné sehnat novou akučku. Tam by pak mělo smysl otevírat kapotu při její výměně. Jinak to skoro postrádalo smysl Nicméně se přiznám,že když bych jel shánět novou aku,tak bych si to přes kabely (v horším případě cuknutím) taky navrknul a doufal,že to vydrží
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Chvilku ano, tak na dojetí k nejbližší benzínce nebo do obchodu s autodíly. Stalo se to mému kolegovi, blahé paměti, shodou okolností v Chorvatsku. Celkově ho ta sranda vyšla v přepočtu na nějakých 30 tis. Kč: odtah, nový alternátor s regulátorem, nový akumulátor a nějaká ta práce.Durex píše:... taky navrknul a doufal,že to vydrží
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Mne sa osvedčil jednoduchý "test" stavu akumulátora - pootvoriť dvere, aby sa rozsvietilo stropné svetlo, sledovať ho a páčkou krátko zapnúť diaľkové svetlá (svetelný "klaksón"). Čím viacej poklesne jas stropného svetla, tým v horšom stave je akumulátor.
Odkedy mám ale v stropnom svetle LEDku, "test" je menej presný.
Odkedy mám ale v stropnom svetle LEDku, "test" je menej presný.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Od jisté zkušenosti vozím, zvláště do zahraničí, ještě jednu baterku. Již se mi to vyplatilo.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
A motor nevozíš
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
1) Obě paní nebo slečny v Chorvatsku byly rády, že odjely. Ostatní je jejich věc.
2) U škodovek, co jsme měli doma (110L, Favorit, Fabia I), se při KO aku a startování nikdy žádné cvakání neozývalo.
3) Náhradní aku bych s sebou tedy do Chorvatska nevezl , ale plnohodnotnou rezervu místo dojezdovky jsem si přibalil, to jo. Nepotřebuji se dohadovat s místním vulkanizerem , aby mi za horentní sumu sehnal gumu, co mám na autě .
2) U škodovek, co jsme měli doma (110L, Favorit, Fabia I), se při KO aku a startování nikdy žádné cvakání neozývalo.
3) Náhradní aku bych s sebou tedy do Chorvatska nevezl , ale plnohodnotnou rezervu místo dojezdovky jsem si přibalil, to jo. Nepotřebuji se dohadovat s místním vulkanizerem , aby mi za horentní sumu sehnal gumu, co mám na autě .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Presne! Plnohodnotnu rezervu vozim so sebou aj ja. K mojmu autu je originalne len lepiaca sada Ked som stovky km od domu a v cudzej krajine, tak posledne co potrebujem, je volat odtahovku alebo hladat pneuservis a stratit tym kopu casu, nervov a penazi.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ba, s dojezdovkami a lepicími sadami mě výrobci aut pěkně serou. Splashe jsem kupoval s tím, že má dojezdovku a plnohodnotná rezerva se prý vejde. No, nevejde... Nějaká sjetá na limit by se tam snad instalovat dala, takovou gumu zatím nemám. Byl by stejně nějaký schod v kufru. Tak jsem dal tu, co mám a holt byl dost velký schod v kufru. Ten jsem ihned bystře využil při nakládání, abych stabilizoval část zavazadel .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Len ten Splash je pojazdná nákupná taška do mesta a nie rodinné auto na dovolenku.
Tu tá "dojazdovka" má svoje opodstatnenie.
Tu tá "dojazdovka" má svoje opodstatnenie.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Na dovolenku ides tym, co mas. Uz som isiel aj trojvalcovym Yarisom.
Nebolo to ziadne utrpenie, len sa musis pred cestou mentalne zladit s autom. Tzn, pocas vyletu Splashom, Yarisom,... sa kochas pri pokojnej jazde v pravom pruhu. Ekomaniaci sa mozu kochat spotrebou pri pohlade na PP.
Ak do takeho auta nastupis s tym, ze ides cistit lavy pruh dialnice, tak budes za volantom rovnako vytoceny ako motorcek pod kapotou a dovolenkova pohoda je fuc.
Ale aby som neodbocil od temy. Na dlhej trase sa citim istejsie s plnohodnotnou rezervou, lebo viem, ze koleso vymenim svojpomocne a mozem pokracovat normalnou cestovnou rychlostou az do ciela. Pri jazdach okolo komina mi staci aj dojazdovka alebo lepiaca sada. Bud s tym dojdem domov alebo pouzijem "kamarata na telefone".
Nebolo to ziadne utrpenie, len sa musis pred cestou mentalne zladit s autom. Tzn, pocas vyletu Splashom, Yarisom,... sa kochas pri pokojnej jazde v pravom pruhu. Ekomaniaci sa mozu kochat spotrebou pri pohlade na PP.
Ak do takeho auta nastupis s tym, ze ides cistit lavy pruh dialnice, tak budes za volantom rovnako vytoceny ako motorcek pod kapotou a dovolenkova pohoda je fuc.
Ale aby som neodbocil od temy. Na dlhej trase sa citim istejsie s plnohodnotnou rezervou, lebo viem, ze koleso vymenim svojpomocne a mozem pokracovat normalnou cestovnou rychlostou az do ciela. Pri jazdach okolo komina mi staci aj dojazdovka alebo lepiaca sada. Bud s tym dojdem domov alebo pouzijem "kamarata na telefone".
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tady byl Civic lepší Accorda - měl sice dojezdovku, ale plnohodnotná 185/60-14 se tam vešlaItall píše:Ba, s dojezdovkami a lepicími sadami mě výrobci aut pěkně serou. Splashe jsem kupoval s tím, že má dojezdovku a plnohodnotná rezerva se prý vejde. No, nevejde....
Do Accorda 16-ti palcovou rezervu nedám - tam jenom "kočárkový" kolečko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
A nemáš povolený i (užší) 15" gumy, Jarku...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, (a na zimu i mám - a základní předepsaný) 195/65-15, ale ten se nevejde taky - na výšku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ale samozrejme. Aj dovolenka na bicykli má svoje čaro, či cesta Trabantom okolo sveta (so záujmom som sledoval na ČT).javier píše:Na dovolenku ides tym, co mas. Uz som isiel aj trojvalcovym Yarisom...
Lenže konštruktér Splasha s týmto využítím auta nepočítal, preto nie je dôvod mu vyčítať dojazdové koleso. Ako píšeš, pre jazdy "okolo komína" je to vhodné riešenie. Pre jazdu na dlhšie trasy by to možno chcelo plnohodnotnú rezervu zvonku na zadných dverách (ako na Jeepe)