Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Moderátor: Colommbo
Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Zdravím, jaká je podle vás maximální možné nejefektivnější dávkování vif aditivu jak pro naftu tak pro benzín? U nafty praktikuju už 2 roky 3ml vifek na 1l nafty. Při takové aplikaci je podle mě zbytečné provizorně používat občas například Stp čistič vstřikovačů nebo se mýlím?
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Osobně si myslím že pokud potřeba vyčistit, tak dvě tři nádrže dát VIFu klidně víc, ale poté dávat předepsaný poměr asi 1 : 1000.
A nebo jednorázově nějaký čistič do nádrže, a po vyjetí VIF v doporučeném dávkování.
A nebo jednorázově nějaký čistič do nádrže, a po vyjetí VIF v doporučeném dávkování.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
VIF nemá v predpísanom miešacom pomere žiadny čistiaci efekt. Dlhodo som ho testoval,cca 4 plechovky a že by čistil alebo udržiaval čistotu vstrekovačov oproti štandardnej nafte nemožem povedat.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Nevim jak u nafty, ale benzinový VIF....
Pitris píše:V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E a - a proto to dávám sem - aditivum VIF....
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.
Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Nwm motor mel divny chod po tom co jsem vyjel cca 2-3 nádrže s dávkováním 3ml na 1l nafty tak utichl zajimalo me jen davkovani 1ml na 1l je malo je doporucovano aspoň 2ml na 1l at to jde znat tak zustanu na 3 je to levný 180kc za 500ml to je klid.. diky
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Pročti si fórum, je toho tady na to téma hodně. Já dávám 1:1000, preventivně od nova non-stop. Jestli funguje (VIF) nemám jak ověřit. Pokud motoru vyhovuje 3x tolik, směle do toho. každý motor je v jiném stavu a není nad osobní zkušenost...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Jo jasný pokud to děláš od nova tak 1ml stačí ja dotahl ropu z Nemecka na 229tkm ta uz měla víc zažito =Drousini píše:Pročti si fórum, je toho tady na to téma hodně. Já dávám 1:1000, preventivně od nova non-stop. Jestli funguje (VIF) nemám jak ověřit. Pokud motoru vyhovuje 3x tolik, směle do toho. každý motor je v jiném stavu a není nad osobní zkušenost...
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
cistenie klapky---
vzal som toto, myslel som ze na aute s 36000 to nebude mat ziadny vplyv, no omyl.
dneska som preventivne strekol, otacky 2000. na volnobeh moze chcipnut.
najvacsia zmena v chovani v nizkej zataze, a na volnobeh manevrovanie na parkovisku...atd
aj palubak ukazal menej pri bublani cez mesto.
vysoka zataz bez zmeny aj spotreba.
velky sprej https://www.motul.com/ca/en-US/products ... -clean-pro
aceton, xylen, a par specialnych chemii. typicke pre tieto produkty. pozor na lak.
samozrejme najvacsi vplyv ma aditiva do paliva, toto je mala zmena.
vzal som toto, myslel som ze na aute s 36000 to nebude mat ziadny vplyv, no omyl.
dneska som preventivne strekol, otacky 2000. na volnobeh moze chcipnut.
najvacsia zmena v chovani v nizkej zataze, a na volnobeh manevrovanie na parkovisku...atd
aj palubak ukazal menej pri bublani cez mesto.
vysoka zataz bez zmeny aj spotreba.
velky sprej https://www.motul.com/ca/en-US/products ... -clean-pro
aceton, xylen, a par specialnych chemii. typicke pre tieto produkty. pozor na lak.
samozrejme najvacsi vplyv ma aditiva do paliva, toto je mala zmena.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Taky se připojím se svou troškou, při pročítání bezpečnostních listů čistících aditiv do nafty mám pocit že je to jen dost drahá směs benzínu a petroleje se zanedbatelným množstvím dalších prvků. Vidím to tak sám, nebo je to jinak?
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Tak napiš levnější recept.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
na vif to moc neplati (neni to osizene), ale napr vyplachy motora, cistice spreje - ano.MatesAN píše:Taky se připojím se svou troškou, při pročítání bezpečnostních listů čistících aditiv do nafty mám pocit že je to jen dost drahá směs benzínu a petroleje se zanedbatelným množstvím dalších prvků. Vidím to tak sám, nebo je to jinak?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Nechtěla jsem, ale podělím se s Vámi. Někteří po zkušenostech neuvěří, ale je pravda, co teď píšu. Byla jsem na STK. A vyhozena emise, o něco větší kouřivost. Co mne pověděl, bylo bud EGR nebo vstřiky. Že jsem bloncka, tak mně poradil: kupte si STP na pročištění vstřiků nebo jak se to jmenuje a než sem půjdete, vyjezděte nádrž. Tak nevěřícně jsem uposlechla a světe div se, při opětovném měření emise OK. Dál to rozvádět nebudu. Snad to někomu také pomůže.
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Hanka, je to tak. Casto pomoze co i len male precistenie trysiek vstrekovacov. Lepsie sa rozprasi palivo a lepsie zhori.
Tvoj pripad bol z tych "lepsich" problemov a motor je zrejme stále v dobrej kondicii ked mu pomohlo toto.
Myslim, ze aj pocitis trochu rozdiel v zivosti motora.
Keby vsetky riesenia boli taketo lahke
O dovod viac mysliet na prevenciu.
Tvoj pripad bol z tych "lepsich" problemov a motor je zrejme stále v dobrej kondicii ked mu pomohlo toto.
Myslim, ze aj pocitis trochu rozdiel v zivosti motora.
Keby vsetky riesenia boli taketo lahke
O dovod viac mysliet na prevenciu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: sob bře 05, 2022 22:26
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Podla mna vif 2ml na 1liter moze iba pomoct ale myslim ze nemože uskodit.ale zas ked na svk je vsade bionafta tak bez vifu davat obycajnu naftu jedine slovnaft.
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Obecné zkušenosti jsou takové, že se vstřiky (a palivovou soustavou obecně) u benzínových motorů nebývají problémy a vydrží prakticky věčně. Narozdíl od naftových, ty někdy přestávají fungovat. Možná to souvisí s kvalitou paliva, možná s vyšším pracovním tlakem... Různé čističe vstřiků (a palivové soustavy) čas od času jednorázově používám, dlouhodobě pak VIF. Kdybych se měl pokusit na něco spolehnout, byly by to produkty TEC2000 aplikované podle návodu.
https://olejeobchod.cz/tec-2000-fuel-in ... ner-375-ml
https://www.citroeny.eu/do-nafty/tec-20 ... _zbozi=108
https://www.autodilyvojkov.cz/14230-tec ... avy-diesel
https://olejeobchod.cz/tec-2000-fuel-in ... ner-375-ml
https://www.citroeny.eu/do-nafty/tec-20 ... _zbozi=108
https://www.autodilyvojkov.cz/14230-tec ... avy-diesel
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90