Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Moderátor: Colommbo
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1833
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Ještě dodám, že do top olejů jako třeba Mobil1, Ravenol, Yacco, Shell Helix... bych tu BG 115 rozhodně nedával, přesně z toho důvodu aby se aditivace "nedohádala".
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
A já ještě dodám že KAŽDÝ olej je aditivovaný - obsahuje depresanty, detergenty, disperzanty, antioxidační aditiva a mnoho dalších. Některé (ty výkonnější) oleje však přidávají třeba i PAO nebo PIO základ, nebo navíc či větší množství třeba boru, wolframu, molybdenu, zinku, esterů a dalšího pro lepší než standardní ochranu motoru. Bývají však dražší, a jsou to třeba právě ty Mobil1, Millers, Yacco, Shell Helix, Motul, Ravenol, Redline, Amsoil, Triax (resp. některé jejich řady).
Každopádně však souhlas s tím že když "něco" do nového oleje, tak do ne moc "vypinkaného", a ne na celý interval.
Na druhou stranu se ale nyní někteří menší výrobci snaží prorazit na trhu solidní kvalitou za nižší cenu, a třeba to Fanfaro či Mannol do některých svých olejů - byť jsou zřejmě na HC základu - přidávají esterovou složku.
Ale to jsme už mimo téma, admin se bude zlobit
Každopádně však souhlas s tím že když "něco" do nového oleje, tak do ne moc "vypinkaného", a ne na celý interval.
Na druhou stranu se ale nyní někteří menší výrobci snaží prorazit na trhu solidní kvalitou za nižší cenu, a třeba to Fanfaro či Mannol do některých svých olejů - byť jsou zřejmě na HC základu - přidávají esterovou složku.
Ale to jsme už mimo téma, admin se bude zlobit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
benzínový motor -každé tankování vif a jednou za 10tisíc km BG 208 44K 325 ml
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Zdravím a předem díky za všechny odpovědi.
Malý benzínový přímovstřik se 40 000 km, zkrácenými intervaly oleje a cca 70 % dlouhými jízdami. Od začátku jen ,,bezbiolihový" benzin a VIF. Občas ho nemám a občas zase do 40l nádrže otočím malou 125ml lahvičku, ale vesměs pravidelně vifováno. Chtěl bych preventivně použít zmíněný BG 208 44K. Mám počkat na duben na další výměnu oleje a vyjezdit BG před servisem nebo to nemám řešit a použít ho hned? Olej je trochu cítit benzinem, tak jestli by nebylo spíš na škodu, kdyby se ředil benzinem s BG... Servisní interval vzduchového filtru a svíček je v 60 000 km, no filtr jsem objednal včera a svíčky bych nechal vyměnit v autorizáku taky v dubnu, byť 60 tkm mít najeto nebudou. I když už je auto po rozstřelu dodávkou z boku, pro motor bych rád dělal co nejvíc, aby vydržel.
Malý benzínový přímovstřik se 40 000 km, zkrácenými intervaly oleje a cca 70 % dlouhými jízdami. Od začátku jen ,,bezbiolihový" benzin a VIF. Občas ho nemám a občas zase do 40l nádrže otočím malou 125ml lahvičku, ale vesměs pravidelně vifováno. Chtěl bych preventivně použít zmíněný BG 208 44K. Mám počkat na duben na další výměnu oleje a vyjezdit BG před servisem nebo to nemám řešit a použít ho hned? Olej je trochu cítit benzinem, tak jestli by nebylo spíš na škodu, kdyby se ředil benzinem s BG... Servisní interval vzduchového filtru a svíček je v 60 000 km, no filtr jsem objednal včera a svíčky bych nechal vyměnit v autorizáku taky v dubnu, byť 60 tkm mít najeto nebudou. I když už je auto po rozstřelu dodávkou z boku, pro motor bych rád dělal co nejvíc, aby vydržel.
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Osobně bych asi to BG přidal do benzinu ještě před výměnou oleje - abys to vyjezdil ještě se starým olejem.
Že chceš vyměnit svíčky i před předepsaným intervalem je dobře (60 tkm je dost, ale záleží i jaký tam jsou). A na airfiltr je 60 (i 40) tkm moc ten bych já vyměnil HNED.
A asi to tu už zaznělo, ale pro přímovstřik jsou veliký zlo nízké otáčky - nepodtáčet, jezdit nad 2 t. a občas nad 4.
Že chceš vyměnit svíčky i před předepsaným intervalem je dobře (60 tkm je dost, ale záleží i jaký tam jsou). A na airfiltr je 60 (i 40) tkm moc ten bych já vyměnil HNED.
A asi to tu už zaznělo, ale pro přímovstřik jsou veliký zlo nízké otáčky - nepodtáčet, jezdit nad 2 t. a občas nad 4.
