Čipovat?
Moderátor: Colommbo
Ad chiptuning: Prostě mi to připadá krajně neprofesionální, tedy samozřejmě pokud ten původní sériový produkt vůbec je profesionální. S pár načipovanými turbodiesely jsem jel, ale nikdy jsem nepochopil, jaký smysl má ku.vit uživatelskou charakteristiku turbodieselu. Vždyť turbodiesel si člověk obvykle pořizuje právě kvůli ní + spotřebě.
Jen u málo motorů lze zvýšit výkon pouhou změnou datového pole v ŘJ motoru bez toho, aniž by došlo k výraznému zhoršení či dokonce ohrožení některých záležitostí: spotřeba, emise/drahé očistné systémy, turbo, písty... A jesliže anonym shora říká cosi o "bastlení ve fabrice" tím, že motor má "pouze" jiné turbo, intercooler a nejspíše i některé vnitřnosti, pak nejspíše nic nepochopil...
Jen u málo motorů lze zvýšit výkon pouhou změnou datového pole v ŘJ motoru bez toho, aniž by došlo k výraznému zhoršení či dokonce ohrožení některých záležitostí: spotřeba, emise/drahé očistné systémy, turbo, písty... A jesliže anonym shora říká cosi o "bastlení ve fabrice" tím, že motor má "pouze" jiné turbo, intercooler a nejspíše i některé vnitřnosti, pak nejspíše nic nepochopil...
mozna by sis mohl projit nektere fora o cipovani, je jich u nas dost....treba pak pochopis ze naopak zlepsis ty uzivatelske vlastnosti
a spotreba po nacipovani, pri klidne jizde u dobre odladeneho softu naopak nepatrne klesa.
znam cloveka co ma motor 1,9 PD origo 74kw. upraveny na 165kw. motor ma najezdeno uz pres 30tis km a ten vykon v aute vyuziva dost casto.
a spotreba po nacipovani, pri klidne jizde u dobre odladeneho softu naopak nepatrne klesa.
znam cloveka co ma motor 1,9 PD origo 74kw. upraveny na 165kw. motor ma najezdeno uz pres 30tis km a ten vykon v aute vyuziva dost casto.
Tady http://produkty.bsrczech.cz/t1159/ je odkaz na myslím opravdu dobrý ladiče a rozdíl teda není až tak velkej
Přesně takhle jsem to myslel, na tohle jsem narážel! K těm skutečně kvalifikovaným ladičům (a záměrně se vyhýbám slovu "čipař", poněvadž to v mých uších zní skoro jako nadávka) patří především Cimbu, a jestliže nějaká firma tvrdí, že to umí mnohem lépe, tj. deklaruje výrazně vyšší hodnoty, pak buď kecá, nebo ohrožuje motor.Tirika píše:Tady http://produkty.bsrczech.cz/t1159/ je odkaz na myslím opravdu dobrý ladiče a rozdíl teda není až tak velkej
Viděl jsem značné množství grafů z brzdy (pravda, jenom z jedné, poněvadž k výsledkům z jiných jsem neměl přístup) "před" a "po" a naměřené hodnoty nikdy neodpovídaly tvrzením čipařů. A to je pro mne směrodatnější, než mazání medu kolem huby či zaručeným tvrzením z kategorie zbožných přání na různých čipařských fórech.
P.S.: Nejvíce se dá vydělat na lidské hlouposti...
Ano, je VELKÝ rozdíl mezi "naladit" motor, a "načipovat" motor. Pokud někdo umí motor DOLADIT na optimální hodnoty (protože výrobce kvůli všem možným "paragrafům" nemůže), tak nic proti. Ale v tom případě se nedá výkon a krouťák "posunout nahoru" o mnoho. (A takových firem moc není).Anonymous píše:mozna by sis mohl projit nektere fora o cipovani, je jich u nas dost....treba pak pochopis ze naopak zlepsis ty uzivatelske vlastnosti.....
Ale ti, co"umí" zvednout výkon a krouťák o 30, 40, 50 i více % jen přečipováním a úpravou plnicího tlaku turba, ten motor dřív nebo později "pošlou do kytek", protože prostě "něco nevydrží". A pokud tvrdí, že je vyšší výkon a nižší spotřeba paliva při zachování životnosti, tak pravdu nemají, protože vždycky je "něco za něco".
