Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Tak jsem s nasazením života (byla teplota jen kolem 0°C :idea: ) vyměnil v P107 svíčky a airfiltr. Původní svíčky Denso K20HR-U11 měly po necelých 89000 km vzdálenost elektrod 1,25 - 1,35 mm. U Denso je to standardní kvalita, takový běžný prací prášek. Fungovaly dobře a dlouho, všechna čest, předepsaný interval výměny je 60000 km. Nové Brisk A-line40 Yttrium mají mít odtrh 1,1 mm, u nových jsem naměřil 0,95 mm. Mají mít životnost 90 - 100 tis. km, možná je míněno, že na nominální odtrh se dostanou v polovině životnosti :idea: . Nechal jsem tak. Použit trubkový klíč č. 16/18, na nějž jde s výhodou nasadit Gola č.22. Svíčky utaženy i bez momentového klíče přiměřeným momentem (bo nejsem momentálně zaostalý a Návštěvník mi navíc poradil :idea: ). Na svíčkách je vyraženo Denso SV JJ. Návštěvník z toho určitě něco pozná.
Airfiltr jsem tam měl ze značkového servisu origoš Denso (Made in Poland :roll: ). Dávám místo něj Clean Filters. Zanesený po 60000 km (dle návodu předepsaný výměnný interval) tedy byl, vynikne to při jeho původní bělostné barvě. Má mnohem menší činnou plochu, než třeba filtr u Fábie. Tady bych sám sebe přesvědčil, že by bylo dobré ho měnit dříve. Takže příště 45000 km :wink: (dle návodu interval pro ztížené provozní podmínky).
Řemen pohonu příslušenství je OK. Motor si teď subjektivně běží asi o něco lépe, možná tiššeji, proč také ne :wink: .
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

P.S.: Svíčka málokdy zůstala v klíči, takže jsem je ze šachtičky vyndaval dlouhou pinzetou (naštěstí ji máme v dílně) a nové vkládal stejným nástrojem. Jak na operačním sále :lol: .
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Bodejď by se to motoru nelíbilo,zkus si nasadit plynovou masku s fitrem a proběhnout se kolem baráku. :mrgreen: A tu o těch doporučených 60 tis.znám z Citroenu taky,ale když jsem filtr vysápal z auta po 45 tis.tak jsem si sedl na prdel.Vzduchový filtr zkrátka měním každý rok,společně s olejovým a pylovým.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....zkus si nasadit plynovou masku s fitrem a proběhnout se kolem baráku. :mrgreen:
Radši už ne - na vojně to stačilo :twisted: A v klíči na svíčky by měl být "držící" gumový kroužek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:P.S.: Svíčka málokdy zůstala v klíči, takže jsem je ze šachtičky vyndaval dlouhou pinzetou (naštěstí ji máme v dílně) a nové vkládal stejným nástrojem. Jak na operačním sále :lol: .
Tak tohle je přesně to, co mne vždy dokáže vytočit: na svíčku patří příslušný svíčkový gola ořech s gumovou vložkou, která spolehlivě ochrání izolátor před poškozením (neměl by se nářadím poškrábat!) a při manipulaci spolehlivě drží svíčku v ořechu. :?:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Jste mi to vzali z huby. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:P.S.: Svíčka málokdy zůstala v klíči, takže jsem je ze šachtičky vyndaval dlouhou pinzetou (naštěstí ji máme v dílně) a nové vkládal stejným nástrojem. Jak na operačním sále :lol: .
Tak tohle je přesně to, co mne vždy dokáže vytočit: na svíčku patří příslušný svíčkový gola ořech s gumovou vložkou, která spolehlivě ochrání izolátor před poškozením (neměl by se nářadím poškrábat!) a při manipulaci spolehlivě drží svíčku v ořechu. :?:
To by byla dobrá informace, kdyby přišla dříve. Ořech na starší (větší) svíčky mám, ale ten gumu nemá. Takže mě to nenapadlo, jinak bych takový moderní ořech na menší svíčky pořídil. Teď zas mám čas. 75000 km u jednoho auta a 90000 km u druhého. Hm. 5 let v tom můžu bádat :P . Nemám obavu, že bych poškodil izolátor, ale pracovalo by se pohodlněji, s takovým ořechem :wink: . Na druhé straně, je-li zajištěno, že svíčka bude v gumě rovně?
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:To by byla dobrá informace, kdyby přišla dříve.
Psal jsem to, resp. každý gola ořech na svíčku gumu má.
Itall píše:Ořech na starší (větší) svíčky mám, ale ten gumu nemá.
Ničemné to nářadí!
Itall píše:Na druhé straně, je-li zajištěno, že svíčka bude v gumě rovně?
Jinak tomu v případě dobrého nářadí ani být nemůže.