Pokud to bylo po zrovna kratší jízdě, tak je to normální.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Díky, díky.
Se starým olejem samozřejmě, spíš jestli BG až třeba dvě nádrže před tím servisem (duben) nebo klidně hned teď(3000 po výměně)? U svíček jsem někde četl, že ideálně po 30 000 km u podobných motorů, ale v autorizáku je horší domluva (letos u servisu už to klapne) a blbec jsem se soustředil hlavně na slušnou opravu té bouračky a i to nedopadlo úplně ideálně. Tak nějak jsem si myslel, že filtr za 400,- bude samozřejmostí každé garančky, když už mění blbě dostupný kabinový. No jak říkám, jsem blbec. Věnoval jsem se záběhu a oleji (díky bohu za tohle fórum! ) a dalším předepsaným úkonům jsem přes všechno moc pozornosti nedal. Přitom vzducháč je otázka tří minut. Už bude na seznamu s každou mojí výměnou oleje a hotovo. Schválně na co přijdu zase příště…
Na otáčky myslím. Studený do 2-2,5. Teplý běžně 1,8 bez zátěže a jinak 2-3. Akcelerace od 2,5 zvolna, od 3 víc a výš se taky občas podívá.
Olej začne být cítit benzinem od cca 1000 km po výměně a zbavit se toho nedá. Je to od novoty a olej mezi mými intervaly zatím neubývá ani nepřibývá. Jen po autorizáku když odsávám, protože vždycky dost přelijí.
Se starým olejem samozřejmě, spíš jestli BG až třeba dvě nádrže před tím servisem (duben) nebo klidně hned teď(3000 po výměně)? U svíček jsem někde četl, že ideálně po 30 000 km u podobných motorů, ale v autorizáku je horší domluva (letos u servisu už to klapne) a blbec jsem se soustředil hlavně na slušnou opravu té bouračky a i to nedopadlo úplně ideálně. Tak nějak jsem si myslel, že filtr za 400,- bude samozřejmostí každé garančky, když už mění blbě dostupný kabinový. No jak říkám, jsem blbec. Věnoval jsem se záběhu a oleji (díky bohu za tohle fórum! ) a dalším předepsaným úkonům jsem přes všechno moc pozornosti nedal. Přitom vzducháč je otázka tří minut. Už bude na seznamu s každou mojí výměnou oleje a hotovo. Schválně na co přijdu zase příště…
Na otáčky myslím. Studený do 2-2,5. Teplý běžně 1,8 bez zátěže a jinak 2-3. Akcelerace od 2,5 zvolna, od 3 víc a výš se taky občas podívá.
Olej začne být cítit benzinem od cca 1000 km po výměně a zbavit se toho nedá. Je to od novoty a olej mezi mými intervaly zatím neubývá ani nepřibývá. Jen po autorizáku když odsávám, protože vždycky dost přelijí.
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Prepac , ale sviecky su tu nejako specialne nedostupné ?
Ak nie, mozes si ich predsa tiez vymeniť sam. Ak chces byt uplne pedant tak si k tomu vezmi momentak. Myslim ze taky bezny moment u denso pre hlinikove hlavy je 25 alebo 28 ? ( je to napisane na krabičke od sviečky) alebo podla uhlu ( aj tak sa da ). Teda pre pripad , ze nemas s tým skusenost.
A 1,8 t/min to uz by sa moje motory na mna mračili
Pod dva nie. Radsej podradim.
Ak nie, mozes si ich predsa tiez vymeniť sam. Ak chces byt uplne pedant tak si k tomu vezmi momentak. Myslim ze taky bezny moment u denso pre hlinikove hlavy je 25 alebo 28 ? ( je to napisane na krabičke od sviečky) alebo podla uhlu ( aj tak sa da ). Teda pre pripad , ze nemas s tým skusenost.
A 1,8 t/min to uz by sa moje motory na mna mračili
Pod dva nie. Radsej podradim.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Né, je to kolem třiceti šroubů, hadice od turba, nějaký svazky a pár krytů, torpédo atp... Přípravky bych si opatřil a momenťák mám. Nevím jak značený šrouby v případě řešení záruky a nějaký izolační pasty do cívek? No poprvé to nechám na autorizáku, protože by to za rok stejně vyžadovali a pak už sám v polovičních intervalech kolem 30 000 km. Olej je mnohem víc v pohodě a vzducháč, kdybych nebyl vůl, taky...
Na otáčky si dám teda ještě větší pozor. Těch 1,8 t/min je takový to klouzání obcí v mírně nadlimitní rychlosti na čtyřku nebo z kopce. Když má motor táhnout, podřazuju.
Na otáčky si dám teda ještě větší pozor. Těch 1,8 t/min je takový to klouzání obcí v mírně nadlimitní rychlosti na čtyřku nebo z kopce. Když má motor táhnout, podřazuju.
