Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:Předčasné výměny oleje v převodovkách moderních aut ale považuji za minimálně nepraktické, když ne naprosto zbytečné. Kdo chce kam...
Hloupý to přístup...
Za to tys to vyřešil chytře...
Vzhledem k tomu, kolik se asi prodalo aut dotčeného typu (předpokládám Mitsu SW 2,4), pak věřím servisu, že NIKDO JINÝ si nestěžoval :lol: .
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Konečně - najel jsem i s Fábií 162000 km bez výměny oleje v převodovce, řazení šlo hůře, páč nikdo nikdy nenamazal lanovody (v servisu na to dlabou), pak jsem jezdil s Fábií po 185000 km a bez výměny oleje v převodovce, řazení šlo bezva (možná na to v servisu nedlabali), holt kvalitní převodovky Škoda (VW). U Splashe chce už od nova seřídit vůle ruční brzdy, ale nikdo to dosud neudělal - v servisu na to dlabou a už tam jezdit nebudu.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Vzhledem k tomu, kolik se asi prodalo aut dotčeného typu (předpokládám Mitsu SW 2,4), pak věřím servisu, že NIKDO JINÝ si nestěžoval :lol: .
Opět jsi vedle: Denzel, který v té době pokrýval přinejmenším značkou Mitsubishi celý region střední Evropy, jich prodal a servisoval cca 1400 ks. Výrobce předepisoval výměnu oleje v převodovce po 120 tis. km/6 letech, za ztížených podmínek, kam patří i provoz v plném obsazení, po 60 tis. km/3 letech. Převodovka má jak vypouštěcí, tak kontrolní otvor. Hladina oleje v převodovce je předmětem kontroly při každém servisu, tj. po 15 tis. km/1 roce.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Jsem vedle jak ta jedle :lol: . Z 1400 zákazníků si stěžoval jen Návštěvník :D . To by bylo, aby je to v servisu nenasralo, ani tam nemusí sedět bjukemen :P ... Vidíš, vydýš, jak by bylo krásné měnit olej až po 120000 km, by ses nasral až za další 3 roky :idea: :wink: .
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše: No jó, lengy, jenže ty nemáš auto, ale psa...tedy PSA. Tam kvalitka moc není, natož tam, kde to není na očích :D . Já jsem vypouštěl olej z převodovky naposled u Favorita po 40000 km a byl mírně znečištěn, určitě tam mohl být bez rizik ještě hodně dlouho. Pak jsem vypouštěl po 80000 km (dalších 40000 km) a olej byl zcela čistý. Převodovka řadila stále stejně. Než laborovat s oleji, je lepší v dobré převodovce nechat původní, když ne nafurt (a převodovka vydrží to, co auto), tak třeba alespoň 100000 km. Pokud převodovka bezvadně funguje, pak i po 100000 km je výměna oleje spíše koledování si o problém. Některé převodovky nemají výpustné otvory, výměna je složitá, nepočítá se s ní, v servisu na to dlabou a kdo to bude dělat v garáži?
Ještě by sis chrochtal blahem,kdyby sis mohl vozit pozadí mým autem a nevylézat z něho jako Zvoník od Matky Boží. :lol: :wink: Moje převodovka má nejen kontrolní,ale také výpustný a nalévací otvor.Já nikde nepsal,že by převodovka neřadila nebo řadila špatně,ale že řadí lépe. :wink: Holt jsou tací,kteří mají potřebu se o své auto starat nadstandartně a pak ti druzí,kteří se spokojí s tím,že to nějak funguje.Myslím si,že v případě auta je jaksi lepší prevence,než čekat na to,až to fungovat přestane.Ale to už je věc každého soudruha,jak se k tomu postaví. :wink:
A jen tak mimochodem,ty si fakt myslíš,že ty nákupní tašky z TPCA jsou vrcholem spolehlivosti? :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše: Já nikde nepsal,že by převodovka neřadila nebo řadila špatně,ale že řadí lépe. :wink: Holt jsou tací,kteří mají potřebu se o své auto starat nadstandartně a pak ti druzí,kteří se spokojí s tím,že to nějak funguje.Myslím si,že v případě auta je jaksi lepší prevence,než čekat na to,až to fungovat přestane.Ale to už je věc každého soudruha,jak se k tomu postaví. :wink:
A jen tak mimochodem,ty si fakt myslíš,že ty nákupní tašky z TPCA jsou vrcholem spolehlivosti? :mrgreen:
Funguje to dobře, tak proč to ještě nevylepšit? :idea: :roll:
Kolíně jistě není vrcholem spolehlivosti ani ničeho jiného, ale oproti některým jiným je na tom ještě dobře. Pravda, ne dost dobře, takže funguje to celkem dobře, ale příště bych to ještě vylepšil... :P Ovšem né výměnou oleje v převodovce :idea: .
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Přečti si na téma převodovka některé příspěvky na P nebo C fóru. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Nestraš...To víš, od psa se snadno nakazíš, to jsou jen řeči, že psí blechy na člověka nejdou... :D
P.S.: Zase asi těžko srozumitelný ftípek, já už jsem prostě takový... :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

PSA do toho netahej,od toho pochází pouze motory 1.4 HDI,zbytek dílů hledej v zemi na sever od nás. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Jestli máte staré rodiče, dejte pozor na další šmejdy, tentokrát obchodníky s energiemi. Např. u elektřiny slibují slevu, vyžádají si poslední vyúčtování, a pak srovnávají ceny v této faktuře (třeba rok staré) s jejich aktuálním ceníkem. Ceny energií jdou dlohodobě dolů, takže jejich aktuální ceník je levnější, než ceny na faktuře. Stačí se ovšem podívat do TAKÉ AKTUÁLNÍHO ceníku nynějšího dodavatele a zjistí se, že podomním obchodníkem nabízená cena je např. v nízkém tarifu nižší o 1,5% a ve vysokém tarifu vyšší o 2,5%. Takže nakonec by se v součtu zaplatilo třeba i ještě více. Jedná se tedy o podvodnou praktiku, ale někdo se na to chytne.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Hold nová doba :cry:
Už jsme se dlouho nehádali, tak to dám do našeho hádacího vlákna.
To není novou dobou, hold se s tím už nezabývej 8) . To jsou významové niance (nuance?). Také ostravacké "bo" má význam "nebo" bo "neboť"? Škodovkář ví.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Teď se ovšem hádáš s někým jiným: já si k tomu své už řekl a stačilo.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Teď se ovšem hádáš s někým jiným: já si k tomu své už řekl a stačilo.
Mně se to hned zdálo trochu nelogické...Tak jo, stačilo.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Kdyby Itall, jako motorkář, někdy jezdil na BMW motorce s boxerem, tak by o těch náklonech vlivem změny momentu setrvačnosti určitě něco věděl. Že jo, Durexi? :lol:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Vůbec nechápu, co to má mít společného s tím, o čem tu šla původně řeč, totiž o náklonu onoho náklaďáku doprava při rozjezdu.
Inu tak, že točivý moment podélně uloženého motoru se snaží náklaďák převrátit přes uložení motoru, které tvoří záchyt reakce síly (točivého momentu), přenášené na převody a dále na kola. Tedy je to síla, která by točila samotným motorem, kdyby nebyl solidně uložen. Tato síla jest přenášený točivý moment nebo, chceme - li, výkon motoru.
Setrvačná síla by se uplatnila až v opačném případě, při ubrání plynu. Ta však neobrací auto vzhůru koly, neboť je mnohem menší.
Odpovědět