Ono právěže nedospěje, takže klídek .lengy60 píše:Dorostenec? Miminko je to,a jestli na něm budeš šetřit,tak Ti to až dospěje vrátí i s úroky.Itall píše:Helé, neftipkuj... Kolikrát lepší dorostenec šmrcnutý Japoncem, než dospělé PSA .lengy60 píše:Já mám od Citroenu dospělé auto.
Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Průměr klíče? Nějaký na to jít nasadit musí. Užší, než trubkový, asi nebude.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
My jsme brousili jak diví. S tím nedospěje to myslíš jak,že až bude stát za prd,tak to nadělíš nějakému zoufalci ať se s tím trápí?Itall píše:Průměr klíče? Nějaký na to jít nasadit musí. Užší, než trubkový, asi nebude.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Nedospěje určitě, protože nepoporoste.lengy60 píše:S tím nedospěje to myslíš jak,že až bude stát za prd,tak to nadělíš nějakému zoufalci ať se s tím trápí?
Auta v soukromém vlastnictví (ne nějaký leasing živnostníka apod.) se často prodávají proto, že pro stávajícího majitele už z nějakého důvodu stojí za prd. Dokonce bych řekl, že je to nejčastější důvod prodeje. Málokdy je tím důvodem třeba to, že se mi přestala líbit barva nebo soused si koupil to a to. Důvody bývají spíše racionálnější. Koroze, opotřebení, které nejde vyřešit výměnou nějakých dílů, opotřebení, které jde vyřešit výměnou dílů, ale je to už drahé (jak absolutně, tak třeba i vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu), "běžná údržba", která už je drahá (jak absolutně, nebo jen vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu).
Já jsem třeba motorky zakoupené jako nové prodával poté, co došlo k nějaké (nikoliv nicotné) závadě, která způsobila nepojízdnost stroje - byly to samé terénní sportovní stroje, takže není neobvyklé, že k takové závadě dříve či později dojde. Čili opravit a po nějaké době prodat. Koneckonců jsem nebyl proti poznat zas jiný stroj. U poslední motorky Gasgas už jsem do toho stadia nedošel ani po 6-ti letech, což je na sportovní motorku dost. Byla spolehlivá a prodával jsem ji z jiného důvodu - pro moji stařeckost .
Auto bych prodával asi kolem 150000 km, pokud by se něco pro mě zásadního na něm nepodělalo. P107 uvidím, prodám možná dříve, ale těch 100000 km na něm bude, myslím. A zas vyzkouším něco jiného. Pravda, kdybych z toho autíčka byl po všech směrech unesen, tak bych ho neprodával.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Jó, nadělit zoufalci, málem bych zapomněl. V současné době nevím, s čím by se na P107 trápil.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tohle snad nemá cenu ani komentovat.... Ale jestli se tím chlubíš tak seš teda střelec....Itall píše:Svíčky mají výměnný interval 60000 km a mám je tam přes 88000 km, tak jsem myslel, že v 90000 km je vyměním....
Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
V servisní knížce mám interval výměny svíček uveden 120tis.km nebo osm let (nechápu, kde na to přišli resp. podle čeho to stanovili), tož budu-li je měnit, kdykoli se mi zachce, budu doporučení respektovat prakticky vždy...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Jenomže to budou svíčky s elektrodami z platiny o kterých si Itallův P107 může nechat asi jen zdátColommbo píše:V servisní knížce mám interval výměny svíček uveden 120tis.km
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já mám sice také svíčky s elektrodami s platiny,ale podruhé bych je tam už nenechal 60 tis.,jak doporučuje výrobce,ani náhodou.Stejně jako vzduchový filtr,kde je také doporučená výměna v 60 tis. atd.Jak jsem už psal,jen čekám,kdy se objeví motor s celoživotní náplní.Na druhou stranu nutno říci,že někteří jsou této metě poměrně blízko.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Neboj,dočkáš se. Aniž bych Tě chtěl nějak strašit,tak problémů s alternátorem a spojkou je na netu popsáno dost.Itall píše:Jó, nadělit zoufalci, málem bych zapomněl. V současné době nevím, s čím by se na P107 trápil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Není nad to,koupit auto po nějakém spořivci.Pitris píše: Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, svíčky je nejlepší dojíždět až do jejich "závady". Ta se může projevit např. upadnutím některé z elektrod či rozpadem izolátoru. A to se za provozu samozřejmě pozná! Nejen tím, že příslušný válec přestane pracovat, ale zejména tím, že jeho znovuzprovoznění může být finančně výhodnější cestou náhrady celého motoru za jiný, kde ještě nejsou svíčky "dojeté".Itall píše:1) Těžko říci, vadná svíčka se za provozu pozná. Zatím jsem nic nepoznal ani u Fabie (60000 km) ani u P107. Uvidím u Splashe, kde je interval 105000 km. Svíčky po 90000 km třeba vezmu na sraz.
Když ono nejde jen o to svíčku "nějak" vymontovat, ale zejména ji vymontovat a případně novou namontovat bez poškození. Ono totiž použití odpovídajícího nářadí je vhodné i s ohledem na případné vícenáklady v souvislosti s následnou potřebou demontáže hlavy motoru a rozvodů nebo celého motoru či agregátu z auta.Itall píše: 2) No, budu vidět, zda mám klíč na takhle utopenou svíčku. Nové mám koupené Brisk (pak zjistím, že to nejsou ony, hehe), kouknu na ně, jaký klíč, a tak. "Normální ořech" to nebude určitě, ale několikero klíčů na svíčky mám, také nějaké trubkové, ty by se i nastavily, snad to nebude neřešitelné i s tím, co mám.
Jinak výrobci dnes navzdory snaze ušetřit úplně na všem zrovna ty zapalovací svíčky pro prvomontáž velmi pečlivě vybírají, poněvadž je jim jasné, že právě ony nezanedbatelným způsobem ovlivňují exhalace a spotřebu, o chodu motoru, jeho životnosti a servisním intervalu (výměny svíček) ani nemluvě. Tedy si mohou ušetřit náklady na realizaci jiných, podstatně náročnějších opatření se stejným výsledným efektem. No a pak k tomu přijde Itall a narve tam ty nejlacinější Brisky, které tam nechá přinejmenším po dobu "předepsaného" intervalu výměny.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Dnes už je skoro všechno doživotní, včetně záruky. Ona "doživotní" lhůta končí smrtí "bezúdržbového" agregátu, obvykle následkem absence nezbytné péče!Pitris píše:... Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....Itall píše:Svíčky mají výměnný interval 60000 km a mám je tam přes 88000 km, tak jsem myslel, že v 90000 km je vyměním....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Airfiltr z Fábie po 60000 km jsem měl na ukázku na srazu. Teď budu mít po stejné dávce km i z P107. No, jestli bude hodně zahnojený, na sraz ho nevezmu .lengy60 píše:Já mám sice také svíčky s elektrodami s platiny,ale podruhé bych je tam už nenechal 60 tis.,jak doporučuje výrobce,ani náhodou.Stejně jako vzduchový filtr,kde je také doporučená výměna v 60 tis. atd.Jak jsem už psal,jen čekám,kdy se objeví motor s celoživotní náplní.Na druhou stranu nutno říci,že někteří jsou této metě poměrně blízko.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Kupujícímu, pokud by měl zájem, bych klidně řekl, že svíce tam byly 90000 km a ty další mají dle výrobce (svíček) také interval výměny 90000 km. Myslíš, že kvůli tomu bych to auto neprodal?lengy60 píše:Není nad to,koupit auto po nějakém spořivci.Pitris píše: Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Olej měním v předepsaném intervalu .