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
No presne to som mal na mysli. Ja ked mam ist 50 v obci ( tacho do 56) tak vzdy za 3.
Detto ked sa vleces napr. za kamionom niekde medzi 40- 50 tak radsej za 2 , zvlast v kopci. On by to motor samozrejme ustal aj o jeden vyssie. Ale ja som k nemu "empaticky" a chapem ze takto je to proste lepsie
A k tym svieckam - no je to teda porod podla toho co pises. Ja som zvyknuty na " vytiahnem 4 fajfky , nasadim 14-ku na sviecky a ide sa
Dobre, u civica nie su fajfky, tam uz mam cievky a kazda chce jednu matku na 10- kluc, ale oboje je 5 minutovka oproti tomu co si tu napisal ty.
Uprimne, ma to prekvapilo, ze to je takto komplikovane.
K tej " izolacnej paste" - neviem co myslis? Ja poznam len pastu na zavity sviecok proti zadieraniu pre hliníkové hlavy. Ale nepouzivam to, hoci napr honda manual to tam pise. A ine by som nedal nic - ad 1, to zmeni utahovaci moment , ad 2, sa to tam (napriek tomu, ze to davas presne aby sa take nestalo) na 90% vzdy zapeče.
Len tak ilustracne pripad zo včera - foto sviecky menenej v jednom BA servise rok a pol dozadu ( najazd ani nie 10tkm):
...nastastie montaz novych sa obisla bez zavitovej vlozky.
A hlavne , ked mam na hlave nalepku, ze tam mam dat iridiove Denso, preco preboha tam servis narval nejake 6 kontaktove hovadiny
...ale to uz je iny pribeh.
Detto ked sa vleces napr. za kamionom niekde medzi 40- 50 tak radsej za 2 , zvlast v kopci. On by to motor samozrejme ustal aj o jeden vyssie. Ale ja som k nemu "empaticky" a chapem ze takto je to proste lepsie
A k tym svieckam - no je to teda porod podla toho co pises. Ja som zvyknuty na " vytiahnem 4 fajfky , nasadim 14-ku na sviecky a ide sa
Dobre, u civica nie su fajfky, tam uz mam cievky a kazda chce jednu matku na 10- kluc, ale oboje je 5 minutovka oproti tomu co si tu napisal ty.
Uprimne, ma to prekvapilo, ze to je takto komplikovane.
K tej " izolacnej paste" - neviem co myslis? Ja poznam len pastu na zavity sviecok proti zadieraniu pre hliníkové hlavy. Ale nepouzivam to, hoci napr honda manual to tam pise. A ine by som nedal nic - ad 1, to zmeni utahovaci moment , ad 2, sa to tam (napriek tomu, ze to davas presne aby sa take nestalo) na 90% vzdy zapeče.
Len tak ilustracne pripad zo včera - foto sviecky menenej v jednom BA servise rok a pol dozadu ( najazd ani nie 10tkm):
...nastastie montaz novych sa obisla bez zavitovej vlozky.
A hlavne , ked mam na hlave nalepku, ze tam mam dat iridiove Denso, preco preboha tam servis narval nejake 6 kontaktove hovadiny
...ale to uz je iny pribeh.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
V tom případě svou omezenou empatii tímto posouvám na novou úroveň a dneškem počínaje budu motor podtáčet ještě o chlup méně. K tomu můžu doufat, že se na něm těch prvních a posledních 40 000 nijak zásadně nepodepsalo. Díky
No kdyby to bylo se svíčkami takhle jednoduché, tak je budu měnit klidně jak olej. Taky jsem zvědavý na autorizák. Jestli bude svíčka po 1300,- a k tomu hodina práce...
Ta pasta - viděl jsem to v nějakém videu, že jí vytláčeli přímo do cívky. Asi proti korozi atd. Zapékané svíčky bych si samozřejmě vůbec nepřál.
Šestikontaktová hovadina byla asi skladem nebo s lepší marží... Po 10 tkm moc pěkné! To musí být radost, odhalovat podobné chuťovky po odbornících ze servisů.
No kdyby to bylo se svíčkami takhle jednoduché, tak je budu měnit klidně jak olej. Taky jsem zvědavý na autorizák. Jestli bude svíčka po 1300,- a k tomu hodina práce...
Ta pasta - viděl jsem to v nějakém videu, že jí vytláčeli přímo do cívky. Asi proti korozi atd. Zapékané svíčky bych si samozřejmě vůbec nepřál.
Šestikontaktová hovadina byla asi skladem nebo s lepší marží... Po 10 tkm moc pěkné! To musí být radost, odhalovat podobné chuťovky po odbornících ze servisů.
