Když on je sakra rozdíl mezi "čipováním" a "úpravou výkonu" dieselového motoru!bjukemen píše:...modelář ma na to iny nazor na chipnute dieslove auto nech sa vyjadrí aj on
Jestliže v prvním případě "čipař" donutí turbo točit se třeba dvojnásobnou rychlostí, než původně, a možná už za limitem otáček, které předpokládal jeho konstruktér, tak je třeba ho také řádně namazat. Totéž platí pro motor, jehož standardní vstřiky, aby mohly dodat větší vstřikovací dávku, zůstávají otevřené mnohem déle, než by odpovídalo potřebám efektivního řízení momentu vstřiku či spíše série vstřiků v jednou cyklu. Ovšem jestliže se ve druhém případě použije větší turbo a "kapacitnější" vstříky, pak se nároky na mazání zase až tak nezvyšují, mj. proto, že přeběhové otáčky dieselu tak jako tak vzrostou minimálně. Ideální by samozřejmě bylo použít rovněž jiné, "ostřejší" vačky.