Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:
Itall píše:
lengy60 píše:Já mám od Citroenu dospělé auto.
Helé, neftipkuj... :twisted: Kolikrát lepší dorostenec šmrcnutý Japoncem, než dospělé PSA :idea: .
Dorostenec? :idea: Miminko je to,a jestli na něm budeš šetřit,tak Ti to až dospěje vrátí i s úroky. :wink: :mrgreen:
Ono právěže nedospěje, takže klídek :idea: :D .
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Průměr klíče? Nějaký na to jít nasadit musí. Užší, než trubkový, asi nebude.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše:Průměr klíče? Nějaký na to jít nasadit musí. Užší, než trubkový, asi nebude.
My jsme brousili jak diví. :D S tím nedospěje to myslíš jak,že až bude stát za prd,tak to nadělíš nějakému zoufalci ať se s tím trápí? :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:S tím nedospěje to myslíš jak,že až bude stát za prd,tak to nadělíš nějakému zoufalci ať se s tím trápí? :mrgreen:
Nedospěje určitě, protože nepoporoste.
Auta v soukromém vlastnictví (ne nějaký leasing živnostníka apod.) se často prodávají proto, že pro stávajícího majitele už z nějakého důvodu stojí za prd. Dokonce bych řekl, že je to nejčastější důvod prodeje. Málokdy je tím důvodem třeba to, že se mi přestala líbit barva nebo soused si koupil to a to. Důvody bývají spíše racionálnější. Koroze, opotřebení, které nejde vyřešit výměnou nějakých dílů, opotřebení, které jde vyřešit výměnou dílů, ale je to už drahé (jak absolutně, tak třeba i vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu), "běžná údržba", která už je drahá (jak absolutně, nebo jen vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu).
Já jsem třeba motorky zakoupené jako nové prodával poté, co došlo k nějaké (nikoliv nicotné) závadě, která způsobila nepojízdnost stroje - byly to samé terénní sportovní stroje, takže není neobvyklé, že k takové závadě dříve či později dojde. Čili opravit a po nějaké době prodat. Koneckonců jsem nebyl proti poznat zas jiný stroj. U poslední motorky Gasgas už jsem do toho stadia nedošel ani po 6-ti letech, což je na sportovní motorku dost. Byla spolehlivá a prodával jsem ji z jiného důvodu - pro moji stařeckost :D .
Auto bych prodával asi kolem 150000 km, pokud by se něco pro mě zásadního na něm nepodělalo. P107 uvidím, prodám možná dříve, ale těch 100000 km na něm bude, myslím. A zas vyzkouším něco jiného. Pravda, kdybych z toho autíčka byl po všech směrech unesen, tak bych ho neprodával.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Jó, nadělit zoufalci, málem bych zapomněl. V současné době nevím, s čím by se na P107 trápil.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Svíčky mají výměnný interval 60000 km a mám je tam přes 88000 km, tak jsem myslel, že v 90000 km je vyměním....
Tohle snad nemá cenu ani komentovat....:evil: Ale jestli se tím chlubíš tak seš teda střelec....:(
Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

V servisní knížce mám interval výměny svíček uveden 120tis.km nebo osm let (nechápu, kde na to přišli resp. podle čeho to stanovili), tož budu-li je měnit, kdykoli se mi zachce, budu doporučení respektovat prakticky vždy... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:V servisní knížce mám interval výměny svíček uveden 120tis.km
Jenomže to budou svíčky s elektrodami z platiny o kterých si Itallův P107 může nechat asi jen zdát :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Já mám sice také svíčky s elektrodami s platiny,ale podruhé bych je tam už nenechal 60 tis.,jak doporučuje výrobce,ani náhodou.Stejně jako vzduchový filtr,kde je také doporučená výměna v 60 tis. atd.Jak jsem už psal,jen čekám,kdy se objeví motor s celoživotní náplní.Na druhou stranu nutno říci,že někteří jsou této metě poměrně blízko. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše:Jó, nadělit zoufalci, málem bych zapomněl. V současné době nevím, s čím by se na P107 trápil.
