Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
Děkuji všem, moc si toho vážím a už jsem dostatečně vyděšený, takže zítra si vyzvednu Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 a ještě tento týden nechám vyměnit. Další výměna bude v létě, takže asi zkrátím výměnu oleje na 6 měs a cca 2500km.
Ještě doplním, že ten kapkový test oleje se po 2hod rozlil a je tam výrazný kruh od paliva, takže naředěné to bude hodně.
Delší cesty jsou trochu problém, ráno spěchám na sporty, do práce, ... a večer zase na večeři. Možná teda přítelkyni navrhnu víkendové výlet (hodně po nich touží).
Ještě doplním, že ten kapkový test oleje se po 2hod rozlil a je tam výrazný kruh od paliva, takže naředěné to bude hodně.
Delší cesty jsou trochu problém, ráno spěchám na sporty, do práce, ... a večer zase na večeři. Možná teda přítelkyni navrhnu víkendové výlet (hodně po nich touží).
Re: Výměna oleje.
Dvě mouchy jednou ranou Uděláš radost autu i přítelkynipjotr píše:teda přítelkyni navrhnu víkendové výlet (hodně po nich touží).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Hlavně si zjisti, nebo si nech zjistit, proč ti takovým kvapem přibývá benzín v oleji. Jenom studenými starty a krátkými jízdami to nebude. Znám auta lidí, kterým by již musel olej vytéct nalévacím hrdlem.
Re: Výměna oleje.
Na Hyundaiforu existuje téma "benzín v oleji" ,někde jsem četl,že někomu snad měnily vysokotlakou palivovou pumpu a někomu jinýmu vstřiky,nemůžu to najít..
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=75
Jestli to jezdí dlouhodobě jen krátký trasy na benzín bez aditiv,tak to není moc rozumné,kor když to má filtr ve výfuku,motory Euro6 toto dlouhodobě nevydrží,platí to pro naftu a o něco méně i pro benzin.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=75
Jestli to jezdí dlouhodobě jen krátký trasy na benzín bez aditiv,tak to není moc rozumné,kor když to má filtr ve výfuku,motory Euro6 toto dlouhodobě nevydrží,platí to pro naftu a o něco méně i pro benzin.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Výměna oleje.
Tie víkendové výlety pomôžu uvidíš Jednoznačne treba ten motor častejšie prehriať nech sa ten benzín vyparí. Výmenu oleja máš krátku,takže neni sa čoho obávať si myslím
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Takže gentlemani, ještě jednou moc děkuju za vaše rady.
Olej je vyměněný a o výletech jsem přítelkyni taky řekl (zajásala), takže svět je opět krásný.
Jen ještě prosím mohli byste mi prosím pro příště doporučit nějaký konkrétní olej ? Výrobce doporučuje C2/C3 0W30. Vzhledem k ředění bych asi radši dal 5W30 a měnil ho 2x ročně což bude mít cca 2500km. Takže asi nějaký levnější stačí.
Olej je vyměněný a o výletech jsem přítelkyni taky řekl (zajásala), takže svět je opět krásný.
Jen ještě prosím mohli byste mi prosím pro příště doporučit nějaký konkrétní olej ? Výrobce doporučuje C2/C3 0W30. Vzhledem k ředění bych asi radši dal 5W30 a měnil ho 2x ročně což bude mít cca 2500km. Takže asi nějaký levnější stačí.
Re: Výměna oleje.
Shell Helix Ultra ECT C3 5w30
Texaco Havoline ProDS M 5w30
Q8 Formula VX Longlife 5w30
Ravenol SMP 5w30
Mobil1 ESP 5w30
Eni-i-sint 5w30
Yacco Lube DE 5w30
Sunoco Synturo Xenon 5w30
Exol Optima C3 LS 5w30
Petro-Canada Supreme C3X Synthetic 5w30
Třeba, ale tady je výběr bohatý.
Texaco Havoline ProDS M 5w30
Q8 Formula VX Longlife 5w30
Ravenol SMP 5w30
Mobil1 ESP 5w30
Eni-i-sint 5w30
Yacco Lube DE 5w30
Sunoco Synturo Xenon 5w30
Exol Optima C3 LS 5w30
Petro-Canada Supreme C3X Synthetic 5w30
Třeba, ale tady je výběr bohatý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jerome
Nikdy by ma nenapadlo,že motorový olej dokáže mať nejakú silnejšiu spojitosť s rodinným vzťahom
Kedže chceš trochu upraviť jazdy a hlavne mávaš aj kopec krátkych jázd, ja by som na tvojom mieste zostal pri 0W30
Kedže chceš trochu upraviť jazdy a hlavne mávaš aj kopec krátkych jázd, ja by som na tvojom mieste zostal pri 0W30
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: jerome
Byť to 5w30 dá taky, a jestli nebudou hodně mrazivé starty tak i dobře, ale já taky psal žejerome píše:....mávaš aj kopec krátkych jázd, ja by som na tvojom mieste zostal pri 0W30....