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
To si napsal přesně - absolutně zbytečná věc V tomto případě jsou 2 víc jak víc
A to je zase zbytečný protože jestli nejezdíš v nějak prašném prostředí tak po 20 tkm je tak akorát
a pokud olej měníš po 10 tkm tak stačí ob výménu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
Tak to robim ja. Vzduchsc kazdu druhu. A medzi nami aj to je asi skoro. Kedze interval je pod 10tkm tak by kludne stacilo kazdu 3. Ono ten novy paradoxne je az " prilis priepustny" a de facto sa musi malinko zabehnut ( doslova tak trochu zaniest) aby ziskal maximalnu schopnost filtracie teda zachytsval co najmensie castice. Ale zase to nie je nejako dlho. Staci par sto km. Niekde to merali a bol tam taky graf - dve krivky - jedna priepustnost a druha veljost prepustenych castic. Nechcem mystifikovat ale ak si dobre pamätam tak ideal bol niekde od 5tkm do 25-30 tkm podla prostredia. Ku koncu uz potom uroven priepustnosti sa zhoršovala tak strmsie.
Ale hlavne ( a na to sa casto zabuda) co sa tyka ochrany pred necistotami obrovsku ulohu hraje kvalitne tesnenie dokola vlozky. Tato sa totiz casom zmačkne a podfukuje to. Potom filtracny material moze byt aky chce , je to nanič. Horsie je , ze niektore podfukovali uz ako nove .
Ale hlavne ( a na to sa casto zabuda) co sa tyka ochrany pred necistotami obrovsku ulohu hraje kvalitne tesnenie dokola vlozky. Tato sa totiz casom zmačkne a podfukuje to. Potom filtracny material moze byt aky chce , je to nanič. Horsie je , ze niektore podfukovali uz ako nove .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
“Na obe nohy bohuzel zakulhal puvodni predpoklad, ze kdyz budu levnejsi filtr menit casteji, ochranim motor treba i lepe nez drahym originalem tyranym dlouhou vymennou lhutou. Vsechny filtry totiz nejvic propusteji paradoxne tesne po vymene, spatne filtry obzvlaste. Jejich castym stridanim zamorite motor vetsim mnozstvim brusne pasty nez dele (ale ne moc dlouho) ponechanym kvalitnim.”
Svet motoru Ojetiny Special - test vzduchoych filtru Fabia
Z 11 filtru poziadavkom vyrobcu vyhovel len Original Skoda, Mann a Mahle.
Mahle mal najlepsiu pociatocnu ucinnost , prepustil 0,132g necistot v 1/4 testu. Po teste dokopy prepustil 0,201g.
To mi pripomenulo, ze pri vymene oleja o 2 mesiace vymenim aj na ten moj Mann, kt. bude mat za sebou 45tis km. Polovica predpisaneho intervalu. Akurat
Svet motoru Ojetiny Special - test vzduchoych filtru Fabia
Z 11 filtru poziadavkom vyrobcu vyhovel len Original Skoda, Mann a Mahle.
Mahle mal najlepsiu pociatocnu ucinnost , prepustil 0,132g necistot v 1/4 testu. Po teste dokopy prepustil 0,201g.
To mi pripomenulo, ze pri vymene oleja o 2 mesiace vymenim aj na ten moj Mann, kt. bude mat za sebou 45tis km. Polovica predpisaneho intervalu. Akurat
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
A to píšeš o jakém filtru?
My zde o vzducháči. Ty asi taky, ale tam jsou prosím kde
Jinak si nepamatuji že by tady někdo v souvislosti se VZDUCHOVÝM filtrem psal
My zde o vzducháči. Ty asi taky, ale tam jsou prosím kde
Jinak si nepamatuji že by tady někdo v souvislosti se VZDUCHOVÝM filtrem psal
To se tu zmiňuje o OLEJI. A pak, co jde o filtr motorového oleje tak ten toho má tak akorát dost po zhruba 15 tkm, a třeba u vzducháče (a i u toho olejového) je kvalita filtrace přímo úměrná kvalitě a ploše filtrační vložky, a tam zadarmo ani kuře nehrabe.... Ale to už jsme zas off topic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy
A ja niekde pisem , ze to niekto tvrdil tuna? Citacia je z toho testu , ktory tu mam otvoreny.
Spatne = špatné. (Pisem z mobilu bez diakritiky)
A jasne pisem , ze ide o test vzduchovych filtrov.
Len reakcia na koment o mensej ucinnosti noveho filtra, mi pripomenul tento starsi test. Sorry vsem za offtopic.
Spatne = špatné. (Pisem z mobilu bez diakritiky)
A jasne pisem , ze ide o test vzduchovych filtrov.
Len reakcia na koment o mensej ucinnosti noveho filtra, mi pripomenul tento starsi test. Sorry vsem za offtopic.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40