Neboj,dočkáš se. :D Aniž bych Tě chtěl nějak strašit,tak problémů s alternátorem a spojkou je na netu popsáno dost.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše: Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Není nad to,koupit auto po nějakém spořivci. :wink: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:1) Těžko říci, vadná svíčka se za provozu pozná. Zatím jsem nic nepoznal ani u Fabie (60000 km) ani u P107. Uvidím u Splashe, kde je interval 105000 km. Svíčky po 90000 km třeba vezmu na sraz.
Ano, svíčky je nejlepší dojíždět až do jejich "závady". Ta se může projevit např. upadnutím některé z elektrod či rozpadem izolátoru. A to se za provozu samozřejmě pozná! :wink: Nejen tím, že příslušný válec přestane pracovat, ale zejména tím, že jeho znovuzprovoznění může být finančně výhodnější cestou náhrady celého motoru za jiný, kde ještě nejsou svíčky "dojeté". :P
Itall píše: 2) No, budu vidět, zda mám klíč na takhle utopenou svíčku. Nové mám koupené Brisk (pak zjistím, že to nejsou ony, hehe), kouknu na ně, jaký klíč, a tak. "Normální ořech" to nebude určitě, ale několikero klíčů na svíčky mám, také nějaké trubkové, ty by se i nastavily, snad to nebude neřešitelné i s tím, co mám.
Když ono nejde jen o to svíčku "nějak" vymontovat, ale zejména ji vymontovat a případně novou namontovat bez poškození. Ono totiž použití odpovídajícího nářadí je vhodné i s ohledem na případné vícenáklady v souvislosti s následnou potřebou demontáže hlavy motoru a rozvodů nebo celého motoru či agregátu z auta.

Jinak výrobci dnes navzdory snaze ušetřit úplně na všem zrovna ty zapalovací svíčky pro prvomontáž velmi pečlivě vybírají, poněvadž je jim jasné, že právě ony nezanedbatelným způsobem ovlivňují exhalace a spotřebu, o chodu motoru, jeho životnosti a servisním intervalu (výměny svíček) ani nemluvě. Tedy si mohou ušetřit náklady na realizaci jiných, podstatně náročnějších opatření se stejným výsledným efektem. No a pak k tomu přijde Itall a narve tam ty nejlacinější Brisky, které tam nechá přinejmenším po dobu "předepsaného" intervalu výměny. :evil:
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Itall píše:Svíčky mají výměnný interval 60000 km a mám je tam přes 88000 km, tak jsem myslel, že v 90000 km je vyměním....
... Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Dnes už je skoro všechno doživotní, včetně záruky. Ona "doživotní" lhůta končí smrtí "bezúdržbového" agregátu, obvykle následkem absence nezbytné péče! :twisted:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Já mám sice také svíčky s elektrodami s platiny,ale podruhé bych je tam už nenechal 60 tis.,jak doporučuje výrobce,ani náhodou.Stejně jako vzduchový filtr,kde je také doporučená výměna v 60 tis. atd.Jak jsem už psal,jen čekám,kdy se objeví motor s celoživotní náplní.Na druhou stranu nutno říci,že někteří jsou této metě poměrně blízko. :mrgreen:
Airfiltr z Fábie po 60000 km jsem měl na ukázku na srazu. Teď budu mít po stejné dávce km i z P107. No, jestli bude hodně zahnojený, na sraz ho nevezmu :P .
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:
Pitris píše: Neměň nic - svíčky a filtry těch 150tkm vydrží, olej stačí tak 3x. A pak to prodej....
A kupujícímu se potom pochlub, jakej seš frajer a co všechno auto vydrží....
Není nad to,koupit auto po nějakém spořivci. :wink: :mrgreen:
Kupujícímu, pokud by měl zájem, bych klidně řekl, že svíce tam byly 90000 km a ty další mají dle výrobce (svíček) také interval výměny 90000 km. Myslíš, že kvůli tomu bych to auto neprodal? :?: :idea: :D
Olej měním v předepsaném intervalu :idea: .
Odpovědět