Ale je taky fakt, že ještě existuje "tuning se vším vsudy" - tam se dá výkon od výrobce motoru "zvednout" i dvojnásobně, ale kompletní úpravou auta / motoru: např. jiná vačka, sodíkové ventily, kované písty, jiné turbo, zesílené ojnice, nový kit sání a výfukový systém, naladěný podvozek / mj. "lepší" tlumiče, a HLAVNĚ výkonnější brzdy......potom taková úprava už možná "má smysl" (jen nevím, zda-li se - mimo závody - vyplatí)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
..heh no chlapci niektorí ste mimo ale suhlasím s anonimom su preč doby že chipovať vedela len jedna firma,mam kopec skusenosti že niekedy hlavne firmy pohubia soft viac ako kdejaky kvazi chiper,treba si to naštudovať,ja sa prsvedčiť nenecham lebo v okoli chipovania sa pohybujem dlho...
..a modelar hlavne CIMBU je ten z tých horších cimbu vie upravovať mechanicky hlavne benzinove motori,ale diesle jajaj hrozne od nich ja nechcem nič ani zadara...a tvrd si čo chceš ja viem svoje ale rozvijať debatu na tomto fore nebudem sem to nepatrí..
..chip je chip to čo musel vyrobca obmedziť koli emisiam a spol upravca vie dotiahnuť a prave mne ani jeden seriovy motor nesadol preto si ho davam upravovať a potom je to ono,aj Peugeot je chipnuty a teraz sa na nom da jazdiť...
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 143e443584
..tu si čosi obzri su tu ako seriove iba s chipom aj vstreky turba atd.
..a modelar hlavne CIMBU je ten z tých horších cimbu vie upravovať mechanicky hlavne benzinove motori,ale diesle jajaj hrozne od nich ja nechcem nič ani zadara...a tvrd si čo chceš ja viem svoje ale rozvijať debatu na tomto fore nebudem sem to nepatrí..
..chip je chip to čo musel vyrobca obmedziť koli emisiam a spol upravca vie dotiahnuť a prave mne ani jeden seriovy motor nesadol preto si ho davam upravovať a potom je to ono,aj Peugeot je chipnuty a teraz sa na nom da jazdiť...
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 143e443584
..tu si čosi obzri su tu ako seriove iba s chipom aj vstreky turba atd.
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pon bře 28, 2011 17:42, celkem upraveno 1 x.
Jasně, výrobce zcela záměrně servíruje zákazníkům uživatelsky nepříjemné motory, sice s nízkými emisemi, ale zároveň s vysokou spotřebou, které mají min. o 30% nižší výkonové parametry, než jaké by bez vícenákladů mít mohly, a to jen proto, aby se konkurence náhodou nezlobila, když už dělá to samé...
..brzdu pred nemam lebo u nas stojí meranie 50€ ale ani mi to nebolo treba auto išlo zle daky talian sa v tom vrtal a išlo to horšie ako seria,ale prezrad mi čo si predstavuješ pod nezavislou stolicou..??..u nas take niesu nakolko na slovensku je asi 6 brzd a do blavi nepojdem kam to mam 400km toto je brzda v profituningu,podotýkam že upravu robil moj kamarat (pre teba Nalievač) podla mojich požiadaviek takže nezavislosť zaručena
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pon bře 28, 2011 17:55, celkem upraveno 1 x.
Prostě stolice, která nemá žádnou vazbu na čipaře a pro kterou jsem pouze řadovým zákazníkem, jenž si měření sám platí, stejně jako kdokoli jiný. Samozřejmě že to stojí peníze (za vlastní měření + náklady na cestu), ale za tu jistotu mi to stojí!bjukemen píše:...ale prezrad mi čo si predstavuješ pod nezavislou stolicou..??
P.S.: Na takovém měření jsem byl 6x, každé si poctivě z vlastního zaplatil, přičemž jsem dojížděl ze vzdálenosti 350 km...
modelář píše:A ještě dodatek: Opravdu si někdo myslí, že když donutí rotor turbodmychadla, točící "ve standardu" nějakých 120 tis. ot./min., "po čipu" přes 300 tis. ot./min., že mu vydrží déle?
..nevydrží!! ale keby vieš že štandardne turbo dostatočne dimenzovane na motore (nie každy je tak vybaveny) ma cca plniaci tlak 1.0bar a otačky dajme tomu 130 000 a zvyšiš tlak na 1.2 bar a otačky stupnu na čo ja viem 180 000 tak sa turbo rozsype,ked je konštruovane na max. použitelny tlak 1.4bar...???????odpovedz i ale ruku na srdce!!!