P.S.: Řešil jsem případ zničené cívky na svíčku vlivem poškození izolátoru svíčky při humpolácké výměně (přesně v tvém stylu!). Dost vysoká "collateral damage". :evil:
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Nové Brisk A-line40 Yttrium mají mít odtrh 1,1 mm, u nových jsem naměřil 0,95 mm. Mají mít životnost 90 - 100 tis. km, možná je míněno, že na nominální odtrh se dostanou v polovině životnosti :idea: ...
Již citované by pro mne bylo varováním, že se výrobce nechová korektně: 1,1 mm je totiž 1,1 mm, nikoli 0,95 mm! Ono je totiž běžné, že u svíček s delším intervalem výměny (nikoli "životností" - to je jiný pojem :idea: ) je třeba odtrh vždy po určitém km proběhu "srovnat" na výrobcem motoru stanovenou hodnotu. A neudělat to hned při montáži nových svíček je rovněž pras... :evil:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Nové Brisk A-line40 Yttrium mají mít odtrh 1,1 mm, u nových jsem naměřil 0,95 mm. Mají mít životnost 90 - 100 tis. km, možná je míněno, že na nominální odtrh se dostanou v polovině životnosti :idea: ...
Již citované by pro mne bylo varováním, že se výrobce nechová korektně: 1,1 mm je totiž 1,1 mm, nikoli 0,95 mm! Ono je totiž běžné, že u svíček s delším intervalem výměny (nikoli "životností" - to je jiný pojem :idea: ) je třeba odtrh vždy po určitém km proběhu "srovnat" na výrobcem motoru stanovenou hodnotu. A neudělat to hned při montáži nových svíček je rovněž pras... :evil:
No, možná lépe nechat a nemít problémy. Upozorňoval jsi tu na nějaké upadlé elektrody u Brisku. Nemohlo to být tak, že někdo u moderní svíčky s tenkou a tvrdou elektrodou upravoval odtrh způsobem, který se té elektrodě vůbec nelíbil? A za provozu pak upadla.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Až mi vyhledáš a odcituješ, co takto (viz tvůj příspěvek shora) dezinterpretuješ, pak bude mít smysl se o tom bavit. Jinak považuji za ztrátu času rozebírat něco, co je jasné a dané: nic z toho jsem nevymyslel já, pouze se tím řídím a zatím vždy se mi to vyplatilo.

P.S.: Výrobcem motoru v prvomontáži použitou svíčku Denso bych nikdy, zejména pak v motoru japonské konstrukce, nevyměnil za nic jiného, než NGK (i tak s obavami), a v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ bych pak nepoužil Brisk!
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Itall píše:... Nové Brisk A-line40 Yttrium mají mít odtrh 1,1 mm, u nových jsem naměřil 0,95 mm...

...Upozorňoval jsi tu na nějaké upadlé elektrody u Brisku. Nemohlo to být tak, že někdo u moderní svíčky s tenkou a tvrdou elektrodou upravoval odtrh způsobem, který se té elektrodě vůbec nelíbil?...
Osobně se taky domnívám, že to není moc košer, 1,1 skutečně není 0,95. Z mého laického pohledu upravit odtrh směrem dolů je poměrně jednoduché (samosebou s citem), ale obráceně, zvětšit jej, počítaje s případnou křehkostí a citlivostí střední elektrody, nemusí být taková sranda... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... obráceně, zvětšit jej, počítaje s případnou křehkostí a citlivostí střední elektrody, nemusí být taková sranda... :?
Opět je to o vybavenosti "manipulátora": např. já se při této operaci, tedy s výjimkou kontroly odtrhu, vůbec nedotknu.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Doplněk:
... středové elektrody
Návštěvník píše: vůbec nedotknu.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Případ z praxe:
Astra H 2008 1.6 benzín 16v Z16XER, najeto cca 85tis.km od nova, majitelka žena středních let, kolegyňka z oplího klubu. Motor cuká a nejde pravidelně, v servisu, kde se jí o auto starají, vyměněn (skutečně vadný) zapalovací modul a namontovány nové svíčky (nějaké Bosch.) Po naježdění cca 700km motor (ne)jede opět "na tři", na její prosbu jsem ji zkontaktoval s jedním ze svých dvou pražských kamošů-mekániků.
Při zjišťování závady a demontáži svíček zjištěno, že svíčka na prvním válci jde vyšroubovat prakticky rukou, po jejím vytažení ze záporné elektrody zbývá jen její rovná část od závitu svíčky, zbytek původně přiléhající ke středové elektrodě je odlomen, u středové elektrody prasklý izolátor a středová elektroda CELÁ CHYBÍ...! :shock: Komprese v tomto válci 0,0 ostatní tři válce v pořádku. Pokus o reklamaci v předchozím servisu naprosto k ničemu. Demontáž hlavy, válec (i ostatní) v pořádku, u jednoho z výfukových ventilů tohoto válce odštípnuta část obvodu cca 2x3mm, elektroda svíčky nenalezena (pravděpodobně bude zaseknutá v katalyzátoru)... :mrgreen:
Resumé: Srovnání hlavy, výměna všech čtyř ventilů v tomto válci, výměna všech gufer ventilů, těsnění a další a další věci včetně nových rozvodů (za cca 5tis.km by stejně přicházely v úvahu, tož se udělají při jedné demontáži) plus nový olej a samosebou včetně filtru :), všecko komplet za bratru 20tis.Kč+. Jen proto, že, jak se s kámošem domníváme, nějakému pitomci v předchozím servisu svíčka před montáží prostě upadla anebo nějak prasácky upravoval odtrh... :x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět