Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
My,co měníme svíce po 20 000 km sme asi holt divný A co třeba vysokonapěťový kabely,které svým stářím zvyšují odpor a snižují výkon zapalovací soustavy ... Kupříkladu sem teď vyměnil olej po 6 811 km (na autě podotýkám) Chtěl bych se mít tak,jako moje auto Asi ani o děti se nebudu tak starat
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Odtrh je z hlediska správné funkce svíčky přinejmenším stejně důležitý, jako její tepelná hodnota. Ale to je Itallovi jedno, ostatně jako řada dalších důležitých věcí.Durex píše:A víš jak roste napětí v závislosti na vzdálenost svíčky? Resp jaké napětí ještě znamená dostatečně velkou jiskru potřebnou ke správnému zapálení směsi? Jinak mi je jasný,že by si je kvůli 2 desetinám neměnil
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Teď když na to koukám,tak vidím,že mi tam vypadlo slovo elektrod a to do místa za slovo vzdálenost a před slovo svíčky
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tady bylo jasné, co tím chtěl básník říct.
Akorát bych rád upozornil, že všeobecně vžitá představa o přímé úměře mezi velikostí (přesněji hutností) jiskry a "lepším" zapálením směsi je mylná. V praxi by totiž bylo ideálem mít možnost za běhu motoru upravovat vzdálenost elektrod na svíčce (svého času s tím experimentoval Saab), poněvadž při různých režimech (otáčkách a/nebo zatížení) motoru se požadavky na odtrh mění. Jinými slovy, pokud zvolím jiný odtrh, než ten, který výrobce motoru považuje za ideální kompromis (odtud jeho "předpis" vzdálenosti elektrod), pak upřednostním určitý režim jeho práce na úkor jiného.
Akorát bych rád upozornil, že všeobecně vžitá představa o přímé úměře mezi velikostí (přesněji hutností) jiskry a "lepším" zapálením směsi je mylná. V praxi by totiž bylo ideálem mít možnost za běhu motoru upravovat vzdálenost elektrod na svíčce (svého času s tím experimentoval Saab), poněvadž při různých režimech (otáčkách a/nebo zatížení) motoru se požadavky na odtrh mění. Jinými slovy, pokud zvolím jiný odtrh, než ten, který výrobce motoru považuje za ideální kompromis (odtud jeho "předpis" vzdálenosti elektrod), pak upřednostním určitý režim jeho práce na úkor jiného.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, vím o tom, máš naprostou pravdu. Jednalo se o speciální svíčky (tuším, že od Championu) a princip spočíval v tom, že každá svíčka měla uvnitř těla malou jakousi "patronu" s náplní čehosi spojenou se středovou elektrodou a postupným zahříváním svíčky médium v patroně zvětšovalo svůj objem a velmi jemně vysouvalo středovou elektrodu a tím upravovalo (snižovalo) odtrh svíčky. Při ochlazení se celý systém vracel zase do základního nastavení.Návštěvník píše:...V praxi by totiž bylo ideálem mít možnost za běhu motoru upravovat vzdálenost elektrod na svíčce (svého času s tím experimentoval Saab)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já zrovna vím,že se nejedná o lineární stav. Na automobilce se to probíralo a zrovna sem dával pozor Jen sem chtěl Italla obohatit o informaci,že i 0,2 mm na svíčce udělá hrozně moc. Např. při přestavbě motoru na LPG se musí upravit elektrodová vzdálenost(zmenšit),neboť směs LPG se vzduchem klade šíření jiskry daleko větší odpor než směs benzínu se vzduchem. U mého motoru v mondeu byla ideální hodnota cca 0,55 mm. Pak ale dochází k tomu,že než se auto přepne do LPG módu,tak na benzín se mu prostě nechce.Ale na plyn to letí jak střelaNávštěvník píše:Akorát bych rád upozornil, že všeobecně vžitá představa o přímé úměře mezi velikostí (přesněji hutností) jiskry a "lepším" zapálením směsi je mylná.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
P 107 s novými svícemi jezdí dobře, i maximálku přes 175 km/h tacho už jsem vyzkoušel, šel by z kopce i víc, ale spolujezdec byl proti . Bude to dobrý, furt nesejčkujte .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tedy aniž bych se Tě chtěl nějak dotknout,nepsal jsi zde v jiném vlákně něco o magorech?Itall píše:P 107 s novými svícemi jezdí dobře, i maximálku přes 175 km/h tacho už jsem vyzkoušel, šel by z kopce i víc, ale spolujezdec byl proti . Bude to dobrý, furt nesejčkujte .
