dany01 píše:to si fakt necháte hocičo naliať do motora a este za to aj zaplatiť...??
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....
Prečo hocičo? Ako vieš že ten olej je nesprávny pre tento motor. Kľudne ho mohol Ecstar upraviť pre turbobenzíny. Ecstar f9000 5W-30 na ňom je napisane iba že splnuje API/SM norma ACEA na nom nieje ja som to len prirovnal k A5 podla vlastnisti oleja, ktoré k oleju udáva Ecstar na svojej stránke:
Performance level API SM
SAE viscosity grade 5W–30
Appearance Light Brown
Density (15°C), g/cm3 0.85
Flash point (COC), °C 224
Kinematic viscosity
(40°C), mm2/s 59.0
(100°C), mm2/s 10.55
Viscosity index 170
Pour point, °C - 51.0
Obsah SAPS tu nieje napisaný ale to neznamená ze tam nieje znížený. Napr norma dexos1 gen2 pripúšta obsah Sulfated ash až 1% obsahu. Taky Castrol DX 5W-30 ma 0,94% a nepočul som ze by niekto hovoril že tento olej je nespravny do turbobezinových motorov GM len kvoli tomu ze ma GPF.
A ved samy tu na fore hovorite ze nieje nic horsie pre motor ako znizena HTHS a predĺžený interval výmeny. Práveže mne sa to javilo ako super že mi povedal aby som neprekračoval interval 15000km,keďže priamovstrekové turbobezínové motory su na oleje náročnejšie ako atmosféry. Napr LSPI a podobne. Práveže stale lepšie ako tam liať 0W-20 a povedat ze olej sa mení po 30000km alebo 2 rokoch. Viď VW.