A třeba....Pitris píše:....z důvodu těch krátkých jízd bych se nebránil ani 0w30....
Mobil1 ESP 0w30
Petronas - Syntium 7000 DM 0w30
Ravenol Arctic Low Saps ALS 0w30
Eurol Syntence FS LL 0w30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30
MOL Dynamic Gold Longlife 0w30
Total Quartz INEO Efficiency 0w30
Valvoline SynPower XL-III C3 0w30
Yacco Lube DE 0w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Myslím, že tady svoji úlohu zastane třeba i 5W-40. Nejde o to, že by 5W-30 byla zásadně vhodnější, jako spíš o to, že se v tomto případě dá doporučit.
Problém krátkých jízd a studeného oleje (omezená funkčnost aditiv + neodpařování kondenzované vody (zde i benzínu)) nevyřeší SAE.
Spousta lidí bydlí ve městech a asi ještě víc ve velkoměstech (světově). Potřeba jízd jsou opravdu cuky po stovkách metrů, max jednotkách km a ona potřebná jízda na prohřátí se někdy nemusí vyskytnout za celou zimu. Zde budiž veleben elektrovehikl se systémem trvalé náplně maziva v ložiskách rotoru
Problém krátkých jízd a studeného oleje (omezená funkčnost aditiv + neodpařování kondenzované vody (zde i benzínu)) nevyřeší SAE.
Spousta lidí bydlí ve městech a asi ještě víc ve velkoměstech (světově). Potřeba jízd jsou opravdu cuky po stovkách metrů, max jednotkách km a ona potřebná jízda na prohřátí se někdy nemusí vyskytnout za celou zimu. Zde budiž veleben elektrovehikl se systémem trvalé náplně maziva v ložiskách rotoru
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
To Pitris :
To rousini : Nie, SAE tento problém nevyrieši,leč včasné premazanie studeného motora áno
To rousini : Nie, SAE tento problém nevyrieši,leč včasné premazanie studeného motora áno
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
k včasnému promazání :
- tento motor se musí startovat s vyšlápnutou spojkou a jak říkal Vaculík ve videu tak spojka tlačí na kliku a ta by se časem mohla posunout a tím pádem obrousit šály. Tím chci říct, že pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
- nevím jestli nejsem úplně mimo, ale i s mým velmi naředěným 0W30 i teď s novým 5W30 kontrolka mazání (tlak v mazací soustavě) zhasne okamžitě po naskočení motoru a to je hned. Samozřejmě tlak v soustavě ještě naznamená že to je všude promazané, ale předpokládám že čerpadlo je elektrické a natlakuje se s otočením klíčku do druhé polohy kde ho já nechávám než zhasnou kontrolky (pár vteřin)
Samozřejmě toto platí jen 1.4 t-gdi a nelze zobecňovat na všechny motory.
- tento motor se musí startovat s vyšlápnutou spojkou a jak říkal Vaculík ve videu tak spojka tlačí na kliku a ta by se časem mohla posunout a tím pádem obrousit šály. Tím chci říct, že pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
- nevím jestli nejsem úplně mimo, ale i s mým velmi naředěným 0W30 i teď s novým 5W30 kontrolka mazání (tlak v mazací soustavě) zhasne okamžitě po naskočení motoru a to je hned. Samozřejmě tlak v soustavě ještě naznamená že to je všude promazané, ale předpokládám že čerpadlo je elektrické a natlakuje se s otočením klíčku do druhé polohy kde ho já nechávám než zhasnou kontrolky (pár vteřin)
Samozřejmě toto platí jen 1.4 t-gdi a nelze zobecňovat na všechny motory.
Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Olejové čerpadlo el.neni,pouze palivové.Pro klid dej na léto 5w30,na zimu 0w30.Zajda
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Tohle není pravda a výrobcům je to jedno, bohužel... A jak píše kolega, olejové čerpadlo je čistě mechanické (povětšinou zubové), tedy se začíná točit a tlačit olej až PŘI startování, přičemž plné natlakování systému právě několik vteřin trvá (obecně podle zimního čísla oleje.) Pana Vaculíka si velmi vážím a jsem ochoten věřit mu každé slovo. Téměř. Na druhou stranu s vyšlápnutou spojkou startuju svá auta celý život a s axiálním uložením klikové hřídele jsem nikdy neměl problém. A nebudu sám.pjotr píše:...pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90