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tož, musí se přece vyzkoušet, esli to dobře pálí, když se tady sejčkuje, že je všecko špatně . Prcek je i v téhle rychlosti stabilní, bez obav, taková motokára .lengy60 píše:Tedy aniž bych se Tě chtěl nějak dotknout,nepsal jsi zde v jiném vlákně něco o magorech?Itall píše:P 107 s novými svícemi jezdí dobře, i maximálku přes 175 km/h tacho už jsem vyzkoušel, šel by z kopce i víc, ale spolujezdec byl proti . Bude to dobrý, furt nesejčkujte .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Geniální elektrovědec Nikola Tesla prý sestavoval a dokonce i spouštěl svá zařízení nejprve ve své mysli, ověřil, zda fungují, a pak je teprve vyráběl. Ušetří se tím, jak prý uvedl, spousta času a materiálu na výrobu a vylepšování prototypů (četl jsem o tom v učitelských novinách ).
Někteří výrobci aut si možná řekli, že co dokázal nějaký Chorvat, jejich inženýři dokážou taky (kurva, ne? ). A tak se auto zkonstruuje tak, jak by dle inženýrů mělo vypadat, a vyrobí se. Nic moc se nezkouší, najede se série a zákazníkům to pak funguje nebo ne. Když ne, něco se upraví. Zjistilo se, že se tím ušetří spousta času a nákladů, Tesla měl pravdu . Pokud se udělá svolávací akce kvůli závadě, tak se neušetří, proto je lepší je nedělat a zákazník to zaplatí. Rizika? Minimální. Každý chce jezdit, tak si zákazník nějaké (das) auto tak jako tak koupí...
Někteří výrobci aut si možná řekli, že co dokázal nějaký Chorvat, jejich inženýři dokážou taky (kurva, ne? ). A tak se auto zkonstruuje tak, jak by dle inženýrů mělo vypadat, a vyrobí se. Nic moc se nezkouší, najede se série a zákazníkům to pak funguje nebo ne. Když ne, něco se upraví. Zjistilo se, že se tím ušetří spousta času a nákladů, Tesla měl pravdu . Pokud se udělá svolávací akce kvůli závadě, tak se neušetří, proto je lepší je nedělat a zákazník to zaplatí. Rizika? Minimální. Každý chce jezdit, tak si zákazník nějaké (das) auto tak jako tak koupí...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tak ona se auta testují,tedy když jsem se tím ještě živil,tak tomu tak bylo.Blbý je,když se občas něco testovalo pouze v garáži s komínkem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ještě tam chybí dovětek, že výrobce, který svolávačky neorganizuje, nepochybně vyrábí ta nejlepší auta!
P.S.: A řidič (ve smyslu "neovladač") pak bojuje s pokrokem díky technice.
P.S.: A řidič (ve smyslu "neovladač") pak bojuje s pokrokem díky technice.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ono je otázka,zda výrobce svolávačky neorganizuje nebo na to prdí servisy.Na ty,co nejezdí na pravidelné prohlídky,pak háží bobek automaticky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No a o to právě jde. Jestliže zákazník obdrží dopis, aby se kvůli něčemu dostavil do servisu mimo obvyklý harmonogram, logicky to považuje za veřejně známou svolávačku. Naopak v případě, že mu na autě něco upraví v rámci pravidelného servisu, obvykle mu nic ani neřeknou, tedy se - opět logicky - domnívá, že je uživatelem skvělého výrobku, jehož výrobce nemusí svolávačky pořádat. No a logicky - už po třetí - jsou na tom biti ti, kdož na pravidelný servis vůbec nejezdí. Ono se totiž nesmí proláknout, že tam nějaký problém byl či je. A vo to jde až v první řadě (viz začátek)!lengy60 píše:Ono je otázka,zda výrobce svolávačky neorganizuje nebo na to prdí servisy...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Dokonce snad s náskokem díky technice .Návštěvník píše:Ještě tam chybí dovětek, že výrobce, který svolávačky neorganizuje, nepochybně vyrábí ta nejlepší auta!
P.S.: A řidič (ve smyslu "neovladač") pak bojuje s pokrokem díky technice.