..nebudem citovať lebo si to nenapisal tak ale vyznie to tak ako to ty interpretuješ a ja som to tak isto pochopil a ano bolo napr ABC tuning a spol. preto ja si nikdy nedam chipovať auto vo firme
Anonymous píše:rekl bych ze kdyz budes jejich zakaznik a zeptas se na zvyseni vykonu, tak ti ho nabidnou a to i s merenim na jejich brzde. myslis ze utrati statisice za brzdu jen proto aby nekomu za 1tis rekli jaky ma vykon na seriovem aute ktere u nich koupil?? nebud naivni
Já jsem u nich nic nekupoval, na žádné zvyšování výkonu se neptal a do důvodů, pro které jsem je navštívil, jim nic nemusí být. Ovšem vzhledem k několikatýdenním objednacím lhůtám jsem rozhodně nenabyl dojmu, že by o měření nebyl zájem, resp. že by na sebe ta stolice i s obsluhou nedokázala vydělat!
Já bych spíše řekl, že "obvyklá cena" odrážející náklady na know-how při tvorbě a optimalizaci datových map v případě, že je někdo někomu rovnou neukradl, ale musel si je udělat sám, event. je od někoho koupit! Ono udělat datové pole, které by se dalo "napasovat" na sériový motor různých parametrů ("co kus, to unikát"), představuje např. desítky hodin práce na brzdě, což také něco stojí...
Samozřejmě ideálním čiptuningem by bylo ladění na brzdě toho daného konkrétního kusu motoru, jenže to by už nezaplatil vůbec nikdo!!!
Omlouvat se Ti nebudu, poněvadž mým záměrem ani v nejmenším nebylo Tě urazit. Ale dám Ti "recept":
Firma MAHA nabízí svým zákazníkům pravidelné cejchování stolic. Tato služba samozřejmě není zadarmo, ale pokud je stolice jednou za půl roku ocejchovaná, ukazuje s přesností, tuším, že 2%. Na to je prostě spolehnutí! Tedy pokud budeš přítomen měření a ohlídáš si, aby Ti byl vytištěn protokol, který v rámci měření a zejména těsně po něm (systém to musí "dopočítat") naběhl na displeji, pak máš téměř 100%-ní jistotu, že jsi neobdržel protokol jaksi "z jiného měření".
Prispejem tu svojou osobnou skusenostou z merania vykonu mojho Leon FR 2.0 TSI v PROFITUNING BA minuly tyzden..
Papierove hodnoty udavane vyrobcom.. 155kW, 280Nm.
Namerane hodnoty (bez ladenia..seria soft).. 168.9kW, 297Nm
P.S mam za to, ze toto je celkom postacujuci nepriamy dokaz, ze firma profituning nepotrebuje klamat zakaznikov vo vysledkoch merani na ich valcovych brzdach. Bolo by to predsa proti logike a zdravemu rozumu aby mi schvalne odmerali "fake" vyssi vykon motora nez by bol realny.
Po naladeni by to logiku este malo (aj ked samzorejme ani v tomto pripade neverim, ze by take cosi profituning mal zaujem robit, ..z toho co o nich viem, ake maju referencie a vybudovane meno..).
______________________________________________________________
P.S2 a este k tomu samotnemu ladeniu alebo inak "chiptuningu"
Ziaden seriovy motor nieje nastaveny na hranu ani zdaleka.. motor musi dobre a bez problemov fungovat v roznych podmienkach a zatazi.. ktore su dane napr. nadmorska vyska, priemerne teploty v danom prostredi, prasnost, vlhkost, emisne limity a poziadavky tych ktorych krajin, kvalita paliv v jednotlivych krajinach atd. (vyrobca predsa nebude vyrabat 20 rozne konstrukcne-materialovo odlisne nadimenzovany ten isty typ motora pre rozne oblasti kde sa dany voz-motor predava..UNIFIKACIA, inak moze svoj business zavriet..atd., jednoducho vyrobca vyrobi a nadimenzuje motor, komponenty ako aj naladi softver tak, aby mal dostatocne rezervy fungovat v akomkovelk prostredi za akychkolvek moznych podmienok, kde sa voz predava bez problemov a naviac musi brat do uvahy aj to, ze su zakaznici rozni, nie kazdy bude jazdit 99% na 2000otackach a nikdy pavukov nevyzenie ). Kvalitnym ladenim-chiptuningom sa vyuzije cast rezerv podla moznosti.
A nejaky ten konkretny priklad:
..Tak napr. taka 6. stupnova manual prevodovka v Seat Leon FR, Octavia RS 2.0 TFSI/TSI.. vozy maju v serii 280Nm pricom, ta ista prevodovka je pouzivana aj v kombinacii s tym istym motorom (v inych autach koncernu..) ale s krutakom nastavenym na 350Nm (realne este o nieco viac..). Pricom ani toto este nieje jej hranicna hodnota, ktoru zvlada bez ujmy, inak by bol asi seriovy motor sotva na taky krutak naladeny, ze ano? to da logika.. Tato prevodovka aj spojka dokaze udrzat 400Nm bez ujmy.. takze to len taky priklad.
Samozrejme viac vykonu (resp. jeho vyuzivanie.. ak vykon nevyuzivas nemas cim namahat..logika..) znamena o nieco vyssie namahanie, ovsem maximalny vykon motor produkuje pri svojich hranicnych hodnotach, tzn. ak clovek nema neustale kazdu krizovatku a pod tehlu na podlahe a nechodi to drtit kazdy tyzden na okruh do nemoty, ak nejazdi ako totalne prasa, motor a turbo zahrieva a dochladuzje, tak sa nicoho obavat nemusi (samozrejme ak ma motor poladeny kvalitne..nie garazmajster nalievac s notebookom v rupsaku).
.. alebo este jeden priklad.. Seat LEON CUPRA R300.. je to seriova CUPRA s 265ps softverovo upravena na 300koni. ziadne ine zmeny na motore ani prevodovke, spojke tam niesu. Je to samozrejme original SEAT ponuka, ktoru SEAT Slovensko schvalil a ponuka (resp. este v 2012 bolo v ponuke..teraz neviem) za priplatok k beznej CUPRE R.
PPP.SSS .. a este by som dodal jednu vec.. Moj nazor je taky, ze ak ladit, tak ladit voz, ktory je uz v serii orientovany tymto "sportovym-race" smerom (tzn. je tam vysoky-vyssi predpoklad vacsich vykonnostnych rezerv a pouzitia odolnejsich kompomentov a materialov.. kedze je predpoklad ze tomu vozu sa bude davat aj patricne do kotla aj v serii..) a nie kupit si nejake maloobjemove rodinne prditko konstruovane s maximalnym zretelom na spotrebu, emisie, nizke vyrobne naklady a takyto voz dat ladit.. Toto je podla mna samozrejme hlupost a nelogicke.